Борд. компютър за навигации с Андроид.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Светльо,
iBus интерфейсът може ли да се използва със стандартно PC, че ми се върти една идея в главата
iBus интерфейсът може ли да се използва със стандартно PC, че ми се върти една идея в главата

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Да, Пешо, може да се ползва с PC. То главната цел на този интерфейс, преди да се появи програмата за Андроид, беше да се ползва с Navcoder и подобните Windows програми.
В тази снимка малко съм преиграл с блендата, но що-годе се вижда какво представлява и какво ползва интерфейсчето.

Ти сигурно имаш някакви твои изобретения, но казвай кога и къде да ти пратя един, два или колкото кажеш
.
Идеята, която имаш също ме интересува, но да не нахалствам...
В тази снимка малко съм преиграл с блендата, но що-годе се вижда какво представлява и какво ползва интерфейсчето.

Ти сигурно имаш някакви твои изобретения, но казвай кога и къде да ти пратя един, два или колкото кажеш

Идеята, която имаш също ме интересува, но да не нахалствам...
Последна промяна PeReZ на 04 Фев 2023, 7:15, променена общо 1 път
- neptun1961
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 15.04.2018
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Range Rover L322 3.0D 2003(BMV E53)
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
I-BUS интерфейса и приложението работят на Рейндж Ровър Л322 2003,който използва двигател и електроника на БМВ Х5 Е53.
Всичко работи безупречно.

https://www.youtube.com/watch?v=ktcyCcQWlGI
Всичко работи безупречно.
https://www.youtube.com/watch?v=ktcyCcQWlGI
Range Rover L322 3.0D 2003(BMV E53),Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Аз съм с малкия борд и не ми се показва най-долу количеството гориво в резервоара и оставащите колометри. Това заради малкия борд ли е или е някакъв бъг? Настроен е за показване от малък борд. Гледам, че някой е с нова вррсия на програмата, но не намирам линк за изтегляне. Преди време имаше един ъпдейт на нова версия, но с нея ме изхвърля при стартиране на програмата. Някой има ли идея как мога да сложа друг ROM на навигацията и да предложи някой.
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Лицензът за отключване май е станал 18.50€ в сайта на приложението. Има ли по евтин вариант?
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Да, заради малкия борд не ти вади среден разход и някои други неща. Просто при колите с малък борд, таблото не изпраща тези данни по IBUS, понеже няма на кого да ги изпраща.
Линк за теглене на новата (2.0) версия: http://svetlio.org/ibus/
А относно ROM, аз ползвам Malaysk ROM на моята навигация (Erisin ES6039). Инсталирането на друг ROM е елементарно, процесът е едно към едно с качването на оригинален ROM. Моля, ако имаш допълнителни въпроси за ROM-ове, пиши ми на ЛС или пусни нова тема, понеже тази е за борд. комп приложението.
Линк за теглене на новата (2.0) версия: http://svetlio.org/ibus/
А относно ROM, аз ползвам Malaysk ROM на моята навигация (Erisin ES6039). Инсталирането на друг ROM е елементарно, процесът е едно към едно с качването на оригинален ROM. Моля, ако имаш допълнителни въпроси за ROM-ове, пиши ми на ЛС или пусни нова тема, понеже тази е за борд. комп приложението.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
PeReZ написа:Да, Пешо, може да се ползва с PC. То главната цел на този интерфейс, преди да се появи програмата за Андроид, беше да се ползва с Navcoder и подобните Windows програми.
В тази снимка малко съм преиграл с блендата, но що-годе се вижда какво представлява и какво ползва интерфейсчето.
Ти сигурно имаш някакви твои изобретения, но казвай кога и къде да ти пратя един, два или колкото кажеш.
Идеята, която имаш също ме интересува, но да не нахалствам...
Замислил съм две неща.
1. Вариант за подмяна на дисплея на ОЕМ навигацията с по-нов със същя размер, но с голяма разделителна способност и тъчскриин. Идеята е да си работи нормално в режима, в който работи ОЕМ дисплея, но да има поне още два входа. Единия вход да е стандартен видео-жход, а другитя да е HDMI. На HDMI входа могат да се свържат различни неща било то с Андроид, Windows или IOS.
2. CarPC с операционна система по избор на клиента

Комбинацията от двете неща би следвало да задоволи както феновете на ОЕМ аудиото, така и на афтърматкет. Кеф ти ОЕМ - гледаш си навигацията и си слушаш радиомодула, кеф ти афрътмаркет - пускаш си CarPC и избухваш. Няма ограничения във формата на песните, няма ограничения във въдео форматите, всичко е стерео и не ни се ще да го казвам, но ТВ тунера, малко остава на заден палн.
Идеята не е нова, просто озряваше и се доразвиваше в годините. Голяма част от нещата ги имам, за да започна и двата проекта едновременно, като при мен ОЕМ дисплеят, че бъде замене с по-голям, понеже мога д аси позволя премахването на бутоните, заради инсталирания iDrive контролер. Това обаче по никакъв начин няма да повлияе върху интерфейсните платки, ако такива са необходими. Те ще бъдат стандартно разработени и изпълнени.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Като разглеждах опциите на новата версия на програмата видях, че има опция а палене с код. Поне така ми се стори. Това така ли е и дали действа?
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Да, добавена е функцията "код за запалване", за която имаме БГ заслуга.
При мен работи, но чета, че при доста хора не работи, както и други пасажи от новата версия, така че нищо не пречи да пробвате и да прецените коя версия да си оставите.
При мен работи, но чета, че при доста хора не работи, както и други пасажи от новата версия, така че нищо не пречи да пробвате и да прецените коя версия да си оставите.
- svetliol
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 5.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: X5 40d
- Мечтае да кара: Всички коли на света!
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Здравейте,
Ще използвам темата за съвет въпреки, че съм с X5 E53. Вмомента съм с OEM навигация с DSP и имам слюдините 2 проблема:
1. Дисплея е тръгнал да се разтича и от време на време почълтява (не буквално, просто преобладава жълтият цвят)
2. Радиомодула до преди 1 седмица прекъсваше периодично (да кажем 2-3 пъти в месеца) и след рестарт се оправяше. От 1 седмица вече нямам звук в колата
Имам следната дилема – да ремонтирам ли посочените проблеми или да инвестирам в смяна с Андроид навигация?
Заради наличието на DSP не мога да преценя как да десйтвам.
Ако ремонтирам разходите ще са по-малко.
Повече ми се иска да инвестирам в Андроид навигация (заради всичките благини), но не знам какво трябва да направя заради DSP-то, евентуално кой модел да избера и каква ще е приблизителната инвестиция?
Какво бихте ме посъветвали?
Ще използвам темата за съвет въпреки, че съм с X5 E53. Вмомента съм с OEM навигация с DSP и имам слюдините 2 проблема:
1. Дисплея е тръгнал да се разтича и от време на време почълтява (не буквално, просто преобладава жълтият цвят)
2. Радиомодула до преди 1 седмица прекъсваше периодично (да кажем 2-3 пъти в месеца) и след рестарт се оправяше. От 1 седмица вече нямам звук в колата
Имам следната дилема – да ремонтирам ли посочените проблеми или да инвестирам в смяна с Андроид навигация?
Заради наличието на DSP не мога да преценя как да десйтвам.
Ако ремонтирам разходите ще са по-малко.
Повече ми се иска да инвестирам в Андроид навигация (заради всичките благини), но не знам какво трябва да направя заради DSP-то, евентуално кой модел да избера и каква ще е приблизителната инвестиция?
Какво бихте ме посъветвали?
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
За да подкараш DSP-то с Андроид навигация, ти трябват единствено описаните в тази тема интерфейс и програма за Андроид. В момента, в който си платиш 40-те ЕВРО за отключване на програмата и отключване на DSP функционалността, вече в програмата се появява пълна DSP поддръжка и бутон DSP, откъдето се правят същите настройки (даже повече), които досега си имал във фабричното нави.
Имам няколко приятели с такава конфигурация.
Инвестицията коства:
1. Навигация с Андроид (слагам примерна цена 700лв)
2. Ibus interface - 50лв.
3. Програма за Андроид и DSP отключване: 80лв.
4. Монтаж: 160лв., понеже при коли с ОЕМ наво, трябва да се удължат буксите на радиомодула.
Около хилядарка.
Имам няколко приятели с такава конфигурация.
Инвестицията коства:
1. Навигация с Андроид (слагам примерна цена 700лв)
2. Ibus interface - 50лв.
3. Програма за Андроид и DSP отключване: 80лв.
4. Монтаж: 160лв., понеже при коли с ОЕМ наво, трябва да се удължат буксите на радиомодула.
Около хилядарка.
- svetliol
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 5.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: X5 40d
- Мечтае да кара: Всички коли на света!
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
PeReZ благодаря за бързият и изчерпателен отговор 

BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!
- ilian82
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 6.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e36 кабрио
- Мечтае да кара: м3 е30
- Детайли за колата: 328i
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Здравейте,
аз имам следния въпрос:
Взех си навигация Ерисин, взех си и модула за мида, но неми се сабира като го включа в USB то директно в навигацията, даже не ми се събира и USB удължаващия кабел за жабката.
Вие как го включвате този модул, директно или с някакъв спецялен кабел?
аз имам следния въпрос:
Взех си навигация Ерисин, взех си и модула за мида, но неми се сабира като го включа в USB то директно в навигацията, даже не ми се събира и USB удължаващия кабел за жабката.
Вие как го включвате този модул, директно или с някакъв спецялен кабел?
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Винаги се ползва едно от двете:
1. Най-обикновен USB удължител, т.е. мъжки-женски USB кабел. В комплекта с навигацията ти е пристигнал 1 такъв кабел. Ако той не ти се събира, махни част от пластмасовата му изолация, за да стане по-къс и ще се събере или пък си намери такъв с по-къс USB конектор, но на Е39 си се събира, просто трябва да поизрежеш.
2. USB hub, т.е. преходник от 1 към повече USB-та. В едното ръгаш IBUS интерфейса, а в другите USB-та си слагаш флашки, предни камери и т.н.
Ако вече си си прекарал въпросният 1 удължаващ кабел до жабката, аз бих ти препоръчал варианта с USB хъб.
Няма нито една смислена причина да прекарваш още 1 кабел от навито до жабката, при положение, че с хъб е по-удобно, а навигацията го поддържа. Аз ползвам най-обикновен USB хъб HAMA без допълнително захранване, 10-15лв. от Технополис.
PS: ето го хъбът: http://www.technopolis.bg/bg/CMP-ACCESS ... 1/p/564450
1. Най-обикновен USB удължител, т.е. мъжки-женски USB кабел. В комплекта с навигацията ти е пристигнал 1 такъв кабел. Ако той не ти се събира, махни част от пластмасовата му изолация, за да стане по-къс и ще се събере или пък си намери такъв с по-къс USB конектор, но на Е39 си се събира, просто трябва да поизрежеш.
2. USB hub, т.е. преходник от 1 към повече USB-та. В едното ръгаш IBUS интерфейса, а в другите USB-та си слагаш флашки, предни камери и т.н.
Ако вече си си прекарал въпросният 1 удължаващ кабел до жабката, аз бих ти препоръчал варианта с USB хъб.
Няма нито една смислена причина да прекарваш още 1 кабел от навито до жабката, при положение, че с хъб е по-удобно, а навигацията го поддържа. Аз ползвам най-обикновен USB хъб HAMA без допълнително захранване, 10-15лв. от Технополис.
PS: ето го хъбът: http://www.technopolis.bg/bg/CMP-ACCESS ... 1/p/564450
- ilian82
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 6.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e36 кабрио
- Мечтае да кара: м3 е30
- Детайли за колата: 328i
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Благодаря за бързия отговор.
Ще пойзрежа малко USB то защото не ми се събира с около 1см.
А иначе мислех да си купя нещо такова:
https://www.banggood.com/Left-Right-Angled-90-Degrees-USB-2_0-Type-A-Male-to-A-Female-Extension-Cable-Cord-p-1026905.html?rmmds=mywishlist
Ще пойзрежа малко USB то защото не ми се събира с около 1см.
А иначе мислех да си купя нещо такова:
https://www.banggood.com/Left-Right-Angled-90-Degrees-USB-2_0-Type-A-Male-to-A-Female-Extension-Cable-Cord-p-1026905.html?rmmds=mywishlist
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани