Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 10.02.2014

Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от ChampioNbg » 05 Окт 2016, 21:08

Здравейте колеги,

с падането на температурите излезе доста изявен проблем при студен старт на около 10 градуса.
Става дума за БМВ е39 528иА 1999г с двоен ванос с газова уредба.

Колата пали от раз, но оборотите, коото подържа отначало са около 100-200 и ако не тръгна веднага гасне след 5-10-на секунди. При повторно палене оборотите си отиват на около 800-900 и след 10 секунди започват и те да падат като колата тресе. След като тръгна в първите 200 метра педала на газта почти не реагира и след това изведнъж всичко се орпавя и колата си върви както трябва. На сфетофара няма тресене и след тожа си минава нормално на газ и си работи без проблем. Като е загряла и при паленото на бензин също няма толкова забележими проблеми въпреки леко тресене, но колкото повече изстива толкова повече се появяват горните проблеми.

Грешките, които запаметява са бедна смес и ламбда сондите на 1 и 2 банка на максимално отклонение само на тихите обороти - 750 при началното палене студена. Днеска имах и грешка, че са паднали 5 цилиндъра. Там ми светна моторната лампа като тръгнах, така че спрях, запалих отново и се оправи.

През лятото на 25+ градуса при студен старт се усещаше леко претрисане и даваше грешката с бедна смес, но не беше толкова очевадно.

Акумулатора не е проблема, тъй като е относително нов. С колата изминах и 600км през уикенда и като варвене и разход на гориво в различни обороти не се усещат никакви разлики. Тъй като ми казаха, че са вероятно инжекторите слагах добавка на Лики Моли в бензина за техното почистване и карах 200км на бензин, но това не помогна.

Може ли да свещите проблема? Има ли логика обаче да не правят проблеми при топъл двигател? :roll:

Благодаря предварително за идеи и помощ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от spacepl » 06 Окт 2016, 12:16

Ако имаш ИНПА вечерта изтрии адаптациите на мотора и виж сутринта дали ще има проблеми. Ако след изтриването ти запали нормално и се държи както трябва отиди при газаджия да ти обедни сместа на газ.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 10.02.2014

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от ChampioNbg » 07 Окт 2016, 19:24

Благодаря за съвета колега!

Може ли да доведе изтриването на адоптациите в мотора до някакви проблеми, така че колата още по-зле да върви??? :roll:

И като се изтрият адоптациите не трябва ли да се кара по-дълго за да се възстановят?

Колата имаше проблем, че гаснеше на газ на път и сменихме цялото окабеляване. До този момент колата беше настроена да речем на "Х" смес. След окабеляването газаджията я беше настроил на "Х-5%", което я беше направило доста мудна. За да върви по-добре я настроихме в последсвтие на "Х+5%", така че сместа наистина е обогатявана, но нямаше особени аномалии и грешки, а и времето беше доста топло. Но и като че ли тогава колата претрисаше лекичко като я запали и грешката с бедна смес си я имаше от време на време. Ваносните уплътнения са сменяни и те, така че не е и от това проблема.

Приготвих и NGK свещи за смяна. Абсолютно ли си сигурен, че изтриването на адоптациите не може да доведе до друг проблем?

Мерси :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от dreadx » 07 Окт 2016, 22:42

Не може да се надлъгваш с ЕКУ-то, като настроиш по-богата смес, то вижда и се опитва да я обеднява. Съответно нали си мисли, че бензиновите инжектори дават повече отколкото трябва, запомня си да ги пуска с по-кратки импулси, за да дават колкото според него трябва. (и така докато караш на газ си нагожда сместа пак оптималната). Утре обаче палиш на бензин и то нали си мисли, че трябва да пуска по по-малко, ама вече не е на газовите инжектори, при които си е извадило горните изводи, а е на бензиновите, които си работят както трябва - и пускат по-малко (бедна смес).
Това има предвид колегата - да изтриеш адаптациите и сутринта да си тръгне на бензин както си знае. Ако се окаже, че работи нормално, да си настроиш ГИ-то по него.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 10.02.2014

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от ChampioNbg » 08 Окт 2016, 15:07

Днес пробвах изтриването на адоптациите и пренастройка на газовата:

1. Изтрих адоптациите и намалих с 5% сместа на газ. Изчакох след това 5 мин на контакт както и 5 мин на клиуча на 1 степен. Запалването беше както и преди мъка - на първо палене с 100-200 оборота. Веднага гася и пак паля като тогава оборотите са по-добре, но пак 200 метра колата е като мъртва и оборите спадат като иска да угасне и пак се оравят. След това покарах 10-15км на бензин. По едно време видях, че Check лампата е светнала и то на бензин.
2. Спрях и върнах още с 5% (общо -10%) сместа на газ, за да може компютъра да се научи на по-бедна смес. Покарах така на газ, но лампата за Checka пак светна и реших, че сместа е прекалено бедна.
3. Качих сместа пак с 5% (както си беше направена огиринално и беше карана 1,5 година без проблем), изтрих грешките и пак покарах. В нормално движение нямаше проблем, но като паркирах и изчаках няколко минути на едно място лампата пак светна (преди не светваше). Грешките, които беше запаметила са следните:

0000E3 - DME: Fuel Trim bank 1, permissible range exceeded (v momenta nalichna) / DME: Gemischaufbereitung Bank 1, zülässiger Bereich überschritten (P1189)
0000E4 - DME: Fuel Trim bank 2, permissible range exceeded (v momenta nalichna) / DME: Gemischaufbereitung Bank 2, zülässiger Bereich überschritten (P1189)

0000CA - DME: Fuel Trim bank 1 control limit (v momenta greshkata ne prisystva) / DME: Gemischaufbereitung Bank 1 am Regelanschlag (P0170) - nicht vorhanden
0000CB - DME: Fuel Trim bank 2 control limit (v momenta greshkata ne prisystva) / DME: Gemischaufbereitung Bank 2 am Regelanschlag (P0170) - nicht vorhanden


Като изгасих, изтрих наново адоптациите и изчаках по 5 мин. в положение 1 и 2 на контакт (в интернет намерих информация, че така се подучвала дроселовата клапа). Сега утре като изстине ще пробвам пак, но ме съмнява да има подобрение.

Тъй като лампата на чека светна последно и когато бях на газ (а в колата не се усети нищо, нито тресене нито по-лоша работа на двигателя. а преди това в всички оборотни диапазони колата си вървеше идеално) си мисля вече, че проблема не е свързан само с работата на бензин, а е нещо което и на газ прави проблем.

Някой да има други идеи от какво може да възникват горните грешки? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от dreadx » 13 Окт 2016, 21:34

Ако проблемът е от обогатена газова->бензинови адаптации, не би трябвало да има проблеми при палене на бензин, след като си изтрил адаптациите.

Явно има някакъв друг (общ) проблем в смесообразуването, но виж първо стандартните неща - например да не смуче въздух от прокъсан клапан за картерните газове, маркучите около него, или от някъде другаде.
Имаше и някакви неизползвани щуцери отдясно на входа на колектора, които са затапени с гумени тапи (- тапите се напукват и падат).

Виж и данните от дебитомера - дали работи коректно.

В коя посока са адаптациите - на плюс или на минус?
Ето малко подробности за адаптациите: http://www.europeantransmissions.com/Bu ... ionBMW.pdf

(Между другото ланди-инжекторите са малко шантави и ако се олепят с много мръсотия може и да не затварят добре. Ама това може да се случи, ако са на много километри.)
Пробвай да спреш газта от кранчето на бутилката и да се източи газта от тръбите, докато колата работи - да угасне от липса газ. (по-скоро няма да угасне, а ще й свърши газта и ще мине на бензин - целта е да се изпразни системата) - за да игнорираш всички възможни проблеми, свързани с АГУ-то - въпреки, че май проблемът не е от него.

/половината от нещата, които ти написах по-горе са, понеже бях тръгнал да пиша нещо, ама после ми спря интернета - и бях забравил за какво точно сме си говорили.
- написал си, че дава бедна смес - може би по-скоро е теч на въздух, или неотчетен такъв.
Виж какво отчита дебитомера, пробвай ако искаш да му извадиш буксата и така да запалиш - дали няма да е по-добре, това до откриването на проблема де../
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: Бургас
Кара: BMW 520i E39 Touring M54

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от m@rtin » 22 Окт 2016, 21:16

Какво стана колега ? Оправи ли колата и ако да какъв беше проблема ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от jivakula » 22 Окт 2016, 22:20

Според мен пробвай с друг дебитомер. Аз има сходен проблем и смених свещи и бобини. Докато не сложих оригинален дебитомер грешките които имаше в DMEто бяха като твоите и работише на 5 цилиндъра. Пробвай с друг, дори и втора употреба.

Sent from my D5803 using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г.

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 23 Окт 2016, 10:42

Провери си и всички маркучи за входящ въздух и вакуум ,защото например гофрирания след дебитомера се нацепва в гънките и докато не го разчовъркаш или свалиш неможе да се забележи с просто око ,че е сцепен ,а този проблем не е като да не се среща като детска болест ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 10.02.2014

Re: Проблеми Студен Старт 528иА 99г. (Решен)

Мнение от ChampioNbg » 21 Ное 2016, 21:52

Здравейте колеги,

проблема е най-накрая решен:

- Скъсан маркуча след дебитомера отдолната страна и смучене на грешен взъдух
- Скъсани маркучи от системата за картерни газове, откадето е влизал въздух и изтичало и масло

Това е водело до проблеми на ниски обороти, които са били още обострени с увеличените настройки на газта и грешните адаптации. След като ми се наложи да използвам колата и да мина 300 км с малко застоявания на ниски обороти, грешката дори сама изчезна и се появи чак след като оставих колата по-дълго на място.

Ето няколко много добри теми на немски с обяснение за всички процедури по смяната на горно описаниете компоненти и нужните номера на части:

http://www.vano-tech.de/formulare/KGE_Anleitung_V8.pdf
http://werkstatt.e39-forum.de/werkstatt/M52TU_M54_M64TU_Falschluftlecks.pdf

Мисля, че проверката и замяната на компонените на маркучи след дебитомера, Диса уплътнение и системата за картерни газове е задължителна след покупка или при подръжка на Е3х Серията след това което видях, така че линковете може да се закачат в темата за полезни съвети :winky:

Благодаря за съветите и насоките още веднъж! :bowdown:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook