Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !РЕШЕН!!!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- poklonnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: сгодни женици
Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !РЕШЕН!!!
Здравейте пичове,имам (мисля) голям проблем ,но да започна от начало:
Колата е М52В20 96-то лето на 273000 км ,минал съм към 30 000км , маторя за км си (според мен )е в повече от добро здраве,тих, без паразитни шумове ,разход на масло от смяна до смяна около 1 л. ,не пуши ,върви прилично ,на диагностика е 6 и т.н...
Като я купих колата преди около 2г.момчето ,от който я купих ме увери ,че е сменил масло и филтри ,доверих му се след бърза проверка на въздушния и климатичните и минах около 7000 км без проблем и дойде време за смяна на маслото ......и от тук се почна с проблема ...
Смених маслото с некъв МОБИЛ 10/40 ,беше лято и в едно задръстване на клима на тихи обороти след около минимум 1-2 часа работа на мотора почна да премигва лампата на маслото червената. При увеличаване на оборотите с около 100 лампата загасваше мигновенно и така до следващата смяна ,която беше преди 2 седмици .
Сега вече лампата свети до около 2000 оборота и нагоре гасне ,това се случва след като стигне работна температура.
Другото което ме притеснява е ,че сутрин на студен мотор много яко изтропват повдигачите ,но за не повече от 5 секунди ,и при подаване на газ на по голяма скорост се чува един шум като на аванс
Четох доста в търсачката и много от решенията на проблема се оказва датчика на маслото, обаче при мене май не е той имайки в предвид цикличността на лампата.
Какво да очаквам ? От къде да почна ?Къде да замеря налягането , че питам в няколко сервиза и нямат манометър
Та така с мойта сага малко дълга ,но исках максимално ясно да обясна проблема и симптомите
Колата е М52В20 96-то лето на 273000 км ,минал съм към 30 000км , маторя за км си (според мен )е в повече от добро здраве,тих, без паразитни шумове ,разход на масло от смяна до смяна около 1 л. ,не пуши ,върви прилично ,на диагностика е 6 и т.н...
Като я купих колата преди около 2г.момчето ,от който я купих ме увери ,че е сменил масло и филтри ,доверих му се след бърза проверка на въздушния и климатичните и минах около 7000 км без проблем и дойде време за смяна на маслото ......и от тук се почна с проблема ...
Смених маслото с некъв МОБИЛ 10/40 ,беше лято и в едно задръстване на клима на тихи обороти след около минимум 1-2 часа работа на мотора почна да премигва лампата на маслото червената. При увеличаване на оборотите с около 100 лампата загасваше мигновенно и така до следващата смяна ,която беше преди 2 седмици .
Сега вече лампата свети до около 2000 оборота и нагоре гасне ,това се случва след като стигне работна температура.
Другото което ме притеснява е ,че сутрин на студен мотор много яко изтропват повдигачите ,но за не повече от 5 секунди ,и при подаване на газ на по голяма скорост се чува един шум като на аванс

Четох доста в търсачката и много от решенията на проблема се оказва датчика на маслото, обаче при мене май не е той имайки в предвид цикличността на лампата.
Какво да очаквам ? От къде да почна ?Къде да замеря налягането , че питам в няколко сервиза и нямат манометър
Та така с мойта сага малко дълга ,но исках максимално ясно да обясна проблема и симптомите
Последна промяна poklonnik на 30 Яну 2010, 20:02, променена общо 2 пъти
e-30 forever
- CHUKANSKI
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: 4.11.2007
- Местоположение: city of СТАРА ЗАГОРА
- Пол: Мъж
- Кара: E53 3.0D
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
маслото кадето си го сипал да не е някав ментак,и да тормози маслената помпа!
- poklonnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: сгодни женици
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
CHUKANSKI написа:маслото кадето си го сипал да не е някав ментак,и да тормози маслената помпа!
ми наливно БМВ 10/40 от дару
e-30 forever
- miroalpina
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: 7.07.2008
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525 D
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
колега тва е кофти , ходи замери параметрите на маслената помпа , и ако са в нормите е кофти че май да не са биелните лагери там треа да отвараш мотора
- poklonnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: сгодни женици
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
miroalpina написа:колега тва е кофти , ходи замери параметрите на маслената помпа , и ако са в нормите е кофти че май да не са биелните лагери там треа да отвараш мотора
а ше го отварям един мотор е хилядатина лева ,но не това е проблема ,може ли да са лагери при положение ,че нищо не тропа и не харчи масло

въобще някой чул ли е за тоя мотор да е хвърли маслена помпа

e-30 forever
- CHUKANSKI
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: 4.11.2007
- Местоположение: city of СТАРА ЗАГОРА
- Пол: Мъж
- Кара: E53 3.0D
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
колега маслото ако е добро,най вероятно ще е маслената помпа,ходи я провери и ако е тя я сменяй,после да не правиш целия мотор!
- poklonnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: сгодни женици
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
CHUKANSKI написа:колега маслото ако е добро,най вероятно ще е маслената помпа,ходи я провери и ако е тя я сменяй,после да не правиш целия мотор!
някой знае ли къде могат да я мернат
e-30 forever
- buller
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 16.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: BMW E39, 520i 1997
- Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
wladio написа:kolega masloto ti e palna boza.tia naliwni diarii sa goliami bokluci.smeni maslito,i ako i togawa sweti hodi na diagnostika.ako iska6 probwai s 15w40
А защо? Каква е ползата да слага минерално масло? Да не кара москвич или Фиат

Провери помпата или самият датчик за дефект.
Ако всичко там е наред - смени маслото пак - сложи например Мотул 6100 10W40 или 8100 5W40 (от официален вносител и бутилирано


- i4koo
- ентусиаст
-
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
Здравей колега ,преди около 3-4 месеца същото се случи и на мен с малки разлики .Идва му ред да сменям масло ,предното ми беше БМВ 10 /40 бутилирано ,изхарчих се по 30 лв литъра и така ,но сега в Мкар ми предложиха същото на наливно ,на 14 лв ,слагали го на много модели и било читаво,даже било същото но не в туба а наливно.Сменяме масла филтри и т.н. минавам 200 км и ми присветна лампата червената за секунди ,помислих че датчик.Следващите 500 -600 км ми присветна 2-3 на топъл двигател и ниски обороти.Запазвам час в Мкар за преглед ,обеснявам и диагностики и така ,първо казват датчик ,сменяме го ,струва 20 лв ,след няколко километра пак примигна .Питам да не би да е маслото ,казват че няма как да е това.Реших да сменя още веднъж маслен филтър и филтър за картерни газове и пак същото.Само да подчертая че лампата примигва 1-2 за на 500-600 км,понякога и изобщо за същия пробег.Отивам пак в Мкар ,мислим умуваме ,маслена помпа отпадна ,почти невъзможно казват ,оставаше за сменя маслото и да замеря налягането ,първото не направих и до сега ,и за наляганет това трябва да стане в момент когата свети лампата ,ако има разлика в налягането тогава трябва да се хване .Това в моя случай наяма как да стане ,защото пак казвам става 1-2 за секунда на 500-600 км.И досега си карам така , минал съм 6000 км и мисля след 2000 да сменя маслото с друго и тогава ще си проличи дали ще сменяме двигател
И без това чакат на склад 523 и 528
П.П и при мен като не е палена 3-4 дена ми притракват повдигачите , на 250 хилиляди километра е ,М52 Б20 ,един ванос ,като сменя маслото ще пиша 



Нищо лично ,Просто бизнес !
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
Пределите на един бензинов двигател като пробег със нормална работа по учебник го дават 300-350 хил км... което много зависи от самата експлоатация и поддръжка... след това между триещите се части които се смазват чрез демферен слой на маслото хлабината е по голяма, губи се налягането в маслената магистрала, самата маслена помпа след такъв пробег и тя е износена и двигателя се нуждае от ремонт... Имайте предвид, че новите двигатели се карат с масло 5/40 или 0/40... щом вашия вече с 10/40 започва да си губи налягане на маслото имате голям луфт в черупковите лагери т.е. на коляновия вал основни и биелни и на разпределителните валове... друг е въпроса, ако имате проблем с маслената помпа- нагнетателните елементи, които в случая са от типа с зъбни колела и самия клапан контролиращ налягането...
Показателите за състоянието на двг са компресия на цилиндрите и налягане на маслото!!! вече има и нов метод - дино стенд, обаче мощността зависи и от настройките за които следи електроника
, за това пак казвам най добре си е механичния начин налягането, да играе манометъра...
Показателите за състоянието на двг са компресия на цилиндрите и налягане на маслото!!! вече има и нов метод - дино стенд, обаче мощността зависи и от настройките за които следи електроника

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
i4koo написа:Здравей колега ,преди около 3-4 месеца същото се случи и на мен с малки разлики .Идва му ред да сменям масло ,предното ми беше БМВ 10 /40 бутилирано ,изхарчих се по 30 лв литъра и така ,но сега в Мкар ми предложиха същото на наливно ,на 14 лв ,слагали го на много модели и било читаво,даже било същото но не в туба а наливно.Сменяме масла филтри и т.н. минавам 200 км и ми присветна лампата червената за секунди ,помислих че датчик.Следващите 500 -600 км ми присветна 2-3 на топъл двигател и ниски обороти.Запазвам час в Мкар за преглед ,обеснявам и диагностики и така ,първо казват датчик ,сменяме го ,струва 20 лв ,след няколко километра пак примигна .Питам да не би да е маслото ,казват че няма как да е това.Реших да сменя още веднъж маслен филтър и филтър за картерни газове и пак същото.Само да подчертая че лампата примигва 1-2 за на 500-600 км,понякога и изобщо за същия пробег.Отивам пак в Мкар ,мислим умуваме ,маслена помпа отпадна ,почти невъзможно казват ,оставаше за сменя маслото и да замеря налягането ,първото не направих и до сега ,и за наляганет това трябва да стане в момент когата свети лампата ,ако има разлика в налягането тогава трябва да се хване .Това в моя случай наяма как да стане ,защото пак казвам става 1-2 за секунда на 500-600 км.И досега си карам така , минал съм 6000 км и мисля след 2000 да сменя маслото с друго и тогава ще си проличи дали ще сменяме двигателИ без това чакат на склад 523 и 528
П.П и при мен като не е палена 3-4 дена ми притракват повдигачите , на 250 хилиляди километра е ,М52 Б20 ,един ванос ,като сменя маслото ще пиша
я пак си помисли за датчкика ?

Номенклатурен номер : 12617508002
Описание : ЦLNIVEAUSENSOR
Ед.цена (с ДДС) : 278.00 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
LUCIFER'S написа:Пределите на един бензинов двигател като пробег със нормална работа по учебник го дават 300-350 хил км... което много зависи от самата експлоатация и поддръжка... след това между триещите се части които се смазват чрез демферен слой на маслото хлабината е по голяма, губи се налягането в маслената магистрала, самата маслена помпа след такъв пробег и тя е износена и двигателя се нуждае от ремонт... Имайте предвид, че новите двигатели се карат с масло 5/40 или 0/40... щом вашия вече с 10/40 започва да си губи налягане на маслото имате голям луфт в черупковите лагери т.е. на коляновия вал основни и биелни и на разпределителните валове... друг е въпроса, ако имате проблем с маслената помпа- нагнетателните елементи, които в случая са от типа с зъбни колела и самия клапан контролиращ налягането...
Показателите за състоянието на двг са компресия на цилиндрите и налягане на маслото!!! вече има и нов метод - дино стенд, обаче мощността зависи и от настройките за които следи електроника, за това пак казвам най добре си е механичния начин налягането, да играе манометъра...
6 цилиндров 2 литров двигател не може да се замине толкова бързо. Шийките на лагерите са в пъти по големи от един тези на една 1,3 литрова бензинка. Ако няма проблеми по мазилната система и маслото се сменя редовно и не се тормози този двигател има ресурс минимум 6-700 000км след това отива за основен ремонт. Кофти масла, и лоша подръжка скъсяват този преиод.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
i4koo написа:Здравей колега ,преди около 3-4 месеца същото се случи и на мен с малки разлики .Идва му ред да сменям масло ,предното ми беше БМВ 10 /40 бутилирано ,изхарчих се по 30 лв литъра и така ,но сега в Мкар ми предложиха същото на наливно ,на 14 лв ,слагали го на много модели и било читаво,даже било същото но не в туба а наливно.Сменяме масла филтри и т.н. минавам 200 км и ми присветна лампата червената за секунди ,помислих че датчик.Следващите 500 -600 км ми присветна 2-3 на топъл двигател и ниски обороти.Запазвам час в Мкар за преглед ,обеснявам и диагностики и така ,първо казват датчик ,сменяме го ,струва 20 лв ,след няколко километра пак примигна .Питам да не би да е маслото ,казват че няма как да е това.Реших да сменя още веднъж маслен филтър и филтър за картерни газове и пак същото.Само да подчертая че лампата примигва 1-2 за на 500-600 км,понякога и изобщо за същия пробег.Отивам пак в Мкар ,мислим умуваме ,маслена помпа отпадна ,почти невъзможно казват ,оставаше за сменя маслото и да замеря налягането ,първото не направих и до сега ,и за наляганет това трябва да стане в момент когата свети лампата ,ако има разлика в налягането тогава трябва да се хване .Това в моя случай наяма как да стане ,защото пак казвам става 1-2 за секунда на 500-600 км.И досега си карам така , минал съм 6000 км и мисля след 2000 да сменя маслото с друго и тогава ще си проличи дали ще сменяме двигателИ без това чакат на склад 523 и 528
П.П и при мен като не е палена 3-4 дена ми притракват повдигачите , на 250 хилиляди километра е ,М52 Б20 ,един ванос ,като сменя маслото ще пиша
Погледни си виското... може то да е за смяна, а не двигателя.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
bera написа:6 цилиндров 2 литров двигател не може да се замине толкова бързо. Шийките на лагерите са в пъти по големи от един тези на една 1,3 литрова бензинка. Ако няма проблеми по мазилната система и маслото се сменя редовно и не се тормози този двигател има ресурс минимум 6-700 000км след това отива за основен ремонт. Кофти масла, и лоша подръжка скъсяват този период.
може, по простата причина, че в Е39 си е зор за 150 коньовия мотор, показател е и разхода на гориво... доближава се до това на 3000 кубиковия. Не искам да споря, но за бензинов двигател и то 2000 кубика на това купе 600 700 хил, са много. това е пробег за дизел... по ще съм съгласен че този мотор, ще каталяса на 450хил мах. говоря за нормална поддръжка и нормално каране, а не палачорщина и тийнеджърски тормоз. и като казвам каталяся, това ще рече, че ще плачи за ремонт...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- i4koo
- ентусиаст
-
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
Re: Свети ЧЕРВЕНА лампа на маслото !
Feanor написа:i4koo написа:Здравей колега ,преди около 3-4 месеца същото се случи и на мен с малки разлики .Идва му ред да сменям масло ,предното ми беше БМВ 10 /40 бутилирано ,изхарчих се по 30 лв литъра и така ,но сега в Мкар ми предложиха същото на наливно ,на 14 лв ,слагали го на много модели и било читаво,даже било същото но не в туба а наливно.Сменяме масла филтри и т.н. минавам 200 км и ми присветна лампата червената за секунди ,помислих че датчик.Следващите 500 -600 км ми присветна 2-3 на топъл двигател и ниски обороти.Запазвам час в Мкар за преглед ,обеснявам и диагностики и така ,първо казват датчик ,сменяме го ,струва 20 лв ,след няколко километра пак примигна .Питам да не би да е маслото ,казват че няма как да е това.Реших да сменя още веднъж маслен филтър и филтър за картерни газове и пак същото.Само да подчертая че лампата примигва 1-2 за на 500-600 км,понякога и изобщо за същия пробег.Отивам пак в Мкар ,мислим умуваме ,маслена помпа отпадна ,почти невъзможно казват ,оставаше за сменя маслото и да замеря налягането ,първото не направих и до сега ,и за наляганет това трябва да стане в момент когата свети лампата ,ако има разлика в налягането тогава трябва да се хване .Това в моя случай наяма как да стане ,защото пак казвам става 1-2 за секунда на 500-600 км.И досега си карам така , минал съм 6000 км и мисля след 2000 да сменя маслото с друго и тогава ще си проличи дали ще сменяме двигателИ без това чакат на склад 523 и 528
П.П и при мен като не е палена 3-4 дена ми притракват повдигачите , на 250 хилиляди километра е ,М52 Б20 ,един ванос ,като сменя маслото ще пиша
Погледни си виското... може то да е за смяна, а не двигателя.
Колега ,какво общо има между виското и лампата на маслото

Нищо лично ,Просто бизнес !
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани