Проблемен студен старт М54Б22
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- valdes4yyy
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14.01.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Детайли за колата: 2.2i 170hp, 2003год.
Проблемен студен старт М54Б22
Здравейте, колеги ! Откакто застуди времето, имам много странен проблем със студения старт, когато колата не е палена доста дълго време. Проблема се изразява с това, че колата буквално "тресе" и иска да изгасне ако не й помагам с педала на газта, но най-интересното е, че този проблем е единствено и само първите ДО 90 секунди. След като си поработи около минута и половина си се успокояват и обороти и работата на мотора, и няма и помен от лошия старт. Като за начало започнах с дежурните проблеми при този мотор, а именно : нови свещи, подмяна на всички вакуми, нова картерна вентилация + тръбите към нея, смяна на гарнитурата на капак клапани, проверка край ДИСА клапите и всмук. колектор със пръскане на спрей за старт дали ще има промяна в оборотите - нямаше промяна. Някакви идеи с какво да продължавам като решение ... ако е дебитомер или загиваща ламбда възможно ли е да се получават горепосочените проблеми само в началото на запалването ? Бензиновата помпа не е проверявана на какво налягане работи, но при ускорение и доускорение двигателя не се усеща да няма сила или да глъхне. Колата е на реални 307хил.км в момента, като аз съм си я вкарвал и не са пипани на 100% километрите.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Ако има газ и оправете настройките, ако няма - О-рингове на ваносите.
- valdes4yyy
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14.01.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Детайли за колата: 2.2i 170hp, 2003год.
Re: Проблемен студен старт М54Б22
spacepl написа:Ако има газ и оправете настройките, ако няма - О-рингове на ваносите.
Има газ, карана е седмица всеки ден само и единствено на бензин, което ще рече, че е правила минимум по 2 цикъла "студено-топло" на ден, отделно от това имам и извънградско каране, което би трябвало да уравновеси шорт и лонг тримовете и да няма проблем ако е от адаптациите. Тези О-рингове на "челото" към радиатора ли, които са или са някъде другаде ?
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Да, там са. На предната част на главата.
- valdes4yyy
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14.01.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Детайли за колата: 2.2i 170hp, 2003год.
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Ясно, предполагам, че трябва да падне пак капака на клапаните, защото по спомен беше цяла част, която ги държеше. Каква е обаче логиката ако е проблем с вануса да го прави само в началните 90-100 секунди ?
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Сменяш си повдигачите,и си решаваш проблема.Ако искаш пробвай с 1000- 1500лв да сменяш части на принципа проба- грешка,и ти гарантирам че пак до тях ще опреш. Има много информация по чуждите форуми,не е лошо да потърсиш. Преди няколко години имах 2бр Е39 с M54B30 и М54В25 с същият проблем, и след многото хвърлени пари на вятъра ,ми увря главата най накрая,ама беше късно.
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Записва ли някакви грешки, светва ли check engine лампата?
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Проблемен студен старт М54Б22
При така сменените и проверени неща
+1 за повдигачите и от мен
Имах същия проблем, може би не чак толкова добре изразен че да отива да гасне, но яко си тресеше сутрин. Мислех също че някой сегмент може да запича \понякога и това се случва, но записва мисфаери в ДМЕ\, но отварях мотора и сегментите си бяха повече от добре, без маслените разбира се
+1 за повдигачите и от мен
Имах същия проблем, може би не чак толкова добре изразен че да отива да гасне, но яко си тресеше сутрин. Мислех също че някой сегмент може да запича \понякога и това се случва, но записва мисфаери в ДМЕ\, но отварях мотора и сегментите си бяха повече от добре, без маслените разбира се
- valdes4yyy
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14.01.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Детайли за колата: 2.2i 170hp, 2003год.
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Така, значи грешките в началото бяха безброй мисфайъри и бедни смеси на различни цилиндри. След отстраняването на всичките горепосочени неща, понякога получавам мисфайър на 4ти цилиндър и веднъж там даде фира и бобината, които смених после с нови. Насоката с повдигачите може и да е правилна, тъй като рано сутрин имам усещане, че точно 1 цилиндър пропуска запалване, та ме навежда на мисълта че хидр.повдигач на 4ти цилиндър явно е в най-лошо състояние. Освен самите повдигачи, кое е препоръчително също да се замени, за да не се разпилява повторно мотора на по-късен етап ?
- valdes4yyy
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14.01.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Детайли за колата: 2.2i 170hp, 2003год.
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Само като допълнение, на 20-30 /относително/ студени паления се случва да си запали и да няма никакви проблеми, което съвсем ме обърква на къде да продължавам, а метода проба-грешка не е финансово най-удачен
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Здравейте , имам доказано адски много нагар около разпределителните валове (и не само там) та въпроса е може ли от нагара да се получава ефекта като при колегата ?
- valdes4yyy
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14.01.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Детайли за колата: 2.2i 170hp, 2003год.
Re: Проблемен студен старт М54Б22
ivoo написа:Чети тук viewtopic.php?f=34&t=273748&hilit=misfire+m54
Благодаря ти, Иво ! Ще я изчета обстойно, защото на пръв поглед имаме прекален сходен проблем с колегата, който я е пуснал преди това. Последен въпрос - ако са повдигачите не трябва ли да има някакво "тракане" или "щракане" при запалване сутрин ? Благодаря отново !
п.п. От всичко изчетено, стигам до извода просто да профилактирам бензиновите дюзи и горивния филтър да го сменя, защото вече е на 20-25хил.км /колата се кара главно на газ/, след това вече ако няма промяна /не вярвам да има/ ще прежаля на есен едни 1000лв и ще обслужвам ваносите заедно със смяна на всичките 24 хидр. повдигачи.
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Интeрeсна тeма !
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
- valdes4yyy
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14.01.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Детайли за колата: 2.2i 170hp, 2003год.
Re: Проблемен студен старт М54Б22
Ъпдейт !!!
Проблема е решен, след многото ходене по мъките и гореизброените неща, отидох при мой приятел, който се занимава с кодиране и ремап ! Пуснахме пълна диагностика на колата, всичко на пръв поглед изглеждаше да е наред, уви не беше така ! По негово предложение започнахме с кодирането и изключихме едновременно задни ламбди сонди, подгрев на катализаторите и т.н. "прахосмукачка". Рестартирахме изцяло адаптациите и покарах 200км на бензин, за да възстанови и направи нови адаптации ! Проблема със студеното палене ИЗЧЕЗНА ! Вече над един месец не съм имал никакви проблеми със студен старт, прекъсване или глъхнене сутрин !
Надявам се да съм бил полезен и да не се хвърлят хората на скъпите ремонти на повдигачи и вануси без да си струват!
Проблема е решен, след многото ходене по мъките и гореизброените неща, отидох при мой приятел, който се занимава с кодиране и ремап ! Пуснахме пълна диагностика на колата, всичко на пръв поглед изглеждаше да е наред, уви не беше така ! По негово предложение започнахме с кодирането и изключихме едновременно задни ламбди сонди, подгрев на катализаторите и т.н. "прахосмукачка". Рестартирахме изцяло адаптациите и покарах 200км на бензин, за да възстанови и направи нови адаптации ! Проблема със студеното палене ИЗЧЕЗНА ! Вече над един месец не съм имал никакви проблеми със студен старт, прекъсване или глъхнене сутрин !
Надявам се да съм бил полезен и да не се хвърлят хората на скъпите ремонти на повдигачи и вануси без да си струват!
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани