относно катализатор
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- chezari
- Потребител
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: 6.04.2007
- Местоположение: sofia
- Кара: куди на плувка
- Мечтае да кара: некви М - ки
относно катализатор
колеги търсих във форума но нищо конкретно ако можете помагайте.
кара 318 с 1.9 мотор имам две сонди преди и след катализатора може ли да го махна или не ако може къде да го направя като хората
мерси предварително
кара 318 с 1.9 мотор имам две сонди преди и след катализатора може ли да го махна или не ако може къде да го направя като хората

мерси предварително
- ауспуси Лазаров
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 9.02.2008
- Местоположение: гр. София
Как да разберем, кога катализатора е започнал да дефектира?
Един от първите признаци е промяната в миризмата на отработените газове( както казват колегите от форума замириса на "кенеф").
Филтриращият елемент (питата) е съставен от хиляди клетки с проход по-малък от милиметър. В процеса на експлоатация тези клетки постепенно се запушват ( от перифирията към центъра) т.е. натрупват се налепи ( смоли , катрани, сажди и др. нагари) в следствие горенето. Ако вземем база данни пропускателната способност на една пита 100%, постепенно прохода се свива до 90%, 80%,70% и т.н. Намалявайки сечението-скоростта, налягането и температурата се увеличават. Катализатора изпада в екстремен температурен режим. Керамиката започва да се стопява, като същевремено се свива и намалява своят обем (като цяло). Уплътняващият елемент с който питата е капсулована към корпуса (азбест, мрежа в зависимост от катализатора) се освобождава и често се изхвърля назад по ауспуха. Настъпва един временно лъжлив ефект на разтоварване на системата. Спира да мирише и автомобила се поотпушва, но питата е вече освободена от корпуса. В повечето случаи тя започва да подскача и да дрънка в катализатора ( зависи в какво положение ще застане). Постепенно керамиката се разрушава ( тя е температуро устойчива и твърда, но крехка) и се изхвърля назад по тръбите и гърнетата. Имал съм множество случаи за подмяна на нови и здрави гърнета, но запушени. В зависимост от големината на раздробените парчета едни се изхвърлят, а други остават по гърнетата и въпреки, че не се запушват постоянно дрънкат и вибрират-много е неприятно.
Други проблеми. Заради повишаване на съпротивлението и температурата се пукат меки връзки, корпуси на турбото, дори и изпускателни колектори. Падане на мощноста или постепено увеличаване на разхода на гориво-( горепосочените причини).
Има разбира се и други различни случаи, но по принцип тези са най-срещаните. Ето защо препоръчвам при пробег 130 - 150 хил. км. (може и по-малко в зависимост от качеството на горивата и техническото състояние на автомобила), катализатора да се смени с нов или да се отстрани. Повярвайте приятели ще си спестите доста главоболия.
Също като смяната на маслото колеги. Автомобила може да върви и със старото масло, на на "Х" км. пробег се заменя заедно с филтъра. Така трябва и да бъде. Катализатора е също един вид филтър, но е и заглушител. При монтиране на тръба, изтърбушване или друг вид не подходящо гърне ( с различни параметри и инсталация ) се наблюдава увеличен разход на гориво и увеличаване на шумността. В оригиналните каталози и ръководствата за експлоатация и ремонт за всички видове автомобили никъде не е дадено катализатор да се заменя с по-горе описаните методи.
Един от първите признаци е промяната в миризмата на отработените газове( както казват колегите от форума замириса на "кенеф").
Филтриращият елемент (питата) е съставен от хиляди клетки с проход по-малък от милиметър. В процеса на експлоатация тези клетки постепенно се запушват ( от перифирията към центъра) т.е. натрупват се налепи ( смоли , катрани, сажди и др. нагари) в следствие горенето. Ако вземем база данни пропускателната способност на една пита 100%, постепенно прохода се свива до 90%, 80%,70% и т.н. Намалявайки сечението-скоростта, налягането и температурата се увеличават. Катализатора изпада в екстремен температурен режим. Керамиката започва да се стопява, като същевремено се свива и намалява своят обем (като цяло). Уплътняващият елемент с който питата е капсулована към корпуса (азбест, мрежа в зависимост от катализатора) се освобождава и често се изхвърля назад по ауспуха. Настъпва един временно лъжлив ефект на разтоварване на системата. Спира да мирише и автомобила се поотпушва, но питата е вече освободена от корпуса. В повечето случаи тя започва да подскача и да дрънка в катализатора ( зависи в какво положение ще застане). Постепенно керамиката се разрушава ( тя е температуро устойчива и твърда, но крехка) и се изхвърля назад по тръбите и гърнетата. Имал съм множество случаи за подмяна на нови и здрави гърнета, но запушени. В зависимост от големината на раздробените парчета едни се изхвърлят, а други остават по гърнетата и въпреки, че не се запушват постоянно дрънкат и вибрират-много е неприятно.
Други проблеми. Заради повишаване на съпротивлението и температурата се пукат меки връзки, корпуси на турбото, дори и изпускателни колектори. Падане на мощноста или постепено увеличаване на разхода на гориво-( горепосочените причини).
Има разбира се и други различни случаи, но по принцип тези са най-срещаните. Ето защо препоръчвам при пробег 130 - 150 хил. км. (може и по-малко в зависимост от качеството на горивата и техническото състояние на автомобила), катализатора да се смени с нов или да се отстрани. Повярвайте приятели ще си спестите доста главоболия.
Също като смяната на маслото колеги. Автомобила може да върви и със старото масло, на на "Х" км. пробег се заменя заедно с филтъра. Така трябва и да бъде. Катализатора е също един вид филтър, но е и заглушител. При монтиране на тръба, изтърбушване или друг вид не подходящо гърне ( с различни параметри и инсталация ) се наблюдава увеличен разход на гориво и увеличаване на шумността. В оригиналните каталози и ръководствата за експлоатация и ремонт за всички видове автомобили никъде не е дадено катализатор да се заменя с по-горе описаните методи.
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
е да ама катализатора на Е46 не е керамика а е железен.....демек вечен 


"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- ауспуси Лазаров
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 9.02.2008
- Местоположение: гр. София
Не съществува вечен катализатор. По време на експлоатация през него минават тонове гориво под формата на отработени газове.
Казаното по горе важи за всички видове катализатори с тази разлика, че металните не се раздробяват, а се стопяват, като запушват все по-голям процент от работните клетки. Постепено се дълбае питата. Ако се стигне до там,че пробие, стопени метални елементи ( подобно съчми на лагер) се изхвърлят назад по ауспуха. Процеса е не обратим.
Няма спор, че най-доброто решение е оригинален нов катализатор, но цената.......
Има технология за ( всички видове катализатори) рециклиране т.е. изчиства се корпуса на оригиналният катализатор и на ново се пренарежда със съответната инсталация. Няма промяна в шума, сондите работят и ауспуха запазва оригиналният си вид.
Казаното по горе важи за всички видове катализатори с тази разлика, че металните не се раздробяват, а се стопяват, като запушват все по-голям процент от работните клетки. Постепено се дълбае питата. Ако се стигне до там,че пробие, стопени метални елементи ( подобно съчми на лагер) се изхвърлят назад по ауспуха. Процеса е не обратим.
Няма спор, че най-доброто решение е оригинален нов катализатор, но цената.......
Има технология за ( всички видове катализатори) рециклиране т.е. изчиства се корпуса на оригиналният катализатор и на ново се пренарежда със съответната инсталация. Няма промяна в шума, сондите работят и ауспуха запазва оригиналният си вид.
- ауспуси Лазаров
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 9.02.2008
- Местоположение: гр. София
Re: re
chezari написа:колега мерси за изчерпателния отговор къде кога и колко горе долу ще струва въпросната процедура
Колега напишете на Google-"катализаторно гърне" и ще намерите информация.
п.п. За рециклиране и преработка на катализатор цените варират в зависимост от сложността и вида на катализатора и тип ДВГ по каталог - от 120 до 160 лв. на брой - 24 м. писмена гаранция ( гаранционна карта).
0888746507 или 845 17 49
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани