EGR-клапан

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: EGR-клапан

Мнение от kalingk » 17 Юни 2016, 21:06

Махни маркуча докато еаботи колата и ще разбереш дали рабори или не като погледнеш в егр-а

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: EGR-клапан

Мнение от LUCIFER'S » 18 Юни 2016, 8:50

Elesar74 написа:Колеги, как разбирате този клапан дали работи? Моя не мога да го мръдна с ръка по никакъв начин. Слагам го на земята с мембраната отдолу и от страната на газовете, натискам я с отверка по-дебела или нещо друго и едвам успявам да го раздвижа нагоре надолу. Имам още един и той е същия. Направо не мога да си представя какъв вакуум може да издърпа тази пружина, та клапана да отвори. Не знам така ли трябва да е или не.


Malko смешно ама като нямам вакум помпичка го тествам за спукана мембрана с едно маркуче и почвам да смуча.... като си сложа езика на маркучето и той залепва или пречупвам маркуча здраво и гледам дали се е отворила клапата и дали стои отворена, както и дали се движи клапана по оста си, да не е клеясла в леглото си, до като не освободя направения вакум...... Трудно е ама си личи дали е здрава мембраната която отваря клапана. После като го монтирам откачам/закачам и се усеща едно чукване от вътре като закачиш/откачиш вакума му..... Другия тест е дигитален... аз ползвам Инпата само... Там даже имаше и някакви допълнително задавани стойности в които да работи АГРа, Но отдавна не съм ги ръчкал за това не мога да бъда обективен.... Та в тоя ред на мисли колеги които също имат Импа могат да видят каква стойност е зададена и да споделят, но не бих съветвал да я променяте без да сте запомнили каква е била заводски....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: EGR-клапан

Мнение от Elesar74 » 18 Юни 2016, 11:40

Направих следното. Откачих маркуча на турбината и накарах щерката да дава газ, до 2000 оборота и малко отгоре, пък аз гледам. EGR-a не мръдна. Откачих му маркуча за вакуума и си сложих пръстта да видя дали смуче, няма никой обаче. Интересно къде може да е проблема, защото колата си върви, а ако има проблем с вакуума, турбото няма да бачка нормално. Колата пуши доста и не изчиства и вече сериозно си мисля, че проблема е в EGR-a. Докато щерката даваше газ, от тръбата на турбото духаше доста здраво, та не мисля да има някакво запушване по турбо пътищата.

P.S. направи теста по съвета на LUCIFERS, клапата мръдна малко ама след много здраво смучене. Толкова трудно ли трябва да се движи? Иначе с отверката я раздвижвам, ама също доста трудно.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: EGR-клапан

Мнение от Z3Ro* » 18 Юни 2016, 13:27

Този вакуум на ЕГР идва от ел.клапан - същият, какъвто е и на турбото. Ако има проблем с електрическата част на този клапан, ако е задръстен /вътре има едно като цедка/ или има проблем с изхода на този клапан, ще си имаш вакуум в системата, но ЕГР няма да работи. Записва се и грешка, но само ако проблемът е в електрическата част на командващия клапан.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: EGR-клапан

Мнение от Elesar74 » 18 Юни 2016, 17:15

Нямам никакви грешки по двигателя. За този клапан ли си говорим?
Screenshot_1.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Elesar74 на 18 Юни 2016, 17:20, променена общо 1 път
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: EGR-клапан

Мнение от hummer » 18 Юни 2016, 17:19

Трябва да сваляш колектора ,точно под него е,виж му буксата отива ли изобщо ток до него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: EGR-клапан

Мнение от Elesar74 » 18 Юни 2016, 17:21

Благодаря колеги, утре сутринта, че сега тука е ад навън.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: EGR-клапан

Мнение от kalingk » 18 Юни 2016, 18:17

До него е тоя за тампоните..да ги не объркаш.Този на егр е 1:1 с този на турбото.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: EGR-клапан

Мнение от Elesar74 » 19 Юни 2016, 10:17

И така. Свалих колектора и установих напукан и направо разпадащ се маркуч, от вакуумната магистрала към клапана на EGR-a. Смених го и пробвах EGR-a с колектора, работи и буталото се движи. Смятам, че проблема е решен. Обаче ако съм имал загуба на вакуум, как това не се е отразило на управлението на турбината, не съм забелязал колата да не върви.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: EGR-клапан

Мнение от hummer » 19 Юни 2016, 12:33

Затова е онзи резерв за вакум (черната тумба :lol: ) ,най-хубаво се усеща по магистралата ,като свърши резерва в нея :mhihi:

Иначе съм сменил всичко що е маркуч за вакум и нафта по мотора (и на тампонте ,там никой не гледа :lol: )

Извих разклонителя надолу за да не се сваля колектора за смяна на маркучите(макар ,че тия силиконовите ,ако не ги изяде мишка,не знам кое ще ги събори скоро :mhihi: )

20160619_131016.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: EGR-клапан

Мнение от Elesar74 » 19 Юни 2016, 21:56

Браво колега. Изкл. хитро решение. Жалко, че вече монтирах всичко, иначе и аз бих направил същото. Ама как ги слагате тия 3мм маркучи, аз 3.2мм на Гейтс едвам надянах.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: EGR-клапан

Мнение от hummer » 19 Юни 2016, 22:31

Силиконовите влизат много лесно ,еластични са .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: EGR-клапан

Мнение от LUCIFER'S » 23 Юни 2016, 8:16

Elesar74 написа:
P.S. направи теста по съвета на LUCIFERS, клапата мръдна малко ама след много здраво смучене. Толкова трудно ли трябва да се движи? Иначе с отверката я раздвижвам, ама също доста трудно.


Да така е, трудно се отваря, иска здраво смучене :mhihi: мисля че си открил проблема като си сменил накъсания маркуч. Не разбра ли още като откачаш маркуча от самия АГР, че там нямаш вакум.... той направо залепва като работи мотора и трудно се откача от цвъцката....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: EGR-клапан

Мнение от Elesar74 » 23 Юни 2016, 14:00

Да ти кажа, като смених въпросния маркуч към EGR клапана, после запалих колата и си сложих пръста на маркуча за вакуума, ама не усетих нищо и си казах, че не бачка нещо отново. Сложих колектора, хванах го с 4 гайки и пак направих опит, ама надянах маркуча на самия EGR. Комшията дава газ и гледам, клапата мърда. После сглобих всичко и покарах, сякаш пушеците отзад видимо намаляха, може и да си внушавам, но не е като преди. Онзи ден смених и маркучите около турбината по съвета на hummer, със силиконови. Като я опъна друга седмица по надълго, ще видя какъв е ефекта от цялата работа. Най ми се ще да падне тоя пусти разход и да изчезне чернилката отзад.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: EGR-клапан

Мнение от hummer » 23 Юни 2016, 14:47

А ти защо не си го изолирал ЕГР-а? Аз го пуснах само зимата, когато бяха големите студове,да загрява по-бързо.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook