Ниска температура на двигателя

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Ниска температура на двигателя

Мнение от vladobate » 04 Мар 2017, 19:25

Такова не бях виждал . При външна температура 20гр. поддържана скорост ( магистрално ) 160км/ч ( 3200об/мин , автомат е колицата ) , темп. охл. течност по борд е 79гр., при спускане по наклон се дига примерно над 88гр. , при последващо изкачване пада на 80гр. При намаляне на скоростта на 140км/ч примерно се дига на 93гр. Градско почти постоянно държи 97гр. и днес за пръв път я изкарах на дълго и от чисто любопитство пуснах да следя темп. по борд. ДВГ е М54Б25 ( 2.5 бензин ) с термостат на 97гр. И понеже термостата има електрическа част която се командва от компа подгрявайки термоелемента вътре за да отвори по-рано , дали има общо и какво ще да е обяснението освен да отчита еку натоварването и затова. Ама 15гр. разлика в темп. за има няма 20км/ч разлика в скоростта....нямам обяснение. Някой дали е отчитал темп. в движение круиз .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ниска температура на двигателя

Мнение от vladobate » 05 Мар 2017, 15:38

Мдаа и на градско ако раздам малко газ пада температурата и след кротване бързо я възстановява . Баси , досега все наобратно е било . Виско не чувам , перка елекрическа да включва не чувам...май не бачка или поне кат пробвах климатика гледам аха да тръгне и спира , и така няколко пъти ама не завърта само заклаща.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ниска температура на двигателя

Мнение от vladobate » 05 Мар 2017, 18:16

Въпроса се изясни със съпорт от колегата Светлин Шоков , за което му благодаря. Та както и предположих , но не бях съвсем сигурен норамално поведение ли е , еку командва кога и колко да отвори термостата преди да му дойде физическото състояние като температура да извърши това , а именно на 97гр. Когато еку прецени по предварителна карта на охлаждането подава сигнал на загряващия елемент в термостата и предизвиква неговото отваряне по-рано. От какво зависи това : натоварване на двг , обороти на двг , скорост на автомобила , температура на охл. течност , температура на входящия въздух ( последното така го преведох , intake temperature ) . Та предвидено е превенция на прегряването на двг с така елементарен начин за въздействие върху задействане на големия кръг на охлаждане . По този начин производителя може да си позволи използването на термостат с по-висока температура на отваряне с идеята при определени условия да поддържа по-висока работна температура на двигателя с което намалява разхода и вредните емисии . В същото време може да влияе на скоростта на охлаждане и така да предпази двг от прекомерни прегрявания задействайки тази система . В тази връзка е добра поддръжка замяната на термостата да е съпроводено и със замяна на термостатното тяло в което е монтиран подгревния елемент .

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook