Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
сега чакам новия.. да видим дали разхода ми ще се оправи на маслото..
кажете мнение за meyle клапан.. доста по евтин е е от другия на бмв
кажете мнение за meyle клапан.. доста по евтин е е от другия на бмв

- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Днес го изолирах този клапан, след като моя пак сдаде багажа, а съм го карал няма и 30000км, 100 кинта за тая глупост няма повече да дам. Затапих отвора във всуматалния колектор и с дълъг маслоустойчив маркуч свързах отора на щеката с отвора на капака на клапаните, мислех да изкарам маркуча в атмосферата като накрая му сложа метално филтърче, но така мисля че стана по-добре- да си връща парите горе в капака, както е на повечето коли.
Едит: след няколко опита как да стане най-добре стигнах до извода, който впрочем и колегата niki81vd написа- клапана си остава, затапва се входа на колектора, а от щуцера на клапана се изкарва маслен маркуч назад. Така самият клапан служи като утаител на парите.
Едит: след няколко опита как да стане най-добре стигнах до извода, който впрочем и колегата niki81vd написа- клапана си остава, затапва се входа на колектора, а от щуцера на клапана се изкарва маслен маркуч назад. Така самият клапан служи като утаител на парите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна dbanchev на 15 Май 2014, 14:12, променена общо 1 път
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Ами точно затова пускам тука идеята за да дадете мнения. Маркуча може да го оставя свободен в атмосферата, с филтърче на него, така налягането ще се освобождава навън. В момента направих тоя вариант с капака на клапаните, понеже гледам, че на доста коли е така- директно са свързани с маркуч картер- капак клапани.
- Tristaiosemnaiseis
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 313
- Регистриран на: 19.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: тист
- Мечтае да кара: непрекъснато
- Детайли за колата: 08' E91 325d - сега; 'E36 316i Compact - сега; '02 E46 330i Touring - преди; '97 Е36 318i Touring - преди; '00 BMW 540iA - преди; '02 BMW E46 330Ci SMG - преди; '99 BMW E36 328i Touring - преди;
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Здравейте колеги, при мен имаше 2 от симпотмите - много слаб празен ход (не може почти да се потегли без газ, веднага угасва) и вибрация при загрял мотор (още щом излезе от синьото). Масло не харчи изобщо. Смених филтъра с нов - долния маркуч беше здрав, горния също ми се вижда добре, съответно не съм ги сменял. Резултат от смяната нямаше никакъв... Продължава да си тресе и от време на време да клати обороти. Идеи?
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Диагностика правил ли си колега? Какъв клапан сложи? Ако е мейле много вероятно да е някакъв ментак и да береш пак ядове. При мен почна да бучи под колекторите на празен ход, мени обороти, тресе и турла с масло отзад. Сега като го разкарах тоя клапан заспа мотора. Изкарах маркуча до щеката с маслото и накрая сложих метално филтърче, ще го мия с нафта при смяна на маслото примерно и така.
- Tristaiosemnaiseis
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 313
- Регистриран на: 19.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: тист
- Мечтае да кара: непрекъснато
- Детайли за колата: 08' E91 325d - сега; 'E36 316i Compact - сега; '02 E46 330i Touring - преди; '97 Е36 318i Touring - преди; '00 BMW 540iA - преди; '02 BMW E46 330Ci SMG - преди; '99 BMW E36 328i Touring - преди;
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Meyle от Лавиатан е клапана. Стария е оригинален BMW. Промяна в работата нямаше никаква... Масло обаче изобщо не харчи...след 10 000км пак си е на максимума... Диагностика е правена - няма никакви грешки. като отворя капачката на маслото започва да работи доста зле, като извадя щеката пак така. Като я загася не се чува съскането, за което колегите в темата говорят. Гофрето е сменено, всички маркучи уж са проверени и нямат никакви цепнатини или нещо такова... Моторчето за празен ход е чистено и проверено. Оказа се, че има счупено щуцерче на филтъра с активен въглен, но и след оправянето му разлика няма. Маркуча долу, който спомена беше целия задръстен жестоко и изцяло запушен, но при смяната като го почистих разлика нямаше. Колата има ГИ, но симптомите са идентични и на двете горива, така че не мога да го отдам на това.dbanchev написа:Диагностика правил ли си колега? Какъв клапан сложи? Ако е мейле много вероятно да е някакъв ментак и да береш пак ядове. При мен почна да бучи под колекторите на празен ход, мени обороти, тресе и турла с масло отзад. Сега като го разкарах тоя клапан заспа мотора. Изкарах маркуча до щеката с маслото и накрая сложих метално филтърче, ще го мия с нафта при смяна на маслото примерно и така.
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Гарнитурата на капака на клапаните в какво състояние ти е колега? Ако се е опекла и дърпа въздух от там, клапана не прави вакуум и прави мизерии. А за клапана мейле......... и аз съм с такъв и сдаде багажа, мембраната му е на тарлък вече, затова се ядосах днес и му резнах главата и се свърши с тая схема.
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
ако гарнитурата на клапаните е заминала по - скоро обеднява сместа. макар, че честно казано този клапан си остава загадка поне за мен. единственият режим, в който мога да си представя, че клапана затваря на 100% е при напълно затворена дроселклапа и високи обороти т.е. моторна спирачка.
при всички други режими, според мен клапанът е отворен и има директна връзка между капака на кланите и всмук. тръбопровод.
при всички други режими, според мен клапанът е отворен и има директна връзка между капака на кланите и всмук. тръбопровод.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
сложих и аз клапана вчера.. мейле.. изглежда всичко е ок..
колата работи прилични.. ти и преди си работеше добре но ми беше спукан маркуча за изходното масло от клапана..
та реших и нов клапан да му сложа..
този които махнах беше на бмв, за сега разлика няма кои знае каква.. не тресе обаче..
и като отвия капачкката на маслото гасне..
преди не гаснеше със стария клапан.. не тресе също..
искам да попитам дали мога да го направя като на М50 без ванос за напред? с такъв начин на вентилация.. един маркуч които се разклонява и отива надолу към картера точчно от капака на главата, а останалото заминава в колектора?
може би ще харчи малко повечко масло но... поне няма да сменям клапани всеки 40 000 км..
честно казано 70 лв за меъле бих давал през 3-4 години ако се замисля..
стига да работи ок
колата работи прилични.. ти и преди си работеше добре но ми беше спукан маркуча за изходното масло от клапана..
та реших и нов клапан да му сложа..
този които махнах беше на бмв, за сега разлика няма кои знае каква.. не тресе обаче..
и като отвия капачкката на маслото гасне..
преди не гаснеше със стария клапан.. не тресе също..
искам да попитам дали мога да го направя като на М50 без ванос за напред? с такъв начин на вентилация.. един маркуч които се разклонява и отива надолу към картера точчно от капака на главата, а останалото заминава в колектора?
може би ще харчи малко повечко масло но... поне няма да сменям клапани всеки 40 000 км..
честно казано 70 лв за меъле бих давал през 3-4 години ако се замисля..
стига да работи ок
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
купи си един истински клапан от бмв с всичките му маркучи и следващите 100 000 км ще е всичко наред.
направо се чудя, толкова ли свободно време имаш за експерименти?
направо се чудя, толкова ли свободно време имаш за експерименти?
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
може да звучи налудничево, но имам усещането че докато си карах със скъсания маркуч на клапана към картера колата ми вървеше по рязко.. сега с новия клапан нещо ми е различна..
може просто да си въобразявам..
може просто да си въобразявам..

- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Ами и аз може би си въобразявам, но откакто го разкарах тоя клапан мотора звучи по-добре и празния ход е бетон. Аз се убедих, че тая чудесия е с цел екология, друга полза няма от нея, пълни колекторите с маслени гадости и товари мотора. Сега чудовището е доволно и мърка
.

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
сложил съм нов клапан.. надявам се да работи добре. замине ли си приключвам с тези глупости и аз...
мисля да го направя като М50
до колкото виждам и помня от последния монтаж на такъв мотор там вентилацията излиза от капака, има една тръбичка надолу за картера, а другата за самите пари заминава директно в колектора..
явно идеята там е да събира някаква част от маслото а каквото изгори изгори ..
споделете опит дали ще стане
номер 1 от схемата
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15

мисля да го направя като М50
до колкото виждам и помня от последния монтаж на такъв мотор там вентилацията излиза от капака, има една тръбичка надолу за картера, а другата за самите пари заминава директно в колектора..
явно идеята там е да събира някаква част от маслото а каквото изгори изгори ..
споделете опит дали ще стане

номер 1 от схемата
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15

- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Да се включа пак аз......... Днес имах време и разглобих въпросния ми премахнат вече клапан meyle. Мембраната беше станала на пластмаса за 30 000км. Аз лично не препоръчвам на никой колега да взима вече каквато и да е част на meyle, защото на нашия пазар явно или са само ментаци или като марка са пълна мизерия.......... Едни биелетки на 36ца на мой близък не минaха и 10 000км, накрайници на друг мой познат сдадоха и те за кратко време........
Meyle sucks 


- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
И аз свалих въпросния клапан да му видя състоянието,защото целия беше омаслен и под него и над него и върху него
...собственика на колата преди мен ми беше казал,че е сменян клапана,но исках да му видя състоянието...за над 50к км(незнам колко точно) е като нов вътре, оригинален BMW.След почистването ще следя от къде е това маслко което се беше събрало по него...но мисля,че е от мястото където влиза в колектора...о пръстена(уплътнението) също е като ново...или не е бил сложен 100% правилно или ще търся проблема другаде.
П.С.Извинявам се за отвратителната снимка
П.С.2 Благодаря на колегата направил темата...макар снимките да не излизат вече,информацията пак е супер полезна!

П.С.Извинявам се за отвратителната снимка

П.С.2 Благодаря на колегата направил темата...макар снимките да не излизат вече,информацията пак е супер полезна!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани