M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от Moni_BMW » 26 Ное 2022, 16:19

Здравейте онзи ден колата взе трудно да пали ,да работи лошо на празен ход, да тресе, като и дам газ почва да прекъсва няма ряз. Чека взе да мига и после си остана постоянно. На диагностика ми дава 2 грешки за ламбда сонда Р0135 и за проблем със запалването на 4ти цилиндър Р0304. От сутринта съм сменил свещите и кабелите. Колата взе да пали лесно ,тресенето спря, закрепи работа на празен ход, но пак при даване на газ няма ряз и прекъсва и при потегляне малко придърпва. При ново закачване на диагностика пак същата грешка Р0304. Как да разбера дали проблема е в бобината и къде другаде да търся проблем. Грешката за лабда сонда ми я дава от години от както свалих катализатора, но явни проблеми не съм имал,чат пат ми изкарва чек за нея. Това ми е втори автомобил от 1,5 година и малко се кара тази година съм му навъртял само 6000 км.Моля ви помогне къде да търса проблем. Колата е 316i 1.9 M43TUB19 105кс. 2001 година седан.
///M power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от The Heartlistener » 26 Ное 2022, 17:59

P0135 означава неработеща регулираща сонда - предната, а не контролната след катализатора. Така че от това страда цялото смесообразуване и се трупат лоши горивни адаптации.
След като няма кат: 1.Префлаш на Евро 2, смяна на предната сонда и премахване на задната. 2.Префлаш на "безкат" с премахване и на двете сонди. Това са вариантите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от Jordana » 26 Ное 2022, 18:29

Тя P0135 в случая вероятно е от неработещ 4ти цилиндър . Щом му прекъсва проблема не е изчезнал макар да е станало малко по добре .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от The Heartlistener » 26 Ное 2022, 18:47

Не, тази грешка е конкретна - изгорял подгрев на сондата, прекъснат проводник за нагревателя и пр. С две думи - НЕработеща сонда.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от Moni_BMW » 26 Ное 2022, 19:03

Да де то за сондата ясно ,но може ли да изкарва Р0304 и да имам проблем с прекъсването от сондата .
///M power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от The Heartlistener » 26 Ное 2022, 19:40

С неработеща регулираща сонда, премахнат кат и функционираща задна сонда със софт Евро3 - смесообразуването е пълен миш-маш, така че - може. Разбира се, причината за мисфайъра може и да е в бобината. Вземаш от някоя морга само за тест и пробваш.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.06.2019
Пол: Мъж

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от Иван Динев » 27 Ное 2022, 13:35

Здравей. Провери буксата на компютъра за окиси.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от гумата » 27 Ное 2022, 14:51

Работата на цилиндъра зависи от свещта , въздуха /ламбда сонда и дебитомер/ и впръскването на горивото. Ако те не работят разходът скача, а свещта става червена. Проверете си инжектора на стенд и го прочистете. След това му сменете двата ринга- уплътнението и металния уплътнител, който е много важен да е нов. Ако инжекторът не разпръсква, трябва да се почисти. Само в краен случай се сменя, за което трябва адаптация чрез запознаване на компютъра с новия инжектор. Аз минах по този път и смених също бобината, която не е скъпа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от zvetiko » 27 Ное 2022, 15:36

Проблема е локален за 4ти цилиндър и там трябва да се търси. Може да се дължи на електрозапалване, горивоподаване и ниска компресия. По принцип всяко по едно може да се диагностицира, но ти нямаш необходимото. Добре си започнал със запалителната система, но е важно да слагаш правилните части, защото може да стане каша. Свещи, освен оригинални, вече е голям компромис, високоволтовите кабели трябва да са с необходимото съпротивление и задължително маркови, не слагай екзотични. Останала ти е бобината, но варианта ти е да я размениш или смениш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от Moni_BMW » 27 Ное 2022, 18:52

Понеделник-вторник ще поръчам ламбда сонда за преди катализатора и бобина . Ще ги смена да видим кво ще стане.
///M power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от The Heartlistener » 27 Ное 2022, 20:29

И премахни задната сонда. След като липсва катализатора, тя няма място там. А правилният подход е инсталиране на Евро2 софта. Така еку-то ще престане да я търси и ще се промени оптимално алгоритъма на смесообразуване. 5 минути с WinKFP. Масова практика е това да се подценява и постепенно почват проблемите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от Moni_BMW » 27 Ное 2022, 21:36

The Heartlistener написа:И премахни задната сонда. След като липсва катализатора, тя няма място там. А правилният подход е инсталиране на Евро2 софта. Така еку-то ще престане да я търси и ще се промени оптимално алгоритъма на смесообразуване. 5 минути с WinKFP. Масова практика е това да се подценява и постепенно почват проблемите.


Благодаря за съвета ,утре други ден ще действам и ще пиша.
///M power

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от Denis1903 » 01 Дек 2022, 5:35

Колега смени си бобиниТЕ и ще ти се реши проблема ! При мен беше същото ! И си вземи читави оригинални , че след година да не сменяш отново


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от The Heartlistener » 01 Дек 2022, 14:41

Стига с тия бобинИ :ok: . Моторът е М43, блок-бобина.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: M43TUB19 проблем с паленето на 4ти цилиндър.

Мнение от Jordana » 01 Дек 2022, 16:57

Той е блок бобина но вътре са 4 отделни за всеки цилиндър напълно самостоялни бобини като всяка бобина се управлява отделно . Просто са залети в един блок .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook