E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- spec-V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 30.05.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Колега аз не спора ,че може да е от това !
Просто наистина не съм наясно с този проблем,не съм чел по чуждите форуми,и не познавам никой ,който да пише там !
Наясно съм с част от възможните проблеми ,и точно за това споменавам за тях! А и лично при мен а и не само при мен е било от реглаж,след като прочетох нашия форум !
А и все пак не разбрах някой от тук,от България правил ли е това или си остава само форумна догатка ?
По развитието на темата ,не видях колегата да е писал,че е преминал през по-вероятните възможности (проверка на АБС сенз., датчик ъгъл завив., реглаж на предница и сверка на позицията на датчика ). ,че да прибягва до тези (тежки ремонти на модули итн)
Просто наистина не съм наясно с този проблем,не съм чел по чуждите форуми,и не познавам никой ,който да пише там !
Наясно съм с част от възможните проблеми ,и точно за това споменавам за тях! А и лично при мен а и не само при мен е било от реглаж,след като прочетох нашия форум !

А и все пак не разбрах някой от тук,от България правил ли е това или си остава само форумна догатка ?

По развитието на темата ,не видях колегата да е писал,че е преминал през по-вероятните възможности (проверка на АБС сенз., датчик ъгъл завив., реглаж на предница и сверка на позицията на датчика ). ,че да прибягва до тези (тежки ремонти на модули итн)

- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Така де, никой не спори.
Аз само нахвърлих къде какво да се гледа и пробва и какво съм правил аз, за да отсея вероятностите.
Смяната или поправката на модул е последната и не особено приятна стъпка и се надявам да не се стига до там.
Пак кавазм, това е доста разпространен и дразнещ проблем при е39 и е хубаво да има повече инфо, за да се решава навреме.

Аз само нахвърлих къде какво да се гледа и пробва и какво съм правил аз, за да отсея вероятностите.
Смяната или поправката на модул е последната и не особено приятна стъпка и се надявам да не се стига до там.
Пак кавазм, това е доста разпространен и дразнещ проблем при е39 и е хубаво да има повече инфо, за да се решава навреме.


- spec-V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 30.05.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
dankata написа:Така де, никой не спори.
Аз само нахвърлих къде какво да се гледа и пробва и какво съм правил аз, за да отсея вероятностите.
Смяната или поправката на модул е последната и не особено приятна стъпка и се надявам да не се стига до там.
Пак кавазм, това е доста разпространен и дразнещ проблем при е39 и е хубаво да има повече инфо, за да се решава навреме.
![]()
Да аз също бих се радвал да се знае повече за това!
Все пак това,че за момента не ми свети дсц ,не значи ,че утре няма !

П.С.
Когато ми светкаше на мен,също забелязах,че е след като се повозя малко.
След това натисках копчето и не искаше да гасне,трябва да изгася колата за няколко минути и тогава изгасваше ,до следващия път !

Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Само да вметна вчера на диагностиката си имаше стандартната грешка :
81 - СЕНЗОР ЗА НАЛЯГАНЕ / ПРЕКЪСВАНЕ
след като я изтрих и завъртях се появи нова грешка, която до сега не я бях виждал:
15 - МОТОР НА ПОМПАТА/РЕЛЕ НА МОТОРА - НЕИЗПРАВНА
Какво мислите за това ?
81 - СЕНЗОР ЗА НАЛЯГАНЕ / ПРЕКЪСВАНЕ
след като я изтрих и завъртях се появи нова грешка, която до сега не я бях виждал:
15 - МОТОР НА ПОМПАТА/РЕЛЕ НА МОТОРА - НЕИЗПРАВНА
Какво мислите за това ?
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Малко развитие.
Смених спирачната течност и направих изолация на модула - никакъв ефект. След това смених датчикът за налягане на АБС - шнур. Пак като загрее колата си записва грешка 81. Започва леко да ме дразни тая кола...
Гледах я, че е леко накриво воланът, с около 6-7 градуса. Някой знае ли с коя програма се прави и каква е точно процедурата за калибриране на датчика за позиция на волана?
Смених спирачната течност и направих изолация на модула - никакъв ефект. След това смених датчикът за налягане на АБС - шнур. Пак като загрее колата си записва грешка 81. Започва леко да ме дразни тая кола...
Гледах я, че е леко накриво воланът, с около 6-7 градуса. Някой знае ли с коя програма се прави и каква е точно процедурата за калибриране на датчика за позиция на волана?
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
dankata написа:Малко развитие.
Смених спирачната течност и направих изолация на модула - никакъв ефект. След това смених датчикът за налягане на АБС - шнур. Пак като загрее колата си записва грешка 81. Започва леко да ме дразни тая кола...
Гледах я, че е леко накриво воланът, с около 6-7 градуса. Някой знае ли с коя програма се прави и каква е точно процедурата за калибриране на датчика за позиция на волана?
Колега, накарай някой да застане пред колата въоръжен с малък чук или по-голям гаечен ключ с вдигнат преден капак, а ти през това време запали колата и гледай лампите.
След това човека пред капака да чукне абс-а с един от двата инструмента и на 99% ще ти загаснат лампите, после като чукне ще светнат и т.н.
после сменяш целия модул и си ти

П.С. при мен беше това, а волана ми стой още накриво

Последна промяна booobby на 08 Фев 2014, 20:31, променена общо 1 път
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
booobby написа:... Колега, накарай някой да застане пред колата въоръжен с малък чук или по-голям гаечен ключ с вдигнат преден капак, а ти през това време запали колата и гледай лампите.
След това човека пред капака да чукне абс-а с един от двата инструмента (по-силно) и на 99% ще ти загаснат лампите, после като чукне ще светнат и т.н.
после сменяш целия модул и си ти ...
Не знам дали ще загаснат лампите но ABS-а ще загасне за винаги и на 100% ще се сменя целия модул....
Иначе - интересно решение за диагностика на електронни компоненти.
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
booobby написа:dankata написа:Малко развитие.
Смених спирачната течност и направих изолация на модула - никакъв ефект. След това смених датчикът за налягане на АБС - шнур. Пак като загрее колата си записва грешка 81. Започва леко да ме дразни тая кола...
Гледах я, че е леко накриво воланът, с около 6-7 градуса. Някой знае ли с коя програма се прави и каква е точно процедурата за калибриране на датчика за позиция на волана?
Колега, накарай някой да застане пред колата въоръжен с малък чук или по-голям гаечен ключ с вдигнат преден капак, а ти през това време запали колата и гледай лампите.
След това човека пред капака да чукне абс-а с един от двата инструмента и на 99% ще ти загаснат лампите, после като чукне ще светнат и т.н.
после сменяш целия модул и си тине го ремонтирай, че не изкарва !!!!
П.С. при мен беше това, а волана ми стой още накриво



"Когато нещо не работи, напъни го. Ако се счупи, значи му е било време да се смени."

- spec-V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 30.05.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
booobby написа:Колега, накарай някой да застане пред колата въоръжен с малък чук или по-голям гаечен ключ с вдигнат преден капак, а ти през това време запали колата и гледай лампите.
След това човека пред капака да чукне абс-а с един от двата инструмента и на 99% ще ти загаснат лампите, после като чукне ще светнат и т.н.
после сменяш целия модул и си тине го ремонтирай, че не изкарва !!!!
П.С. при мен беше това, а волана ми стой още накриво
Поведе .....



- pennko
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: jmbol
- Пол: Мъж
- Кара: като луд
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
И аз вече съм със светещи лампички,но на мен лампата за АБС не ми свети само двете АБС си работи добре но тракшън контрола не.Като я закачих на диагностика показа че е датчика за ъгъла на волана.И сега какво правим




- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Ако на диагностиката на живи данни не реагира като местиш волана, ще трябва да го сменяш.
В youtube скоро гледах клип как става от-до процедурата
Ако ти е просто накриво воланът, ще трябва да го калибрирате.
В youtube скоро гледах клип как става от-до процедурата

Ако ти е просто накриво воланът, ще трябва да го калибрирате.
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Насред лято, елхата на таблото изчезна. Това да не решите, че е станало от само себе си - не се мина без отваряне на абс модула.
Проблемът за съжаление се оказаха прекъснати връзки в модула към датчика за налягане (pressure sensor).
Симптомите при мен съм ги описал нагоре в темата, но ще излея всичко наново, за да може за в бъдеще колегите по-бързо да достигат до проблема и решението му.
Лампите ми светнаха преди няколко месеца след смяна на предното окачване, като даваше грешка 81 - Pressure sensor fault. Светваха след известно каране и си оставаха там до пълното изстиване на мотора.
Започнах по ред да търся проблема - изчетох интернетът, огледах наново всички връзки и датчици, почистих всички абс датчици, минах пак реглаж, направих промивка на спирачната течност, пробвах с друг сензор за налягане и след това ми писна и загубих интерес.
Наскоро ми изпадна възможността да пробвам абс компютър от друга кола без светещи лампи (и двете коли са с абс 005 и DSC). За мое разочарование и лека радост проблема се изясни - след слагане на другия комп лампите изчезнаха.
След дисекцията на модула работата се изясни - прекъсната връзка към сензор налягане. Последва възтановяване на връзката и сега всичко е наред.
Ще нахвърля няколко метода за проверка на част от системите на абс-а. Отнема минути, но след тях ще сте напълно на ясно дали имате проблеми в някой от абс датчиците или сензор налягане. За другите компоненти от системата DSC не ми остана време да правя проверки.
///Проверка датчик налягане (pressure sensor):
Намира се отзад на абс блока и в него влиза букса с 3 кабела - виолетов/черен (+5V), син (-) и бяло/син (връщащ сигнал към абс компа). При нормална работа според натиска на педала на спирачката (налягането на спирачната течност), напрежението на бяло/син кабел варира от 0-4V. При мен светването на лампите на таблото беше резултат от загуба на захранване от абс модула към датчика.
///Проверка на абс датчици:
Замерват се от буксата на абс модула (разкачена от компа). Долу в таблицата са упоменати съответните пинове за всеки датчик и начина на мерене с мултицет в диодна верига. Примерно 15(+) 16(-) ще рече, плюсовата сонда на 15-и пин, минусовата на 16-и.
///Проверка на връзките на абс датчиците в самия абс компютър:
Замервал съм ги в диодна верига и по съпротивление на пиновете на компютъра. Няма значение дали компютъра е свален или не. В таблицата OL (over limit) ще рече, че веригата е отворена.
Като цяло дефектирането на абд модула (конкретно компютъра) е доста често срещан проблем. Причината е комплекс от следните фактори:
- много финни и не добре направени опроводяващи връзки
- вибрации, които водят до прекъсване на горните
- разположение на неподходящо място - над изходящите колектори
Мерките, които могат да се предприемат, за да се ограничат възможностите за поява на дефекти са:
- ограничаване на вибрациите на модула. Фабрично той е хванат към купето с тампон, който не е зле да се прегледа как е
- задължително изолиране на модула от топлината на изходните колектори. Ето снимки как аз реших този проблем:
Проблемът за съжаление се оказаха прекъснати връзки в модула към датчика за налягане (pressure sensor).
Симптомите при мен съм ги описал нагоре в темата, но ще излея всичко наново, за да може за в бъдеще колегите по-бързо да достигат до проблема и решението му.
Лампите ми светнаха преди няколко месеца след смяна на предното окачване, като даваше грешка 81 - Pressure sensor fault. Светваха след известно каране и си оставаха там до пълното изстиване на мотора.
Започнах по ред да търся проблема - изчетох интернетът, огледах наново всички връзки и датчици, почистих всички абс датчици, минах пак реглаж, направих промивка на спирачната течност, пробвах с друг сензор за налягане и след това ми писна и загубих интерес.
Наскоро ми изпадна възможността да пробвам абс компютър от друга кола без светещи лампи (и двете коли са с абс 005 и DSC). За мое разочарование и лека радост проблема се изясни - след слагане на другия комп лампите изчезнаха.
След дисекцията на модула работата се изясни - прекъсната връзка към сензор налягане. Последва възтановяване на връзката и сега всичко е наред.
Ще нахвърля няколко метода за проверка на част от системите на абс-а. Отнема минути, но след тях ще сте напълно на ясно дали имате проблеми в някой от абс датчиците или сензор налягане. За другите компоненти от системата DSC не ми остана време да правя проверки.
///Проверка датчик налягане (pressure sensor):
Намира се отзад на абс блока и в него влиза букса с 3 кабела - виолетов/черен (+5V), син (-) и бяло/син (връщащ сигнал към абс компа). При нормална работа според натиска на педала на спирачката (налягането на спирачната течност), напрежението на бяло/син кабел варира от 0-4V. При мен светването на лампите на таблото беше резултат от загуба на захранване от абс модула към датчика.
///Проверка на абс датчици:
Замерват се от буксата на абс модула (разкачена от компа). Долу в таблицата са упоменати съответните пинове за всеки датчик и начина на мерене с мултицет в диодна верига. Примерно 15(+) 16(-) ще рече, плюсовата сонда на 15-и пин, минусовата на 16-и.
///Проверка на връзките на абс датчиците в самия абс компютър:
Замервал съм ги в диодна верига и по съпротивление на пиновете на компютъра. Няма значение дали компютъра е свален или не. В таблицата OL (over limit) ще рече, че веригата е отворена.
Като цяло дефектирането на абд модула (конкретно компютъра) е доста често срещан проблем. Причината е комплекс от следните фактори:
- много финни и не добре направени опроводяващи връзки
- вибрации, които водят до прекъсване на горните
- разположение на неподходящо място - над изходящите колектори
Мерките, които могат да се предприемат, за да се ограничат възможностите за поява на дефекти са:
- ограничаване на вибрациите на модула. Фабрично той е хванат към купето с тампон, който не е зле да се прегледа как е
- задължително изолиране на модула от топлината на изходните колектори. Ето снимки как аз реших този проблем:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани