Включване на габарит при отключване
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Включване на габарит при отключване
bobixaka написа:......
Напрежението, което се подава към интериорното осветление се изменя плавно от 0V до 12V. От 7-8 до 10V зависи от релето "звънка" до като напрежението не надмине 10-те волта. Възможно е и контактите многократно да се вкл. и изкл. съответно и ринговете, направете си сметката какво им се причинява. В резултат най-лекия вариант периодична смяна на релето (почти 2A е тока) най-тежкия периодична смяна на крушките на ринговете.
А и от клиповете в нета се вижда че ринговете стартират плавно както и интериорното осветление. Това не може да се постигне с горе описания начин.

- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Включване на габарит при отключване
Ми честно казано не съм имал проблем досега, релето издава гаден звук разбира се, при промяната в напрежението се включва PWM (pulse width modulator) или с други думи казано стотици пъти в секунда се включва и изключва напрежението с различни интервали с цел да се намали напрежението и плавно да изгаснат крушките в купето 
Релето при това положение издава бръмчащ звук за няколко секунди, но това не пречи на осветлението нито на габаритите, нито на ринговете.
Поне при мен не съм забелязал да ми пречи. Габаритите изгасват когато лампите в купето почти изгаснат, тоест трябва напрежението да падне до определено ниво за да изключи релето.
Въпреки, че бръмчи, релето не дава контакт, докато не изключи напълно.
Все пак релето е в режим на "отнемане на контакт" и когато има напрежение, прекъсвача на релето не е докоснат до контактните крачета и колкото и да си бръмчи и да трепти вътре ключето то не дава контакт, докато не се намали достатъчно тока, че да залепне и да даде постоянен контакт и следователно да изключи габаритите.
Това е моето мнение, не знам как мислите вие.
Надявам се да съм прав и да не сменям Lights Module

Релето при това положение издава бръмчащ звук за няколко секунди, но това не пречи на осветлението нито на габаритите, нито на ринговете.
Поне при мен не съм забелязал да ми пречи. Габаритите изгасват когато лампите в купето почти изгаснат, тоест трябва напрежението да падне до определено ниво за да изключи релето.
Въпреки, че бръмчи, релето не дава контакт, докато не изключи напълно.
Все пак релето е в режим на "отнемане на контакт" и когато има напрежение, прекъсвача на релето не е докоснат до контактните крачета и колкото и да си бръмчи и да трепти вътре ключето то не дава контакт, докато не се намали достатъчно тока, че да залепне и да даде постоянен контакт и следователно да изключи габаритите.
Това е моето мнение, не знам как мислите вие.
Надявам се да съм прав и да не сменям Lights Module

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Включване на габарит при отключване
На български е ШИМ широчинно импулсна модулация чрез нея ефективната стойност на напрежението подавано към плафоните в купето се изменя от 0 до 12 волта, но както и да е. Според мен с реле управлението на което се взима от плафоните не е най-удачния вариант за вкл. на габарити с отключване на колата точно заради това бръмчене. А за вкл. на някакво осветление след като сте вече извън колата може да се ползва "follow me home" функцията.
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Включване на габарит при отключване
Да, но как да я задействам тази функция на стария LCM?
На Е39 от 97-ма година как ще стане без допълнителен модул?
Целта ми беше да не давам излишни пари за глупости, като някакви модули, които се закачат допълнително...
Чудя се дали с някаква схема няма да стане номера и с това реле да няма бръмчене... нямам идея...
На Е39 от 97-ма година как ще стане без допълнителен модул?
Целта ми беше да не давам излишни пари за глупости, като някакви модули, които се закачат допълнително...
Чудя се дали с някаква схема няма да стане номера и с това реле да няма бръмчене... нямам идея...
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Включване на габарит при отключване
Здравейте,
сътворих следната схема:

Тъй като токът на интериорното осветление не е много подходящ за захранване на реле (заради импулсната модулация бръмчи релето) реших да пробвам с директно постоянно захранване 12 волта от жиците на касетофона, като масата на релето е прекъсната през транзистора.
Идеята ми е когато лампите в купето светнат транзистора да затвори веригата и релето да се включи и следователно Angel Eyes да светнат
Може ли някой да ми каже дали ще проработи?
Не съм специалист по електрониката и не съм сигурен дали това, което съм сътворил ще тръгне или не.
Ако това ще работи, другият ми въпрос е дали кондензаторът 100мФ не е прекалено голям и прекалено бавно ще гаснат габаритите?
сътворих следната схема:
Тъй като токът на интериорното осветление не е много подходящ за захранване на реле (заради импулсната модулация бръмчи релето) реших да пробвам с директно постоянно захранване 12 волта от жиците на касетофона, като масата на релето е прекъсната през транзистора.
Идеята ми е когато лампите в купето светнат транзистора да затвори веригата и релето да се включи и следователно Angel Eyes да светнат

Може ли някой да ми каже дали ще проработи?
Не съм специалист по електрониката и не съм сигурен дали това, което съм сътворил ще тръгне или не.
Ако това ще работи, другият ми въпрос е дали кондензаторът 100мФ не е прекалено голям и прекалено бавно ще гаснат габаритите?
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Включване на габарит при отключване
Днес си поиграх с тази схема:

На принципа "проба-грешка" уцелих точната конфигурация на елементите.
Схемата работи перфектно. Когато лампите в купето изгаснат, релето забавя с 5 секунди изключването на габаритите.
Закъснението от 5 секунди може да се намали ако кондензатора (6.3V 1000mf) се замени с по-слаб (примерно 220mf). Тогава забавянето става около 1-2 секунди.
Няма го вече досадното бръмчене и жужене на релето, което беше причинено от захранването на осветлението.
Схемата става и с почти всички видове MOSFET N-Channel транзистори.
Свързването на крачетата на транзистора е точно както съм нарисувал на схемата. Най-лявото се свързва през резистор към осветлението в купето.
Средното отива към релето, а най-дясното е маса.
На принципа "проба-грешка" уцелих точната конфигурация на елементите.
Схемата работи перфектно. Когато лампите в купето изгаснат, релето забавя с 5 секунди изключването на габаритите.
Закъснението от 5 секунди може да се намали ако кондензатора (6.3V 1000mf) се замени с по-слаб (примерно 220mf). Тогава забавянето става около 1-2 секунди.
Няма го вече досадното бръмчене и жужене на релето, което беше причинено от захранването на осветлението.
Схемата става и с почти всички видове MOSFET N-Channel транзистори.
Свързването на крачетата на транзистора е точно както съм нарисувал на схемата. Най-лявото се свързва през резистор към осветлението в купето.
Средното отива към релето, а най-дясното е маса.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Включване на габарит при отключване
Разгледай тази тема. Има и друг вариант за това което искаш да реализираш.
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Включване на габарит при отключване
gentata написа:Разгледай тази тема. Има и друг вариант за това което искаш да реализираш.
Колега, тази схема, която си предложил може би не е добра за CCFL Angel Eyes.
Тя може да е подходяща предполагам за LED Angel Eyes, които нямат инвертори, дросели или трансформатори.
Ако го направя по този начин, който си посочил има много голяма вероятност да изгоря инверторите на Angel Eyes, защото напрежението на осветлението се мени плавно от 12v до 0V и от 0V до 12V на импулси. Тези импулси може да са много вредни за инверторите и те да изгорят много бързо.
А схемата, която аз предложих с релето и транзистора е най-безопасна както за GM и Lights модулите, така и за инверторите на CCFL ринговете, защото пуска и спира ринговете от веднъж, а не плавно.
Поправете ме ако греша, но така мисля аз.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Включване на габарит при отключване
bobixaka написа:....

Re: Включване на габарит при отключване
Колеги аз намерих това:
http://bgbmw.com/viewtopic.php?f=28&t=8024
ефекта е:
http://vbox7.com/play:e2ca750874
но единственното което не ми харесва че енжелите премигват защото са афтер маркер,а не святкат постепенно или изведнъж да се палят без да премигат.
Въпроса ми е: След схемата неможе ли да се върже някакво реле с време 5 сек. примерно след 5 сек. да пуска пълното 12в. захранване към енжелите и да се палят без да премигват.Някои които е по на ти с електрониката може ли да ме посъветва. благодаря предварително.
http://bgbmw.com/viewtopic.php?f=28&t=8024
ефекта е:
http://vbox7.com/play:e2ca750874
но единственното което не ми харесва че енжелите премигват защото са афтер маркер,а не святкат постепенно или изведнъж да се палят без да премигат.
Въпроса ми е: След схемата неможе ли да се върже някакво реле с време 5 сек. примерно след 5 сек. да пуска пълното 12в. захранване към енжелите и да се палят без да премигват.Някои които е по на ти с електрониката може ли да ме посъветва. благодаря предварително.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Включване на габарит при отключване
Това което си намерил в другия форум източника му е от този форум, само две три мнения по-нагоре съм посочил темата. Това че мига е ефект от камерата, реално като се гледа ако ринговете са LED или със стандартните кружки те светват и згасват плавно. Ако все пак има някакво мигане при LED-рингове може да се свърже един кондензатор да речем 100 микрофарада паралелно на ринговете. Идеята на тази схема е да свтват и изгасват плавно енджълите съответно при отключване и заключване на колата. А в тази тема колегата bobixaka е посочил вариант за това за което питаш.
Re: Включване на габарит при отключване
Колега мойто е е46 и днес разглобих копчето за фаровете но черен кабел няма
гледам схемата много добре е изкам да я направя и на моята колица,разбирам всичко по схемата само тоя черен кабел ме спъна

гледам схемата много добре е изкам да я направя и на моята колица,разбирам всичко по схемата само тоя черен кабел ме спъна

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Включване на габарит при отключване
На Е39 към ключа за фаровете заминават точно 4 кабела. При Е46 там е цял модул (A3 Light switching centre control unit) с един куп кабели (X12 54-pin, black). Ще трябва да се порови из WDS-a че да се получат нещата.
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Включване на габарит при отключване
Isys написа:Колега мойто е е46 и днес разглобих копчето за фаровете но черен кабел няма![]()
гледам схемата много добре е изкам да я направя и на моята колица,разбирам всичко по схемата само тоя черен кабел ме спъна
Колега, правил съм и на Е46-ца, но там е малко по-гадно.
Вади се модула, разглобява се, реже се една жица от лентовия кабел, който свързва панела с копчетата и модула.
След това на тази жица се закача релето и се прави по същата схема както съм описал по-горе в темата...
Но по спомени не мога да кажа точно коя жица беше, трябва с мултицет да се замери къде веригата се прекъсва като врътнеш ключа за габаритите...
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Включване на габарит при отключване
Ето още един вариант на схемата на колегата малко по-опростено нарисувана (не успях да го докарам копчето за фаровете) 
За тези на които не им се четат разни работи по електроника може да пропуснат останалата част
Закъснението при включване и изключване на релето зависи от капацитета на кондензатора (10-20ст.). В тази схема работното напрежение на кондензатора е без значение тъй като там където е, то не превишава 0,7V. Транзистора може да е всякакъв нискомощен биполярен (20-30ст), няма нужда от мощни транзистори - консумацията на релето (1-2лв.) не превишава 10-ина mA. Това важи и за схемата на bobixaka. Резистора е 10k/0.125W (1/8 вата) или 0.25W (1/4 вата), цена 1-2ст.
Ще си позволя малко градивна критика
и корекции по стойностите на някои от елементите по схемата на bobixaka.
Използван е (безсмислено) скъп и мощен MOSFET транзистор. Работното напрежение на кондензатора трябва да е по-високо от 6,3V, тъй като напрежението на гейта при тази схема достига до около 10V - стандартна стойност 1000uF/16V. Времето за което ще изключи релето зависи освен от кондензатора и от резистора който е паралелно на него.
ПП Едно допълнение. При работа с MOS транзистори пък били те и MOSFET трябва да се спазват разни правила, които в домашни условия малко трудно биха могли да се изпълнят. А може и да се окаже че до като е бил в джоба ви от магазина до у вас, транзистора е пробил т.е става вече единствено и само за коша, особенно ако сте с дрехи от изкуствени материи. MOS транзисорите са изключително чувствителни към ел.статично електричество и за това трябва да се вземат мерки за заземяване на поялника и ръцете при работа с такива транзистори.

За тези на които не им се четат разни работи по електроника може да пропуснат останалата част

Закъснението при включване и изключване на релето зависи от капацитета на кондензатора (10-20ст.). В тази схема работното напрежение на кондензатора е без значение тъй като там където е, то не превишава 0,7V. Транзистора може да е всякакъв нискомощен биполярен (20-30ст), няма нужда от мощни транзистори - консумацията на релето (1-2лв.) не превишава 10-ина mA. Това важи и за схемата на bobixaka. Резистора е 10k/0.125W (1/8 вата) или 0.25W (1/4 вата), цена 1-2ст.
Ще си позволя малко градивна критика

Използван е (безсмислено) скъп и мощен MOSFET транзистор. Работното напрежение на кондензатора трябва да е по-високо от 6,3V, тъй като напрежението на гейта при тази схема достига до около 10V - стандартна стойност 1000uF/16V. Времето за което ще изключи релето зависи освен от кондензатора и от резистора който е паралелно на него.
ПП Едно допълнение. При работа с MOS транзистори пък били те и MOSFET трябва да се спазват разни правила, които в домашни условия малко трудно биха могли да се изпълнят. А може и да се окаже че до като е бил в джоба ви от магазина до у вас, транзистора е пробил т.е става вече единствено и само за коша, особенно ако сте с дрехи от изкуствени материи. MOS транзисорите са изключително чувствителни към ел.статично електричество и за това трябва да се вземат мерки за заземяване на поялника и ръцете при работа с такива транзистори.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна gentata на 01 Сеп 2015, 22:38, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани