Странен проблем с лампата за спирачките
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Странен проблем с лампата за спирачките
Разликата идва от това дали си с малкия или големия борд... на големия борд няма лампа за ръчната (просто там нещата ги изписва) мисля че от това идват разликите.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Странен проблем с лампата за спирачките
sean-john написа:Разликата идва от това дали си с малкия или големия борд... на големия борд няма лампа за ръчната (просто там нещата ги изписва) мисля че от това идват разликите.
Аз съм с големия борд и имам лампа за ръчната. Разликите според мен са от годината на производство.
А относно проблема на колегата пуснал темата, както каза sean-john, и аз мисля, че е прецакан датчика в казанчето на спирачната течност и на диагностика трябва да си го покаже.
- Dark_Prince
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
Re: Странен проблем с лампата за спирачките
Кой ви каза че е за Накладките?
Я четете това ръководство бе колеги... Сега по темата - свети защото
1. Ниско налягане в спирачната система (течността за смяна)
2. Датчици - 1 преден, 1 заден, 1 в Казанчето за течността (именно ТУК ти е проблема!)
3. Кабели (едва ли)
4. Тежък проблем с "онова" което прави налягането в спирачната система (едва ли, щеше да го усетиш много сериозно)
Извод. Понеже четох какво си сменил, аз същото направих и съм Патил, включително от един грамотен колега във форума, ще кажа следното - НЕ ходи при "разбирачи" на БМВ, НЕ ходи и в глупавия Дарукар. Иди на нормален сервиз, помоли да ти Отрежат самия датчик на казанчето (Не да го дават накъсо! Един умник така пробва и ми вика - а не бе, датчика ти е ОК
). Отидох в обикновен сервиз и хората мерят датчиците, изключват ги и така откриха че именно датчика в казанчето е проблема. Накарах ги да го изключат. Какво се прави - ами трябва да се Сменя комплект - казан+датчик = 200 лв. Отделно не се продават, по автоморгите са рядкост. Няма друга алтернатива, но ако не искаш да ти свети досадната лампа направи като мен - изключи датчика, но да си имаш 1 на ум че датчика вече не работи и при последващ проблем не трябва да виниш никого (имам предвид ако наистина почне да пада налягането на спирачната течност).
Решение - един по един датчиците се Изключват - в един момент ще се изчисти грешката.
Никакви скъпи диагностики докато не пробваш този по-лек вариант!
И не се доверявай на "умните", но невиждали. Преценявай сам. Успех!

1. Ниско налягане в спирачната система (течността за смяна)
2. Датчици - 1 преден, 1 заден, 1 в Казанчето за течността (именно ТУК ти е проблема!)
3. Кабели (едва ли)
4. Тежък проблем с "онова" което прави налягането в спирачната система (едва ли, щеше да го усетиш много сериозно)
Извод. Понеже четох какво си сменил, аз същото направих и съм Патил, включително от един грамотен колега във форума, ще кажа следното - НЕ ходи при "разбирачи" на БМВ, НЕ ходи и в глупавия Дарукар. Иди на нормален сервиз, помоли да ти Отрежат самия датчик на казанчето (Не да го дават накъсо! Един умник така пробва и ми вика - а не бе, датчика ти е ОК

Решение - един по един датчиците се Изключват - в един момент ще се изчисти грешката.
Никакви скъпи диагностики докато не пробваш този по-лек вариант!
И не се доверявай на "умните", но невиждали. Преценявай сам. Успех!

Смелите умират веднъж, Страхливците - Хиляди пъти.
- jikata0202
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: IVAILOVGRADD
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 530D
- Мечтае да кара: BMВ M5
- jikata0202
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: IVAILOVGRADD
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 530D
- Мечтае да кара: BMВ M5
Re: Странен проблем с лампата за спирачките
Kолега,как се прави тоя тест?И за какво е светлинната индикация до триъгълника за блокажа,този със изобразена кола?Защото го имам на таблото но не свети.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна jikata0202 на 14 Дек 2009, 12:30, променена общо 1 път
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Странен проблем с лампата за спирачките
Колега лампичката до блокажа където свети е за Нивомат-а (ако имаш , аз нямам,но по скоро каточели комбита-та имат нивомати по често) а иначе теста се прави от скрито-то меню
viewtopic.php?f=35&t=13124 ако незнаеш как, влез тука
дали си с малкия или големия БК почти еднакво е, с разликата,че на малкия БК се влиза с копчето на таблото за зануляване на километрите ,задържа се 5-6 секунди после отиваш на позиция 19 ,изчакваш 2-3 секудни само си влиза и когато се изпиши L_OFF задържаш копчето натиснато, пак за 2-3 секунди и по този начин ти се отключват менюта-та успех.
viewtopic.php?f=35&t=13124 ако незнаеш как, влез тука

- jikata0202
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: IVAILOVGRADD
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 530D
- Мечтае да кара: BMВ M5
Re: Странен проблем с лампата за спирачките
Виждам че има индикация,но не свети.
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Странен проблем с лампата за спирачките
След толкова години да дигна темата от прахта.
За протокола да си кажа, че този "проблем" (че лампата не гасне докато не запаля колата) така и си остана. Сега обаче имам проблем, че не гасне и като запаля колата.
Само за протокола, да уточня, че става дума за ето този борд и червената лампа която визираме (понеже картинката на колегата по горе вече я няма) е точно в най дясната секция, червената с удивителната на първи ред (3тата подред, първите 2 са изгасени) :
https://youtu.be/eOEvaj99ovA?t=32
Днес смених задните накладки и 2та датчика (преден ляв и заден десен). В интерес на истината, сега премерих и старите датчици и си беха наред, даваха верига.
Сега се опитвам да разчета диаграмата във WDS и тука точно исках да попитам некой колега дето е по в час да ме упъти дали гледам на правилното място и да ме поправи ако греша някъде.
Значи имам следните въпроси :
1. Instrument cluster които трябва да гледам - дали е "IKE" или "KOM". Реших, че моя е КОМ.
2. Въпросната лампа която визираме , дали се води "Brake pad wear" или "General brake warning lamp". Тука ми е най големата питанка, защото общоприетото мнение е, че тази лампа е индикация за 2та датчика на накладките но и за нивото на спирачна течност. От друга секция във ВДС, имаме този текст който потвърждава това :
General brake warning lamp: The warning lamp can be switched on by the light check module (LCM) when, for example, the LCM detects that the brake fluid level is too low or the instrument cluster detects that the brake pad sensor loop has a break to ground. The warning lamp is also switched on after ignition "ON" as a function check (predrive check) and goes out when a minimum engine speed of 400 rpm is exceeded.
Но пък според диаграмата пък явно са 2 отделни лампи - едната за накладките ,и другата за ниво на сприрачна течност и ниво на течност за чистачки.
Вариантите които трябва да проверя все още :
1. Датчика за ниво. Във ВДС го гледам, че е прост ключ. Това което мога да пробвам е да му окъся буксата за тест, да видим дали той не се ебава.
2. Наскоро отдолу правих кърпеж, че бабата е германка и много лошо беше почнала да гние отдолу, и не изключвам варианта човека да е прекъснал някой кабел или да не е закачил някоя букса. Макар, че не вярвам.
3. Тва което не проверих по отношение на лампите - да откача единия датчик на накладките и да пална колата дали ще светне някоя друга лампа. Просто в гаража като изкарвах старите датчици, реших, че проблема е в тях защото направо бяха изронени, макар, че не видях да има прекъсване.
Благодаря предварително на отзовалите се.
За протокола да си кажа, че този "проблем" (че лампата не гасне докато не запаля колата) така и си остана. Сега обаче имам проблем, че не гасне и като запаля колата.
Само за протокола, да уточня, че става дума за ето този борд и червената лампа която визираме (понеже картинката на колегата по горе вече я няма) е точно в най дясната секция, червената с удивителната на първи ред (3тата подред, първите 2 са изгасени) :
https://youtu.be/eOEvaj99ovA?t=32
Днес смених задните накладки и 2та датчика (преден ляв и заден десен). В интерес на истината, сега премерих и старите датчици и си беха наред, даваха верига.
Сега се опитвам да разчета диаграмата във WDS и тука точно исках да попитам некой колега дето е по в час да ме упъти дали гледам на правилното място и да ме поправи ако греша някъде.
Значи имам следните въпроси :
1. Instrument cluster които трябва да гледам - дали е "IKE" или "KOM". Реших, че моя е КОМ.
2. Въпросната лампа която визираме , дали се води "Brake pad wear" или "General brake warning lamp". Тука ми е най големата питанка, защото общоприетото мнение е, че тази лампа е индикация за 2та датчика на накладките но и за нивото на спирачна течност. От друга секция във ВДС, имаме този текст който потвърждава това :
General brake warning lamp: The warning lamp can be switched on by the light check module (LCM) when, for example, the LCM detects that the brake fluid level is too low or the instrument cluster detects that the brake pad sensor loop has a break to ground. The warning lamp is also switched on after ignition "ON" as a function check (predrive check) and goes out when a minimum engine speed of 400 rpm is exceeded.
Но пък според диаграмата пък явно са 2 отделни лампи - едната за накладките ,и другата за ниво на сприрачна течност и ниво на течност за чистачки.
Вариантите които трябва да проверя все още :
1. Датчика за ниво. Във ВДС го гледам, че е прост ключ. Това което мога да пробвам е да му окъся буксата за тест, да видим дали той не се ебава.
2. Наскоро отдолу правих кърпеж, че бабата е германка и много лошо беше почнала да гние отдолу, и не изключвам варианта човека да е прекъснал някой кабел или да не е закачил някоя букса. Макар, че не вярвам.
3. Тва което не проверих по отношение на лампите - да откача единия датчик на накладките и да пална колата дали ще светне някоя друга лампа. Просто в гаража като изкарвах старите датчици, реших, че проблема е в тях защото направо бяха изронени, макар, че не видях да има прекъсване.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани