проблем с климатроника

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 31.08.2007

проблем с климатроника

Мнение от arnaudov23 » 23 Юни 2008, 21:38

колеги като го пусна климатрониа в на4алото си работи добре.духа студено и от един пат почва да духа топло и изкарва няква гадна миризма.като мине време или като сменя градусите почва пак студено.имате ли идея какво може да е.те тия климатроници имат ли някви термометри в колата и като достигнат зададената темперетура да сменят въздуха

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 12.06.2008

Re: проблем с климатроника

Мнение от applause » 23 Юни 2008, 23:12

arnaudov23 написа:колеги като го пусна климатрониа в на4алото си работи добре.духа студено и от един пат почва да духа топло и изкарва няква гадна миризма.като мине време или като сменя градусите почва пак студено.имате ли идея какво може да е.те тия климатроници имат ли някви термометри в колата и като достигнат зададената темперетура да сменят въздуха

1. Провери си филтъра.
2. виж дали перката ти върти когато го включиш.
3. Не искам да те плаша, но това може да е приззнак че колата е била прегрята
Бяла Перла

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 23 Юни 2008, 23:28

...за гадното смърдене има едни спрейчета- продават се в кауфланд- ефективни са- говоря от опит!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 31.08.2007

RE

Мнение от arnaudov23 » 24 Юни 2008, 7:19

би трябвало да варти незнам.нали казвам,4е като го пусна и 5-10 минути си духа студено и от един път сменя въздуха.почва да духа топло и като сменя градусите пак студено или пак след известно време си по4ва сами студено

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 31.08.2007

РЕ

Мнение от arnaudov23 » 24 Юни 2008, 7:22

пак с прегряването какво си има общо това?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.06.2008

Re: РЕ

Мнение от sssss_ » 24 Юни 2008, 13:13

[quote="arnaudov23"]пак с прегряването какво си има общо това?[/quote]
Ами, като включиш климатроника трябва перката да върти постоянно. Отвори капака и провери дали се върти.
А до колкото знам това че духа топло после студено, може да е от прегряване, но не е непременно да е това ( може да са и много други неща) фреон, замери си налягането.........

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 31.08.2007

ре

Мнение от arnaudov23 » 24 Юни 2008, 18:34

и прегрявана да е. какво от това?колата си върви без никакви проблеми.има си и фреон налягането е добре също.възможно ли е да е от управлението на климатроника или пък аз си го обяснявам с термометара,които замерва температурата в колата защото като отворя стъклото и вънка като е топло много барзо почва да духа отново студено

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 31.08.2007

ре

Мнение от arnaudov23 » 24 Юни 2008, 18:40

колата е у мен 3 години и сам навартял кам 80000 и никав проблем не е имала по двигателя.смених й само турбината ма вината за това си беше моя,така че аз не мога да разбера какво като е прегряна нали са я оправили сигорно и това означава ли, че климатроника трябва да духа както си иска?незнам не мога да разбера,но мисля, 4е като незнаеш нещо е по-добре да си мълчиш

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Re: ре

Мнение от aleks_al » 24 Юни 2008, 20:27

arnaudov23 написа:и прегрявана да е. какво от това?колата си върви без никакви проблеми.има си и фреон налягането е добре също.възможно ли е да е от управлението на климатроника или пък аз си го обяснявам с термометара,които замерва температурата в колата защото като отворя стъклото и вънка като е топло много барзо почва да духа отново студено
Настрой климата на 16 градуса, вентилатора да духа на макс и виж дали пак ще започне да духа топло..принципно ако зададеш по-висока температура в купето мисля, че компресора не се изключва, но управлението на климатика започва да подгрява въздуха след изпарителя, може това да става при теб ако примерно датчика за външната температура ти дава някакви грешни стойности :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 24 Юни 2008, 21:50

Днеска пък установих че от лявата част вътре си духа студено пък отдясната духалките духат топло сякаш е двузонов климатроника или пък нещо парното е задържало :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 31.08.2007

re

Мнение от arnaudov23 » 25 Юни 2008, 9:12

колега ,настроих го както казваш на 16 градуса и пак същото.духа 5-10 минути яко студено и пак смени въздуха след това.иначе два ли са датчиците за външната температура,защото на мен маи е един,ако става въпрос за уредчето,което се намира под предната броня,закачено за кората.от другата страна ми висят някакви кабелчета само

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Re: re

Мнение от aleks_al » 25 Юни 2008, 10:34

arnaudov23 написа:колега ,настроих го както казваш на 16 градуса и пак същото.духа 5-10 минути яко студено и пак смени въздуха след това.иначе два ли са датчиците за външната температура,защото на мен маи е един,ако става въпрос за уредчето,което се намира под предната броня,закачено за кората.от другата страна ми висят някакви кабелчета само
Датчикът за външната температура е един и се намира точно там където ти си го видял..ако имаш борд на колата, температурата която ти се визуализира е според неговите данни. Освен този датчик обаче има и датчик, може и да са два не съм сигурен, който дава информация към управляващия модул на климатика за температурата в купето..в зависимост от показанията на тези датчици и алгоритъма, който е зададен, компа на климатроника дава задание за отваряне на една или друга клапа и командва вентилатора на климатика е купето. Самият компресор също има защита - по налягане на фреона в системата, като информацията за ниско или високо налягане идва от датчик (пресостат), подвързан към някоя от тръбите на фреона. Когато зададеш на климатроника миним. температура (в случая тези 16 градуса), би трябвало да се игнорират датчиците за температура и в колата да ти духа птрез цялото време само студен въздух..след като при теб това не е така, остава варианта да ти изключва компресора от защита :!: Затова обърни внимание на оборотите на празния ход..когато компресорът е включен са малко повдигнати! Във всички случаи е хубаво да закараш колата на майстор, който се занимава с климатици и има съответното оборудване, с което да ти тества работата на системата..при интерес мога да ти препоръчам такъв ;)
П.п. Работата на климатика няма нищо общо с работата на двигателя, така че си карай бимата спокойно и само газ :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 31.08.2007

RE

Мнение от arnaudov23 » 25 Юни 2008, 11:04

забелязах,4е ремъка на климатика зацикля от време на време и ми се струва,4е може да е и от това.а ина4е тия две жички,които казах ,4е може да са от другия дат4ик(намират се от дясната страна под бронята)за какво може да са


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 25 Юни 2008, 12:01

е то е ясно тогава - зацикля ремъка и спира компресора :D четох някъде че е било нормално да тръгва-спира , все пак прегледай ролките по този ремък данеби някоя от тях да блокира...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 25 Юни 2008, 12:36

Колега, слушай са да ти кажа откъде ти идва проблема, щото и аз го имах впоследствие като вторичен ефект от една простотия. Значи, имаш, нямаш борд комп. треа да си имаш датчик за външната температура. На мене тоя датчик ми го беха свили и като го няма климатроника почва да се бърка. Защо се бърка? Ами защото, ако го няма тоя датчик или се е прецакал в компа почва да влиза информация, че навън е -40 С. И като си мисли колата, че вън е толко студено, почва да вкарва въздух отвън, т.е. получава се точно този ефект, който описваш. И след тва кат мръднеш градусите почва пак да духа студено, вътрешния датчик замерва, че е по-топло отколкото пише и пуска пак компресора и след десет минути пак почва да вкарва уж студен въздух отвън. И така.... ти се чудиш и се маеш, а то кво било :) Като си оправиш датчика, всичко ще е наред!!! Аз докъто загрея, че е така минаха два месеца. Аз даже не бех разбрал, че са ми гепили датчика. И после като почнах да чета тука една друга тема за тоя датчик и пак ставаше дума за климата, че се бъркала слизам при колата долу, заничам да го вида тоя датчик и кво да вида, хаха висят кабели само :) Така грозно го беха изскубали!!! И на друг приятел после му го гепиха. Абе почнали са да бръмчат явно по такива датчици, сигурно щото не много евтин. 63лв. Камор и 4лв буксата и си готов. А аз си слижих и борд комп, демек лоста с копчето и това беше преди да си оправя климата и там видях, че изписва -40, както и на скритите функции на таблото. И така почнах да навързвам нещата. Ако впоследствие те интересува и как се слага борд описал съм го в DIY! Успех!!!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook