E39 520i тресе докато е студена

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: гр. Велико Търново

Мнение от svetlio_vt » 17 Май 2009, 9:32

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight=
Колега провери си мембраната за маслените пари....намира се под смукателните колектори....възможно е да е от нея. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 17 Май 2009, 9:42

svetlio_vt написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=86863&highlight=
Колега провери си мембраната за маслените пари....намира се под смукателните колектори....възможно е да е от нея. :yes:


Колегата е написал, че е сменен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 16.08.2006
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: e39 520iA 1996 и Х5 3.0i/газ 2001
Мечтае да кара: МИГ 29 или АПАЧИ
Детайли за колата: всички екстри за модела и надпис Стенли Ройс :-)

re

Мнение от BOIAN » 17 Май 2009, 9:58

аз имам същия проблем, сменени са при мен и бобините, не се оправи, има малко подобрение - демек по малко тресе след смяна на датчик разпределителен вал....но си остана, интересно ще ми е да разбера от какво е това, споменаха ми, че дебитомера вече ми е тръгнал, незнам, може да има нещо общо
" ВАЖНОТО Е ДА СИ НОРМАЛЕН В НЕНОРМАЛНА СИТУАЦИЯ, А НЕ НЕНОРМАЛЕН В НОРМАЛНА СИТУАЦИЯ"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 17 Май 2009, 10:05

направете си една профилактика а именно ултразвук на дюзите и мисля че проблема ще ви се оправи

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 17 Май 2009, 11:27

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 20:06, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 17 Май 2009, 11:55

Май, че наистина е ред на дюзите и стъпковото моторче за празен ход, въпреки, че неизправностите и при двете трябва да се отразяват и на оборотите на празен ход при загрял двигател (колкото и малко да е ) а тогава просто не личи, че мотора работи .....

Колкото до алтернатора ще го пробвам с откачен ремък, но в същия смисъл пробвах да запаля а включен/изключен климатик и разлика няма (поне доловима)

А и да не забравяме, че дори да тресе двигателя, стрелката на оборотите седи като залепена на около 750-800 об/мин :!:

PS

Във всички случаи ще споделя резултатите, защото съм се амбицирал здраво :evil:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 18 Май 2009, 15:44

Колеги още един въпрос по случая:

Някой проверявал ли е състоянието на тръбата за пръчката за измерване нивото на маслото :?:

В долната сичаст тя е двойна (тръба в тръба) и единия маркуч (No 6 от схемата) идващ от клапана за картерните газове (дренажния) отива точно там?

Задавам си въпроса във връзка с промяната на оборотите при отваряне на капачката за доливане на масло или вадене на щеката за маслото при работещ двигател :?:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 18 Май 2009, 17:32

tsb_bg написа:Задавам си въпроса във връзка с промяната на оборотите при отваряне на капачката за доливане на масло или вадене на щеката за маслото при работещ двигател :?:


Нещо не разбрах, като извадиш щеката не ти се променя работата на двигателя ли?

Аз да добавя нещо по въпроса. Тъй като стана въпрос за алтернатора, както споменах, аз се съмнявам че от там идваше проблема при мен и колегата @WALL го вметна, ето малко допълнително информация за това:

Alternator

Compact alternator with multifunction controller (MFR)

The alternator with multifunction controller features only one threaded pin for the terminal connection B+ (terminal 30). The connection D+ (terminal 61 E) is located in the black connector (2-pin or 3-pin depending on version) at the alternator. The terminal 15 connection is also located in this connector for voltage supply of the controller. In some models the load status of the alternator is signalled to the engine management.

Compact alternator with multifunction controller (MFR) and start load response

The alternator with multifunction controller (MFR) and start-load response does not differ externally from the alternator without the start-load response function. The difference only concerns the time limitation of the rated current during the start procedure.

Start load response function:

This function is intended to shorten the engine starting procedure particularly at low ambient temperatures. The task of the function is to eliminate a braking torque acting on the engine as the result of full excitation and current output. As a result, during the first few seconds the load current is limited to 0 A in order to achieve the full power output in the following few seconds increasing at a rate of 10 A per second.

Multifunction controller:

In the case of the multifunction controller, the battery charge indicator lamp is activated by means of an electronic switch integrated in the controller. The controller measures the voltage difference of terminal 30 and terminal 15 internally and switches terminated 61 E to ground in the case of fault. The indicator lamp lights up.

Fault detection with multifunction controller with/without start load response:

Failure of the belt drive (Ualternator = Uterminal 15 / no phase signal)

no charge due to a fault (Ualternator = Uterminal 15)

Interruption in excitation circuit

Overvoltage by a defective, conductive controller output stage (Ualternator > Usetpoint)

Break in charge line (Ualternator - Uterminal 15 >= 3 V +/- 0.5 V)



Това е описание на принципа на работа на алтернатора при Е39, обърнете внимание на третия абзац: "Start load response function". Накрато там е описано, че някои алтернатори имат функция ... нещо като забавен старт, в смисъл като запалиш колата той не зацепва веднага и натоварването му е 0А, за да се избегне спирачния ефект който оказва на двигателя, след няколко секунди зацепва и работи известно време с натоварване 10А в секунда. Та за това си мисля, че като запалиш колата, в началото двигателя работи спокойно докато не зацепи алтернатора, който се е попрецакал, оказва повече товар отколкото трябва и докато се развърти се получава това тресене.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 18 Май 2009, 18:42

аз пък все си мисля за пикаещи дюзи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 18 Май 2009, 19:02

badsharki написа: ... Нещо не разбрах, като извадиш щеката не ти се променя работата на двигателя ли?


Работата на двигателя се променя и при отваряне на капачката за доливане на масло и при вадене на щеката (второто по-малко се усеща) при работещ двигател.

Въпроса ми беше какво се получава ако се запуши тази тръбичка около щеката в която влиза долния маркуч от вентила за картерните газове ???

Защото много е писано за самия вентил, но за маркучите няма нищо, а те са 3

1. входящ маркуч от щуцера отпред до VANOS-a
2. изходящ фланец към смукателния колектор
3. изходящ (дренажен) маркуч до долната част на тръбата за щеката за маслото (в долната си част тръбата е двойна - две една в друга)

Та за третия маркуч ми е идеята - ако се запуши щуцера или тръбата какво се получава ???

До сега въобще не се бях замислял за ролятана този маркуч

badsharki написа:... като запалиш колата, в началото двигателя работи спокойно докато не зацепи алтернатора, който се е попрецакал, оказва повече товар отколкото трябва и докато се развърти се получава това тресене....


Това за закъснялото включване на алтернатора е логично, но няма ли да го прави при всеки старт на двигателя и няма ли да се влияе от включени по време на палене по-стабилни консуматори като фарове,вентилатори и т.н. ????

Мисля да откача ремъка и да го пробвам за 10-20 сек. (че нали и водната помпа не върти ....) мисля, че ще е достатъчно да се разбере

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от twake » 19 Май 2009, 1:00

И аз да се включа.
Преди 2-3 месеца и аз бях пуснал тема, че студена нещо гасне.
Сипах Дезолит един път и разлика има. Изчезна гасненето и трептенето значително отслабна. Мисля да повторя пак процедурата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Мнение от Яро » 19 Май 2009, 16:43

tsb_bg написа:....
Въпроса ми беше какво се получава ако се запуши тази тръбичка около щеката в която влиза долния маркуч от вентила за картерните газове ???

Защото много е писано за самия вентил, но за маркучите няма нищо, а те са 3

1. входящ маркуч от щуцера отпред до VANOS-a
2. изходящ фланец към смукателния колектор
3. изходящ (дренажен) маркуч до долната част на тръбата за щеката за маслото (в долната си част тръбата е двойна - две една в друга)

Та за третия маркуч ми е идеята - ако се запуши щуцера или тръбата какво се получава ???

До сега въобще не се бях замислял за ролятана този маркуч
.......

Третия маркуч е дренаж - да се стича евентуално маслото пак в картера. Запушиш ли го това значи да се събира в клапана и в един момент да отиде в колектора
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от tsb_bg » 18 Дек 2009, 16:57

Колеги да споделя какво се получи от цялата работа

Симптоми:
- като загрее един път, след това дефекта не се проявява и си държи обороти на празен ход
- ако се гаси през деня, дори и да седи с часове дефекта не се проявява докато не изстине напълно (след престой от 8-10 часа, чак на другия ден)
- ако тръгнеш веднага колата си върви нормално (просто загрява по-бързо)
- ако я форсираш леко на място спира да тресе
- колата си има и мощност и ускорение
- няма никакви странични шумове при палене, ниски или високи обороти
- не харчи грам масло (BMW 5W30 Long Life)
- оборотите не се влияят от климатик, хидравлика и т.н. консуматори

Сменени са:
- гофриран маркуч
- гарнитурите по смукателните колектори
- датчик за температура на въздуха (на смукателния колектор)
- двойния температурен датчик (на блока на двигателя)
- дебитомер
- клапан-регулатор на картерните газове (под смукателния колектор)
- стъпково моторче празен ход
- бубини, лули и свещи
- бензинова помпа
- регулатор на налягането на горивото
- инжектори
- тампони на двигател и скорости
- масла и всички филтри

След като всичко това не промени грам нещата се насочих към възможни механични причини

Смених допълнително:
- повдигачи клапани
- гумички клапани (използвах случая)
- дисковете и пружинната шайба на зъбното колело на VANOS-a (използвах случая)
- обтегачите (използвах случая)

Това което се установи при последния ремонт:
- глава, клапани, водачи, гарнитури и т.н. бяха в перфектно състояние
- цилиндрите като повърхност и геометрия - също

Единствено това което не подлежи на визуална оценка бяха повдигачите, но подчертавам, че нямаше никакви признаци на износване, блокиране увеличен шум или други такива ...

За това оставих и механичните причини за накрая (а и честно казано ми се щеше да не е там причината)

Днес за втори ден запалих колата сутринта на студено и след престой и този проблем не се появи.
Още не мога да си обясня как може чисто механична повреда да предизвика проблема и да се проявява "като по часовник" (за това и тази евентуална причина беше оставена за на края), но е факт, че втори ден колата не проявява характер, което се случва за пръв път от месеци насам и след безброй диагностики и ровене по датчици, електроника и горивоподаване ...
В интерес на истината за мен на дневен ред бяха демпферната шайба на коляновия вал и датчиците на валовете, но буквално на сила ме накараха да сменя реда, като сменя повдигачите и за сега ефекта е поразителен.
Явно причината е била в пълненето или задържането на маслото в повдигачите, въпреки че нямаше никакви признаци или шумове, които да намекват за това.
Все пак трябва да се отбележи, че в случая аз смених и шайбите на VANOS-а и не мога да съм 100% сигурен от кое точно се оправиха нещата, но факта си е факт.

Все пак искам да мине и някой друг ден и ще пиша пак ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от bmw_n00b » 18 Дек 2009, 18:17

браво, колега!!! Радвам се за теб и евалата за подробните описания!

ПП Мен що ми се струва, че бях писал точно в тази тема, че е от повдигачите, а ся ми нема мненията.... А и тва дето WALL си трие мненията ми е още по-странно :P
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от badsharki » 19 Дек 2009, 8:44

Браво колега и честито, че си успял да отстраниш проблема. Аз лично с интерес чаках развръзката на темата и евала, че си се сетил да я споделиш, което рядко се случва с повечето теми.

bmw_n00b написа:браво, колега!!! Радвам се за теб и евалата за подробните описания!

ПП Мен що ми се струва, че бях писал точно в тази тема, че е от повдигачите, а ся ми нема мненията.... А и тва дето WALL си трие мненията ми е още по-странно :P

Колега bmw_n00b поздравления, че разгада проблема. :yes: Да точно ти беше писал за повдигачите, ама не беше в тази тема, а в друга подобна където колегата tsb_bg беше казал за проблема си --> viewtopic.php?f=35&t=172471. Странно е, че при мен изчезна проблема след отварряне на ваноса, но както беше казал след разглобяването/сглобяването може случайно да е бил отстранен.
Последна промяна badsharki на 22 Дек 2009, 16:09, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook