EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от s73r01d » 14 Ное 2015, 20:11

Здравейте колеги,

Имам много гаден проблем. Имобилайзера много трудно разпознава трансподнера. Според INPAта ключа праща сигнал от ~3-4 см, но за да го разпознаят трябва да е допрян до антената на ключалката.

Много знаещ колега от форума ми помогна доста с експериментите и сме пробвали с 2ро EWS3, 2ра ключалкова антена, 3 транспондера, 14+ волта захранване на клемите до мотора.

В допълнение днес бях при електричари и ми изчистиха масата на мотора, като добавиха още една дебела жица до шасито. Нов алтернатор на 120 ампера.



Ако някой е имал подобен проблем или идеи какво да пробвам моля за съвети, чувството да не знаеш кога ще запали е доста неприятно :dunno:
Последна промяна s73r01d на 21 Ное 2015, 9:15, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа

Мнение от s73r01d » 19 Ное 2015, 8:15

Купих чисто нова бобина от Дару и поведението е същото, но вече съм направил малко допълнителни тестове.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=32_0703

Ако бобината N7 е поставена на ключалката N6, не разпознава дори чипа да е заварен за който и да е детайл.

Бобината N7 е напълно отделена от ключалката N6 и чипа е близко, EWS3ката рапознава ключа, но не и паролата.

Чипа е допрян до бобината която е отделена от ключалката, EWS3 идентифицира ключа и паролата, релето щрака, стартера върти и мога да запаля като пич :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа

Мнение от s73r01d » 20 Ное 2015, 20:54

Оправих го, оказа се лоша връзка при буксата на бобината в кормилната конзола, пръскахме я със спрей с колегата, но очевидно не е било достатъчно. Докато се опитвах да замеря ток, напрежение, честота при бобината съм разтрил пиновете от вътрешната страна и когато я включих за да меря при имобилайзера всичко работеше като току що излязла от завода. Засича чипа от ~3 см разстояние не зависимо от положението му в пространството.

Утре ще ви постна пиновете на имобилайзера, че са ми на другия компютър.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа

Мнение от s73r01d » 21 Ное 2015, 9:14

Схема на кормилната конзола RealOEM:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=32_0703

Пинове на EWS3:

1 : Към стартера
2 : От ключа N2 в схемата - на стартер
3 : От ключа N2 в схемата - на контакт
4 : Кода към DME
5 : Бобина на транспондера N7 в схемата
6 : P/N от автомата
7 : NOT USED
8 : NOT USED
9 : Маса ( GND - TERMINAL 31 )
10 : Перманентно захранване ( +12V - TERMINAL 30 )
11 : Допълнително захранване
12 : Бобина на транспондера N7 в схемата
13 : K-BUS2

Схема на кормилната конзола RealOEM:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=32_0703



Оригинал:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1083782

http://www.transpondery.com/pinout_g...s3_pinout.html

1 : STARTER MOTOR
2 : IGNITION SWITCH - CRANK
3 : IGNITION SWITCH - INSTRUMENT PACK
4 : IMMOBILISATION CODED SIGNAL
5 : TRANSPONDER COIL
6 : PARK / NEUTRAL SIGNAL ( AUTO GEARBOX )
7 : NOT USED
8 : NOT USED
9 : GROUND ( GND - TERMINAL 31 )
10 : POWER ( +12V - TERMINAL 30 )
11 : AUXILITARY POWER
12 : TRANSPONDER COIL
13 : K-BUS
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от s73r01d » 30 Ное 2015, 23:57

Интересно допълнение, бях си оставил БМВ Скенера забучен на буксата, че много трудно се нацелва - трябваше да запаля с чип долепен до бобината, като извадих скенера (след като стигнах до където бях тръгнал) всичко си работи перфект с класически ромбоиден ключ.

БМВ Скенера го получих онзи ден и не е участвал в предишните излеяния, само INPA имах там.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от s73r01d » 03 Дек 2015, 23:36

Не беше от БМВ Скенера, просто буксата беше решила, че иска секс агейн :bang:

След почистване и накривяване на крачетата в правилната посока всичко е наред.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 4.11.2014
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B35 97'
Мечтае да кара: BMW E38 Аlpina B12 6.0

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от Peev_92 » 04 Дек 2015, 10:57

Евала за подробното описание, колега. Само, ако всеки пишеше, какво е направил по колата си, нямаше да се вайкаме толкова :dummy: :mrgreen: :mrgreen:
Не страст, а диагноза :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от s73r01d » 28 Май 2016, 20:34

Ново 20се, след запояване на горната букса при антената проблема ми изчезна за доста дълъг период от време, до преди 2-3 седмци.

Вече доказано имам проблем и при долната букса на EWS 3ката, ако кабела е натегнат под ъгъл работи, ако е поставен просто да си седи работи както си иска.

Не мога да намеря парт номер на нова букса, ще звънна на Дару в понеделник, че 2ра употреба не ми се сменя, да не знам кога ще реши да изкукурига :censored:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от s73r01d » 06 Юни 2016, 5:57

Още едно ново 20се :)

И буксата не е, смених я с чисто нова + чисто нови пинове "ориджинал", 1 кофа пари изсипах в Дару Кар :cry:

Последно студени спойки на EWS платката към буксата. Нагрях ги с поялника за по 20 секунди всяка и за момента е на 6. Ще кажа как е след време.

Ей тия 10 пинчета трябва да се нагреят.
20141121025342_46051 - Copy.jpg




Най-вероятно когато съм пробвал преди с другия EWS или е имал и той същия проблем (много често срещан) или е била горната букса на антената.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от Monky » 08 Юли 2016, 13:52

Браво за ентусиазмът и инфо-то. Дано си оправил проблема!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от s73r01d » 13 Юли 2016, 10:43

Колеги, консултирах се с много специалисти по спойки, телевизионни и др техници. Платката е от много високо качество, фалшива спойка е невъзможна, на праткика тази платка не може да се повреди без видима физическа следа.

Единия от хората с които говорих ми е много добър приятел, та той намери друг хакер дето разбира от EWSи и той каза, че чипа който говори с ключа, не големия а по-малкия пише ELMOS на него, та той си държи държи цифровата информация в аналогов формат, напрежение над еди кво си е 1, под него е 0. С времето този чип остарява и не може да държи тези напрежения и си забравя кое 0 кое 1, от там не може да си разпознае ключа. Решението е чисто нов имобилайзер хардуерна версия 4.3 от BMW, там чипа е друг и доста по-стабилен. Старата версия 3.3 и надолу не се продава, само 2ра употреба, но е котка в чувал.

Преди седмица инсталираха чисто нов в Дару Кар, трябва да се кодира от тях за автомобила, според екстрите. За сега работи :D

Смятам да обновя темата с нова информация когато карам ~2-3 седмици или месец, та да знаят хората.

Нов EWS 4.3 е 250лв в Дару, още 100лв е кодирането.

:driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 GTS

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от bavaromobila » 13 Юли 2016, 10:55

Колега, щом под определен ъгъл и натиск на буксата нещата се получават, то почти е ясно, че проблема е бил механичен и нещо не е било както трябва по спойките. При мен беше както ти обясних на ЛС спойката на масата. Абсолютно същия проблем-кълча буксата или я натискам здраво и пали. Нито рестартирам модула, нито пипам ключа (той стои на контакт и мърдам буксата докато щракне релето).
Ясно е, че платката и всичко по нея е направено много качествено, но дефекти винаги може да се появят.
Както и да е, дано вече всичко е наред при теб и мъките да изчезнат завинаги от този проблем, защото е многооо изнервящ.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от badsharki » 16 Юли 2016, 10:49

s73r01d написа:Нов EWS 4.3 е 250лв в Дару, още 100лв е кодирането.

:driving:

Че то съвсем човешка цена, като имаш предвид, че става въпрос за модул. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 22.12.2009
Местоположение: Германия
Пол: Мъж
Кара: Е61

Re: EWS 3 трудно разпознава ключа - Решен!

Мнение от miki27 » 24 Ное 2017, 14:01

Колеги имам нужда от помощ.В германия съм с БМВ е61д и се наложи да сменям генератор ,смених го но забравих да кажа на майстора да не сваля акумулатора .И започнаха проблемите,не разпознава ключа ,хората се мъчиха да я оправят но не стана, и се наложи да викат специалист от БМВ .Дойде човека с един джип с техника която не му свърши работа и се върна за още един компютър ,един час проби и резултат никакъв. Отчете че има грешка в KAS-модула (бил повреден) и трябва да влезе в сервиза на БМВ и там да я правят. :ranting:
П.П.Тоя проблем се случи и в България но там ми го оправиха за 10 минути ,ако действително е повреден тоя модул как мога да го сменя (не аз) Някакви идеи .? Предварително благодаря :help:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook