Твърди маркучи-разяснение?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Твърди маркучи-разяснение?

Мнение от sean-john » 02 Ное 2016, 21:34

Здравейте колеги,пускам нова тема в която всеки да сподели собствения си опит с понятието "твърди маркучи" или "надува маркучите" при бензиновите мотори принципно,може за дизела да е същото,незнам..Става въпрос както всеки се е досетил за охладителната система.На много хора им е до болка позната тази реплика и веднага разбират какво означава,но на хора без голям опит с други коли( а и попринцип) като мен,ще е от полза.След лека случка с моята Е39-тка ми се иска да разбера точното понятие за "твърди маркучи".Има ли разлика при напълно загрял двигател с отворен термостат,от колкото при студен мотор...както и при 2000-3000 оборота и свободен ход.Ако някой запознат може да разсясни като хванеш маркуча с длан колко трябва да се сплеска(образно казано) и такива работи ще са много полезни.Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Твърди маркучи-разяснение?

Мнение от Jordana » 03 Ное 2016, 8:38

Зависи от налягането с което е предвидена да работи системата . Маркучите трябва да са напълно меки при спрял студен мотор , при загрял работещ двигател трябва да могат да се стиснат с усилие . Има малка разлика при различни мотори заради различното налягане и дебелина на маркучите . Ако са на кокал - проблема го знаем :mhihi:
Идеята на клапана в капачката е да отвори при повишаване на налягането от загряването и да изпусне , съответно при изстиване на системата да пусне въздух вътре - тоест има двойно действие . При отваряне на капачката на студен загасен двигател не трябва да има налягане или вакуум в системата .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Твърди маркучи-разяснение?

Мнение от v_p_m » 03 Ное 2016, 9:52

Jordana написа:Зависи от налягането с което е предвидена да работи системата . Маркучите трябва да са напълно меки при спрял студен мотор , при загрял работещ двигател трябва да могат да се стиснат с усилие . Има малка разлика при различни мотори заради различното налягане и дебелина на маркучите . Ако са на кокал - проблема го знаем :mhihi:
Идеята на клапана в капачката е да отвори при повишаване на налягането от загряването и да изпусне , съответно при изстиване на системата да пусне въздух вътре - тоест има двойно действие . При отваряне на капачката на студен загасен двигател не трябва да има налягане или вакуум в системата .

Ако все пак има вакуум от капачката ли е ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Твърди маркучи-разяснение?

Мнение от sean-john » 03 Ное 2016, 12:20

Jordana написа:Зависи от налягането с което е предвидена да работи системата . Маркучите трябва да са напълно меки при спрял студен мотор , при загрял работещ двигател трябва да могат да се стиснат с усилие . Има малка разлика при различни мотори заради различното налягане и дебелина на маркучите . Ако са на кокал - проблема го знаем :mhihi:
Идеята на клапана в капачката е да отвори при повишаване на налягането от загряването и да изпусне , съответно при изстиване на системата да пусне въздух вътре - тоест има двойно действие . При отваряне на капачката на студен загасен двигател не трябва да има налягане или вакуум в системата .


:bowdown: Благодаря за отговора!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Твърди маркучи-разяснение?

Мнение от sean-john » 08 Ное 2016, 21:09

v_p_m написа:
Jordana написа:Зависи от налягането с което е предвидена да работи системата . Маркучите трябва да са напълно меки при спрял студен мотор , при загрял работещ двигател трябва да могат да се стиснат с усилие . Има малка разлика при различни мотори заради различното налягане и дебелина на маркучите . Ако са на кокал - проблема го знаем :mhihi:
Идеята на клапана в капачката е да отвори при повишаване на налягането от загряването и да изпусне , съответно при изстиване на системата да пусне въздух вътре - тоест има двойно действие . При отваряне на капачката на студен загасен двигател не трябва да има налягане или вакуум в системата .

Ако все пак има вакуум от капачката ли е ?


И мен ме интересува този отговор,на моменти на напълно изстинал двигател като отворя капачката се чува много лек звук (вакуум или налягане незнам рядко го прави и не съм му обръщал внимание).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Твърди маркучи-разяснение?

Мнение от Jordana » 08 Ное 2016, 21:33

От капачката е ако има вакуум . Ако няма промяна в нивото на течноста разбира се от изхвърляне . Изпускането на обем въздух от разширителния съд зависи много от качеството на охладителната течност както и количеството . Повишеното работно налягане в системата е нужно за да се изключи кипенето . То се получава от загряването на течноста и парния натиск който създава . При температура на течноста примерно 90 градуса за да има достатъчен топлообмен температурата на метала е доста над 90 градуса . Въпреки че на други места кипенето е полезно един вид, защото кипейки течноста не позволява да се загрее над температурата на кипете - в ДВГ не е допустимо защото парите ще запълнят обема и ще нарушат още повече топлообмена . Затова херметизираме и така оразмряваме системата че в началото и края на цикъла студен - загрял - студен да има равно или почти равно на атмосферното налягане и съответно обслужването да бъде лесно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Твърди маркучи-разяснение?

Мнение от stony1 » 09 Ное 2016, 8:35

Jordana написа:От капачката е ако има вакуум . Ако няма промяна в нивото на течноста разбира се от изхвърляне . Изпускането на обем въздух от разширителния съд зависи много от качеството на охладителната течност както и количеството . Повишеното работно налягане в системата е нужно за да се изключи кипенето . То се получава от загряването на течноста и парния натиск който създава . При температура на течноста примерно 90 градуса за да има достатъчен топлообмен температурата на метала е доста над 90 градуса . Въпреки че на други места кипенето е полезно един вид, защото кипейки течноста не позволява да се загрее над температурата на кипете - в ДВГ не е допустимо защото парите ще запълнят обема и ще нарушат още повече топлообмена . Затова херметизираме и така оразмряваме системата че в началото и края на цикъла студен - загрял - студен да има равно или почти равно на атмосферното налягане и съответно обслужването да бъде лесно .


Ти пробвал ли си с чисто нова капачка, закупена от официалния представител на БМВ?
Аз съм пробвал и дори тогава при изстинал двигател, при отвъртане на капачката на разширителния съд се чува специфичния звук на всмукване на въздух. Това обаче не е вакум, защото разликата между атмосферното налягане и това в системата е сравнително малко.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook