Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от stony1 » 29 Май 2012, 12:27

Стига с тези разтегнати вериги и центровки. Нали четете, че когато колата е загряла, но се охлади само горната част на помпата и всичко си идва на мястото. Щом паленето зависи от температурата на ГНПто и то основно на горната част, защото с едно шише студена вода няма как да се охлади цялата помпа, то проблема е свързан с някой датчик. Компа се лъже за реалните стойности. Ако пък има проблем с дюзите, при повишена температура на горивото няма да има добро разпръскване, а може и да няма никакво.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от cls6666 » 29 Май 2012, 19:56

температурата на горивото в частност е свързана с аванса който се дава при студен старт от авансиращия клапан в долната част на помпата,това е така заради датчика за температура в плочка на помпата,там е единия сензор от който черпи инфо еку-то,но дали ''играе'' аванса вследствие вериги може да се каже само с диагностика
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 11.12.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: E60 530d, E39 540i

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от espressto » 29 Май 2012, 20:38

stony1 написа:Стига с тези разтегнати вериги и центровки. Нали четете, че когато колата е загряла, но се охлади само горната част на помпата и всичко си идва на мястото. Щом паленето зависи от температурата на ГНПто и то основно на горната част, защото с едно шише студена вода няма как да се охлади цялата помпа, то проблема е свързан с някой датчик. Компа се лъже за реалните стойности. Ако пък има проблем с дюзите, при повишена температура на горивото няма да има добро разпръскване, а може и да няма никакво.

:yes:
ИзображениеДобрите момчета отиват в рая, а лошите си карат бимите и ...... любимите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от Dirty M5 driveR » 29 Май 2012, 21:16

Не са митове и легенди разтеглените вериги и компенсациите на ГНП-то. ТДС-а не е комънрейл. Тук работата на помпата и моментите на впръскване са пряко свързани. Като закъснее нагнетяването закъснява и впръскването. С годините мисля е доказано влиянието на тези неща. Дали тук проблема е подобен, или е плод на неточност в електрониката не зная. Ще следя с интерес какво ще излезе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от ozBMW » 30 Май 2012, 20:09

Така,друг майстор ме посъветва като загреее да откача буксата на темперетурния датчик и да пробвам дали ще запали,днеска го откачих и колата запали и топла :dunno: :dunno: Интересното е че до датчика има и друг датчик,който е без букса :dunno: :dunno: оградения с червено датчик го изключих и сега при всяко палене няма значение топла студена се включва посгряването и колата пали и топла :dunno: :dunno:
Забравих да кажа че по думи на предишния собственик на колата е сменян блока,даже имам и някъква фактура за блок... от там ми идва на ум дали като е събирана е зацепена не правилно :dunno: :dunno: тия дни ще звънна на колегата от форума дето ме насочихте и ще видиме какво ще стане...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от cls6666 » 30 Май 2012, 20:57

другия датчик е всъщност прекъсвач за щората пред радиатора ако нямаш кабел наблизо значи колата е нямала оригинално,а се е появил я след смяна мотора или главата
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от Ivo_Borisov » 30 Май 2012, 21:17

ozBMW написа:Така,друг майстор ме посъветва като загреее да откача буксата на темперетурния датчик и да пробвам дали ще запали,днеска го откачих и колата запали и топла :dunno: :dunno: Интересното е че до датчика има и друг датчик,който е без букса :dunno: :dunno: оградения с червено датчик го изключих и сега при всяко палене няма значение топла студена се включва посгряването и колата пали и топла :dunno: :dunno:
Забравих да кажа че по думи на предишния собственик на колата е сменян блока,даже имам и някъква фактура за блок... от там ми идва на ум дали като е събирана е зацепена не правилно :dunno: :dunno: тия дни ще звънна на колегата от форума дето ме насочихте и ще видиме какво ще стане...

Много колеги го правят това, така компа се лъже че мотора е студен и включва подгряването на свещите. Не знам защо но тдс-ите палят така и когато мотора е топъл :dunno: Можеш да си изведеш ключ в купето и когато е загряла просто го изключваш и палиш, след това си го включваш. Мой приятел си го беше направил така. При него когато беше изключен температурния датчик колата работеше на по високи обороти, не знам дали и при теб е така. При всички случаи не ми се струва добра идея да караш така за постоянно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от ozBMW » 30 Май 2012, 22:12

Не съм много сигурен защото не обърнах много внимание,обаче май си работеше на нормални обороти,иначе за номера с ключето също ми го казаха ама и аз не съм съгласен искам всичко да си е както трябва не обичам побългаряването :lol: А и искам да разбера какъв е проблема,верига ли е какво е :dunno: А иначе ако се наложи да сменям вериги,колела всичко..... найстина ли това ще ми струва 1000+ лв? :shock: :kuku: :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от stony1 » 30 Май 2012, 22:14

Да си дойдем на думата. Като говоря за електроника никой не слуша. Когато се изключи температурният датчик, компа приема, че моторът е студен и освен подгрева променя и порцията гориво. При загрял двигател дали ще се включи подгревът или не няма никакво значение, той не оказва влияние при запалването и е погрешно е да се смята, че подгревът помага за по-лесното палене. Има едно нещо, което наистина помага и това е порцията гориво. При изключване на въпросния датчик, компа увеличава порцията гориво. Това лесно може да се провери, като се изключи датчика от снимката и се изключи релето за подгрева. След това колата пали нормално и наистина държи по-високи обороти.
При това положение би ли запалила колата нормално ако веригата е разтегната или проблема е свързан с нагнетателната част на помпата и дюзите?
Има и още един важен момент. Как ще запали колата ако се изключи само датчика за температурата на входящия въздух?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от cls6666 » 31 Май 2012, 7:07

освен порцията се променя и ъгълът(аванса) предполагам си забелязал на студена кола е по голям като цифра и постепенно с загряването намаля,понеже датчика за температурата е до плочката като полее с вода охлажда и датчика и еку си мисли че колата е изстинала и коригира ъгъла и порцията за студен старт ,та мисълта ми е че колкото и голяма порция да има ако не си е намястото пали трудно ...има едно място в dis където при смяна на ел.блок или плочка (помпа си пише) се нулират настройките,щото те там са поне 10-на (корекция на ъгъла,оборти,егр,порция,макс гориво и още няколко вече не ги помня)
:OT: това съм го правил на моята си кола и това което усетих веднага е спад на оборотите от 800-820 на 750-760,
щом има нещо барано по веригите ...както каза автора блока е сменян,горе вала ако е зацепен с белези не с планка ,затова нека иде при някой от посочените колеги които имат такива инструменти и диагностика
при тдс на колегата датчика за темп. входящия въздух е в ''дебитомера'' не е като по стария тдс с алуминиевия клектор с датчик за темп.на въздуха и Е39 пали и с повреден и с откачен дебитомер по един същ начин -пробвано
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от stony1 » 31 Май 2012, 15:30

Това за "аванса" не е точно така, но не ми се изпада в подробности и спорове. По това, което си написал пак стигаме до прословутата електроника, а не до веригите, защото излиза, че един датчик в помпата определя стоиността на един ъгъл, които не е динамичен.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от cls6666 » 31 Май 2012, 18:55

що се отнася до електрониката почти всеки показател може да се донастрои така да каже финно през DIS ,но първо трябва да сме сигурни в статичните настройки(разпр .вал и помпа)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от Пресиян Василев » 31 Май 2012, 19:37

Като изключим дистанционната диагностика,защото все пак пред монитора нещата изглждат по един начин ,а на живо по друг.
Вероятно проблема на колата е в ротора.При загряване се процежда горивото и няма правилно впръскване.Но така или иначе има впръскване,та стартера върти ли върти.Тая нафта няма къде да отиде и естествено колата пали накрая от детонация.
Спор да няма за откачането на темп.датчика.ДДЕ вкарва колата в много голям аванс ,а предварението много помага при палене.Температурата която излиза на ДДЕ е -51 градуса,от там и по високите обороти ,но само при е34.
Сега по темата .Колега бива помпата да се извади и провери ,става ли или не тоя елемент.Ротор от е34 става но от помпата с широкия фланец с номер 0460406995 (номера е по памет) старата помпа с тесния е с различен елемент и гърбична шаиба.
Друго семеринга на оста също трябва да се провери.и т.н.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от ozBMW » 31 Май 2012, 21:15

А как може да се провери елемента? Защото на тоя чукундур дето му я карах да го сменява го питах като има стенд защо не е проверил какво налягане прави и той ми отговори че нямало как защото като е студена нафтата и помпата си прави налягане,и за да се провери дали и топла ще прави налягане ми вика требва да стоплим нафтата на 80 градуса та да се види,ама нямало как да стане :dunno: Иначе като е топла колкото и да въртим,няма палене,ако не откача датчика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Пак за проблема с топлия старт (и "маисторите")

Мнение от Пресиян Василев » 31 Май 2012, 21:49

ozBMW написа:А как може да се провери елемента? Защото на тоя чукундур дето му я карах да го сменява го питах като има стенд защо не е проверил какво налягане прави и той ми отговори че нямало как защото като е студена нафтата и помпата си прави налягане,и за да се провери дали и топла ще прави налягане ми вика требва да стоплим нафтата на 80 градуса та да се види,ама нямало как да стане :dunno: Иначе като е топла колкото и да въртим,няма палене,ако не откача датчика.

Разбира се има начин да се провери аджеба тоя ротор става или не и това става точно със стенд.
Сега не е момента да казвам точно как става ,но ако толкова е интересно ще ти обясня по какъв начин става ,разбира се на лични.Аз ня мисля ,че е таина или секрет дето толкова се варди,но обеснението е сързано с доста техн.термини и общо зето става с показно.
Обърни внимание все пак на агренажа.В живи данни на диагностига виж мени ли се динамичния аванс.
От тея 11 градуса ми е ясно следното.Или някои папагал е връткал ГНП както доиде ,или има грешна центровка.
Но видиш ли моята кола е на 650 000 км.Вериги ,кога са сменяни само свети Петър знае ,обаче колата е с нов ротор и с калпав 110ам/ч. акумолатор запалва топла в рамките на 1/2 от секундата.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook