Турбото не надува - РЕШЕН (на стр.7)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от LUCIFER'S » 25 Авг 2017, 17:07

Колата ти е с върнат километраж, първото което видях така, че няма как да искаш тоя мотор да не е проблемен на всичкото отгоре и някой гаражник се е правил на инженер , нали не си мислиш, че всяка намеса във софта на мотора гарантира дълготрайно натоварване и безпроблемност ... Искам да ми качиш живи данни на турбонадув и данни на дебитомер по време на движение от 1 до пета да я режеш... ако имаш такъв клип ми дай линка, че нямам време да ги гледам всичките... Катализаторите там ли са...?
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2017, 17:40

Elesar74 написа:Свали маркуча към EGR-a, сложи си ръката пред него и накарай някой да дава газ, до 2000, после 2300 оборота и виж как духа. Експеримента е субективен, но ще имаш някаква представа как "духа" турбото. Турбината включва на 1750 оборота. Ако нямаш надув на 2000 и идва около 2300, значи турбото нещо не е добре, управлението, самата турбина или дупка по пътя от турбината до EGR/всмукателния колектор. Дебелите маркучи здрави ли са, да няма някой сцепен, да не го виждаш?


Да, мога да си направя тоя експеримент. Маркучите са здрави, без никакви напуквания, свалял съм ги заедно със стария кулер поне два пъти.

hummer написа:В е39-групата имаше такъв проблем,човека сменил всичко като теб ...накрая се оказа турбото


И при мен ще е така, вече съм почти сигурен, освен това се замислих, че имам и едно виене, сякаш като разтоварва или намалява оборотите, което сега вече го отдавам на турбината..

LUCIFER'S написа:Колата ти е с върнат километраж, първото което видях така, че няма как да искаш тоя мотор да не е проблемен на всичкото отгоре и някой гаражник се е правил на инженер , нали не си мислиш, че всяка намеса във софта на мотора гарантира дълготрайно натоварване и безпроблемнос ... Искам да ми качиш живи данни на турбонадув и данни на дебитомер по време на движение от 1 до пета да я режеш... ако имаш такъв клип ми дай линка, че нямам време да ги гледам всичките...


Ооо, не съм от блаженно вярващите, че колата им е на 260 хиляди :mhihi: далеч съм от тая мисъл. Колата е март 2001, в края на 2002 са и актуализирали софта с по-новата версия от 2002 (явно в БМВ) на 70 000 км (за няма две години) :mhihi:
Гаражника беше Богомил в Адлер, иначе истинския "гаражник" май е предишния собственик, ама кво да правиш.. новите, дето никой не е пр*цкал на седалката са в магазина. Автомат съм, довечера ще я изрежа от 0 до .. на околовръстното и ще кача клипчето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от LUCIFER'S » 25 Авг 2017, 20:22

На 3та пълна газ до изравняване на наляганията, после на 4та пълна газ до изравняване на наляганията след това и на 5та... До изравняване на наляганията! Няма нужда да вдигаш големи скорости, просто да се види турбонадува, а и съответно, дали продължава да прави надув или разтоварва т.е. адекватно дали се управлява геометрията.... Най- добрия вариант за теб е това на живо да го гледа човек в колата.... има си тънкости. Точно в понеделник се занимавах с това с моята, и се оказа от клапана. Или си намери някой човек който е вчас или отиди при тези които рециклират турбини.... Аз лично тук във форума отдавна не казвам тънкости повече, защото майсторите четат и няма лошо но с тия знания изкарват пари наготово..
.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2017, 20:51

LUCIFER'S написа:На 3та пълна газ до изравняване на наляганията, после на 4та пълна газ до изравняване на наляганията след това и на 5та... До изравняване на наляганията! Няма нужда да вдигаш големи скорости, просто да се види турбонадува, а и съответно, дали продължава да прави надув или разтоварва т.е. адекватно дали се управлява геометрията.... Най- добрия вариант за теб е това на живо да го гледа човек в колата.... има си тънкости. Точно в понеделник се занимавах с това с моята, и се оказа от клапана. Или си намери някой човек който е вчас или отиди при тези които рециклират турбини.... Аз лично тук във форума отдавна не казвам тънкости повече, защото майсторите четат и няма лошо но с тия знания изкарват пари наготово..
.


Имаш предвид на ръчен режим на автомата, нали? И какво ще рече до изравняване на наляганията? Не е ли същото да му направя запис?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от LUCIFER'S » 25 Авг 2017, 21:03

И на автомат е достатъчно.... Цялата работа е да се види дали турбото надува, колкото се иска по зададени данни спрямо количество въздух обороти и подадена газ. Дали адекватно следи налягането колко е в действителност спрямо зададеното... Моят съвет е като човек който е вчас да отидеш при такъв за да я види какво прави надували адекватно и плавно без колебания и разтоварва ли съответно. За катализаторите нищо не каза... Ако са запушени проблема в ниските може да ти е от там....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от LUCIFER'S » 25 Авг 2017, 21:12

т. 13... АГР клапана ти е затапен и как мислиш че се отразява това... дебитомера дали не отчита тая разлика какво става,заложено в софтуера е с други данни... Аз лично на моята като и затапя АГР и колата като я настъпя и глъхне... Все пак всеки си решава как да си кара колата....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Z3Ro* » 25 Авг 2017, 21:57

От качените клипове за мен турбината на колегата е лагава - гони 2200мбара, но твърде бавно. След интервенции по кулер, вакууми, ел. клапан, проверени турбопътища, нов дебитомер/ от клиповете за мен дебитомерът работи нормално/, остава самото турбо, МАП-ът, пробив по изпускателния колектор преди турбото, гарнитурата на фланеца на турбото. МАП-а го провери на контакт и на живи данни от "charge air pressure" -трябва да показва около 1000мбара. При теб на празен ход реалната стойност пада до 950, което е ниско. Ако имаш катализатори, може и от тях да прави обратно налягане. Ако МАП-ът е ок като го видиш, търси проблем около самото турбо или в него... Но турбото ти няма достатъчно спонтанна реакция - зацапана геометрия също е вариант...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2017, 22:41

LUCIFER'S написа:т. 13... АГР клапана ти е затапен и как мислиш че се отразява това... дебитомера дали не отчита тая разлика какво става,заложено в софтуера е с други данни... Аз лично на моята като и затапя АГР и колата като я настъпя и глъхне... Все пак всеки си решава как да си кара колата....


ЕГР-а ми е затапен от два месеца след като купих колата, или от близо две години вече, като след затапването не съм усетил никаква разлика във вървежа.. Разликата май се появи постепенно с времето, тогава реших, че съм и свикнал на вървежа (то ясно, че не е "бегачка" :mhihi: и не съм я купил за такава) и реших, че е време да я чипосам. Това ми е първия дизел в живота ( до магазина не отивам пеша от над 20 години, но винаги бензинки) и първата турбинирана кола, и очаквах някакъв УАУ ефект от ремапа, но такъв нямаше, защото вече съм си имал проблеми по колата.. То лесно ще го върна, ама трябва да си сложа работещ клапан за него, но като знам колко от колегите тук, които са доволни от колите си пък карат със затапени ЕГР-и.. не знам.

Z3Ro* написа:От качените клипове за мен турбината на колегата е лагава - гони 2200мбара, но твърде бавно. След интервенции по кулер, вакууми, ел. клапан, проверени турбопътища, нов дебитомер/ от клиповете за мен дебитомерът работи нормално/, остава самото турбо, МАП-ът, пробив по изпускателния колектор преди турбото, гарнитурата на фланеца на турбото. МАП-а го провери на контакт и на живи данни от "charge air pressure" -трябва да показва около 1000мбара. При теб на празен ход реалната стойност пада до 950, което е ниско. Ако имаш катализатори, може и от тях да прави обратно налягане. Ако МАП-ът е ок като го видиш, търси проблем около самото турбо или в него... Но турбото ти няма достатъчно спонтанна реакция - зацапана геометрия също е вариант...


Налягането на контакт или на празен ход (без надув) не зависи ли и от надморската височина? Да кажат други колеги от София при тях как е. Чудя се, ако му дам налягане на МАП-а с помпата ми (свален от колектора, но със закачена букса) и на контакт да видя дали си съответстват показанията от помпата и на ИНПА, дали ще е надежден начин да го проверя? Другото, което си мислех - купих си и един уред за отчитане на вакуум и налягане - https://zimber-tools.com/bg/avto-instrumenti/kompresomeri-testeri/tester-za-vakuum-v-v-vsmukatelen-kolektor-zt-05183-smann-tools.html ако го сложа на мястото на МАП-а, дали ще отчете правилно налягането? Нямам катализатори.

пп. Сега виждам, че уреда е до 0,7 бара, няма как, но трябва да погледна помпата за вакуум/налягане , тя май е до повече
Последна промяна FaceOff на 25 Авг 2017, 23:12, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от vladobate » 25 Авг 2017, 23:10

Ама нали живи данни и диагностика на налягане идват като инфо от мапа. Той като е сдал багажа ( примерно ) , ако ще супер мупер майстор да си нищо не можеш направиш. Променлива геометрия се зацапва с времето от сажди и масло , съответно не може да управлява адекватно потока въздух и не може да изкара от турбината налягане когато и колкото иска софта. Затова се чисти периодично особено като е налято гориво с кофата. И още нещо таз диагностика си опреснява данните не толкоз бързо колкото си мислим и за да следиш динамично разлики си иска задържане на предавка и обороти различни. Иначе на ускорение няма как инертно е отчитането на данните , трудна работа. Турбо за да не прави налягане гаранция ще го познаете от сто километра дори и лаик , смачкани перки или изядени. Всичко друго идва от геометрия и управлението и. Най-лесно дръпни вакумния маркуч от ел.клапана за управление на геометрията , който идва от вакумния съд и го запуши със нещо . Ако колицата литне проблема не е турбо , гледаш геометрия , управление и , дебитомер . Запушване по изпускателна система може те направи луд , но е възможна причина .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Z3Ro* » 25 Авг 2017, 23:17

Да, налягането зависи от надморската височина, но 950мбара на празен ход е малко. Такава стойност има и при отпускане на газта след форсиране. Както колегата Elesar74 е споменал, тя турбината и на празен ход си прави някакъв минимален надув, като добавиш и атмосферното става почти на 100% сигурно повече от 950, освен ако не си някъде доста нависоко. За мен, ако МАП-ът отчита коректно, проблемът е в самото турбо или пробив някъде преди него на изпускателния колектор... :yes:

Не казваш има ли катализатори колата? Ако няма, провери МАП-а през диагностична програма на контакт. За най-сигурно отваряш едно приложение за време в нета и гледаш атмосферното, сравняваш с това, което отчита сензорът и така...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от vladobate » 25 Авг 2017, 23:28

Да , на празен ход турбината се върти , но е силно казано че прави надув , поне не такъв заслужаващ внимание . Пък и геометрията тогава е максимално отворена за да не товари излишно и изгорелите газове излизат леко. Уреда на който си дал линк колега е за вакум и не ти върши работа за проверка на мап, който отчита налягане. Ако имаш точен манометър и помпа можеш да си провериш мапа , поне е нещо различно от закупуване на нов.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Z3Ro* » 25 Авг 2017, 23:45

vladobate написа:Да , на празен ход турбината се върти , но е силно казано че прави надув , поне не такъв заслужаващ внимание . Пък и геометрията тогава е максимално отворена за да не товари излишно и изгорелите газове излизат леко. Уреда на който си дал линк колега е за вакум и не ти върши работа за проверка на мап, който отчита налягане. Ако имаш точен манометър и помпа можеш да си провериш мапа , поне е нещо различно от закупуване на нов.


Не заслужава внимание на празен ход, но като махнеш маркуча преди ЕГР духа, нали? Щом духа, значи духа повече от атмосферното налягане, нали така? Гледам, че днес примерно в София е било 1022 hpa атмосферното, така че според мен 950 е ниска стойност за празен ход...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 26 Авг 2017, 0:29

vladobate написа:Ама нали живи данни и диагностика на налягане идват като инфо от мапа. Той като е сдал багажа ( примерно ) , ако ще супер мупер майстор да си нищо не можеш направиш. Променлива геометрия се зацапва с времето от сажди и масло , съответно не може да управлява адекватно потока въздух и не може да изкара от турбината налягане когато и колкото иска софта. Затова се чисти периодично особено като е налято гориво с кофата. И още нещо таз диагностика си опреснява данните не толкоз бързо колкото си мислим и за да следиш динамично разлики си иска задържане на предавка и обороти различни. Иначе на ускорение няма как инертно е отчитането на данните , трудна работа. Турбо за да не прави налягане гаранция ще го познаете от сто километра дори и лаик , смачкани перки или изядени. Всичко друго идва от геометрия и управлението и. Най-лесно дръпни вакумния маркуч от ел.клапана за управление на геометрията , който идва от вакумния съд и го запуши със нещо . Ако колицата литне проблема не е турбо , гледаш геометрия , управление и , дебитомер . Запушване по изпускателна система може те направи луд , но е възможна причина .


Колега, разбира се, че инфото за налягане идва от МАП-а, точно това ми е идеята - вадя го от колектора и му закачам на щуцерчето помпа за нялягане, като си остава с включена букса, за да мога да сравнявам налягането. Например - без да подавам налягане с помпата показанието на ИНПА-та е 1000 мбар, после подавам с помпата 1,5 бара и гледам на ИНПА дали МАП-а е отчел 1500 мбар, съответно подавам 2 бара и гледам дали отчита 2 бара. Друг е въпросът доколко мога да вярвам на помпата, но да речем, че е точна. Мисля, че така мога да определя дали е изправен МАП-а , иначе в тубата има доста клипчета как се проверява МАП с мултицет, но тоя инструмент ми е чужд :mhihi:
Гориво не сипвам с кофата, в началото пробвах всички бензиностанции, но не бях очарован от никое гориво. Зареждам на GO petroleum, защото ми е близко на Житница, и никога не съм усещал в горивото да е проблема, цяла зима и голяма част от лятото карам с Бардал БДЦ. Лопатките както на студената, така и на топлата част са идеални, луфтове, както написах в първия ми пост не долавям на ръка, виж за геометрията не знам как е положението. Относно вакуума, искаш да кажеш да елиминирам/премахна вакуума към турбото. Ако вървежа се подобри, значи вероятно е зацапана геометрия, правилно ли съм разбрал? Да, защото без вакуум лопатките са затворени максимално, и надува е най-голям, прав ли съм?

Z3Ro* написа:Да, налягането зависи от надморската височина, но 950мбара на празен ход е малко. Такава стойност има и при отпускане на газта след форсиране. Както колегата Elesar74 е споменал, тя турбината и на празен ход си прави някакъв минимален надув, като добавиш и атмосферното става почти на 100% сигурно повече от 950, освен ако не си някъде доста нависоко. За мен, ако МАП-ът отчита коректно, проблемът е в самото турбо или пробив някъде преди него на изпускателния колектор... :yes:

Не казваш има ли катализатори колата? Ако няма, провери МАП-а през диагностична програма на контакт. За най-сигурно отваряш едно приложение за време в нета и гледаш атмосферното, сравняваш с това, което отчита сензорът и така...


Няма, т.15 от първия пост :mhihi: ;) :yes:

vladobate написа:Да , на празен ход турбината се върти , но е силно казано че прави надув , поне не такъв заслужаващ внимание . Пък и геометрията тогава е максимално отворена за да не товари излишно и изгорелите газове излизат леко. Уреда на който си дал линк колега е за вакум и не ти върши работа за проверка на мап, който отчита налягане. Ако имаш точен манометър и помпа можеш да си провериш мапа , поне е нещо различно от закупуване на нов.


Докато съчиня това по-нагоре, ти си го написал за помпата..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 26 Авг 2017, 0:31

Z3Ro* написа:
vladobate написа:Да , на празен ход турбината се върти , но е силно казано че прави надув , поне не такъв заслужаващ внимание . Пък и геометрията тогава е максимално отворена за да не товари излишно и изгорелите газове излизат леко. Уреда на който си дал линк колега е за вакум и не ти върши работа за проверка на мап, който отчита налягане. Ако имаш точен манометър и помпа можеш да си провериш мапа , поне е нещо различно от закупуване на нов.


Не заслужава внимание на празен ход, но като махнеш маркуча преди ЕГР духа, нали? Щом духа, значи духа повече от атмосферното налягане, нали така? Гледам, че днес примерно в София е било 1022 hpa атмосферното, така че според мен 950 е ниска стойност за празен ход...


Демек, или МАП-а не отчита вярно, или турбото ми прави вакуум, не налягане :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Z3Ro* » 26 Авг 2017, 0:41

Вакуум на стойностите на МАП-а се получава, когато турбината не работи адекватно и сензорът отчита част от вакуума на мотора, за да покаже налягане по-ниско от атмосферното. Ако всичко е наред с МАП и турбина, на празен ход реалната стойност за надув трябва да е съвсем леко по-висока от атмосферното налягане - при мен в Монтана примерно е около 1060мбара най-често. Както колегата Elesar74 ти е казал, свали маркуча преди ЕГР и виж духа ли на празен ход. Ако в същото време отчита 950мбара и духа, най-вероятно МАП-ът е фира... :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook