Проблем с климатика на 530Д е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с климатика на 530Д е39
Здравейте колеги,
От 4 месеца имам е39 530д ръчна кутия '99год. 184 коня.След като я купих постепенно със затоплянето на времето започнах да забелязвам зачестяването на проблем с климатика,който не мога да обвържа с никакви обстоятелства и зависимости освен външната температура и по-конкретно жегата.
Проблема е следния- Независимо от ръчен или автоматичен режим на управлението на климатроника,зададените градуси или обороти на вентилатора,компресора тръгва когато си иска и за колкото време иска,след което изключва и повече не включва до другата студена сутрин или гасене и изстиване на автомобила (в някои случаи-не всеки път).Системата е с 3-пиновата перка и до момента са направени следните неща:
-Пробвани 3 различни управления на климатроника-без резултат,закупено и сменено четвърто с абсолютно същия парт номер.
-Сменен компютър на двигатела-същия парт номер и модификация
-Сменен пресостат
-Направена проба с нова перка на радиатора на климатика- без резултат и върната старата
-Прозвънена инсталация от управлението на климатроника до ЕКУ на мотора и от управлението до компресора
-Замерено съпротивление и консумация на бобината на компресора - R=5 Ohm I=3A
-Измити радиатори
-Сменен температурен датчик на мотора
-Проверена неколкократно за количество фреон-има колкото трябва.
-Пробвано с друг датчик външна температура,въпреки че моя има адекватни показания.
Когато реши да тръгне и да работи-духа доста студено и няма аномалии докато в един момент не реши да изключи.Стойностите в ИНПА са в норма абсолютно всички датчици са с адекватни показания-този за температурата на радиатора в купето,за температурата на въздуховодите,вътрешната температура също е адекватна и реална с обстановката.В момент когато тръгне датчиците променят стойностите си,пресостата вдига постепенно налягане,увеличава си и оборотите на перката и в следващия момент изключва без никакви признаци за нередности,грешки или други отклонения и не включва повече до следващото палене,отключване-заключване на колата или лунно затъмнение.
Ще съм благодарен ако някой даде идея,има предложение или съвет.Ако някой пък е имал такъв случай и знае конкретно откъде е проблема ще си платя да го оправи,само да се свърши тая мъка вече,че си намразих колата.
От Варна съм,не е проблем да дойда и до друго населено място в близост.
От 4 месеца имам е39 530д ръчна кутия '99год. 184 коня.След като я купих постепенно със затоплянето на времето започнах да забелязвам зачестяването на проблем с климатика,който не мога да обвържа с никакви обстоятелства и зависимости освен външната температура и по-конкретно жегата.
Проблема е следния- Независимо от ръчен или автоматичен режим на управлението на климатроника,зададените градуси или обороти на вентилатора,компресора тръгва когато си иска и за колкото време иска,след което изключва и повече не включва до другата студена сутрин или гасене и изстиване на автомобила (в някои случаи-не всеки път).Системата е с 3-пиновата перка и до момента са направени следните неща:
-Пробвани 3 различни управления на климатроника-без резултат,закупено и сменено четвърто с абсолютно същия парт номер.
-Сменен компютър на двигатела-същия парт номер и модификация
-Сменен пресостат
-Направена проба с нова перка на радиатора на климатика- без резултат и върната старата
-Прозвънена инсталация от управлението на климатроника до ЕКУ на мотора и от управлението до компресора
-Замерено съпротивление и консумация на бобината на компресора - R=5 Ohm I=3A
-Измити радиатори
-Сменен температурен датчик на мотора
-Проверена неколкократно за количество фреон-има колкото трябва.
-Пробвано с друг датчик външна температура,въпреки че моя има адекватни показания.
Когато реши да тръгне и да работи-духа доста студено и няма аномалии докато в един момент не реши да изключи.Стойностите в ИНПА са в норма абсолютно всички датчици са с адекватни показания-този за температурата на радиатора в купето,за температурата на въздуховодите,вътрешната температура също е адекватна и реална с обстановката.В момент когато тръгне датчиците променят стойностите си,пресостата вдига постепенно налягане,увеличава си и оборотите на перката и в следващия момент изключва без никакви признаци за нередности,грешки или други отклонения и не включва повече до следващото палене,отключване-заключване на колата или лунно затъмнение.
Ще съм благодарен ако някой даде идея,има предложение или съвет.Ако някой пък е имал такъв случай и знае конкретно откъде е проблема ще си платя да го оправи,само да се свърши тая мъка вече,че си намразих колата.
От Варна съм,не е проблем да дойда и до друго населено място в близост.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Проблем с климатика на 530Д е39
Също както описваш преди години само, че на Опел в компресора има един клапан който по същия начин заради него правеше тоя клапан изтърваше и двете налягания се изравняваха, другото е, че системата има дехидратор, от който също може да прави такива номера, с презареждане може да се оправи да изсмучат ако има влага, но ти пък си го презареждал..
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Проблем с климатика на 530Д е39
Въпроса е, че изобщо не си пуска изхода (12в) от управлението към бобината на компресора.Когато му задам принудително активиране през ИНПА тръгва всеки пък и работи докато не прекратя теста.
Забравих да спомена, че и пресостата е нов.
Забравих да спомена, че и пресостата е нов.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Проблем с климатика на 530Д е39
Koлега като се прибера, на компа имам един pdf файл за системата на климатика и топлото в е39 ще го постна да го огледаш и да го дадеш на някой еладжия... По спомен май беше ihka.pdf, някой от старите колеги може също да го има, може и във форума да го има също...
Виж от тоя линк какво ще се изтегли http://bimmer.uplink.ca/ref/Tab5-IHKA-E39.pdf
Виж от тоя линк какво ще се изтегли http://bimmer.uplink.ca/ref/Tab5-IHKA-E39.pdf
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Проблем с климатика на 530Д е39
Чел съм пдф-а колега, а за майсторите- още не съм случил на кадърен който да има идея или изобщо да иска да приеме колата да я прави. Единственото за което мога да се хвана в пдф-а е,че в моя случай на база стойностите от датчика за налягане се забранява пускането на компресора- ако налягането е прекалено ниско или прекалено високо, но колко точно трябва да е за да го приеме за добра стойност не пише. А и при положение, че системата не е работила с дни понякога и е заредена с точно количество газ, дори и да има някъде запушване няма как за няколко дни да не изравни налягането още повече като тръгне си работи добре климатика.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с климатика на 530Д е39
Във PDF-a прочетох, че при смяна на управлението, новото трябва да бъде кодирано. Това вярно ли е и ако да, как става? Защото и аз съм сменял управления във връзка с друг проблем, без резултат.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Проблем с климатика на 530Д е39
Предполагам това е задължителна процедура при монтажа на чисто ново управление,а аз слагам втора употреба и абсолютно същия проблем си стои без признаци на промяна.Доколкото виждам колеги въртят управления на поразия заради счупени бутони,неработещи дисплеи и т.н. и ме съмнява всеки път да кодират,но това е моя теза а и не съм запознат с процедурите по кодиране при БМВ. Тук вече завиваме в друга посока и ще се радвам някой колега да сподели опит кодирал ли е, в какво и как се състои кодирането и кога е необходимо,също така и мога ли по някакъв начин да видя причината за спирането на изходното напрежение към компресора.Това се случва в следствие на някой показател или комуникация според мен, но не от датчик,защото няма визуализиран показател който да е извън норми.Имам ИНПА и Иста-Д, но дотук не са ми били особено полезни.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани