Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от NAPSTERS » 01 Дек 2011, 21:58

Svetlio написа:Никои не пише за смяна на клапана при бензинови двигатели 520, 523, 528 с двоен ванус М52TU.

Налага ли се сваляне на колектори, качване на канал и други такива?

и при ТУ-то става смяната без да се сваля колектора, ама е малко мъка. свалясе филтърната кутия и дросела. след това следва процедура по счупи пръсти и малко псувни. не ти трябва канал, подемник или други такива съоръжения ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от sadex5 » 01 Дек 2011, 23:18

Много е кофти да се вмъкне филтъра със вече закачените на него тръбички, особенно едната се слага със завъртане. Аз лично мушкам една тел отгоре, откъм колектора и я тегля.
Искам да кажа само, че има два типа смукателни колектори, при някои е39 които са 98 година я няма тръба номер 7. Ако се купуват частите предварително е добре да се знае конкретния тип. Ако е модела при който липсва, се купува една специална тапа за тръба 3.
Другия вариант е да се смени така наречения от мен рейл, със такъв от новия модел, и да се добави тази тръба, но просто няма смисъл. И задължително се сменят 6 те О пръстенчета на ,,рейла'', старите са направо като вкаменени.
Също задължително се сменя О пръстена на ДИСА та, който е зелен, и на дроселовата клапа, оранжав е и маншончето на моторчето за празен ход, сивото. Маже се леко с лубрикант, първо се маншона на мястото му, и после се пъха моторчето ....Обратното никога не става :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от NAPSTERS » 01 Дек 2011, 23:21

sadex5 написа:Много е кофти да се вмъкне филтъра със вече закачените на него тръбички, особенно едната се слага със завъртане. Аз лично мушкам една тел отгоре, откъм колектора и я тегля.
Искам да кажа само, че има два типа смукателни колектори, при някои е39 които са 98 година я няма тръба номер 7. Ако се купуват частите предварително е добре да се знае конкретния тип. Ако е модела при който липсва, се купува една специална тапа за тръба 3.
Другия вариант е да се смени така наречения от мен рейл, със такъв от новия модел, и да се добави тази тръба, но просто няма смисъл. И задължително се сменят 6 те О пръстенчета на ,,рейла'', старите са направо като вкаменени.
Също задължително се сменя О пръстена на ДИСА та, който е зелен, и на дроселовата клапа, оранжав е и маншончето на моторчето за празен ход, сивото. Маже се леко с лубрикант, първо се маншона на мястото му, и после се пъха моторчето ....Обратното никога не става :)

не си казъл само какъв трябва да е лубриканта :mhihi: иначе може да се ползва крем *ибрахим* :mhihi:
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Я.Велинов » 05 Яну 2012, 10:16

Много полезна тема! И аз вчера извърших процедурата, като искам само да отбележа какво ме затрудни - махането на маркуча който влиза в щеката на маслото, е тва боклуче :mhihi: така се беше запекло точно където влиза към щеката (явно никога не е сменян), че едвам го измъкнах с клещи, като разбира се го разкъсах на парчета, но така или иначе този маркуч задължително трябва да се смени както е писал колегата азззз на предишната страница, но в никакъв случай не давайте над 40 лева за оригинален, а си вземете 25 сантиметра 12 мм. маслоустойчив маркуч от железария или какъвто и да е магазин за маркучи, съединения и т.н. точно 3 лева ми излезе на мен. Сутринта усетих разликата след смяната на клапана, а именно - колата като е студена не гасне, а още с паленето заковава оборотите, а при потегляне няма придърпване и замисляне, докато преди смяната като беше студена винаги присецваше докато загрее малко, така че мога да кажа, че има осезаемо положителен ефект от смяната на клапанчето и си заслужава всички колеги с М52 мотори да я направят!

Актуалните цени към 04.01.2012г. са --> 11151703484-клапан + 11151703775-тръбопровод = 159 лева от Вари.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 11.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 523i
Мечтае да кара: не мечтае

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Svetlio » 06 Яну 2012, 17:22

Аз купих клапана от Дару. Като цена е 79 и стотинки с ДДС. При мен проблема беше в скъсана тръбичка (номер 6 от схемата). Инъче, стария клапан от вътре беше сух и в отлично здраве. Маркучите също бяха ОК.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 11.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 523i
Мечтае да кара: не мечтае

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Svetlio » 06 Яну 2012, 17:31

Ето и едно много подробно видео за TU моторите:

http://www.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-k

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от RORO » 05 Фев 2012, 18:49

Колеги а смятате ли ,че ако се махне клапана и се пусне едно маркуче надолу в коша,расхода на гориво ще се повиши?Мисля си го понеже прес дебитомера ще премине много повече не употребен въсдух това дали ще повлияе на данните които той ще подаде на Ебу?

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Ilko Ivanov » 05 Фев 2012, 19:14

RORO написа:Колеги а смятате ли ,че ако се махне клапана и се пусне едно маркуче надолу в коша,расхода на гориво ще се повиши?Мисля си го понеже прес дебитомера ще премине много повече не употребен въсдух това дали ще повлияе на данните които той ще подаде на Ебу?

Колега,гледам от няколко дни май ти е изчезнала буквата " З " от клавиатурата :mhihi:
Моля те потърси я спешно !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от RORO » 06 Фев 2012, 7:01

Ilko Ivanov написа:
RORO написа:Колеги а смятате ли ,че ако се махне клапана и се пусне едно маркуче надолу в коша,расхода на гориво ще се повиши?Мисля си го понеже прес дебитомера ще премине много повече не употребен въсдух това дали ще повлияе на данните които той ще подаде на Ебу?

Колега,гледам от няколко дни май ти е изчезнала буквата " З " от клавиатурата :mhihi:
Моля те потърси я спешно !!!


Да така е и много съжалявам.Налага ми се пре-инсталация но нямам време в момента.Ще се опитам да пиша думи в които въпросната буква не присъствува.
Та на въпроса относно премахването на клапана как мислите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от NAPSTERS » 06 Фев 2012, 21:40

няма какво да го мислим...Гюнтер е сметнал ,че масларката ти трябва да освобождава картерното налягане във всмукателния колектор за да изгаря изпаренията, а не да ги изпускаш като жигула в атмосферата. освен това немисля ,че премахването на клапана ще доведе до промяна на работата,така или иначе ЕКУ-то ще компенсира количество въздух/гориво на база от ламбда сондите.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.10.2010
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж
Кара: e39 520 I 1998г
Мечтае да кара: ///M5 2003 г

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от didite_bg » 21 Мар 2012, 14:51

Така..., и аз започнах днес процедурата за смяна, но като свалих клапана УВИ ОКАЗА СЕ ДРУГ или аз нещо не съм разбрал. Това са снимките на моя. Моля ако някой знае, защо е такъв или слага ли се нещо вътре в него да каже- аз си мисля, че няма някоя част(по-точно филтърчето). Оказа се по-различен самия филтър с едно голямо колело над него. И изобщо никъде- и горе в колелото и долу няма филтър, само една права конусовидна тръба надолу и това е .
IMAG0124.jpg

IMAG0125.jpg

IMAG0127.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.02.2011
Местоположение: Димитровград / Хасково
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от uBaH » 21 Мар 2012, 15:49

Този клапан изглежда като моя (поне от това което съм видял в RealOEM). Колата случайно да е произведена след 9 месец 1998-ма?

Ето линк за справка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.10.2010
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж
Кара: e39 520 I 1998г
Мечтае да кара: ///M5 2003 г

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от didite_bg » 21 Мар 2012, 16:12

Ами по VIN ми излиза 03/1998 иначе първа рег е след 3 или 4 месец мисля ,че беше 2000 г
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.10.2010
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж
Кара: e39 520 I 1998г
Мечтае да кара: ///M5 2003 г

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от didite_bg » 21 Мар 2012, 19:07

По-скоро е това http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=11 моето
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от Lawmaker » 21 Мар 2012, 19:46

Няма филтър , колега , фунията служи като утаител на маслените капки , отвеждащ ги в картера

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook