Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от bigdady » 19 Окт 2016, 9:20

Колеги може ли да се монтира такава система за запалване на автомобила каквато има при е60 например, която като завъртиш ключа автоматично си върти стартера и съответно пали без да се налага да се държи ключа. Много ми харесва тази екстра и се чудя дали неможе да се ретрофитне едно такова модулче в е39.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от TheFreeRider » 19 Окт 2016, 9:34

Това го има и в Е39 при V8 двигателите. Как може да се сложи на 6так обаче не мога да кажа, но едва ли е невъзможно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от bigdady » 19 Окт 2016, 10:56

Явно има някакъв модул който управлява стартера и съзщевременно взима информаия дали колата подгрява в момента за да знае кога да стартира и кога да спре примерно ако незапали след едно въртене :dunno: някой по-запознат ако има да сподели
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1580
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от PeReZ » 19 Окт 2016, 11:00

http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf
Ето ти информация (предпоследната функция).

ПП: Изглежда ми повече от възможно да се направи модул, който да имитира работата на фабрично действащата такава система. Успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от zvetiko » 19 Окт 2016, 19:08

Прави се модул, пише се софтуер за него и двигателя- максимум за два часа работа. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от dreadx » 19 Окт 2016, 19:44

Не е проблемът за 2-та часа работа по написването на софтуера, а къде ще надупчим таблото, за да монтираме лампичката, която ще показва грешка в случай, че не успее да запали.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от bigdady » 19 Окт 2016, 19:52

Някой го беше правил за е36
Моята идея е да се взаиства от е60 в смисъл ако може да се свали от някоя кола която го има и да се сложи на е39.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1580
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от PeReZ » 19 Окт 2016, 20:01

Bigdady, колега, не е допълнителен модул, който просто да пренесеш от е60. Май просто обичаш да си фантазираш, в което няма нищо лошо, разбира се. Успех с идеите!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от dreadx » 19 Окт 2016, 21:09

Няма да си давам мнението за "ползата" от подобни "екстри". Хвани някой, дето може да пише софтуер за Ардуино и му дай 100 лв. да ти я направи и да ти я монтира на колата.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от bigdady » 19 Окт 2016, 21:22

PeReZ написа:Bigdady, колега, не е допълнителен модул, който просто да пренесеш от е60. Май просто обичаш да си фантазираш, в което няма нищо лошо, разбира се. Успех с идеите!


За съжаление нито съм програмист нито разбирам толкова от програмиране. Единствено имам опит в ретрофити от донор коли. За това и съм пуснал тема за да каже всеки каквото знае.
Господа програмистите не мислете , че всеки е специалист във вашата област. :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от stony1 » 27 Окт 2016, 8:17

Отдавна го замислях този проек за старата Е36ца, но тя беше с ръчна скоростна кутия и реших, че не си струва усилията.
Сега обаче ще взема да го реализирам на Е39ката, защото е автомат и ще стане лесно. Дори се чудя, дали да не забия функция за дистанционно палене :mhihi:

П.П. Ретрофит на система от друга кола на Е39 с шестак няма да стане. То дори не е ретрофит, защото всичко се управлява от ДМЕ/ДДЕ, а пренаписването на софтуера му не е лесна работа.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от dreadx » 27 Окт 2016, 18:55

При дистанционното палене няма ли опасност някой да ти счупи джама, да влезе вътре и да ти подкара колата?
Предполагам че искаш да я палиш дистанционно, за да подгрява през зимата, преди тръгване. - по-добре си
монтирай печка, ако нямаш.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от stony1 » 27 Окт 2016, 21:54

dreadx написа:При дистанционното палене няма ли опасност някой да ти счупи джама, да влезе вътре и да ти подкара колата?
Предполагам че искаш да я палиш дистанционно, за да подгрява през зимата, преди тръгване. - по-добре си
монтирай печка, ако нямаш.


Винаги има опасност някой да ти счупи джама и да ти подкара колата, дори и без да има дистанционно палене.
Не искам да подгрява през зимата, за тази цел си имам печка, но през лятото с удоволствие ще се охлаждам
Идеята за дистанционно палене беше поредната "екстра", която ми роди главата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от Nickelback » 27 Окт 2016, 22:29

stony1 написа:...защото всичко се управлява от ДМЕ/ДДЕ, а пренаписването на софтуера му не е лесна работа.


Стига с глупостите, бе пич, спри се малко :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ретрофит на модул за палене без да се държи стартера

Мнение от stony1 » 28 Окт 2016, 7:08

Nickelback написа:
stony1 написа:...защото всичко се управлява от ДМЕ/ДДЕ, а пренаписването на софтуера му не е лесна работа.


Стига с глупостите, бе пич, спри се малко :mhihi:

Какъв ти е проблема бе пич? Кое тчоно е глупост или ти не можеш да дефинираш това понятие?
Кое точно от написаното е глупост?
Това, че паленето се управлява от ДМЕ/ДДЕ?
Това, че управлението при осемцилиндровите двигатели е разлино от това при шетцилиндровите?
Това, че не е лесно да седнеш и да напишеш софтуер за управление на двигател с вътрешно горена, а в случая - нов софтуер за управление на шетцилиндров двигател с възможност за стратиране на двигателя без задържане на ключа, както е при М5?

Ако имаш да казваш нещо по темата - кажи го. Ако можеш да помогнеш на колегата за реализиране на идеята - помогни му. Стига с тази Българщина - или си помагаме и проектите вървят или не се нагрубяваме!

За да не пълним темата с повече спам, може да ми отговориш на ЛС, ако не може да ми се обадиш по телефона, а може и да се видим на по питие и да си изясним позициите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook