Включване на габарит при отключване
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- E36-Power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520i
Re: Включване на габарит при отключване
gocho_ написа:Мисля ,че тука е местото да питам:
Колко консумация има 1 "angle ayes"
колко Вата ....и защо започва да свети за изгоряла габаритна крушка ?
как го отчита компа на колата- кое влиае /съпротивлние или какво/ и т.н. !?
Колега ако можеш да уточниш какъв е angel eyes-a (оригинален или CCFL), за да получиш коректен отговор. Все пак ще опитам да помогна. Ако ти е оригинален "еинджъла" консумира ток в зависимост от това каква крушка си сложил (4W, 10W). Akо ти е CCFL незнам точно колко консумира, но би трябвало да пише на трафчето , което го пали. Също така уточни кое и къде свети. Да предположим , че свети борд компютъра , но досега не съм чул да свети на борда за изгорял габарит. Ако е изгорял габарита светва мигача. Слагал съм и CCFL на доста BMW-та и не светва за грешка или каквото и да било.
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Включване на габарит при отключване
10w е моята крушка на габарита. Не знам как е в БГ, но тук в Германия се сменя цялата фасунга.
Не искам много, искам всичко!
- Sivako
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 739
- Регистриран на: 22.08.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
- Мечтае да кара: Колело
Re: Включване на габарит при отключване
Gari_82 написа:10w е моята крушка на габарита. Не знам как е в БГ, но тук в Германия се сменя цялата фасунга.
То по принцип така е по добре, но ние тук крушките сменяме



- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Включване на габарит при отключване
Ние сменяме направо БМВ то
Колкото до въпроса на колегата, ами да цялата се сменя на запад...Ама има ибей и т.н Сложи ЛЕД крушки, яко е, отколкото нажежаема...Консумацията им е 2 ампера. P=U.I, U е винаги 12 В.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- gocho_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: Включване на габарит при отключване
E36-Power написа:gocho_ написа:Мисля ,че тука е местото да питам:
Колко консумация има 1 "angle ayes"
колко Вата ....и защо започва да свети за изгоряла габаритна крушка ?
как го отчита компа на колата- кое влиае /съпротивлние или какво/ и т.н. !?
Колега ако можеш да уточниш какъв е angel eyes-a (оригинален или CCFL), за да получиш коректен отговор. Все пак ще опитам да помогна. Ако ти е оригинален "еинджъла" консумира ток в зависимост от това каква крушка си сложил (4W, 10W). Akо ти е CCFL незнам точно колко консумира, но би трябвало да пише на трафчето , което го пали. Също така уточни кое и къде свети. Да предположим , че свети борд компютъра , но досега не съм чул да свети на борда за изгорял габарит. Ако е изгорял габарита светва мигача. Слагал съм и CCFL на доста BMW-та и не светва за грешка или каквото и да било.
Аз съм колега с е46 ... на моите габарити пише 5W
питам : ако се сложи повече - примерно няколко диода и консумацията надмине 5W

Питам ,за да не си правя проби по колата, че тия компютри ...

интересно ми е какво мога да вържа на фасунгата на габарита (повече/по-малко) с ква консумация за да не ми показва чек за изгоряла крушка и т.н.


- E36-Power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520i
Re: Включване на габарит при отключване
Незнам с точност колко консумира един светлодиод, но със сигурност не би трябвало да надхвъля 5W, а и никъде не пише по тези китайци. Въпроса е само да не показва грешка на таблото , но съм взимал такива , на които има съпротивление , което отчита наличието на крушка и всичко си е ОК. Иначе диодите не правят затвотена верига и мисля , че колкото и да сложиш ако са без съпротивление все ще си свети.Ако се слага CCFL не показва грешка , но при контакт на автомобила без да са запалени габаритите, "очите" премигват неколкократно.
- gocho_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: Включване на габарит при отключване
E36-Power написа:Незнам с точност колко консумира един светлодиод, но със сигурност не би трябвало да надхвъля 5W, а и никъде не пише по тези китайци. Въпроса е само да не показва грешка на таблото , но съм взимал такива , на които има съпротивление , което отчита наличието на крушка и всичко си е ОК. Иначе диодите не правят затвотена верига и мисля , че колкото и да сложиш ако са без съпротивление все ще си свети.Ако се слага CCFL не показва грешка , но при контакт на автомобила без да са запалени габаритите, "очите" премигват неколкократно.
Това ме интересува- колко е консумацията на 1 диод и преимерно
Питам за обикновенните диоди дето са по 3V
колко трябва да се навържат за да не свети ЧЕК...
Или пък колко ома да е съпротивлението ако има успоредно вързани ?!?!?
За премигване на ринговете - виж в Е46 подфорума
Има DIY за схема дето оправя това премигване.

- S54Tuning
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 23.11.2009
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Като побъркан...
- Мечтае да кара: BMW E36 M3 3.2
- Детайли за колата: Нямам думи...
Re: Включване на габарит при отключване
А ето този ефект как може да се постигне
http://www.youtube.com/watch?v=pssh5pTHL7c голяма маниа е така бавно да си светкат габаритите.И ако е вазможно какво ми трябва да се направи ангелите на е36 да светкат така?

Не караи по-бързо от колкото може да лети твоя ангел пазител...
- ERNEST
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 523i Touring
Re: Включване на габарит при отключване
колега до къде стигна с проекта. чакаме с нетърпение модула
Във Форума на ФОРД има 2 теми - ПРОБЛЕМИ и ПРОДАВА!!!
Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи
Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо
При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!
Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи
Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо
При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!
- E36-Power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520i
Re: Включване на габарит при отключване
Решението е с един модул , който го продава колегата Babuna (малко стана като реклама)
Принципно модула е направен за халогените, но може всеки да си го върже където пожелае (габарит, къси, дълги)
Свързването не е трудно и си има грамотна схема. Кофти в случая е , че ще свети само отпред габарита , който иска да го върже на Ейнджъла. Може да стане да светне и отзад, но трябва да се поиграе повечко с разни диоди, но пък става много добре.
Принципно модула е направен за халогените, но може всеки да си го върже където пожелае (габарит, къси, дълги)
Свързването не е трудно и си има грамотна схема. Кофти в случая е , че ще свети само отпред габарита , който иска да го върже на Ейнджъла. Може да стане да светне и отзад, но трябва да се поиграе повечко с разни диоди, но пък става много добре.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Включване на габарит при отключване
Някой пробвал ли е да върже някакъв модул, който директно захранва габаритите (или крушките на фаровете) без да минава през LCM модула?
Това, което го искате изглежда много лесна задача за обикновена кола, която няма толкова електроника. Но в случая не ми е ясно ако се подаде ток примерно на габаритите дали LCM модулът няма да се шашне.
Иначе на теория за направата на модул, който да пали габаритите при отключване са нужни:
- някакъв микропроцесор - 5 - 20 лв.
- стабилизатор на 5 волта - май е под 1 лв.
- по як транзистор - 1.5 - 2 лв.
- няколко съпротивления - те са по 5 стотинки бройката
- няколко кондензатора - 0.50 - 1 лв.
- платка - 1 - 2 лв.
- кутия в която ще се сложи модулът - 1 - 2 лв.
- евентуално кристал за микропроцесора - 1 - 1.50 лв.
Не ми е ясно и как точно работи централното заключване и по какъв начин може да му се хване сигналът и да се разбере дали се отключва или се заключва колата. Иначе другото е лесно. Даже може да се направи габаритите да се палят и да гаснат бавно като интериорното осветление.
А това, което сте коментирали за връзване към iBus-а е далеч по-сложно за изпълнение, а и по-скъпо.
Това, което го искате изглежда много лесна задача за обикновена кола, която няма толкова електроника. Но в случая не ми е ясно ако се подаде ток примерно на габаритите дали LCM модулът няма да се шашне.
Иначе на теория за направата на модул, който да пали габаритите при отключване са нужни:
- някакъв микропроцесор - 5 - 20 лв.
- стабилизатор на 5 волта - май е под 1 лв.
- по як транзистор - 1.5 - 2 лв.
- няколко съпротивления - те са по 5 стотинки бройката
- няколко кондензатора - 0.50 - 1 лв.
- платка - 1 - 2 лв.
- кутия в която ще се сложи модулът - 1 - 2 лв.
- евентуално кристал за микропроцесора - 1 - 1.50 лв.
Не ми е ясно и как точно работи централното заключване и по какъв начин може да му се хване сигналът и да се разбере дали се отключва или се заключва колата. Иначе другото е лесно. Даже може да се направи габаритите да се палят и да гаснат бавно като интериорното осветление.
А това, което сте коментирали за връзване към iBus-а е далеч по-сложно за изпълнение, а и по-скъпо.
- E36-Power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520i
Re: Включване на габарит при отключване
Аз не съм толкова навътре със схемите и платките и заради това залагам на готов продукт. Ако някой може да направи нещо по въпроса и сподели ще е добре.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Включване на габарит при отключване
Вързването към И буса далеч не е по сложно, а и няма смисъл да си правим сами платката, тъй като се продават готови релета за време, които управляват големи токове, и са на доста приемлива цена...
Но защо от мигачите трябва да се взема сигнал, по добре е от централното заключване. Кво да се шашка ЛЦМ, ако се подаде напрежение, слагаме по един обикновен диод на кабелите към него, а си работим директно към енджъла или фаровете.
Но защо от мигачите трябва да се взема сигнал, по добре е от централното заключване. Кво да се шашка ЛЦМ, ако се подаде напрежение, слагаме по един обикновен диод на кабелите към него, а си работим директно към енджъла или фаровете.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Включване на габарит при отключване
За iBus-а според мен е доста по-сложно - трябва първо да се направи схема, която да разделя приеманите от изпращаните данни по iBus-а, после трябва да се разгадава iBus протокола и чак тогава може и да се направи нещо работещо.
Релета за време може да има готови, но микропроцесорът дава много по-голяма свобода на действие. С реле имаш само свети/не свети. Не можеш да накараш крушките да светят примерно на 70% или плавно да угасват и да се палят.
За LCM-а с диод може и да стане, но хич не са ми ясни жиците по колата и къде може да се върже човек спокойно между LCM-а и габаритите.
За централното нямам никаква идея. Това може би някой който се занимава с аларми ще го знае.
Релета за време може да има готови, но микропроцесорът дава много по-голяма свобода на действие. С реле имаш само свети/не свети. Не можеш да накараш крушките да светят примерно на 70% или плавно да угасват и да се палят.
За LCM-а с диод може и да стане, но хич не са ми ясни жиците по колата и къде може да се върже човек спокойно между LCM-а и габаритите.
За централното нямам никаква идея. Това може би някой който се занимава с аларми ще го знае.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Включване на габарит при отключване
Колега микроконтролера с какво го програмираш с какво му пишеш ладер,иначе идеята е интересна може да се направи с две изходни релета с отворен и затворен контакт за пълно разделяне на лайт модула от управляваната крушка.И аз съм си мислел за святкане на габарити и халогени при отключване но щях да го правя само с релета и датчик за осветеност и отпадане на габаритите и халогените с отваряне на врата.Но с модулчето ще стане много интелигентно с някъв малък pic16.... и има една много готина интегралана схемичка която се вързва към изходите на микроконтролера и от там комутира маса към всички релета а ако искаме да се увеличава и наамалява светенето ще трябва малко по сложен ред на действия и допълнителни елементи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани