N42b18 прекъсва под 2к оборота

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.10.2022
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti
Детайли за колата: Развалена все още

N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от Били » 15 Ное 2022, 16:03

Студена работи добре, но като загрее малко и включи valvetronic-a, започва да тресе леко и при рязко подаване на газ прекъсва (при плавно няма проблем). Като изключа сензора за позицията на вала (на valvetronic-a), прекъсването спира и колата работи плавно.
Не светят лампи на таблото и дава грешки само за ламбда сондата след катализатора понеже го няма.
Свещите са сменени, компресията е добре на всички цилиндри. Карана е само на бензин.
Колата е е46 316

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от The Heartlistener » 16 Ное 2022, 15:55

Колко кг/ч дава дебитомера - загрял мотор, празен ход?
След като няма катализатор, силно ти препоръчвам да смениш софтуера на еку-то. С колко общо сонди е колата - 2 или 4?
П.П. Като изключваш валвтроника еку-то налива допълнително гориво и богатата смес замазва нещата, затова работи гладко.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.10.2022
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti
Детайли за колата: Развалена все още

Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от Били » 21 Ное 2022, 13:01

С две сонди е. Катализаторите на колектора не са свалени и при смяна на софтуера ще трябва ли да се махнат и те?
Стойностите на дебитомера ще ги видя тези дни

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.10.2022
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti
Детайли за колата: Развалена все още

Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от Били » 24 Ное 2022, 8:50

Около 10кг/ч отчита дебитомера на студена и загряла. Всичко е в норма на живите данни освен "crankshaft adaptation inlet bank1", което е 121.
Пробвах да включа сензора за позицията на валвтроника и да изключа този за позицията на разпределителния вал, колата започна да работи по-добре от колкото с изключен валвтроник. Започвам да се съмнявам във ваноса.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от The Heartlistener » 24 Ное 2022, 14:21

Приема се че дебитомера е добре и при тези стойности няма паразитен въздух след него. Но адаптация от 121 за всмукателния вал е множко, до 120 е приемливо.
За този проблем като начало обърни внимание на обтегача на веригата. Ако е с голямата глава /стария тип/ - сменяй непременно! Ако си е заводския, не е зле да провериш да не е счупен пластмасовия водач между ваносите - обичаен проблем при каране със стария обтегач и хлабава верига. Ако колата е на повечко километри е по-разумно смяна на верига, водачи и обтегач в комплект - това разбира се ако не е направено досега.
Относно софта - ако има малки катализатори на самия колектор, то заводски трябва да Евро 4, с общо 4 сонди - 2 на самите малки катализатори -това са регулиращите, една след тях /контролна/ и една най-отзад, след големия катализатор /също контролна/. В тоя случай инсталиране на Евро 2 не става, има хардуерни различия в еку-тата. Става безкат - номер 7522730, с премахване на всички сонди. Аз съм така от пет години и съм много доволен.
Първичните катализатори на колектора не е необходимо да се премахват. Те са просто метална оплетка. Аз смених колектора с такъв от Евро 2 кола - там няма такива шитни.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от ildivvy » 24 Ное 2022, 15:19

Въпроса е малко страничен, но има ли вариант на софтуера за без катализатори за М54В30 ?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от The Heartlistener » 24 Ное 2022, 15:50

ildivvy написа:Въпроса е малко страничен, но има ли вариант на софтуера за без катализатори за М54В30 ?

Да, даже за M54 софтуера е универсален - покрива и Евро 2 и безкат /без сонди/. В какъв режим ще работи DME зависи от това дали след преинсталацията ще "види" 2 сонди /Евро 2/ или никакви /безкат/.
Номерът е 7545671.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от ildivvy » 25 Ное 2022, 13:05

Благодаря!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.10.2022
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti
Детайли за колата: Развалена все още

Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота

Мнение от Били » 09 Дек 2022, 17:20

Не мога да отговарям тук, защото ми бъгва сайта нещо. Ако успея сега не знам дали ще мога пак.

Леко се разминаваше центровката. Оправих я, на живите данни всичко е в норма вече, но проблема остана.
Сложих и чип за да изключи сондата след катализатора (за която даваше грешка), разлика няма.
Пробвах да изключа сензора за позицията на изпускателния разпределителен вал и пак работи по-добре от колкото всичко да е включено.
Не знам къде да търся проблема, не намирам логика.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook