Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Svetlio написа:Никои не пише за смяна на клапана при бензинови двигатели 520, 523, 528 с двоен ванус М52TU.
Налага ли се сваляне на колектори, качване на канал и други такива?
и при ТУ-то става смяната без да се сваля колектора, ама е малко мъка. свалясе филтърната кутия и дросела. след това следва процедура по счупи пръсти и малко псувни. не ти трябва канал, подемник или други такива съоръжения

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Много е кофти да се вмъкне филтъра със вече закачените на него тръбички, особенно едната се слага със завъртане. Аз лично мушкам една тел отгоре, откъм колектора и я тегля.
Искам да кажа само, че има два типа смукателни колектори, при някои е39 които са 98 година я няма тръба номер 7. Ако се купуват частите предварително е добре да се знае конкретния тип. Ако е модела при който липсва, се купува една специална тапа за тръба 3.
Другия вариант е да се смени така наречения от мен рейл, със такъв от новия модел, и да се добави тази тръба, но просто няма смисъл. И задължително се сменят 6 те О пръстенчета на ,,рейла'', старите са направо като вкаменени.
Също задължително се сменя О пръстена на ДИСА та, който е зелен, и на дроселовата клапа, оранжав е и маншончето на моторчето за празен ход, сивото. Маже се леко с лубрикант, първо се маншона на мястото му, и после се пъха моторчето ....Обратното никога не става
Искам да кажа само, че има два типа смукателни колектори, при някои е39 които са 98 година я няма тръба номер 7. Ако се купуват частите предварително е добре да се знае конкретния тип. Ако е модела при който липсва, се купува една специална тапа за тръба 3.
Другия вариант е да се смени така наречения от мен рейл, със такъв от новия модел, и да се добави тази тръба, но просто няма смисъл. И задължително се сменят 6 те О пръстенчета на ,,рейла'', старите са направо като вкаменени.
Също задължително се сменя О пръстена на ДИСА та, който е зелен, и на дроселовата клапа, оранжав е и маншончето на моторчето за празен ход, сивото. Маже се леко с лубрикант, първо се маншона на мястото му, и после се пъха моторчето ....Обратното никога не става

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
sadex5 написа:Много е кофти да се вмъкне филтъра със вече закачените на него тръбички, особенно едната се слага със завъртане. Аз лично мушкам една тел отгоре, откъм колектора и я тегля.
Искам да кажа само, че има два типа смукателни колектори, при някои е39 които са 98 година я няма тръба номер 7. Ако се купуват частите предварително е добре да се знае конкретния тип. Ако е модела при който липсва, се купува една специална тапа за тръба 3.
Другия вариант е да се смени така наречения от мен рейл, със такъв от новия модел, и да се добави тази тръба, но просто няма смисъл. И задължително се сменят 6 те О пръстенчета на ,,рейла'', старите са направо като вкаменени.
Също задължително се сменя О пръстена на ДИСА та, който е зелен, и на дроселовата клапа, оранжав е и маншончето на моторчето за празен ход, сивото. Маже се леко с лубрикант, първо се маншона на мястото му, и после се пъха моторчето ....Обратното никога не става
не си казъл само какъв трябва да е лубриканта


- Я.Велинов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 30.09.2006
- Местоположение: София
- Кара: E61 530d , E39 Touring
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Много полезна тема! И аз вчера извърших процедурата, като искам само да отбележа какво ме затрудни - махането на маркуча който влиза в щеката на маслото, е тва боклуче
така се беше запекло точно където влиза към щеката (явно никога не е сменян), че едвам го измъкнах с клещи, като разбира се го разкъсах на парчета, но така или иначе този маркуч задължително трябва да се смени както е писал колегата азззз на предишната страница, но в никакъв случай не давайте над 40 лева за оригинален, а си вземете 25 сантиметра 12 мм. маслоустойчив маркуч от железария или какъвто и да е магазин за маркучи, съединения и т.н. точно 3 лева ми излезе на мен. Сутринта усетих разликата след смяната на клапана, а именно - колата като е студена не гасне, а още с паленето заковава оборотите, а при потегляне няма придърпване и замисляне, докато преди смяната като беше студена винаги присецваше докато загрее малко, така че мога да кажа, че има осезаемо положителен ефект от смяната на клапанчето и си заслужава всички колеги с М52 мотори да я направят!
Актуалните цени към 04.01.2012г. са --> 11151703484-клапан + 11151703775-тръбопровод = 159 лева от Вари.

Актуалните цени към 04.01.2012г. са --> 11151703484-клапан + 11151703775-тръбопровод = 159 лева от Вари.
- Svetlio
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 523i
- Мечтае да кара: не мечтае
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Аз купих клапана от Дару. Като цена е 79 и стотинки с ДДС. При мен проблема беше в скъсана тръбичка (номер 6 от схемата). Инъче, стария клапан от вътре беше сух и в отлично здраве. Маркучите също бяха ОК.
- Svetlio
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 523i
- Мечтае да кара: не мечтае
- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Колеги а смятате ли ,че ако се махне клапана и се пусне едно маркуче надолу в коша,расхода на гориво ще се повиши?Мисля си го понеже прес дебитомера ще премине много повече не употребен въсдух това дали ще повлияе на данните които той ще подаде на Ебу?
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
RORO написа:Колеги а смятате ли ,че ако се махне клапана и се пусне едно маркуче надолу в коша,расхода на гориво ще се повиши?Мисля си го понеже прес дебитомера ще премине много повече не употребен въсдух това дали ще повлияе на данните които той ще подаде на Ебу?
Колега,гледам от няколко дни май ти е изчезнала буквата " З " от клавиатурата

Моля те потърси я спешно !!!
- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Ilko Ivanov написа:RORO написа:Колеги а смятате ли ,че ако се махне клапана и се пусне едно маркуче надолу в коша,расхода на гориво ще се повиши?Мисля си го понеже прес дебитомера ще премине много повече не употребен въсдух това дали ще повлияе на данните които той ще подаде на Ебу?
Колега,гледам от няколко дни май ти е изчезнала буквата " З " от клавиатурата![]()
Моля те потърси я спешно !!!
Да така е и много съжалявам.Налага ми се пре-инсталация но нямам време в момента.Ще се опитам да пиша думи в които въпросната буква не присъствува.
Та на въпроса относно премахването на клапана как мислите?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
няма какво да го мислим...Гюнтер е сметнал ,че масларката ти трябва да освобождава картерното налягане във всмукателния колектор за да изгаря изпаренията, а не да ги изпускаш като жигула в атмосферата. освен това немисля ,че премахването на клапана ще доведе до промяна на работата,така или иначе ЕКУ-то ще компенсира количество въздух/гориво на база от ламбда сондите.
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Така..., и аз започнах днес процедурата за смяна, но като свалих клапана УВИ ОКАЗА СЕ ДРУГ или аз нещо не съм разбрал. Това са снимките на моя. Моля ако някой знае, защо е такъв или слага ли се нещо вътре в него да каже- аз си мисля, че няма някоя част(по-точно филтърчето). Оказа се по-различен самия филтър с едно голямо колело над него. И изобщо никъде- и горе в колелото и долу няма филтър, само една права конусовидна тръба надолу и това е .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- uBaH
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 20.02.2011
- Местоположение: Димитровград / Хасково
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Този клапан изглежда като моя (поне от това което съм видял в RealOEM). Колата случайно да е произведена след 9 месец 1998-ма?
Ето линк за справка.
Ето линк за справка.
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Ами по VIN ми излиза 03/1998 иначе първа рег е след 3 или 4 месец мисля ,че беше 2000 г
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
По-скоро е това http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=11 моето
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Няма филтър , колега , фунията служи като утаител на маслените капки , отвеждащ ги в картера
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани