Температурата на двигателя спада по време на движение

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 18.08.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 325i facelift m-sport
Мечтае да кара: E46 M3
Детайли за колата: Сток

Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от vg_vassilev » 21 Мар 2022, 21:34

Здравейте!

Сравнително скоро си взех E46 323i 2000 г, в доста добро състояние като цяло.

По време на първото ми по-дълго каране, след задължителната смяна на масло, забелязах, че стрелката за температурата на двигателя спадна до под първата бяла черта, но не и чак до синята зона. Външната температура беше -3 градуса, парното беше включено на 21 градуса (винаги го държа на толкова), а действието се развива на магистрала Хемус, по време на едно от по-дългите спускания. След като започнах изкачване, температурата се върна към средата и от тук насетне, този патерн продължи да се повтаря. В градски условия (София), стрелката стоеше по средата през повечето време, но отново имаше моменти, в които падаше до първата бяла черта, или някъде по средата между центъра и чертата. След студен старт, стрелката стигаше средата след около 20-25 минути. През цялото време си имах топлина от парното.

През следващия месец - месец и половина рядко съм карал колата, а когато ми се случваше, беше за сравнително кратки разстояния.

Преди седмица и половина закарах колата в сервиз за цялостна вторична инспекция - вторична, защото непосредствено след покупката минах през ДаруКар за преглед, където ми смениха маслото и филтъра, и те нямаха никакви забележки относно охладителната система. Сега, като закарах колата в другия сервиз, предполагах, че термостатът е за смяна поради симптомите, които имах. Също така, забелязах, че нивото на антифриза беше спаднало.

Намериха ми малък теч от радиатора, и в крайна сметка сменихме радиатора (с Nissens), термостата (с Behr), два водни маркуча, антифриза, както и други неща, несвързани с охладителната система. Това, което ми остава по отношение на охладителната система, е превантивано да сменя казанчето на охладителната течност и водната помпа.

Взех си колата преди няколко дни, но до днес нямах възможност да изляза да покарам за по-дълго време.
Днес, към 18:30, излязох, и температурата навън беше около 5 градуса. Двигателят беше напълно изстинал. Преди да запаля, проверих нивото на антифриза, и си беше в нормата.

След студения старт, минаха около 20-25 мин преди стрелката за температурата да стигне центъра, което според мен е доста време. Тук трябва да отбележа, че откакто имам колата, никога не съм виждал стрелката баш в самия център - винаги е около 0.3-0.5 мм вляво - толкова малко, че най-вероятно повечето хора няма да го забележат.

Тръгнах по пътя към Копитото (за тези, които не са запознати - път нагоре по Витоша, с денивелация), и през цялото време стрелката за температурата си стоеше в "центъра". В един момент обърнах, и тук започва интересното:

Опити 1 и 2 са с парното включено на 21 градуса.

1. Първото спускане го направих изключвайки от скорост, на неутрална, бавничко по завоите, позволявайки си да вдигна до 60-70 км/ч на правите участъци. През цялото време стрелката за температурата си остана в средата.

2. Върнах се нагоре, и този път се спуснах на предавка (сменяйки между 3-та и 4-та, в зависимост от скоростта ми) - в този случай, стрелката за температурата падна до малко под първата бяла чертичка за около минута.

Докато чаках в задръстването на светофарите, преди да обърна отново нагоре, температурата бавно се качи обратно до централна позиция.

Докато се качвах обратно нагоре, увеличих парното на 30 градуса, да видя дали ще има някаква разлика. Съответно, опити 3 и 4 са с парно включено на 30 градуса.

3. Качих се обратно нагоре, през което време стрелката не помръдна от центъра. Започнах спускане надолу, отново на неутрална - стрелката отново не помръдна, демонстрирайки абсолютно същото поведение като при първото спускане. Единствената разлика беше, че се изпотих на куче.

4. Завъртях и се върнах обратно нагоре, и се спуснах на включена предавка - и, както очаквах, стрелката отново падна до под първата бяла чертичка. Както винаги, не достигна синята зона.

Осъзнавам, че следващата логична стъпка е да се провери температурата през скритото меню на таблото, но тук има друг проблем - черното копче на таблото, което се използва за включване на менюто, изглежда, че съвпада с бутона на платката и съответно не работи.. Това е следващото нещо в списъка ми, след казанчето и водната помпа. Също така, нямам наличен OBD2 четец, поне не такъв, който да работи с телефона ми.

Доста съм разочарован, и по-лошото - притеснен, защото буквално преди 5 дни ми смениха радиатор, термостат, маркучи и антифриз, и изглежда, че нищо не се е променило. Утре ще се обаждам в сервиза, но ми се иска да чуя и мнения от трета страна.

Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем някога?

Имам две хипотези относно какво може да се случва:

1. Новият термостат е бъгав - възможно ли е чисто нов термостат да не работи правилно?
2. Имайки предвид, че копчето на таблото не работи, предполагам, че има голям шанс някой да е пипал нещо по него. Възможно ли е показателят за температура да е пре-програмиран, така че стрелката да няма буферна зона, в която винаги стои в центъра? Чел съм, че на E46, стрелката стои посредата когато температурата на охладителната течност е между 75 и 115 градуса.

Ще съм благодарен на всякакви отговори и мнения!

Извинявам се за дългия пост, но исках да съм максимално подробен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от ivoaudi » 23 Мар 2022, 15:34

Аз като четящ много подробно де-що има технически теми не съм срещал по-обстойно описание на дефектен термостат :D Поздрави, колега! :D
Искам само да вметна, че точно на Бер съм виждал термостати, които остават отворени ако някой ги е отварял принудително. Тоест, ако той самия си се отвори нагрявайки се, после си се притваря сам когато изстива, но не е същото ако някой го отвори с ръце принудително преди монтажа, ей така, размотавайки го из ръцете си. Остава едва забележима цепнатина, която предизвиква точно това, което описваш заради една периферийка. Та както принудително е отворен, така и трябва да е затворен преди монтажа и всичко е наред. А може и просто да е дефектен, но определено той е виновник.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.03.2009

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от pe6kata_ » 23 Мар 2022, 15:55

Толкова писане за един термостат....за смяна ти е новият .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от zvetiko » 23 Мар 2022, 17:44

Смяната задължително с оригинален, нов.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 18.08.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 325i facelift m-sport
Мечтае да кара: E46 M3
Детайли за колата: Сток

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от vg_vassilev » 23 Мар 2022, 20:44

Благодаря за отговорите! Явно консенсусът навсякъде е, че новият термостат е кофти, или е тестван на ръка преди монтажа, както ivoaudi е споделил.

@pe6kata_, отне ми 15 минути да напиша поста, но дори и 45 да бяха, за мен винаги си струва да дам подробно описание. :) По този начин си спестявам нуждата от допълнителни пояснения, пък и както се вика, дяволът по някой път е в детайлите.

Иначе, разбрах се със сервиза да я закарам обратно колата и да го сменим с нов, оригинален. Ще пиша в темата да потвърдя какъв е резултатът.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от Moni_BMW » 23 Мар 2022, 23:47

За термостат си. Писането на това ти е отнело толкова време колкото и смяната на термостата.
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.03.2009

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от pe6kata_ » 24 Мар 2022, 3:15

Moni_BMW написа:За термостат си. Писането на това ти е отнело толкова време колкото и смяната на термостата.

Повече от смяна на термостат :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от spacepl » 24 Мар 2022, 17:08

Няма друга причина за падане на температурата в движение освен термостат!!! За загряване може да има 10 причини, но за изстиване е само една.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 18.08.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 325i facelift m-sport
Мечтае да кара: E46 M3
Детайли за колата: Сток

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от vg_vassilev » 24 Мар 2022, 19:03

Явно все още не са ми одобрили предишния коментар, но като гледам от тогава има нови мнения, които отново засягат въпроса колко време ми е отнело да си публикувам поста.. :D Не знам защо се фокусирате върху това - нито ми е проблем да съм изчерпателен, нито ми е отнело много време. Ако някой няма желание да ми прочете словоизлиянията, разбирам, но не виждам каква е причината да ви вълнува толкова.

Очевидно не претендирам да съм супер запознат в детайли с устройството и специфициките на охладителната система, и затова исках да видя дали не изпускам нещо съществено, което може да означава проблем на друго място, освен в термостата. Както става ясно, първата ми реакция когато за пръв път се сблъсках с този проблем, беше да реша, че термостатът е за смяна, но след смяната му с чисто нов, започнах да развивам съмнения.

Както и да е, поздрави и отново благодаря за отговорите. Но, искам да споделя, че само за времето докато тук ми одобрят темата (преди изобщо да получа коментари колко много съм бил писал), в американски форум, където написах абсолютно същия пост, разбира се на английски, получих 4 много детайлни отговора, със странични съвети и предложения, и нито един от хората там не коментира колко много съм бил писал..

Живи и здрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от ivoaudi » 03 Апр 2022, 2:13

Колегите се пошегуваха съвсем чистосърдечно, не се засягай. А и все пак дадоха правилни мнения и си е помощ. Всъщност това, че описваш така подробно си е плюс. Тук има безброй пишещи, които напротив, не дават никакво или много оскъдно инфо. Ходи помагай в такъв случай. Иначе след още само три мения и всичко писано от теб ще се публикува без одобрение, успех!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 18.08.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 325i facelift m-sport
Мечтае да кара: E46 M3
Детайли за колата: Сток

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от vg_vassilev » 04 Апр 2022, 12:37

@ivoaudi, не съм се засегнал лично, просто е дразнещо. Определено оценявам мненията и наистина благодаря на всеки, който е отделил някакво време да ми отговори! :bchug:

Иначе, тъкмо влязох да ви дам ъпдейт - сменихме термостата с нов, ОЕМ, и след 2-3 дни тестване, мога да потвърдя, че проблемът е разрешен. :)
Механикът беше доста изненадан, защото явно за пръв път се сблъсква с подобен дефектен чисто нов термостат, но важното в крайна сметка е, че всичко е ОК сега.

Следващата стъпка е да сменим водната помпа и казанчето, и ще ми е мирна главата.

Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от ivoaudi » 07 Апр 2022, 3:47

Тоя изненадания механик прилича доста на повечето ми бивши. Правя какво правя, все съм втори.
Хайде, дано е наред вече пущината. Колкото за превантивната смяна на каквото и да е...., огромна грешка, но знам, че няма да ме послушаш :D
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 18.08.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 325i facelift m-sport
Мечтае да кара: E46 M3
Детайли за колата: Сток

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от vg_vassilev » 07 Апр 2022, 16:26

Може и да не те послушам, но ми стана интересно защо мислиш, че би било грешка. :D Доколкото знам, бързо може да стане сакатлък заради водна помпа или казанче, а същата операция я направих и със старата E46-ца, та затова не съм се замислял и сега. Ще съм благодарен да споделиш мнение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Температурата на двигателя спада по време на движение

Мнение от ivoaudi » 13 Апр 2022, 21:45

На пазара за авточасти(а и на всичко) от известно време е брутална боза. Това от една страна, а конкретно за помпите, точно марката за оригинално вграждане(забравих коя беше) е изпълнена по тъпашки лошо. Ширина на турбинката и хлабина между нея и корпус, тотално неадекватни, от там на обороти под 2500 буквално никакъв дебит. Та шансът да си хвърлиш хубавата, дори и стара помпа, за да сложиш дефектна никак не е малък.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook