проблем с климатроника
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- arnaudov23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31.08.2007
проблем с климатроника
колеги като го пусна климатрониа в на4алото си работи добре.духа студено и от един пат почва да духа топло и изкарва няква гадна миризма.като мине време или като сменя градусите почва пак студено.имате ли идея какво може да е.те тия климатроници имат ли някви термометри в колата и като достигнат зададената темперетура да сменят въздуха
Re: проблем с климатроника
arnaudov23 написа:колеги като го пусна климатрониа в на4алото си работи добре.духа студено и от един пат почва да духа топло и изкарва няква гадна миризма.като мине време или като сменя градусите почва пак студено.имате ли идея какво може да е.те тия климатроници имат ли някви термометри в колата и като достигнат зададената темперетура да сменят въздуха
1. Провери си филтъра.
2. виж дали перката ти върти когато го включиш.
3. Не искам да те плаша, но това може да е приззнак че колата е била прегрята
Бяла Перла
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
- arnaudov23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31.08.2007
RE
би трябвало да варти незнам.нали казвам,4е като го пусна и 5-10 минути си духа студено и от един път сменя въздуха.почва да духа топло и като сменя градусите пак студено или пак след известно време си по4ва сами студено
- arnaudov23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31.08.2007
РЕ
пак с прегряването какво си има общо това?
Re: РЕ
[quote="arnaudov23"]пак с прегряването какво си има общо това?[/quote]
Ами, като включиш климатроника трябва перката да върти постоянно. Отвори капака и провери дали се върти.
А до колкото знам това че духа топло после студено, може да е от прегряване, но не е непременно да е това ( може да са и много други неща) фреон, замери си налягането.........
Ами, като включиш климатроника трябва перката да върти постоянно. Отвори капака и провери дали се върти.
А до колкото знам това че духа топло после студено, може да е от прегряване, но не е непременно да е това ( може да са и много други неща) фреон, замери си налягането.........
- arnaudov23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31.08.2007
ре
и прегрявана да е. какво от това?колата си върви без никакви проблеми.има си и фреон налягането е добре също.възможно ли е да е от управлението на климатроника или пък аз си го обяснявам с термометара,които замерва температурата в колата защото като отворя стъклото и вънка като е топло много барзо почва да духа отново студено
- arnaudov23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31.08.2007
ре
колата е у мен 3 години и сам навартял кам 80000 и никав проблем не е имала по двигателя.смених й само турбината ма вината за това си беше моя,така че аз не мога да разбера какво като е прегряна нали са я оправили сигорно и това означава ли, че климатроника трябва да духа както си иска?незнам не мога да разбера,но мисля, 4е като незнаеш нещо е по-добре да си мълчиш
Re: ре
Настрой климата на 16 градуса, вентилатора да духа на макс и виж дали пак ще започне да духа топло..принципно ако зададеш по-висока температура в купето мисля, че компресора не се изключва, но управлението на климатика започва да подгрява въздуха след изпарителя, може това да става при теб ако примерно датчика за външната температура ти дава някакви грешни стойностиarnaudov23 написа:и прегрявана да е. какво от това?колата си върви без никакви проблеми.има си и фреон налягането е добре също.възможно ли е да е от управлението на климатроника или пък аз си го обяснявам с термометара,които замерва температурата в колата защото като отворя стъклото и вънка като е топло много барзо почва да духа отново студено

- arnaudov23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31.08.2007
re
колега ,настроих го както казваш на 16 градуса и пак същото.духа 5-10 минути яко студено и пак смени въздуха след това.иначе два ли са датчиците за външната температура,защото на мен маи е един,ако става въпрос за уредчето,което се намира под предната броня,закачено за кората.от другата страна ми висят някакви кабелчета само
Re: re
Датчикът за външната температура е един и се намира точно там където ти си го видял..ако имаш борд на колата, температурата която ти се визуализира е според неговите данни. Освен този датчик обаче има и датчик, може и да са два не съм сигурен, който дава информация към управляващия модул на климатика за температурата в купето..в зависимост от показанията на тези датчици и алгоритъма, който е зададен, компа на климатроника дава задание за отваряне на една или друга клапа и командва вентилатора на климатика е купето. Самият компресор също има защита - по налягане на фреона в системата, като информацията за ниско или високо налягане идва от датчик (пресостат), подвързан към някоя от тръбите на фреона. Когато зададеш на климатроника миним. температура (в случая тези 16 градуса), би трябвало да се игнорират датчиците за температура и в колата да ти духа птрез цялото време само студен въздух..след като при теб това не е така, остава варианта да ти изключва компресора от защитаarnaudov23 написа:колега ,настроих го както казваш на 16 градуса и пак същото.духа 5-10 минути яко студено и пак смени въздуха след това.иначе два ли са датчиците за външната температура,защото на мен маи е един,ако става въпрос за уредчето,което се намира под предната броня,закачено за кората.от другата страна ми висят някакви кабелчета само


П.п. Работата на климатика няма нищо общо с работата на двигателя, така че си карай бимата спокойно и само газ

- arnaudov23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31.08.2007
RE
забелязах,4е ремъка на климатика зацикля от време на време и ми се струва,4е може да е и от това.а ина4е тия две жички,които казах ,4е може да са от другия дат4ик(намират се от дясната страна под бронята)за какво може да са
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
е то е ясно тогава - зацикля ремъка и спира компресора
четох някъде че е било нормално да тръгва-спира , все пак прегледай ролките по този ремък данеби някоя от тях да блокира...

Колега, слушай са да ти кажа откъде ти идва проблема, щото и аз го имах впоследствие като вторичен ефект от една простотия. Значи, имаш, нямаш борд комп. треа да си имаш датчик за външната температура. На мене тоя датчик ми го беха свили и като го няма климатроника почва да се бърка. Защо се бърка? Ами защото, ако го няма тоя датчик или се е прецакал в компа почва да влиза информация, че навън е -40 С. И като си мисли колата, че вън е толко студено, почва да вкарва въздух отвън, т.е. получава се точно този ефект, който описваш. И след тва кат мръднеш градусите почва пак да духа студено, вътрешния датчик замерва, че е по-топло отколкото пише и пуска пак компресора и след десет минути пак почва да вкарва уж студен въздух отвън. И така.... ти се чудиш и се маеш, а то кво било
Като си оправиш датчика, всичко ще е наред!!! Аз докъто загрея, че е така минаха два месеца. Аз даже не бех разбрал, че са ми гепили датчика. И после като почнах да чета тука една друга тема за тоя датчик и пак ставаше дума за климата, че се бъркала слизам при колата долу, заничам да го вида тоя датчик и кво да вида, хаха висят кабели само
Така грозно го беха изскубали!!! И на друг приятел после му го гепиха. Абе почнали са да бръмчат явно по такива датчици, сигурно щото не много евтин. 63лв. Камор и 4лв буксата и си готов. А аз си слижих и борд комп, демек лоста с копчето и това беше преди да си оправя климата и там видях, че изписва -40, както и на скритите функции на таблото. И така почнах да навързвам нещата. Ако впоследствие те интересува и как се слага борд описал съм го в DIY! Успех!!!


30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани