Климатроника не изстудява
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- V_Kanchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 26.11.2006
- Местоположение: София, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Ако говориш за щипката, която я държи към корпуса просто я вдигни на горе и ще излезе. Можеш с уред да провериш самите съпротивления, а бушони и релета със сигурност има, но аз не ги намерих. Предполагам, че са във вътрешното табло, но изненадващо не го знам къде е. Според мен не е добре да работи само най-високата скорост, защото тогава всичко е на ръба. Предполагам, че тази скорост сработва в много крайни случаи и не е приятно това да става непрекъснато - мое мнение!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
V_Kanchev написа:Ако говориш за щипката, която я държи към корпуса просто я вдигни на горе и ще излезе. Можеш с уред да провериш самите съпротивления, а бушони и релета със сигурност има, но аз не ги намерих. Предполагам, че са във вътрешното табло, но изненадващо не го знам къде е. Според мен не е добре да работи само най-високата скорост, защото тогава всичко е на ръба. Предполагам, че тази скорост сработва в много крайни случаи и не е приятно това да става непрекъснато - мое мнение!
Бушоните за климатика са с номера 9, 20 и 28 и се намират в жапката.

- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
emok написа:Чух че във Варна в сервиза на "Автотрейд" - Владиславово имали нова машина за диагностика на климатици. Цена на диагностиката - 45 лв и по 6лв на 100 гр. допълнен фреон.
Това е ценна информация,и аз се чудих за такъв свестен сервиз ако ми се наложи,пък и нали фирмата ни построи Автотрейда в града

А пък аз им продадох машинатаsambeto написа:emok написа:Чух че във Варна в сервиза на "Автотрейд" - Владиславово имали нова машина за диагностика на климатици. Цена на диагностиката - 45 лв и по 6лв на 100 гр. допълнен фреон.
Това е ценна информация,и аз се чудих за такъв свестен сервиз ако ми се наложи,пък и нали фирмата ни построи Автотрейда в града

- M5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Е не мога да разкача буксата от вентилатора и това си е. Дърпах, бутах, на никъде не ще. В RealOEM намерих схемата, но имам няколко въпроса.
1. Къде се намират съпротивленията №8 от схемата? Искам да ги премеря дали не са изгорели.
2. Някакви много специални ли са, че в Дару струват близо 100 лв?
3. За какво служат №13, 14 и 15 от схемата?
1. Къде се намират съпротивленията №8 от схемата? Искам да ги премеря дали не са изгорели.
2. Някакви много специални ли са, че в Дару струват близо 100 лв?
3. За какво служат №13, 14 и 15 от схемата?
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
M5 написа:...
3. За какво служат №13, 14 и 15 от схемата?
15 са въздушни клапи и се намират долу в ляво пред перката на радиатора на климатика.
М/у другото забелязах, че отпред на маската има доста такива.
- V_Kanchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 26.11.2006
- Местоположение: София, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39
1. Намира се точно зад перката, като погледнеш отпред перката се виждат две бронзови елемента - това са те.
2. Просто са много мощни и за това, параметрите им сам ги споменавал.
3. Тези 13, 14 и 15 ги няма в този модел, погледни че ги няма в списъка под картинката.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=15
"Разрових се по разни чужди форуми и открих, че съпротивленията са 0,2ома и 0,5ома за 120вата (както и предполагах ~50% и ~70% от оборотите). Тъй като работя в сервиз намерих заместител от тойота и с малко преработка пасна идеално - срещу 0лв."
2. Просто са много мощни и за това, параметрите им сам ги споменавал.
3. Тези 13, 14 и 15 ги няма в този модел, погледни че ги няма в списъка под картинката.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=15
"Разрових се по разни чужди форуми и открих, че съпротивленията са 0,2ома и 0,5ома за 120вата (както и предполагах ~50% и ~70% от оборотите). Тъй като работя в сервиз намерих заместител от тойота и с малко преработка пасна идеално - срещу 0лв."
- The 5th element
- Арабиата
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: 18.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
eno написа:Днес бях при тези момчета и много са добри.
Оказа се че проблема с климатика, тоест някой път духа студено, някой път не, беше от запушен радиатор. Затова и перката работи на макс. и от време на време се вдига температурата.
Това е била единствената причина, от която ми тръгна главата, даже те ми казаха че ако не го чистя, след време пак ще имам проблеми с главата. С очите си видях колко беше запушен.![]()
Толкова ми стана яд, че не отидох да го проверя преди и нямаше да се занимавам с главата и да дам пари за нея,само за едно почистване за 60-80лв. на радиатора.
Затова, който е купил кола наскоро, да отиде да провери радиатора!
И при мен се получава подобно нещо,при ново виско и помпа,долят фреон почна да вдига градуси.....

[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]
[/url
Като ми извадиха радиатора,лошо ми стана,целия беше запушен,но нямах гсм с камера за да го снимам и да ви го покажа.След като го измиха, усеща се че колата започва вече да 'диша' ,въздуха е доста студен и чист и вече перката на климатика не се включва на високата скорост,въпреки жегата
Аз го оставям на 20'С и в koлата е пролет

Аз го оставям на 20'С и в koлата е пролет

Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'


- The 5th element
- Арабиата
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: 18.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D


[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]
[/url
- Гост
-
Вчера бях в сервизчето на Слебърна на Хладилника. Заредиха ми фреон момчетата и почна да става студено....ооообааачееее....!
Пича вика-ела да видиш. Слизам-нито перката на климатика ,нито виското въртят. И той вика -иди си оправи перките и не пускай климатика ,щот има клапан за налягане на компресора и ше изхвърли фреона и пак ше пълним. Лошо ми стана. Утре тръгвам за морето. Хукнах при майстора-жега,свалени празарци-щех да умра. Той вика-бегай при Ибро/некъв арабин/ и зимай перка за клематика ,за виското ше видим като дойдеш-не може да е спряло и колата да не ти грее в тая жега. И като стигнах на Симеон -отвараме да видим с три или четри жици и гледам-сичко работи.Явно перките не тръгват баш веднага като пуснеш климата ,а им трябва време да сработят ,а и може да има значение ,че току що е заредена с фреон и трябва някакво време да напълни цялата система. Така че проверявайте внимателно какво ше ви кажат преди да инфрактирате ,че сте останали без климатик и кинти за части...! Иначе пичовете там явно разбират от клими ,ма с колите им трябва още опит.
Пича вика-ела да видиш. Слизам-нито перката на климатика ,нито виското въртят. И той вика -иди си оправи перките и не пускай климатика ,щот има клапан за налягане на компресора и ше изхвърли фреона и пак ше пълним. Лошо ми стана. Утре тръгвам за морето. Хукнах при майстора-жега,свалени празарци-щех да умра. Той вика-бегай при Ибро/некъв арабин/ и зимай перка за клематика ,за виското ше видим като дойдеш-не може да е спряло и колата да не ти грее в тая жега. И като стигнах на Симеон -отвараме да видим с три или четри жици и гледам-сичко работи.Явно перките не тръгват баш веднага като пуснеш климата ,а им трябва време да сработят ,а и може да има значение ,че току що е заредена с фреон и трябва някакво време да напълни цялата система. Така че проверявайте внимателно какво ше ви кажат преди да инфрактирате ,че сте останали без климатик и кинти за части...! Иначе пичовете там явно разбират от клими ,ма с колите им трябва още опит.
- The 5th element
- Арабиата
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: 18.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
Колега,да ти кажа,че перката на климатика трябва веднага да тръгне след като си го пуснал,това със сработването нещо не ми звучи,за виското се отнася същото.При мен беше заминало,пак въртеше,но можеше да се спре с пръст
[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]
[/url
- V_Kanchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 26.11.2006
- Местоположение: София, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Перката която е за климатика се управлява явно от някакъв датчик за температура(може и повече от един) защото перката се включва не само заради климатика, но и да помага за охлаждането на двигателя. От тези датчици зависи и на каква скорост ще върти перката. Вече сме го обсъждали доста въпроса за перката, на накратко - вентилатора тръгва на първа скорост секунди след като включиш климатика, ако това не стане провери съпротивлението.
Ако под "виското" разбираш перката задвижвана директно от двигателя нейното въртене зависи от температурата на двигателя.
Ако под "виското" разбираш перката задвижвана директно от двигателя нейното въртене зависи от температурата на двигателя.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани