Термостат на 540i
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Термостат на 540i
Така да споделя , моите наблюдения... с чисто нов оригинален термостат съм от BMW , реално на термостата си пише температура на отваряне 105 градуса..., колкото повече я гоня колата, толкова по-ниски температури държи... в града от 96 до 103 градуса
Карам ли бавничко и кротко достига 105-109 градуса
Но не винаги, явно от доста фактори се влияе този характеристичен термостат.... на стария термостат му беше окислено едното краче на датчика и там си държеше само високите градуси, съответно ми изкарваше и термостат като грешка при диагностика 



- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Термостат на 540i
georgipass написа:Така да споделя , моите наблюдения... с чисто нов оригинален термостат съм от BMW , реално на термостата си пише температура на отваряне 105 градуса..., колкото повече я гоня колата, толкова по-ниски температури държи... в града от 96 до 103 градусаКарам ли бавничко и кротко достига 105-109 градуса
Но не винаги, явно от доста фактори се влияе този характеристичен термостат.... на стария термостат му беше окислено едното краче на датчика и там си държеше само високите градуси, съответно ми изкарваше и термостат като грешка при диагностика
Мдам направили са го "умен" колкото по-агресивно караш толкова по-ниски температури държи мотора. Вероятно има вариант дигитално да му се "каже" да седи ужким в спортен режим ама не съм намерил тема за тази модификация

Re: Термостат на 540i
Дигиталния начин по-който колата следи дали караш по-агресивно са 2. Аз лично мисля, че следи оборотите, правил съм опити на 6-та с педал до дупка и на ниски обороти и не ми смъква температурата, въпреки че съм натиснал педала на газта до долу.
Обаче доколкото чета в чуждите форуми, уж не се ръководи от оборотите, а от положението на педала на газта. Не е чак толкова важно, въпросът е, че не може да се шунтира, понеже си взима данните от ДМЕ, а не директно от датчик.
Надявам се до няколко дни да ми е готов модула, който ще отваря термостата по-рано и така колата ще работи на по-малко градуси.
Нещо подобно на този модул: http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... -post.html ,
но според мен малко по-интелигентно.
Сегашната ми идея е да работи на максимум 95 градуса. Вие какво мислите, тази стойност добре ли е, дали да я повиша или понижа, как според вас ще е най-добре?
Обаче доколкото чета в чуждите форуми, уж не се ръководи от оборотите, а от положението на педала на газта. Не е чак толкова важно, въпросът е, че не може да се шунтира, понеже си взима данните от ДМЕ, а не директно от датчик.
Надявам се до няколко дни да ми е готов модула, който ще отваря термостата по-рано и така колата ще работи на по-малко градуси.
Нещо подобно на този модул: http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... -post.html ,
но според мен малко по-интелигентно.
Сегашната ми идея е да работи на максимум 95 градуса. Вие какво мислите, тази стойност добре ли е, дали да я повиша или понижа, как според вас ще е най-добре?
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Термостат на 540i
А, кому е нужно това?
Защо просто не си карате колите, щом са изправни, а търсите къде да пъхнете булгарише пръстче?!
Защо просто не си карате колите, щом са изправни, а търсите къде да пъхнете булгарише пръстче?!

Re: Термостат на 540i
А защо да не се вземат мерки колите ни да останат по-дълго време изправни? Не знам от колко време караш 540, колега, но ако си отстранявал или обслужвал някоя от детските болести на този модел, няма как да не си забелязал, че повечето от тях са породени от високата работна температура.
Аз лично мисля да пробвам и да преценя дали ще оставя управлението на термостата фабрично или с няколко градуса надолу, а и по всяко време ще може да се върне фабричното.
ПП: Като чета предишното ти мнение в темата, забелязвам, че явно твоя неоригинален термостат върши работата, за която говорим. Оригинално колата държи 105-110 градуса при нормално каране и 93-95 при малко повече настъпване.
Аз лично мисля да пробвам и да преценя дали ще оставя управлението на термостата фабрично или с няколко градуса надолу, а и по всяко време ще може да се върне фабричното.
ПП: Като чета предишното ти мнение в темата, забелязвам, че явно твоя неоригинален термостат върши работата, за която говорим. Оригинално колата държи 105-110 градуса при нормално каране и 93-95 при малко повече настъпване.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Термостат на 540i
Моят автърмаркет термостат държеше мотора там в жегата. След смяна на виското се получи спомената от мен температура.

Re: Термостат на 540i
Не трябва да ти е такава температурата, нещо не е фабрично или не работи правилно.
Но това не е важно, не знам защо изобщо тази смислена тема се превръща в офтопик. Никой никого не кара да си побългарява нещо.
Но това не е важно, не знам защо изобщо тази смислена тема се превръща в офтопик. Никой никого не кара да си побългарява нещо.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Термостат на 540i
И при мен температурата не превишава 103 градуса по борд. Двигателя е с ванос, термостата си работи, виското работи. радиатора е измит и промит преди около година. Най-висока температура която съм виждал е 104 в задръстване и около 40 градуса навън и включен климатик. На магистрала със 140 температурата е около 100 градуса. А така като гледам вече сме 3-ма с такива температури. По двигателите на georgipass и dddk всичко си е 6 по отношение на охладителната система. Така че да се включи още някой с обслужен M62TU44 и да каже как е и при него температурата.
Re: Термостат на 540i
georgipass написа:Карам ли бавничко и кротко достига 105-109 градуса
ddddk написа: Моята кола държи 97degC в трафика в София лятото. А по надолнище (няма понятие "баир надолу") пада до 93degC.
Термостатът е някакъв автърмаркет бюджетен.
Gentata, колега, на кой от въпросните 2-ма, които споменаваш, колата му работи като твоята?
На ddddk не му минава 97 градуса, а на georgipass работи като всяко м62, което съм виждал, включително и моето - 105-109C, но и не на 103 градуса максимално, както ти го описваш.
Аз съм с нов термостат и промит радиатор, работната температура е 105-109C.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Термостат на 540i
Е при мен явно е такава температурата заради виското. Зацепено е повече време от нормалното.
Re: Термостат на 540i
Днес монтирах модула, който да управлява допълнителната клапа, или казано по друг начин - тази част от термостата, която оригинално се управлява от ДМЕ-то и служи за това да се намали температурата на охладителната течност с 10-15 градуса, когато карате агресивно или когато ДМЕ-то реши, че това е необходимо.
Модулът, който направих и монтирах днес прави следното:
1. При даване на контакт извежда съобщение на дисплея на таблото, за да разберем, че модулът е включен. Това не е задължително, но реших, че поне сега в началото ще искам да знам какво се случва.
2. До достигане на 98 градуса не оказва никакво влияние на работата на двигателя.
3. При достигане на 98 градуса включва клапата, така както ДМЕ-то би я включило, ако карахте агресивно.
Когато включи клапата отново изписва съобщение на таблото, за да съм наясно. "Termostat: Full open".
4. Температурата пада до 95 градуса, където модула прави така, че тя да се задържи там, т.е. не пада под нея.
Настроил съм го така, че да работи на 95 градуса, когато се движа и на 98-100 градуса, когато е на място.
Т.е. логиката е съобразена с оригиналната, така че да работи с 10 градуса под фабричната настройка.
Важно е да отбележа, че ние управляваме само допълнителната клапа на термостата, т.е. термостата си се запазва напълно работещ, така че дори да изключа модула ми, колата ще работи както преди да го инсталирам - на 105-108 градуса.
Мисля, че моят модул е една идея по-интелигентно направен от модула, който е описан в xoutpost форума, тъй като ние следим температурата по KBUS и IBUS, а не връзвайки се към датчика.
Първите ми впечатления, въпреки че аз покарах с модула не повече от 70 км и реалните тестове ще започнат от утре, са, че въпреки уж малкото градуси по-надолу от фабричните, в двигателния отсег е осезаемо по-нормална температурата, не лъха жега 2 метра. Мисля, че това ще е едно от нещата, които с кеф ще знам, че съм си подобрил по колата. Думата подобрил е субективна, аз мисля, че е подобрение и изобщо не искам да водя спорове за това дали е или не е. На никой не искам да се натрапва идеята, че този мод е нужен, задължителен или нещо подобно. Просто видях темата преди няколко дни и реших, че вместо да се сменя термостат с такъв от М60, може да се възползваме от възможността за управление на допълнителната клапа в нашия си термостат.
Утре ще кача клип в това мнение, за да се види нагледно температурата.
Модулът представлява следните елементи:
1. Най-обикновен контролер, в който е написана програма. Всякакъв върши работа.
2. Четец за комуникационните БМВ шини, от които да чете каква е температурата и в които да пуска съобщения към таблото.
3. Mosfet транзистор, който да управлява клапата.
Модулът, който направих и монтирах днес прави следното:
1. При даване на контакт извежда съобщение на дисплея на таблото, за да разберем, че модулът е включен. Това не е задължително, но реших, че поне сега в началото ще искам да знам какво се случва.
2. До достигане на 98 градуса не оказва никакво влияние на работата на двигателя.
3. При достигане на 98 градуса включва клапата, така както ДМЕ-то би я включило, ако карахте агресивно.
Когато включи клапата отново изписва съобщение на таблото, за да съм наясно. "Termostat: Full open".
4. Температурата пада до 95 градуса, където модула прави така, че тя да се задържи там, т.е. не пада под нея.
Настроил съм го така, че да работи на 95 градуса, когато се движа и на 98-100 градуса, когато е на място.
Т.е. логиката е съобразена с оригиналната, така че да работи с 10 градуса под фабричната настройка.
Важно е да отбележа, че ние управляваме само допълнителната клапа на термостата, т.е. термостата си се запазва напълно работещ, така че дори да изключа модула ми, колата ще работи както преди да го инсталирам - на 105-108 градуса.
Мисля, че моят модул е една идея по-интелигентно направен от модула, който е описан в xoutpost форума, тъй като ние следим температурата по KBUS и IBUS, а не връзвайки се към датчика.
Първите ми впечатления, въпреки че аз покарах с модула не повече от 70 км и реалните тестове ще започнат от утре, са, че въпреки уж малкото градуси по-надолу от фабричните, в двигателния отсег е осезаемо по-нормална температурата, не лъха жега 2 метра. Мисля, че това ще е едно от нещата, които с кеф ще знам, че съм си подобрил по колата. Думата подобрил е субективна, аз мисля, че е подобрение и изобщо не искам да водя спорове за това дали е или не е. На никой не искам да се натрапва идеята, че този мод е нужен, задължителен или нещо подобно. Просто видях темата преди няколко дни и реших, че вместо да се сменя термостат с такъв от М60, може да се възползваме от възможността за управление на допълнителната клапа в нашия си термостат.
Утре ще кача клип в това мнение, за да се види нагледно температурата.
Модулът представлява следните елементи:
1. Най-обикновен контролер, в който е написана програма. Всякакъв върши работа.
2. Четец за комуникационните БМВ шини, от които да чете каква е температурата и в които да пуска съобщения към таблото.
3. Mosfet транзистор, който да управлява клапата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Термостат на 540i
PeReZ написа:...
Допълнителната клапа е MAP-кулинг-а, на който ако си намерил такова решение на проблема си е най-перфектното решение

Аз мислех да направя същото, но при чип тунер, който да намали градусите софтуерно от DME-то, но не ми остана ред за това, а и не познавам такъв в БГ с нужните познания.
Иначе евала, твоят вариант е най-добрият! А за всички които си мислят за монтаж на термостат от М60 на М62ТУ....аз такива решения не намирам никъде. Всичко писано в нета важи за V8 без ваноси

Ако някой иска такива термостати, един приятел мисля че купи 3-4 за дрифтака, но са за без ванос.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Термостат на 540i
Поздравления за труда колега PeReZ.
Термостата при Е39 и Е38 на М62 двигателите няма "допълнителна клапа". Такава е имало на термостата на М62 вграждан в Е31 и този термостат отварял на 85 градуса. В буксата на корпуса на термостата при Е39/38 са изводите на нагревателя чрез който DME-то загрява тялото на термостата така че да отвори на по-ниска температура от "механичната" му температура (105 градуса).
Предполагам си чел за причинте поради които са избрали М62 да работи при тези температури. Според германците с по-високата работна температура при ненатоварен режим на двигателя се постига по-пълно изгаряне на горивото, което пък от своя страна води до една и съща мощност постигната с по-малко количество гориво. От тук се постига по-нисък разход на гориво до като си бръмчи в задръстването колата или се кара умерено по да речем междуселишен път. Втората причина е понижени количества на емисиите в изходящите газове а това се постига с по-високата температура на катализаторите в генерацията т.е те работят по-добре когато им е по-висока температурата.
Третия момент е че при високо натоварване на двигателя и висока температура се получава преждевременна детонация в цилиндрите (knocking) а от там и загуба на можност, а това би се получило ако термостата отваря твърдо на 105 градуса. За да се избегне това DME-то започва да подгрява допълнително с характеристичния термостат посредством нагревателя в корпуса му. Така той отваря при по-ниска температура с което се избягва появата на споменатия ефект.
В резултат на понижаване на температурата при която работи двигателя най-малко ще се повиши разхода едва ли осезаемо за малък пробег.
Няма как да се осети разлика между 60 и 70 градуса въздушен поток (долу горе толкова в близост до колата) така че тази оценка е субективна а и тия дни е по хладно. Но както и да е покарай с "устройството" едни 5-6000 км като си водиш статистика за разход на гориво. А и за този пробег и други разни работи може да изникнат, та ще има някакво поле за сравнение. След това ще се изясни има ли смисъл или не от каквато и да било интервенция за сваляне на температурата на двигателя от тази за която е мислен да работи още при проектирането му.
ПП Имам един два въпроса:
1. Кой от оплакващите се за високата температура на М62 е карал (само той) 540-ката 500000 км и да е сменил ангренаж повече от 2 пъти?
2. Сменял ли е някой едно и също водно съединение 2 пъти, ако да оригинално ли е било?
3. "Хвърляла ли е водите" без да има причина за това - криви глави, задръстен радиатор, неработещ вентилатор (перка пред радиатора), неработещо виско?
4. Вие в колата ли се возите или до нея че ви вее горещо от двигателния отсег?
И още разни подобни но станаха големи писания.
Термостата при Е39 и Е38 на М62 двигателите няма "допълнителна клапа". Такава е имало на термостата на М62 вграждан в Е31 и този термостат отварял на 85 градуса. В буксата на корпуса на термостата при Е39/38 са изводите на нагревателя чрез който DME-то загрява тялото на термостата така че да отвори на по-ниска температура от "механичната" му температура (105 градуса).
Предполагам си чел за причинте поради които са избрали М62 да работи при тези температури. Според германците с по-високата работна температура при ненатоварен режим на двигателя се постига по-пълно изгаряне на горивото, което пък от своя страна води до една и съща мощност постигната с по-малко количество гориво. От тук се постига по-нисък разход на гориво до като си бръмчи в задръстването колата или се кара умерено по да речем междуселишен път. Втората причина е понижени количества на емисиите в изходящите газове а това се постига с по-високата температура на катализаторите в генерацията т.е те работят по-добре когато им е по-висока температурата.
Третия момент е че при високо натоварване на двигателя и висока температура се получава преждевременна детонация в цилиндрите (knocking) а от там и загуба на можност, а това би се получило ако термостата отваря твърдо на 105 градуса. За да се избегне това DME-то започва да подгрява допълнително с характеристичния термостат посредством нагревателя в корпуса му. Така той отваря при по-ниска температура с което се избягва появата на споменатия ефект.
В резултат на понижаване на температурата при която работи двигателя най-малко ще се повиши разхода едва ли осезаемо за малък пробег.
PeReZ написа:...Първите ми впечатления, .. че въпреки уж малкото градуси по-надолу от фабричните, в двигателния отсег е осезаемо по-нормална температурата, не лъха жега 2 метра....
Няма как да се осети разлика между 60 и 70 градуса въздушен поток (долу горе толкова в близост до колата) така че тази оценка е субективна а и тия дни е по хладно. Но както и да е покарай с "устройството" едни 5-6000 км като си водиш статистика за разход на гориво. А и за този пробег и други разни работи може да изникнат, та ще има някакво поле за сравнение. След това ще се изясни има ли смисъл или не от каквато и да било интервенция за сваляне на температурата на двигателя от тази за която е мислен да работи още при проектирането му.
ПП Имам един два въпроса:
1. Кой от оплакващите се за високата температура на М62 е карал (само той) 540-ката 500000 км и да е сменил ангренаж повече от 2 пъти?
2. Сменял ли е някой едно и също водно съединение 2 пъти, ако да оригинално ли е било?
3. "Хвърляла ли е водите" без да има причина за това - криви глави, задръстен радиатор, неработещ вентилатор (перка пред радиатора), неработещо виско?
4. Вие в колата ли се возите или до нея че ви вее горещо от двигателния отсег?
И още разни подобни но станаха големи писания.
Re: Термостат на 540i
Благодаря за корекциите, може би трябваше да опиша по-подробно, че елементът е нагревател, написах го така както е, за да бъде уж по-лесно разбираемо, че е отделен елемент от същинския термостат, т.е. че термостата ще си запази свойството да отваря при 105 градуса. Благодаря за уточнението, прави сте.
Нека не водим спорове за ползите и минусите, чел съм наистина всичко, което е свързано с въпроса, а не е като да няма писано.
Никога не съм имал сериозни проблеми заради поддържането на по-висока температура. Причините да направя модула и да намаля температурата с 10 градуса е продиктувана единствено от личното ми мнение и желание. В никакъв случай не искам да твърдя, че от БМВ са го направили глупаво. Всяко нещо в тези коли е мислено сериозно, но съм на мнение, че така колата ще се чувства една идея по-добре, а разлика в разход или вредни емисии съм 99.9% сигурен, че ще бъде пренебрежимо малка, ако въобще има.
Не искам да водим спорове, просто описах едно от възможните решения, което според мен е по-лесно, по-евтино и изключително лесно обратимо в сравнение със смяната на термостат от М60.
Нека не водим спорове за ползите и минусите, чел съм наистина всичко, което е свързано с въпроса, а не е като да няма писано.
Никога не съм имал сериозни проблеми заради поддържането на по-висока температура. Причините да направя модула и да намаля температурата с 10 градуса е продиктувана единствено от личното ми мнение и желание. В никакъв случай не искам да твърдя, че от БМВ са го направили глупаво. Всяко нещо в тези коли е мислено сериозно, но съм на мнение, че така колата ще се чувства една идея по-добре, а разлика в разход или вредни емисии съм 99.9% сигурен, че ще бъде пренебрежимо малка, ако въобще има.
Не искам да водим спорове, просто описах едно от възможните решения, което според мен е по-лесно, по-евтино и изключително лесно обратимо в сравнение със смяната на термостат от М60.

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Термостат на 540i
[quote="PeReZ"][/quote]
Колега , ако си търсиш още 1 опитно зайче ме пиши
Ако не, пусни моля те клип и пълна информация за частите софта и т.н.
Ако не искаш тук в темата ,може и на лично.
Това за М62ту или без ТУ или за 2-та мотора става ?
Колега , ако си търсиш още 1 опитно зайче ме пиши

Ако не, пусни моля те клип и пълна информация за частите софта и т.н.
Ако не искаш тук в темата ,може и на лично.
Това за М62ту или без ТУ или за 2-та мотора става ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани