Включване на габарит при отключване
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Включване на габарит при отключване
По принцип нямам много опит с микроконтролерите, но са ми интересни и от тук от там се занимавам с тях. Специално за PIC имам програматор, който може да програмира общо взето всички разпространени PIC-ове. За писането на самата програма от microchip (производителите на PIC) имат програма MatLab (май така се казваше) и с нея става работата.
Аз за релета до сега не съм се замислял...като цяло ми се виждат скъпи. По принцип плавното регулиране на светлината се прави с транзистор. Проблемът е, че трябва да има и някакъв радиатор особено ако се управляват по-мощни крушки като халогени, къси или дълги светлини. А габаритите ги смятам 4 х 5 W = 20 W, което е 1.67 А.
Разрових се малко и разбрах, че във www.comet.bg има доста видове PIC-ове и то на доста добри цени (има по 2-3 лв. бройката).
Аз за релета до сега не съм се замислял...като цяло ми се виждат скъпи. По принцип плавното регулиране на светлината се прави с транзистор. Проблемът е, че трябва да има и някакъв радиатор особено ако се управляват по-мощни крушки като халогени, къси или дълги светлини. А габаритите ги смятам 4 х 5 W = 20 W, което е 1.67 А.
Разрових се малко и разбрах, че във www.comet.bg има доста видове PIC-ове и то на доста добри цени (има по 2-3 лв. бройката).
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Включване на габарит при отключване
Колеги виждам, че има доста интерес към темата значително време след пускането й. Замразил съм проекта поради липса на време най-вече. На по-късен етап разбрах, че на различните LCM модули се сетват различни байтове за отделните светлини, т.е. не може да се направи нещо универсално и просто - може да се направи универсално и сложно
(но такива разработки има вече). Не съм се отказал да работя в тази насока, но съм софтуерен програмист и електрониката ми е просто хоби с което се занимавам рядко.
P.S. Виждам, че сте се насочили към обикновена електроника - винаги може да се направи с релета и прости управляващи вериги, но парадигмата на LCM модулите в E39 и моделите нагоре е да управлява светлини изцяло по електронен път чрез IBUS цифрови команди.

P.S. Виждам, че сте се насочили към обикновена електроника - винаги може да се направи с релета и прости управляващи вериги, но парадигмата на LCM модулите в E39 и моделите нагоре е да управлява светлини изцяло по електронен път чрез IBUS цифрови команди.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Включване на габарит при отключване
Така е по iBus е най-добре да се направи, но е сложна работата там.
Gemar - като прави тестовете по iBus забеляза ли дали при отключване на колата по iBus-а идва нещо? Т.е. може ли да по iBus-а да се хване кога се отключва или заключва колата?
Gemar - като прави тестовете по iBus забеляза ли дали при отключване на колата по iBus-а идва нещо? Т.е. може ли да по iBus-а да се хване кога се отключва или заключва колата?
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Включване на габарит при отключване
Дам разбира се.. как мислиш, че е направено в клипчето с моята кола. Помня, че пристигат 3 команди и аз се хващам за една от тях, но не помня коя е.. трябва да си прегледам кода и ще кажа - мисля, че всеки ключ се идентифицира с различно ID и май за командата от ключа който държа в ръцете си се хванах или за командата за отключване на вратите. Както и да е, има тригер на event-а за хващане, следващата стъпка е да се направи контролера така, че да слуша за поне 10ms 'тишина' по шината за да прати команда на LCM-а иначе рискуваме да провалим я команда за отключване, я някоя друга (не знам дали е важно, но по спецификация е така).
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Включване на габарит при отключване
Гледах някакви схеми, които показваха, кои модули са закачени към iBus-а и не видях нищо за централното за това се чудих ти как си го направил и дали и централното говори по шината.
Виждам, че си разгадал как работи iBus-ът. Аз позачетох тук там, но не разбрах най-важното - има ли нещо като master модул, който казва кой кога да говори или всеки модул говори когато си поиска и няма общ, който да ги командва?
Виждам, че си разгадал как работи iBus-ът. Аз позачетох тук там, но не разбрах най-важното - има ли нещо като master модул, който казва кой кога да говори или всеки модул говори когато си поиска и няма общ, който да ги командва?
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Включване на габарит при отключване
Всеки модул се грижи сам за "ефира" Тодоре, но IKE-то примерно е вързано и към K-BUS и към D-BUS и то работи като рутер и рутира част от съобщенията в I-BUS-а. Но хайде да не пълним темата с офтопик, че не е приятно за колегите, а аз не съм пускал ICQ от месеци - намери ме в Skype (пратил съм го на ЛС) и ще ти разкажа там щом имаш мераци.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Включване на габарит при отключване
Добре получих ти съобщението.
Но според мен нямаше нищо лошо да дискутираме нещата в темата. Така в нея ще се сабере достатъчно техническа информация за iBus-а, която според мен е много оскъдна особено на български.
Но според мен нямаше нищо лошо да дискутираме нещата в темата. Така в нея ще се сабере достатъчно техническа информация за iBus-а, която според мен е много оскъдна особено на български.
- vasko_perihan
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 4.11.2011
- Пол: Мъж
Re: Включване на габарит при отключване
Нека и аз се включа в темата макар и малко късно тази вечер като се прибирах забелязах че ми премигват ангелските очи подобно на клиповете в youtube но не при отключване,а при подаване на контакт и спират след 3 сек. преди го нямаше това премигване,но онзи ден се рових в БК и явно не знам как съм го пуснал от там.Някой ако знае нека сподели.Благодаря
- wenss
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 30.05.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E61 LCI 530D
Re: Включване на габарит при отключване
Привет колеги.
Преди време на предишната си кола си бях взел и монтирал сам ето този модул - http://proparts.bg/category/517/modul-s ... ashti.html - като си го бях свързал на габаритни + халогенни светлини-вършеше ми идеална работа.Питам се сега дали би могло да го монтирам и на сегашната си кола-530Д е39 2003г. като преди си го бях свързал на ключа за превключване на светлините?
Преди време на предишната си кола си бях взел и монтирал сам ето този модул - http://proparts.bg/category/517/modul-s ... ashti.html - като си го бях свързал на габаритни + халогенни светлини-вършеше ми идеална работа.Питам се сега дали би могло да го монтирам и на сегашната си кола-530Д е39 2003г. като преди си го бях свързал на ключа за превключване на светлините?
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Включване на габарит при отключване
wenss написа:Привет колеги.
Преди време на предишната си кола си бях взел и монтирал сам ето този модул - http://proparts.bg/category/517/modul-s ... ashti.html - като си го бях свързал на габаритни + халогенни светлини-вършеше ми идеална работа.Питам се сега дали би могло да го монтирам и на сегашната си кола-530Д е39 2003г. като преди си го бях свързал на ключа за превключване на светлините?
Сегашната ти кола си го има по рождение , след като загасиш колата , дръпваш светкавицата и фаровете остават запалени за 30сек-1 мин.
- gocho_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: Включване на габарит при отключване
Не на всички е39 е отключена екстрата "Send me to home"
От настройките на алармата се прави !
От настройките на алармата се прави !

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Включване на габарит при отключване
vasko_perihan написа:Нека и аз се включа в темата макар и малко късно тази вечер като се прибирах забелязах че ми премигват ангелските очи подобно на клиповете в youtube но не при отключване,а при подаване на контакт и спират след 3 сек. преди го нямаше това премигване,но онзи ден се рових в БК и явно не знам как съм го пуснал от там.Някой ако знае нека сподели.Благодаря
Ако си с допълнително слагани, неоригинални очички е нормално да ти премигват, просто не си обърнал внимание. Ако си с оригинални не знам, но такава опция няма колата. Освен ако някой не се заеме да я програмира или с отделен модул но не е лесна работа.

- wenss
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 30.05.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E61 LCI 530D
Re: Включване на габарит при отключване
nightdriver написа:wenss написа:Привет колеги.
Преди време на предишната си кола си бях взел и монтирал сам ето този модул - http://proparts.bg/category/517/modul-s ... ashti.html - като си го бях свързал на габаритни + халогенни светлини-вършеше ми идеална работа.Питам се сега дали би могло да го монтирам и на сегашната си кола-530Д е39 2003г. като преди си го бях свързал на ключа за превключване на светлините?
Сегашната ти кола си го има по рождение , след като загасиш колата , дръпваш светкавицата и фаровете остават запалени за 30сек-1 мин.
Златен си...оказа се,че е точно така както го казваш.
А дали има и начин след като се отключи колата отново да светнат???
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Включване на габарит при отключване
Днес аз си го направих по Old School хамалския начин 
1. Реленце на 12V
2. Малко жица.
3. Връзвам релето на кабела за интериорното осветление на модула зад жабката (Кабела е ЧЕРВЕН със СИНЯ лента, много си приличат с един друг, който е с виолетова лента, трябва да се внимава с него, да не се объркат, не знам за какво е, но даваше постоянен ток 12V.)
4. Маса за релето си взимаш от където си поискаш по ламарините или от кафявия кабел на модула, той е маса.
5. Сваляш си пластмасата на таблото (3 винтчета отгоре, еврейски и няколко винтчета зад махагоновите лайснички под таблото)
6. Връзваш прекъсвача на релето за ЧЕРНИЯ кабел на копчето (режеш черния кабел и го правиш да минава през релето)
7. Прекарването на кабела от таблото до жабката е малко кофти работа, трябват тънки ръце и търпение
8. ВАЖНО! релето трябва да не е в режим на "даване на контакт" при включване, а обратното - да изключва, да прекъсва връзката при подаване на ток.
NOTE: Системата е малко обратна, всички нормални копчета като ги щракнеш или врътнеш правят контакт и подават напрежение, а тези за фаровете и габаритите са наопаки - като ги врътнеш, прекъсват контакта
Недостатък: Когато слизате от колата ще ви пищи зумера за да ви предупреждава, че сте си забравили включени фаровете, защото те вече са свързани с интериорното осветление, а то светва когато загасите колата, когато то светне - Agnel Eyes-а и стоповете светват
:):)
Предимства: Не давате излишни пари за разни глупави модули, за майстори и за какво ли още не
Цялата процедура струва 2-3лв

1. Реленце на 12V
2. Малко жица.
3. Връзвам релето на кабела за интериорното осветление на модула зад жабката (Кабела е ЧЕРВЕН със СИНЯ лента, много си приличат с един друг, който е с виолетова лента, трябва да се внимава с него, да не се объркат, не знам за какво е, но даваше постоянен ток 12V.)
4. Маса за релето си взимаш от където си поискаш по ламарините или от кафявия кабел на модула, той е маса.
5. Сваляш си пластмасата на таблото (3 винтчета отгоре, еврейски и няколко винтчета зад махагоновите лайснички под таблото)
6. Връзваш прекъсвача на релето за ЧЕРНИЯ кабел на копчето (режеш черния кабел и го правиш да минава през релето)
7. Прекарването на кабела от таблото до жабката е малко кофти работа, трябват тънки ръце и търпение

8. ВАЖНО! релето трябва да не е в режим на "даване на контакт" при включване, а обратното - да изключва, да прекъсва връзката при подаване на ток.
NOTE: Системата е малко обратна, всички нормални копчета като ги щракнеш или врътнеш правят контакт и подават напрежение, а тези за фаровете и габаритите са наопаки - като ги врътнеш, прекъсват контакта

Недостатък: Когато слизате от колата ще ви пищи зумера за да ви предупреждава, че сте си забравили включени фаровете, защото те вече са свързани с интериорното осветление, а то светва когато загасите колата, когато то светне - Agnel Eyes-а и стоповете светват

Предимства: Не давате излишни пари за разни глупави модули, за майстори и за какво ли още не

Цялата процедура струва 2-3лв

- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани