Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Колеги моята идилия с парното .... на кратко ... имам ГИ изпарителя е вързан към входа на радиаторчето на парното и на неговия изход съответно както го вързват всички колеги с ГИ.... Проблема е следния водните пътища стават дълги... няма добра циркулация и парното намаля драстично .... към подгрева на дросела ако го вържа тогава пък през изпарителя няма циркулация и изпарителя замръзва докато карам. Та към въпроса ... когато оставя колата на обороти парното започва да духа топло защото на обороти се включва допълнителната циркулационна помпичка под клапаните на парното. между 1000 и 2000 оборота когато си карам лекичко тази помпичка вече е изключена циркулацията на вода е ниска и вътре става студено след 3-4000rpm пак почва топличко по понятни причини механичната водната помпа смогва.... МОЖЕ ли тази помпичка да и тегля едни кабели да я вържа да тъпче нон стоп и да си имам по добра циркулация да и пусна ли ток директно от изпарителя дали ще се получат нещата ? защото на обороти има парно като започна да карам между 1000 и 3000 парното изчезва ...
ПС. изпарителя е свързан правилно, клапаните на парното са чисти, водната помпа е нова, нямам издухана гарнитура на глава не духа в антифриза да прави възглавница, капачката на радиатора е нова, термостата е нов, нямам течове на антифриз. радиаторчето не ми е запушено защото на обороти има парно.

ПС. изпарителя е свързан правилно, клапаните на парното са чисти, водната помпа е нова, нямам издухана гарнитура на глава не духа в антифриза да прави възглавница, капачката на радиатора е нова, термостата е нов, нямам течове на антифриз. радиаторчето не ми е запушено защото на обороти има парно.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
ALFA155Ts написа:Колеги моята идилия с парното .... на кратко ... имам ГИ изпарителя е вързан към входа на радиаторчето на парното и на неговия изход съответно както го вързват всички колеги с ГИ.... Проблема е следния водните пътища стават дълги... няма добра циркулация и парното намаля драстично .... към подгрева на дросела ако го вържа тогава пък през изпарителя няма циркулация и изпарителя замръзва докато карам. Та към въпроса ... когато оставя колата на обороти парното започва да духа топло защото на обороти се включва допълнителната циркулационна помпичка под клапаните на парното. между 1000 и 2000 оборота когато си карам лекичко тази помпичка вече е изключена циркулацията на вода е ниска и вътре става студено след 3-4000rpm пак почва топличко по понятни причини механичната водната помпа смогва.... МОЖЕ ли тази помпичка да и тегля едни кабели да я вържа да тъпче нон стоп и да си имам по добра циркулация да и пусна ли ток директно от изпарителя дали ще се получат нещата ? защото на обороти има парно като започна да карам между 1000 и 3000 парното изчезва ...![]()
ПС. изпарителя е свързан правилно, клапаните на парното са чисти, водната помпа е нова, нямам издухана гарнитура на глава не духа в антифриза да прави възглавница, капачката на радиатора е нова, термостата е нов, нямам течове на антифриз. радиаторчето не ми е запушено защото на обороти има парно.
Колега, проблема не е свързан с допълнителната помпа- тя служи на празни обороти, когато основната помпа върти по-слабо, да подобри циркулацията на антифриза през радиатора за отопление на купето. Проблема идва по-скоро от диаметъра на тройниците - ако са пластмасови са с по-малък диаметър, затова ги смени с метални.
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Здравей колега, според мен воднатата ти помпа е калпава и/или радиаторчето е позапушено. А по-принцип, когато редуктора е успоредно вързан за радиаторчето на парното, водата(както всичко в живота) избира пътя на по-малкото съпротивление, така че ако ти е възможно намали дебита на водата през редуктора. Вариантите за това са много - от намалители за маркучи до разни правени от стругар втулки, които да напъхаш в маркуча.
При мен няма такъв проблем, а изпарителя ми е буквално един цилиндър с две колена, през които влиза и излиза водата(Маджик3). Маркучите са ф10 а водата е хваната с тетки 16х16х10 (по спомен).
При мен няма такъв проблем, а изпарителя ми е буквално един цилиндър с две колена, през които влиза и излиза водата(Маджик3). Маркучите са ф10 а водата е хваната с тетки 16х16х10 (по спомен).
- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Аз не знам с какви тройници съм,но колата ми има съвсем нормално парно,на тихи обороти и на ход духа еднакво топло,като даже съм с два изпарителя!
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
НЕ, не циркулира постоянно. Има си два клапана който отварят и затварят притока на антифриз към парното. Изпаритела се връзва на тръбата която отива към клапаните за парното и на една от тръбите които излиат от парното - това е, няма друг начин. Може да рискуваш през подгрева на дросела - някой казват, че няма проблеми, други се оплакват, че замръзва изпаритела - истината е някъде по-средата, най-вероятно обезвъздушаване според мен.
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
с метални тройници съм и именно така ми е вързан изпарителя преди клапаните на парното и на изхода на парното. Но циркулацията на антифриз е слаба и от 1000-3000 оборота парното е хладко само на обороти ми е добре парното защото циркулационната помпа тъпче обаче аз искам да я вържа да тъпче нон стоп за д
а имам от 1000-3000 оборота парно защото механичната явно не смогва .... и въпроса ми е следния ще и стане ли нещо на тая прословута помпичка някой не се ли е сетил за тоя вариант и дали е пробвал защото няма и няма парно ....3та година сега някой ще каже сменш си вждната помпа отговарям сменял сам я 3 пъти клапаните на парното съм ги сменил заедно с помпичката маркучите съм сменял тройншците капачка на радиатор и управлението на климатроника и какви ли не проби още ..... ето това ми е старата тема и няма решение стана студено и ето почвам да рева пак ...
viewtopic.php?f=35&t=286581&p=3219815#p3219815
а имам от 1000-3000 оборота парно защото механичната явно не смогва .... и въпроса ми е следния ще и стане ли нещо на тая прословута помпичка някой не се ли е сетил за тоя вариант и дали е пробвал защото няма и няма парно ....3та година сега някой ще каже сменш си вждната помпа отговарям сменял сам я 3 пъти клапаните на парното съм ги сменил заедно с помпичката маркучите съм сменял тройншците капачка на радиатор и управлението на климатроника и какви ли не проби още ..... ето това ми е старата тема и няма решение стана студено и ето почвам да рева пак ...
viewtopic.php?f=35&t=286581&p=3219815#p3219815
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Колега пробвал съм от дросела и замръзва редуктора при повече натискане .Оправих си проблема с троиници на входа и изхода на парното ,но си направих от неръждавейка с по-голям отвор равен на ориг. тръби на парното и нямам проблем с отоплението на купето. Минава си същия дебит вода към парното ,оригиналните тройници са с по-малък отвор и може това де е проблема.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
niki81vd написа:Огледай схемите и кажи твоята кола с коя от всичките е http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ditioning/ . Нещата с изпаритяла и неговото свързване много важно както за неговото подгряване, така и за дебита на охладителна течност към радиатора. Колегата е прав има клапани, но те като гледам са към лявата и дясната част на радиатора-купето. Предлагам и схеми на двата видове свързване, при първото - паралелни, е необходимо да има "жигльори" които да ограничават количеството към изпарителя, за да не остава купето без достатъчно топлина. Втория вариан последователно, идеално ако клапаните пропускат постоянно охладителна течност към купето или ако въобще ги няма. Аз лично мисля че там постоянно тече антифриз, клапаните само регулират количеството, Вариант за проверка е климатроника на минимум би трябва да затвори кръга, в което силно се съмнявам. По-запознатите могата да кажат, какви са рисковете и привилегийте на двете свързвания.
Колега, на втората снимка, връзването което си дал е невъзможно да циркулира антифриза, защото като затворят клапите и няма циркулация. А те затварят когато в купето стане много топло а лятото пък въобще не отварят.

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Да клапите затварят напълно и единия пример е когато е топло времето. Тогава а и когато е пуснат климатика лятото, антифриза не циркулира през радиатора на парното.
п.п. даже на всички коли, има клапа която затваря притока към радиатора на парното. На едни е автоматична, на други ръчна, с жило.
п.п. даже на всички коли, има клапа която затваря притока към радиатора на парното. На едни е автоматична, на други ръчна, с жило.

Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
колеги и аз имам същия проблем на място няма парно в движение добре стопля се купето . колата е е39 520 с газ , но от всичко прочетено оставам доста замислен и със съмнение че газовото ми не е вързано правилно защото днес докато колата беше разглобена забелязах че и двата маркуча към изпарителя са свързани към маркучите на радиатора на парното . Та въпроса ми е кои е правилния начин за свързване на газовата уредба
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Правилен е първият начин, който е показал на картинка по-горе колегата niki81vd. Може обаче да се намали сечението на маркуча към изпарителя пък било то и с втулка вътре в самия маркуч.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Колеги самите тетки или троиници са с ро -малка дупка и дебита е малък и за това няма парно ,а самия редуктор е с малък отвор и няма нужда от намаляне .Аз поне аз не намерих да се продават с голям отвор равен на оригинала .Сега съм правени и си имам парно.



- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Почти всички газаджии връзват отоплението на редуктора/изпарителя на тръбите на парното. Не при всички автомобили обаче се получава влошаване на отоплението. Една промивка на радиаторчето на парното с течаща вода в посока обратна на нормалния поток в повечето случаи решава проблема. Има вероятност и дебита на охладителна течност да е намален вследствие износена водна помпа.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Колега, ilincho, щом като при теб изпарителят стои сруден няма как да превключи на газ газовата. При положение, че преди е работило всичко, както трябва, значи нещо пречи на водата в момента да се върти нормално през изпарителя и съответно да го топли. Погледни за всеки случай къде е вързан изпарителят и другото, което можеш да направиш е да разхлабиш единия от маркучите за водата на самия изпарител и да видиш дали там изобщо има антифриз някакъв и евентуално да направиш обезвъздушаване и от там.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Re: Въпрос за циркулационна помпа свързана към ГИ...
Ами моята превключва на газ като свърши синьото на стрелката. Тя си превключва нормално ама парното и изпарителя стоят хладки не могат да загреят.... загряват но чак когато оставя колата на обороти на място и работи електрическата циркулационна помпа под клапаните на парното когато е включена а тя се включва само на обороти като е колата .... започна ли да шофирам и изчезва парното защото тя изключва и изпарителя става хладък ..... за това съм взел кардинално решение на моя проблем да пусна едни кабели на тая помпичка да тъпче нон стоп НО още не съм го направил
за да кажа какво ще стане а и чакам някой колега да изрази някакво мнение преди да съм нарязал кабелите дали няма да направя някаква беля .... просто съм се примирил карам с 2 пуловера и яке като ми стане много студено спирам на място за 2-3 мин. стоплям се или просто докато карам пускам по често по инерция и загрява всичко ... 


16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани