Температура E39 528iA

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Температура E39 528iA

Мнение от meha » 25 Юли 2015, 21:05

Срам не срам ,ще питам :mhihi:

Има ли някъде информация черно на бяло колко е температурата на антифриза която трябва да поддържа М52Б28 (един ванос) ?

В последно време ми прави впечатление ,че според борда при нетолко натоварен режим колата почти винаги държи 98-101 градуса(дори и зимата :roll: ),днес примерно след повечко каране и работа на място пред гаража стигна до 105 и не мърда,чува се виското как е зацепило.При пускане на климатика започва да пада температура около 100. Като и дам газ и самолета веднага излита и фучи,фучи докато падне температура около 98 градуса и отцепва.

Информация за колата:

528iA M52B28 eдин ванос ,бих казал в доста добро техническо състояние ,със сменена оригинална водна помпа ,сменен термостат 92 + фланец ,всички маркури профилактично,ремъци,ролки,обтегач ....промити воден,климатичен,хидравличен на рейка и на скорости радиатори-без течове. Колата е с оригинален антифриз и е обезвъздушена професионално,както и е тествана под налягане за допълнителни течове каквито няма.

Всичко до тук както казах е оригинално като части!
Единственото нещо което е ментак е виското ,на ЗАКС струващо около 150лв и монтирано миналото лято(като и тогава пак толко си държеше колата) сменено пак превантивно :mhihi: Колата е със виско и перки за горещ климат ,това с 3те болта на виското с парт номер 302 (само че на ЗАКС,ако може да им се вярва)
Колата не надува,маркучите са нормално твърди,не харчи антифриз,не пуши!Компресията на двигателя е 14.5 еднаква на всички цилиндри!Пали без проблеми както на -15 така и на +15 .Загрява бързо и никога поне до сега не е минавала 12ч!

Прави ми впечатление ,че перката за допълнително охлаждане се включва САМО и единствено на бавна степен когато включа климатика ,днес дори и при 105 градуса,перката не се включи което е странно според мен :roll: Иначе като пусна климатика се вкл веднага перката на бавна степен,работи много гладко и безшумно.

Перката е от модела с резисторите-4 пиновата! Която не мога да тествам през DME-то .Имам нови оригинални такива неслагани резистори и не е проблем да ги сменя.Дори мисля ,че е по-лесно просто да ги премеря първо :roll:
Никъде в технически ръководства и литератури било то и оторизирани не мога да намеря на колко градуса трябва да включва ел.перка отпред,ако случайно недай си боже виското не успее да охлади :roll:

При извънградско каране работата на мотора е между 97-102 градуса,колкото и бърза да я ръчкам на магистрала с багаж,с климатик,жега ,студ-не вдига повече от 102.

Карах едно друго B28 с оригинално виско на 302,пак автомат и колкото и да го ръчках не можа да вдигне повече от 98 градуса и виското фучеше много по-рано от мойто!

Някакви идеи аз ли имам проблем или колата :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Температура E39 528iA

Мнение от ares2 » 25 Юли 2015, 22:50

моят М52 поддържа 93 ако не работи климатика и не е много топло
ако пусна климатика става 96 - 97 - дори понякога 103 ( тогава имам перка на първа степен и нагоре)
ако карам бързо обаче пак пада на 93 - 94 - :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Температура E39 528iA

Мнение от ивчо » 25 Юли 2015, 23:31

Вече н-та тема за колата ми грее, какво и е ...
ЖЕГА Е !!! Това и е !
Колко според теб трябва да е температурата, при положение че навън е около 40 градуса ?! И това на въздуха ?! Пътната настилка е едно 15 нагоре ...
Миене на радиаторите, плюс разреждане на антифриза ако ти е над "-30" !
Това !
И стига се филмирали, че цял ден в сервиза идва хора, които почват да обясняват - "Колата ми седи цял ден на слънце и климатика не работи както трябва" :no: А вътре в купето 270 градуса, и хората си мисля че натискайки копчето, почва да хвърчи лед от духалките :confused:
Другата вечна тема е "Стана студено, и колата взе да харчи" :bowdown: :dummy:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Температура E39 528iA

Мнение от meha » 26 Юли 2015, 20:16

ивчо написа:Вече н-та тема за колата ми грее, какво и е ...
ЖЕГА Е !!! Това и е !
Колко според теб трябва да е температурата, при положение че навън е около 40 градуса ?


Приятелю ....-първо си прочел това което съм споделил отгоре ,отгоре :!: След това ми се струва ,че ми се караш повече отколкото е необходимо :!: Трето никъде не съм казал ,че колата ми грее :!:

Специално за теб ще повторя ,че и зимата колата държи същата температура,когато времето няма нищо общо с това в момента :!:
Антифриза ми е пределно ясно как трябва да бъде разреден и то е направен точно така.
За миенето на радиаторите едва ли има човек който да ги мие така както аз,и толкова често :!: Споделил съм по-горе ,че са измити :!:

Благодаря все пак за насоките,но ако технически знаеш точно на колко градуса трябва да вкл първа и втора степен на перката ще съм ти благодарен да го споделиш.Ако не,моля те повече не поствай такива безмислени неща ;)

Единственото което ме интересува е това -на колко градуса включва 1-ва и 2-ра степен на вентилатора за допълнително охлаждане :?:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Температура E39 528iA

Мнение от ивчо » 27 Юли 2015, 7:47

91/104 го дават по специфинация !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: Температура E39 528iA

Мнение от kluna_ » 27 Юли 2015, 8:19

до 105 си в норма
карай си джета и си барай...
м52 работи на около 100 градуса :bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 10.08.2014
Пол: Мъж
Кара: 535d e60, 320cd

Re: Температура E39 528iA

Мнение от restart » 27 Юли 2015, 15:31

Колега, водната ти помпа с метална турбина ли е ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Температура E39 528iA

Мнение от meha » 28 Юли 2015, 7:20

restart написа:Колега, водната ти помпа с метална турбина ли е ?


Да,от най-новия модел
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Температура E39 528iA

Мнение от omegaart » 28 Юли 2015, 15:00

М62-ката отваря напълно термостата на 108 градус и сега в тия жеги стига до 110-112 при напълно изрядна система.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Температура E39 528iA

Мнение от dbanchev » 28 Юли 2015, 15:15

Щом не мърда стрелката от средата, газ и това е. Моята мелачка също вдига до 102-3 градуса в жегата градско каране на климатик и тръгни- спри........ Не и се впрягам аз на 20ката хич, даже чакам да се окоти тотално да метна 2,8 ама тя па упорит добитък излезе...... :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Температура E39 528iA

Мнение от meha » 28 Юли 2015, 17:22

За V8 ми е ясно ,че работи на по-висока температура.
След като се порових малко из WDS ,откривам следното нещо:

Auxiliary fan stage 1, 91°C

Auxiliary fan stage 2, 104°C

Което малко ме изненадва,защото термостат отваря на 92 градуса,и не виждам логика да включва първа степен на перката още на 91 градуса.
Принципно имам спомем,че втора степен трябва да включва на 105 градуса,но това е само "спомен"

Интересното е ,че на датчика който е монтиран на радиатора и който трябва да подаде сигнал каква е температурата за да се включи перката ,има надпис със парт номера 8360857 и под него са написани градусите 91 и 104 :roll: както са посочени и в ЕТК
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Температура E39 528iA

Мнение от larry_boy » 28 Юли 2015, 19:10

ивчо написа:91/104 го дават по специфинация !


Гледам колегата го написа далеч преди тебе... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

А всъщност единственият въпрос който си задал е : Някакви идеи аз ли имам проблем или колата :mhihi: - И отговорът е... абе да кажем, че не е колата :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Температура E39 528iA

Мнение от omegaart » 28 Юли 2015, 19:27

larry_boy написа:
ивчо написа:91/104 го дават по специфинация !


Гледам колегата го написа далеч преди тебе... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

А всъщност единственият въпрос който си задал е : Някакви идеи аз ли имам проблем или колата :mhihi: - И отговорът е... абе да кажем, че не е колата :mhihi: :mhihi: :mhihi:



:lol: :lol: :lol: :lol: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Температура E39 528iA

Мнение от meha » 28 Юли 2015, 19:28

larry_boy написа:
ивчо написа:91/104 го дават по специфинация !


Гледам колегата го написа далеч преди тебе... :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Да ,но аз не го бях видял със очите си,черно на бяло.....върху датчика е друго вече :mhihi:

Не мога да си обесня,две едни и същи коли,карани по един и същ маршрут и време ,защо дават различни показания. А и колегата Ares потвърди това което видях на другата кола :confused:

Интересно ми е защо има степен 91 градуса :?: Според схемите във WDS това е степента която минава и през двата резистора (единия 0.2 другия 0.5) Следва степен климатик ,минаваща само през единия резистор, и накрая ниво 3 което по пътя на логиката е директно на мотора......
При мен само и единствено една степен работи....само и когато включа климатика :roll:
Не може да е така схемата :kuku:
А иначе ,че и аз имам леки отклонения,това няма да коментирам :mhihi: :banghead:

Нека някой друг сподели как е температурата при него ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Температура E39 528iA

Мнение от omegaart » 28 Юли 2015, 19:40

meha написа:
larry_boy написа:
ивчо написа:91/104 го дават по специфинация !


Гледам колегата го написа далеч преди тебе... :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Да ,но аз не го бях видял със очите си,черно на бяло.....върху датчика е друго вече :mhihi:

Не мога да си обесня,две едни и същи коли,карани по един и същ маршрут и време ,защо дават различни показания. А и колегата Ares потвърди това което видях на другата кола :confused:

Интересно ми е защо има степен 91 градуса :?: Според схемите във WDS това е степента която минава и през двата резистора (единия 0.2 другия 0.5) Следва степен климатик ,минаваща само през единия резистор, и накрая ниво 3 което по пътя на логиката е директно на мотора......
При мен само и единствено една степен работи....само и когато включа климатика :roll:
Не може да е така схемата :kuku:
А иначе ,че и аз имам леки отклонения,това няма да коментирам :mhihi: :banghead:

Нека някой друг сподели как е температурата при него ?


На WDS-a вяра на 100 % не можеш да имаш , само Гюнтер знае кво ти е сложил колата и за какъв пазар е била предназначена. Също не е ясно как е настроена и т.н.
Може да си с друг радиатор , друг термостат дето отваря на други градуси и т.н.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook