Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к.с.)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 5.12.2009
Пол: Мъж

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к.с.)

Мнение от Jivko7777 » 08 Апр 2011, 16:42

kalingk написа:
racing_team_vidin написа:
Jivko7777 написа:До колкото знам има разлика и в турбините :mhihi:
184 коня -GT2256V
193 коня - GT2556V

184 e с 2556 (поне на е39), 193 също, разликата е само софтуерна

Е добре де,на този принцип,отивам в една туннинг фирма и искам да ми пренастроят софтуера като софтуера на фейса със 193 коня и всичко ще си е нормално,така ли?


И много над него ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от Speed_Am_All » 20 Сеп 2012, 22:16

За разликата в мощноста, ще ви кажа какво ми каза, на един приятел баща му, който подготвя състезателни коли в Македония от 1980 до преди няколко години:
Разликата в конете (на не само тези два мотора) е като разликата в мегапикселите (на камерите) :D

Та сега на въпроса. Мощност без въздух няма как има. Железата са същите, според колегите. Компа може да пръска нафта колкото си иска, но трябва въздух за да гори. С други думи, някои има ли или може ли да намери инфо, за максималния дебит на въздуха или максимално надуване на турбината? Моят екземпляр от 1999г 184кс надува до 2150mbar при атмосферно налягане около 950 (по спомен). След запушване на ЕГР до 2450mbar :lalala: Друго не помня, тогава основна цел беше "pre-supply pressure".

На някой, ако му се занимава, може да си закачи IMPA и на пътен тест да гледа:
в Analog valus 2 ги има всички едновременно:
- Ist-Air mass [mg/Hub] - Това, което измерва дебитомера.
- Soll-Air mass [mg/Hub] - това което е изчислил компа, че трябва да бъде
- act. Charge-Air-mass flow [mbar] - налягане в смукателния колектор (от турбината).
- Soll-Charge-air pressure [mbar] - това което е изчислил компа, че трябва да бъде

- атмосферно налягане: гледате act. Charge-Air-mass flow, на контакт, при изгасена кола, разбира се.

имайте в предвид че ASC-то (респективно DSC-то), ви спъва като усети приплъзване на гумите. Аз не се бях сетил, като пробвах. Затова най-добри резултати ми даде на трета (от опити на 1, 2 и 3-та).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от LUBO 555 » 21 Сеп 2012, 23:36

Нищо не разбрах :dunno:
Само това,че се чудиш как да му вкараш на тоя мотор повече въздух.Той въздуха не гори,а кослорода в него.По-интересното е да го охладиш(въздуха),за да се сгъсти и на същият обем да имаш повече количество О2 ;)
Иначе по темата,аз държа тезата,че разликата е софтуерна.Просто мотора 193к е с друга карта
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 25.07.2012
Пол: Мъж

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от BMW_Pernik_Team » 23 Сеп 2012, 20:41

Двата двигателя са с еднаква кубатура и обем. Блок, бутала и глави и дюзи са едни и същи. Разликата е единсвено в софтуера и в геометрията на турбината. Със смяна на софтуера може да се постигне същия ефект, без да се сменя турбината.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от Speed_Am_All » 24 Сеп 2012, 10:12

LUBO 555 написа:Нищо не разбрах :dunno:
Само това,че се чудиш как да му вкараш на тоя мотор повече въздух.Той въздуха не гори,а кослорода в него.По-интересното е да го охладиш(въздуха),за да се сгъсти и на същият обем да имаш повече количество О2 ;)
Иначе по темата,аз държа тезата,че разликата е софтуерна.Просто мотора 193к е с друга карта


Ами, аз не съм много по обясненията. :) Това което исках да кажа е, че без повече кислорода няма как да изкараш повече мощност. Тъй като моторите са относително еднакви (и интеркулерите предполагам също) реших да че може да ги сравним по това в кой колко въздух влиза. Но пропуснах температурата. Ако ще сравняваме обем (от масметъра), то и трябва да е при еднаква или поне близка температура. Разбира се, ти може да си го надуваш колкото си искаш, но ако ти е ограничена нафтата от мап-а, ефект няма да има никакъв ефект.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от tiho_madjarov » 19 Юли 2016, 14:29

Здравейте колеги.Не искам да отварям нова тема,затова ще си задам въпроса в тази.Според вас възможно ли е моето е39,което е 530 дизел и е 1999 год да бъде 193 коня или 142 килората респективно.Питам защото на няколко сайта ми излиза,че е тези киловати,а колата си е произведена месец Май-1999 год.Предварително благодаря на отзовалите се.Ето го и ВИН-а на автомобила: WBADP71040GS61026
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d Mpack
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338

E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD

328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD

318is coupe 10.1998 SOLD

E39 530d 1999 Mpack SOLD

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от Powerslide » 19 Юли 2016, 14:40

tiho_madjarov написа:Здравейте колеги.Не искам да отварям нова тема,затова ще си задам въпроса в тази.Според вас възможно ли е моето е39,което е 530 дизел и е 1999 год да бъде 193 коня или 142 килората респективно.Питам защото на няколко сайта ми излиза,че е тези киловати,а колата си е произведена месец Май-1999 год.Предварително благодаря на отзовалите се.Ето го и ВИН-а на автомобила: WBADP71040GS61026


Имахме в семейството E39 530д ръчка производство 99 година с Мпакет, ДСП и т.н.
Първоначално като ми казаха ,че е 193 и аз не повярвах , но като проверих по ВИН , излиза че е 142кв
Явно първия собственик така си я поръчал да е 193 коня :bchug:
Много вървеше мамицата и :driving: и като е ръчка не гори много !
Ето нейния ВИН : GM82461

Продадохме я заради наченки на ръжда :ranting: :ranting: :ranting: , иначе е перфектната семейна кола , как искам да си я покарам пак :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от Z3Ro* » 19 Юли 2016, 16:59

Моята също е 03.2000 година и също е 193 к.с. Познава се най-лесно по сензора за налягане на горивото, който е над горивния филтър, както и по самия горивен филтър - този на 193 к.с. е модел на Манн WK841/1. Отвън съм преди фейса, вътре воланът ми е с кабел като след фейса, лостчетата ми за чистачки и мигачи са фейсови също. Прочетох в темата, че дюзите били еднакви - не са еднакви. Разликата между двата мотора са дюзите и софта - за дюзите вижте realoem... Дюзите и горивният филтър ги сменят с новите от 03.2000 според realoem. Оптиката се променя 09.2000 година. Помпите за високото са еднакви.

П.П. - проверките по ВИН в интернет изкарват винаги мощност 142 киловата, не знам защо... :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 18.12.2015
Местоположение: Стара Загора
Кара: F25 3.0d

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от rusiq_81 » 19 Юли 2016, 17:19

Разлика имат и в турбините,184кс е с GT2256V а на 193кс. е GT2556V. Помпите също са различни на 193кс е CP1 на по високо налягане и софта също е друг.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от tiho_madjarov » 19 Юли 2016, 21:28

И в крайна сметка,как да разбера в действителност колко киловата е колата? Това за буксата на горивния филтър ме заинтригува,ако може снимка да я видим по-новата ще е супер.Иначе наистина,където и да проверя все 193 коня излиза :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от Z3Ro* » 19 Юли 2016, 23:24

На 2.5д турбината е 2256, на 30-ките турбината е еднаква - вижте в realoem, излизат с еднакви номера. Помпите също излизат с еднакви номера, та ако има разлика в налягането, то тя е зададена софтуерно...
Ето това е горивният филтър на 193 к.с.:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0877
Номер 2 е сензорът за налягането...

П.П. - за 2.5 съм грешка, турбината е GT2052V, GT2256V се слага на 330д 184 к.с.:
http://www.turbo-product.com/Garrett/GT2256V.ASP

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от tiho_madjarov » 20 Юли 2016, 8:22

По ВИН-а на моята кола,сензора на налягането е същия като на 193 коня.Схемата е същата..Да разбирам,че това е сигурен признак,че моята *99 година е39-ка не е 184,а 193 коня?
При сравнението обаче на дюзите,моите дюзи са с друг номер(13537785437) от тези на 193-то конски сили(13537785573).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от Z3Ro* » 20 Юли 2016, 9:01

Ето този филтър излиза за твоята кола по ВИН:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0800
Той е за моторите 184 конски сили... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от tiho_madjarov » 20 Юли 2016, 10:14

Z3Ro* Благодаря много.Аз не съм гледал правилната схема. :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: Разлика в двигателите на 330D (184к.с.) и 530D (193к

Мнение от hummer » 20 Юли 2016, 10:36

И аз не знам моята каква е ,като я гледам вътре и по мотора всичко е като фейсовите .

08.99 :dunno:
Последна промяна hummer на 06 Авг 2016, 14:14, променена общо 2 пъти

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook