Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к.с.)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к.с.)
kalingk написа:racing_team_vidin написа:Jivko7777 написа:До колкото знам има разлика и в турбините![]()
184 коня -GT2256V
193 коня - GT2556V
184 e с 2556 (поне на е39), 193 също, разликата е само софтуерна
Е добре де,на този принцип,отивам в една туннинг фирма и искам да ми пренастроят софтуера като софтуера на фейса със 193 коня и всичко ще си е нормално,така ли?
И много над него


- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
За разликата в мощноста, ще ви кажа какво ми каза, на един приятел баща му, който подготвя състезателни коли в Македония от 1980 до преди няколко години:
Разликата в конете (на не само тези два мотора) е като разликата в мегапикселите (на камерите)
Та сега на въпроса. Мощност без въздух няма как има. Железата са същите, според колегите. Компа може да пръска нафта колкото си иска, но трябва въздух за да гори. С други думи, някои има ли или може ли да намери инфо, за максималния дебит на въздуха или максимално надуване на турбината? Моят екземпляр от 1999г 184кс надува до 2150mbar при атмосферно налягане около 950 (по спомен). След запушване на ЕГР до 2450mbar
Друго не помня, тогава основна цел беше "pre-supply pressure".
На някой, ако му се занимава, може да си закачи IMPA и на пътен тест да гледа:
в Analog valus 2 ги има всички едновременно:
- Ist-Air mass [mg/Hub] - Това, което измерва дебитомера.
- Soll-Air mass [mg/Hub] - това което е изчислил компа, че трябва да бъде
- act. Charge-Air-mass flow [mbar] - налягане в смукателния колектор (от турбината).
- Soll-Charge-air pressure [mbar] - това което е изчислил компа, че трябва да бъде
- атмосферно налягане: гледате act. Charge-Air-mass flow, на контакт, при изгасена кола, разбира се.
имайте в предвид че ASC-то (респективно DSC-то), ви спъва като усети приплъзване на гумите. Аз не се бях сетил, като пробвах. Затова най-добри резултати ми даде на трета (от опити на 1, 2 и 3-та).
Разликата в конете (на не само тези два мотора) е като разликата в мегапикселите (на камерите)

Та сега на въпроса. Мощност без въздух няма как има. Железата са същите, според колегите. Компа може да пръска нафта колкото си иска, но трябва въздух за да гори. С други думи, някои има ли или може ли да намери инфо, за максималния дебит на въздуха или максимално надуване на турбината? Моят екземпляр от 1999г 184кс надува до 2150mbar при атмосферно налягане около 950 (по спомен). След запушване на ЕГР до 2450mbar

На някой, ако му се занимава, може да си закачи IMPA и на пътен тест да гледа:
в Analog valus 2 ги има всички едновременно:
- Ist-Air mass [mg/Hub] - Това, което измерва дебитомера.
- Soll-Air mass [mg/Hub] - това което е изчислил компа, че трябва да бъде
- act. Charge-Air-mass flow [mbar] - налягане в смукателния колектор (от турбината).
- Soll-Charge-air pressure [mbar] - това което е изчислил компа, че трябва да бъде
- атмосферно налягане: гледате act. Charge-Air-mass flow, на контакт, при изгасена кола, разбира се.
имайте в предвид че ASC-то (респективно DSC-то), ви спъва като усети приплъзване на гумите. Аз не се бях сетил, като пробвах. Затова най-добри резултати ми даде на трета (от опити на 1, 2 и 3-та).
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
Нищо не разбрах
Само това,че се чудиш как да му вкараш на тоя мотор повече въздух.Той въздуха не гори,а кослорода в него.По-интересното е да го охладиш(въздуха),за да се сгъсти и на същият обем да имаш повече количество О2
Иначе по темата,аз държа тезата,че разликата е софтуерна.Просто мотора 193к е с друга карта

Само това,че се чудиш как да му вкараш на тоя мотор повече въздух.Той въздуха не гори,а кослорода в него.По-интересното е да го охладиш(въздуха),за да се сгъсти и на същият обем да имаш повече количество О2

Иначе по темата,аз държа тезата,че разликата е софтуерна.Просто мотора 193к е с друга карта
- BMW_Pernik_Team
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 25.07.2012
- Пол: Мъж
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
Двата двигателя са с еднаква кубатура и обем. Блок, бутала и глави и дюзи са едни и същи. Разликата е единсвено в софтуера и в геометрията на турбината. Със смяна на софтуера може да се постигне същия ефект, без да се сменя турбината.

- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
LUBO 555 написа:Нищо не разбрах![]()
Само това,че се чудиш как да му вкараш на тоя мотор повече въздух.Той въздуха не гори,а кослорода в него.По-интересното е да го охладиш(въздуха),за да се сгъсти и на същият обем да имаш повече количество О2![]()
Иначе по темата,аз държа тезата,че разликата е софтуерна.Просто мотора 193к е с друга карта
Ами, аз не съм много по обясненията.

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
Здравейте колеги.Не искам да отварям нова тема,затова ще си задам въпроса в тази.Според вас възможно ли е моето е39,което е 530 дизел и е 1999 год да бъде 193 коня или 142 килората респективно.Питам защото на няколко сайта ми излиза,че е тези киловати,а колата си е произведена месец Май-1999 год.Предварително благодаря на отзовалите се.Ето го и ВИН-а на автомобила: WBADP71040GS61026
- Powerslide
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
tiho_madjarov написа:Здравейте колеги.Не искам да отварям нова тема,затова ще си задам въпроса в тази.Според вас възможно ли е моето е39,което е 530 дизел и е 1999 год да бъде 193 коня или 142 килората респективно.Питам защото на няколко сайта ми излиза,че е тези киловати,а колата си е произведена месец Май-1999 год.Предварително благодаря на отзовалите се.Ето го и ВИН-а на автомобила: WBADP71040GS61026
Имахме в семейството E39 530д ръчка производство 99 година с Мпакет, ДСП и т.н.
Първоначално като ми казаха ,че е 193 и аз не повярвах , но като проверих по ВИН , излиза че е 142кв
Явно първия собственик така си я поръчал да е 193 коня

Много вървеше мамицата и

Ето нейния ВИН : GM82461
Продадохме я заради наченки на ръжда





- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
Моята също е 03.2000 година и също е 193 к.с. Познава се най-лесно по сензора за налягане на горивото, който е над горивния филтър, както и по самия горивен филтър - този на 193 к.с. е модел на Манн WK841/1. Отвън съм преди фейса, вътре воланът ми е с кабел като след фейса, лостчетата ми за чистачки и мигачи са фейсови също. Прочетох в темата, че дюзите били еднакви - не са еднакви. Разликата между двата мотора са дюзите и софта - за дюзите вижте realoem... Дюзите и горивният филтър ги сменят с новите от 03.2000 според realoem. Оптиката се променя 09.2000 година. Помпите за високото са еднакви.
П.П. - проверките по ВИН в интернет изкарват винаги мощност 142 киловата, не знам защо...
П.П. - проверките по ВИН в интернет изкарват винаги мощност 142 киловата, не знам защо...

- rusiq_81
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 18.12.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: F25 3.0d
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
Разлика имат и в турбините,184кс е с GT2256V а на 193кс. е GT2556V. Помпите също са различни на 193кс е CP1 на по високо налягане и софта също е друг.
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
И в крайна сметка,как да разбера в действителност колко киловата е колата? Това за буксата на горивния филтър ме заинтригува,ако може снимка да я видим по-новата ще е супер.Иначе наистина,където и да проверя все 193 коня излиза 

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
На 2.5д турбината е 2256, на 30-ките турбината е еднаква - вижте в realoem, излизат с еднакви номера. Помпите също излизат с еднакви номера, та ако има разлика в налягането, то тя е зададена софтуерно...
Ето това е горивният филтър на 193 к.с.:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0877
Номер 2 е сензорът за налягането...
П.П. - за 2.5 съм грешка, турбината е GT2052V, GT2256V се слага на 330д 184 к.с.:
http://www.turbo-product.com/Garrett/GT2256V.ASP
Ето това е горивният филтър на 193 к.с.:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0877
Номер 2 е сензорът за налягането...
П.П. - за 2.5 съм грешка, турбината е GT2052V, GT2256V се слага на 330д 184 к.с.:
http://www.turbo-product.com/Garrett/GT2256V.ASP
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
По ВИН-а на моята кола,сензора на налягането е същия като на 193 коня.Схемата е същата..Да разбирам,че това е сигурен признак,че моята *99 година е39-ка не е 184,а 193 коня?
При сравнението обаче на дюзите,моите дюзи са с друг номер(13537785437) от тези на 193-то конски сили(13537785573).
При сравнението обаче на дюзите,моите дюзи са с друг номер(13537785437) от тези на 193-то конски сили(13537785573).
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
Ето този филтър излиза за твоята кола по ВИН:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0800
Той е за моторите 184 конски сили...
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0800
Той е за моторите 184 конски сили...

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
Z3Ro* Благодаря много.Аз не съм гледал правилната схема. 

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к
И аз не знам моята каква е ,като я гледам вътре и по мотора всичко е като фейсовите .
08.99
08.99

Последна промяна hummer на 06 Авг 2016, 14:14, променена общо 2 пъти
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани