520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от larry_boy » 28 Юни 2014, 0:37

Преди да хвърлям пари (които нямам) за диагностики, насочете ме на какво може да се дължат тези аномалии, за да мога съответно да пробвам с части от приятели :)

Техническата част добре, а я обрисувай нещата в цифри, моля.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от boywalking » 28 Юни 2014, 10:46

Диагностика на компютъра за грешки - 40лв.
Замерване всички датчици с осцилоскоп - 20лв
2бр. ламбда сонди + датчик колянов вал - 90лв (second hand, но минават контролно през осцилоскопа за проверка правилна работа)
Изолиране клапан картерни газове, чистене стъпков мотор, дросел, изолиране клапан вентилация резервоар, нови скоби, маркучи - 80лв.
----------------------
230лв. - (без пари, на фона на цените за нови сонди и датчик, а за труда, майстора цял ден само с моята кола се занимава)
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от larry_boy » 02 Авг 2014, 16:49

boywalking написа:Диагностика на компютъра за грешки - 40лв.
Замерване всички датчици с осцилоскоп - 20лв
2бр. ламбда сонди + датчик колянов вал - 90лв (second hand, но минават контролно през осцилоскопа за проверка правилна работа)
Изолиране клапан картерни газове, чистене стъпков мотор, дросел, изолиране клапан вентилация резервоар, нови скоби, маркучи - 80лв.
----------------------
230лв. - (без пари, на фона на цените за нови сонди и датчик, а за труда, майстора цял ден само с моята кола се занимава)


Вчера разбрах, че те такова животно имали само дизелите.С две думи моя осмак няма. Така ли е или не, някой да раздуха нещата, моля!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от ares2 » 18 Дек 2014, 14:29

аз като почистих стъпковото се оправи за почти месец и сега пак почна да прави глупостите сутрин на студено :mrgreen:
Изображение


Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 6.03.2013
Пол: Мъж
Кара: e90

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от fantamaniaka » 30 Мар 2015, 20:07

Здравейте
аз го имам същия проблем с тресенето на двигателя (само че мотора е 525i ) и много често гаснене след като се освободи колата от скорост ( и на газ и на бензин )
Със Аутоком дава 2 грешки

СВ - Намаляване горивото банка 2 контролен лимит
СА - Намаляване горивото банка 1 контролен лимит

Той има и опция диагностика на сондите ( до колко е вярна не се знае..) На нея показва, че и 4-те сонди работят нормално

Това са сондите на катализаторите ли?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от boywalking » 01 Апр 2015, 12:54

m52 е само с две сонди и се намират на изходящите колектори, където се съединяват двете тройки, преди и след катализатора са за друг мотор, сондите се мерят с осцилоскоп!

от сонди не може да гасне, дори и да ги няма.

Мен ако питаш, при теб от някъде смуче въздух...
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...


Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 6.03.2013
Пол: Мъж
Кара: e90

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от fantamaniaka » 02 Апр 2015, 3:03

Здравейте
огледах маркуча който е от дебитомера навътре... не се вижда да смуче въздух от другаде възможно ли е?

Днес цял ден се занимавах с проблема
Оказа се че изчистих грешките и карах само на бензин , колата не натрупа грешки
Набелязах дебитомер-а . Смених го с друг (от работеща кола )но ефект-а е същия. (Когато е изключена буксата на дебитомер-а колата не гасне и не играят оборотите нито на гас нито на бензин , просто при ускорение някога много леко придърпва и като цяло колата е по мудна но все пак не гасне !) не знам този тест какво означава точно...

Ходих след това на елком и казах проблема какъв е.Не показа никакви грешки. При тест-а на сондите показа че работят...
Температурата на входния въздух показва че е 55-60 градуса (Което нормално ли е да е така ?!? навън не е такава темп.)

Имах възможност и да я закача на INPA. Изтрих грешките за сондите . Колата натрупва тези грешки когато е на гас . На бензин след 20 мин каране активно не ги натрупа...
Когато дадах на Lambda probe system test дава следните проблемни стойности
LP voltage min value Bank 1 (23.00 ) а стойността трябва да е до 1.1
LP voltage min value Bank 2 ( 32.00 ) а стойността трябва да е до 1.1

LP voltage max Bank 1 ( 201.85 ) а стойността трябва да е до 1.1
LP voltage max Bank 2 (192.03) а стойността трябва да е до 1.1
е.
Но интересното е че дори и тези стойности в реално време не отчита като грешка на сондите но не ги отчита като грешки. Появяват се като грешки като се покара на газ.

Почнах да търся проблема в газовата
дюзите са с отвор 2.1 . Смених им о-пръстените но резултат нямаше
Смених рейката цялата защото ходих и до газаджия но резултат няма.
Налягането на изпарителя от 1.6 пада до 0.8 при рязко подаване на газ . Газаджията предполага че може да е или компютъра на газовата или редуктора. Редуктора и както и цялата газова са на малко километри , на по малко от година а са купени нови.

Идеи на къде да се отправя ?
Наистина когато изчистя грешките и карам само на бензин колата върви пъргаво и не играят оборотите (дори и при тези стойности на ланди-те )


Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 6.03.2013
Пол: Мъж
Кара: e90

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от fantamaniaka » 02 Апр 2015, 5:01

реших да пробвам все пак наистина ли на бензин няма да натрупа грешки
изчистих ги и колата както е загряла от място тръгвам 1,2,3 почти до регулатор и грешките са на лице :


E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/02/15 04:37:43 ECU: MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS420DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 5 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
227 lambda contol tolerance Bank 1 to big
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 736.00 1/min load 70.81 mg/Hub temperature cooling water 96.00 Grad C lambda contol tolerance Bank 1 -1.96 % appear before (rel.) 0.00 h
Abweichung fett CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: E3 71 01 28 17 0D C0 7B 83 E0
-------------------------------------------------------------
202 lambda control Bank 1 control block
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 736.00 1/min temperature cooling water 96.00 Grad C load 70.81 mg/Hub lambda probe voltage control probe Bank 0.07 V appear before (rel.) 0.00 h
Abweichung fett CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CA 71 01 28 17 C0 0D 0F 83 E0
-------------------------------------------------------------
238 burning fail Cylinder 1
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
temperature cooling water 95.25 Grad C revolution upper limit 736.00 1/min Airmass upper limit 81.70 mg/Hub Airmass under limit 81.70 mg/Hub appear before (rel.) 0.00 h
Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: EE B1 01 28 BF 17 0F 0F 83 E0
-------------------------------------------------------------
240 burning fail Cylinder 3
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
temperature cooling water 95.25 Grad C revolution upper limit 736.00 1/min Airmass upper limit 81.70 mg/Hub Airmass under limit 81.70 mg/Hub appear before (rel.) 0.00 h
Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: F0 B1 01 28 BF 17 0F 0F 83 E0
-------------------------------------------------------------
239 burning fail Cylinder 2
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
temperature cooling water 95.25 Grad C revolution upper limit 736.00 1/min Airmass upper limit 81.70 mg/Hub Airmass under limit 81.70 mg/Hub appear before (rel.) 0.00 h
Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: EF B1 01 28 BF 17 0F 0F 83 E0
=============================================================


в крайна сметка ги трупа и на бензин но по трудно докато на газ е по бързо...
Ако все пак тези сонди не работят коректно и това дава огледално отражение и върху работата на газ ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от boywalking » 02 Апр 2015, 11:16

1-во, щом колата има газово, няма да се вълнуваш от натрупаните грешки на ламбдите от типа на "lambda contol tolerance Bank 1 to big"

2-ро, въздух може да смуче не само от маркуча на дебитомера, и не се гледа на около, може да ти смуче от маркуча към стъпковия мотор, може да смуче от маркуча към регулатора за налягането на бензина, може да смуче от гарнитурата на колектора и от още места, изброих само тези с които аз съм имал проблеми :)

3. Докато работи колата, на газ! (защото е по чувствителна) вземи спрей - карбуратор клийнър, или ВД40, каквото имаш под ръка, и пръскай около колекторите, по маркучите, по скобите на маркучите за въздух, ако от някъде смуче въздух - като засмуче от спрея - или веднага ще вдигне оборотите или ще се "закашля" и ще изгасне - зависи какъв спрей използваш (ще обогати сместа или ще я "изсуши").

4. На работещ двигател (с това даже започни най-напред) отвори капачката на маслото, ако работата на мотора се промени минимално, значи е ОК!
Ако работата на мотора се развали, тръгне да трепери и да се мъчи да гасне, проблема е в клапана на картерните газове, и ще ти кажа при кого да отидеш да ти го изолира.

Успех, чакаме развитие по темата :driving:
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от stenlipk » 02 Апр 2015, 11:41

Колега,казваш изолира...И моя е прецакан (гори масло при спускане и настъпване на газта,понякога оборотите са неспокойни на празен ход) Каква е цената за изолиране и ще се промени ли нещо,след като се изолира а не се смени? :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от boywalking » 02 Апр 2015, 12:02

stenlipk написа:Колега,казваш изолира...И моя е прецакан (гори масло при спускане и настъпване на газта,понякога оборотите са неспокойни на празен ход) Каква е цената за изолиране и ще се промени ли нещо,след като се изолира а не се смени? :bchug:


Прочети темата от началото (2 страници е), моя е и е описано всичко и кой го прави, като се има в предвид, че съм му редовен клиент с две коли и съм го препоръчал на не един и двама приятели, за това ми прави хубава цена на мен! :bowdown:
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...


Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 6.03.2013
Пол: Мъж
Кара: e90

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от fantamaniaka » 02 Апр 2015, 17:48

Здравейте и днес :)))
След още занимания и тестове на колата
Клапана е почистен и работи добре за картерните газове.
Стъпковия мотор също.

след каране на бензин само пак си натрупва тези грешки.
Замерих напреженята все пак на захранването на сондите с откачени букси (12 в си е , но когато ги закача и работят пада до 4-5волта не знам това нормално ли е ? )
Оказа се че когато колата е почнала да прави тези проблеми са сменени и 2-те сонди на изпускателите със нови Bosh.
Но резултата според INPA е налице

Изображение
image sharing sites

Изображение
upload image online

Днес също обиколих на няколко места с този проблем.
Много хора искаха да ги тестват нищо че са нови....
Днес забелязахме че при подаване на газ на около 3000 оборота и така като се задържи малко време колата точно тогава натрупва тези грешки.
Сравнихме графиките на тези обороти на сондите ( на двете преди катализаторите ) и се оказа че са различни.
Сменените сонди са по мудни ... по бавни, и точно на тях дава грешки.
Монтирани са перфектно и си идват директно с буксите тоест не е проблема там...
сега накъде ? да търся още 2 сонди макар и 2-ра употреба да ги сложа там?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от boywalking » 08 Апр 2015, 12:33

първия проблем е, че са сложени сонди Бош, а не оригинални...

Пак кавам... ламбда сонди с компютърна диагностика можеш да установиш дали са напълно умрели или просто функционират (някак си), за проверка на правилната им работа ти трябва осцилоскоп!!!
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от spacepl » 08 Апр 2015, 19:17

Колега, Е39 М52 от 96-та е със Сименс сонди (1-5 волта) или алтернаивно с Хелла. Преди 4-5 години купувах Хелла от колега от форума за около 220 парчето. Бош-а дето си го сложил със шарени кабели ли е (червен, жълт, бял и черен) или със черен, сив и два бели?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)

Мнение от stenlipk » 01 Май 2015, 10:59

Колега,дай тел.за връзка на колегата @zvetiko за консултация ако може :)

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook