Странен проблем с централното заключване
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Странен проблем с централното заключване
Добър ден
Днес се появи странен проблем с централното заключване.Ключът отключва и заключяа само задните врати. Същата работа е и с копчето, което е по средата. Пробвах с ресет, но никакъв ефект. Колата е 520 i 1997.
Днес се появи странен проблем с централното заключване.Ключът отключва и заключяа само задните врати. Същата работа е и с копчето, което е по средата. Пробвах с ресет, но никакъв ефект. Колата е 520 i 1997.
Re: Странен проблем с централното заключване
Проблемът може да идва от много места.. като за начало може да провериш машинките на вратите (включватели, моторчета), блока на централното и като цяло - цялата инсталация.
Една диагностика също може да те насочи, ако искаш да си спестиш горното.
Една диагностика също може да те насочи, ако искаш да си спестиш горното.
Re: Странен проблем с централното заключване
Провери си акумулатора.При мен се появи същото, слизам от колата заключвам и само задните се заключиха.След 30 минути тръгвам и акумулатора нямаше ток да завърти иначе плафоните светеха оказа се че му е прекъснала клетка, смених го и всичко се оправи
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Странен проблем с централното заключване
Както е казал и колегата преди мен, провери машинките. При мен имаше такъв проблем със задна врата и в крайна сметка се оказа машинката. След смяната, вече повече от две години няма проблем. При мен проблемът се появяваше, когато температурите на въздуха бяха по- високи и колата бе изложена на директна слънчева светлина / нямам идея защо, може би пружинките в механизма се отпускат /.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Странен проблем с централното заключване
На машинките има по един микропревключвател, чрез който управлението разбира състочнието на машинката и ако почне да прави мизерии се получават разни аномалии по централното. Така че махаш буксите от машинките една по една и набюдаваш какво се случва при заключване/отключване.
И сменяш тази без която всичко работи нормално.
И сменяш тази без която всичко работи нормално.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Странен проблем с централното заключване
gentata написа:На машинките има по един микропревключвател, чрез който управлението разбира състочнието на машинката и ако почне да прави мизерии се получават разни аномалии по централното. Така че махаш буксите от машинките една по една и набюдаваш какво се случва при заключване/отключване.
И сменяш тази без която всичко работи нормално.
Това се отнася само за управляващите серводвигатели- фактически заключването или отключването се извършва, след като GM получи информация, че някой от микропревключвателите/за отключване или заключване/ е задействан. Тогава GМ подава захранване със съответният поляритет, за да се завърти серводвигателя в една или друга посока и задейства лостовият механизъм на бравата на вратата.
В случаят се губи подаване на напрежение към силовите вериги на предните врати, като микропревключвателите са в изправност, след като ЦЗ функционира за задните врати.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Странен проблем с централното заключване
kurchoo написа:Добър ден
Днес се появи странен проблем с централното заключване.Ключът отключва и заключяа само задните врати. Същата работа е и с копчето, което е по средата. Пробвах с ресет, но никакъв ефект. Колата е 520 i 1997.
Нещо съм пропуснал че и двете предни врати не се заключват. Заключване/отключване на предните врати се управлява от GM модула посредством P-bus и модулите във вратите. Модулите в предните врати са на отделни предпазители F29 и F6 съответно шофьорска и пасажерска врата. Ако няма скъсани кабели, което е почти невъзможно да се случи едновременно и на двете врати, то проблема е в GM. Има разни теми със снмки из нета как се ремонтира.
@zvetiko въпросните микропревключватели които споменах ги има във всяка една машинка на предни и на задни врати, разликата е във включването (инсталацията). Този превключвател всъщност играе ролята и на "краен изключвател" на моторчето в машинката. Също така и играе главна роля в така нареченото "двойно заключване", което се задейства с някоя от ключалките на шофьорската врата или на багажника (за седан) или чрез дистанционното. Не ми се навлиза в подробности че ще е бая писане.
А управляващите контакти (не са серводвигатели) се намират в (около) споменатите по-горе ключалки. Също така в зависимост от подадения сигнал (пътя му) се задейства или не споменатото двойно заключване .
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани