тупкане:катализатор:турбо

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

тупкане:катализатор:турбо

Мнение от kasabov » 13 Яну 2008, 13:54

здравейте колеги,

искам да ви попитам, и послециално тези с 320д:

1) когато сте засилени и изключите от скорост, започвате да спирате със спирачка дали стрелката на разхода ви стои на 5 литра въпреки, че не натискате педала за газта, докато не спре колата съвсем и минат 1-2 секунди след това. Странно.
2) знае ли някой механизма за действие на тази стрелка? Защо ми се струва, че е вързана към турбото? или нещо не е наред при мен?
3) чувал съм, че ако има позапушване на катализаторите може да замине турбото. При описаната ситуация във въпрос 1 се чува едно тупкане на мотора и притрисъне леко. При вас има ли го? Чудя се дали това е нормално. И ако не - дали е от запушване на катализаторите и по-трудно излизане на газовете или верига или и аз не знам.
4) как да разбера дали катализаторите ми са запушени. Има ли такава техника или сервиз? Някои проверявал ли го е това.

Мерси. :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 14 Яну 2008, 18:22

Това и при мен го има, а аз нямам катализатори. Същото го наблюдавам и при Пежо hdi. Май че е нормално.
Иначе ги махни по добре катализаторите, и да не сложиш резонатори не е проблем, звука не се променя много.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 14 Яну 2008, 19:58

ясно, мерси за инфото. Нека все пак и др. да споделят как е при тях. Да не би да е охлабена верига и да се получават тия неща? не е нормално според мен като спираш да претриса леко и да тупка така. :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 28.04.2007
Пол: Мъж
Кара: bmw e60
Мечтае да кара: служебна :)

Мнение от zuki831 » 14 Яну 2008, 20:57

аз пак на моита примерно сам в града и си карам и идва сфетофар намалям и все едно леко даржа газта в смисал оборотите са високи на свободна до като не спра напално и немога да разбера защто става така като сам на място няма проблем се едно педала на газта задаржа леко ,докато спирам:confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 15 Яну 2008, 10:11

А, това така трябва да е, в смисъл, че когато спираш ползваш спирачки, серво и т.н и трябва малко повече обороти. Обърни внимание, че дори когато леко потеглиш по енерция и веднага оборотите скачат. Въпросът е, дали чувстваш леки тупкания на мотора когато спираш на свободна и дали стрелката за разхода ти стои на 4-5-6 литра докато не спреш напално и мине 1-2 сек.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 29 Яну 2008, 20:30

И при мен го има същото нещо. Днес майстора, докато ми сменяше филтрите каза, че това било от някакъв клапан, който връщал недоизгорелите гозове за повторно изгаряне.Та въпросният клапан хващал нагар и не затварял плътно.За това ми го изолира, като махна една вакум тръбичка. Не съм я тествал много след това, но ми направи впечатление, че стрелката продължава да "пощурява", но май почти не "притриса".

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1418
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София

Мнение от euroto » 29 Яну 2008, 20:53

Това със стрелката е абсолютно нормално ... не виждам за какво се притесняваш??? И при бензиновите е така ... тя се движи според това с колко километра се движи колата изключена от скорост. Kато спреш напълно стрeлката отива най вдясно а като изключиш от скорост с 150 км/ч стрелката се скрива най-вляво :)

За тракането не знам нищо :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 30 Яну 2008, 1:31

Аз скоро се возих в една 320д същата като мойта и го нямаше ефекта с притрисането. Това със стрелката го имаше но в 2-3 пъти по-малка степен.

Колега това за изолирането на този клапан е интересно. Чудя се кой ли е той? Ако можеш дай още инфо за този клапан. И наблюдавай колата, ако може да потвърдиш, че има ефект. Мерси много, аз от много време търся инфо и нищо до сега. Сума майстори също нищо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 20.01.2008
Пол: Мъж
Кара: Е61
Детайли за колата: 525ix

Мнение от klita » 30 Яну 2008, 7:29

Добро утро момчета,
Ей тук може да прочетете малко повече за клапана :

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... gr&start=0

Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 30 Яну 2008, 11:51

ааа за АГРа ли ставало дума , така кажете :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 19.11.2004
Кара: Е46 328I
Мечтае да кара: E90 330I

Мнение от d_s_d2005 » 31 Яну 2008, 21:13

несъм много съгласен да си играя със агер клапата защото компа я отвара при определени услова а не постоянно
тоест когато дадете газ в обороти и пуснете газта каде отива остатачното налягане от турбината след като е надула тоест от инерцията ам? :roll
Тя като се отвори и за час от секундата налягането остатачното отива към аспуха а после на тихи и при потегляне служи за доизгаряне на газовете . Това го определя копа. А вие като я запушите верно чис въздух ма като я изръчкаш остатачното налягане потпира отпред турбото според мен не е добре но е мое лично мнение.
По принцип тази клапа има двойно действие.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 13 Фев 2008, 2:18

почистих си АГРа , мисля, че се отваря и затваря спокойно, но въпреки това притрисане не спира... Май майсторът на колегата не е бил прав... Много се надявах да се оправи, сега почвам да се притеснявам да не е демпферната шайба...

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook