Много странен проблем със теч на масло
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Много странен проблем със теч на масло
Здравейте колеги,
Днес съм във Видин, меря си маслото (след 220 км до тук) и няма никой на пръчката. Преди това го мерех всеки ден след градско каране - не пипаше маслото.
Сипах един литър и половина и а-ха се показа на конуса на пръчката... викам си тука има някъв проблем. Закарах го в съседния до хотела ми сервиз и един човек го видя, вика дай да сменим маслото, че си си сложил 5W30 (Турих това Бардал 5W40). Всичко хубаво, но като я дигнахме и видяхме, че има масло до ауспуха, цялата лява част на колата отдолу. Видяхме, че теча тръгва от пръчката на маслото, там където се вкарва в двигателя. Нали има един гумен о-пръстен, който влиза в жлепчето си. Беше скъсан и си викаме - оттам е теча. Източихме 4 литра от колата (бях сипал сутринта 1.5) та в колата е имало около 2.5 като съм я паркирал.
Сложиха ново о-пръстенче, влезна хубаво пръчката, затегнахме болта, дето я държи. Палим - на място няма теч, няма сълза. Тръгвам и буквално 5 метра напред назад - потича и си капе стабилно.
Дайте идеи какво може да го прави? Един приятел каза, че може да е от налягане в картера, което избива оттам - можело да се оправи ако се изчистел някакъв филтър за картерните газове.
Утре трябва да пътувам към София и гоня самолет после...та си е еВало макята....
мерси!
Днес съм във Видин, меря си маслото (след 220 км до тук) и няма никой на пръчката. Преди това го мерех всеки ден след градско каране - не пипаше маслото.
Сипах един литър и половина и а-ха се показа на конуса на пръчката... викам си тука има някъв проблем. Закарах го в съседния до хотела ми сервиз и един човек го видя, вика дай да сменим маслото, че си си сложил 5W30 (Турих това Бардал 5W40). Всичко хубаво, но като я дигнахме и видяхме, че има масло до ауспуха, цялата лява част на колата отдолу. Видяхме, че теча тръгва от пръчката на маслото, там където се вкарва в двигателя. Нали има един гумен о-пръстен, който влиза в жлепчето си. Беше скъсан и си викаме - оттам е теча. Източихме 4 литра от колата (бях сипал сутринта 1.5) та в колата е имало около 2.5 като съм я паркирал.
Сложиха ново о-пръстенче, влезна хубаво пръчката, затегнахме болта, дето я държи. Палим - на място няма теч, няма сълза. Тръгвам и буквално 5 метра напред назад - потича и си капе стабилно.
Дайте идеи какво може да го прави? Един приятел каза, че може да е от налягане в картера, което избива оттам - можело да се оправи ако се изчистел някакъв филтър за картерните газове.
Утре трябва да пътувам към София и гоня самолет после...та си е еВало макята....
мерси!
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Много странен проблем със теч на масло
Ами сменете филтъра на картерните газове, може да е запушен.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Много странен проблем със теч на масло
Като начало измийте и вижте от къде тече- може да има и друго място. Клапана за картерна вентилация не се почиства, а сменя.
Re: Много странен проблем със теч на масло
Налягане в картера може да провериш много лесно като отвиеш капачката за маслото и си сложиш ръката отгоре - ако духа ясно. Сигурно ли е, че тече точно от о-пръстена на щеката?
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Много странен проблем със теч на масло
То ще духа и от щеката, ако има картерно налягане.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Много странен проблем със теч на масло
Основния теч на масло се оказа там от пръчката, понеже нямаше време да се чака оригинална част, момчето в сервиза тук е пригодило нещо друго, спрян е теча оттам и като се върна в София ще си го сменя (май ще се наложи с цялата пръчка за маслото).
Друг проблем, който той забелязал - свещта на първи цилиндър била пълна с масло. Той ми обясни, че имало някакъв филтър (маслоотделящ или нещо подобно) в капака на клапаните. Това трябвало да се смени, заедно с капака, който при мен е пукнат явно. Преди две седмици смених гарнитура на тоя капак, но продължава да си сълзи масло и да капе върху колекторите.
ЕБАСИ лейката излезе
Друг проблем, който той забелязал - свещта на първи цилиндър била пълна с масло. Той ми обясни, че имало някакъв филтър (маслоотделящ или нещо подобно) в капака на клапаните. Това трябвало да се смени, заедно с капака, който при мен е пукнат явно. Преди две седмици смених гарнитура на тоя капак, но продължава да си сълзи масло и да капе върху колекторите.
ЕБАСИ лейката излезе

Re: Много странен проблем със теч на масло
Гарнитурата на капака на клапаните се сменя с гарнитурите на леглата на свещите. От там капе масло няма никъде филтър. Те вървят комплект по принцип най вероятно не са сменени качествено
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани