320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорение

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорение

Мнение от Drake » 29 Дек 2021, 21:57

Здравейте, колеги! :(

Накратко историята...

БМВ-то е Е46 320Д 150 к.с., 2019 изхвърли маслото заради счупено турбо. С помощта на съветите на много от колегите тук, успях да сменя турбото с друго преди 3-4 месеца (със сменена средна част). Очаквах мотора да е скапан, но всъщност е ОК. Свалих изпускателен колектор, турбо пътищата, всмукателния колектор, ЕГР-а и т.н. и ги почистих.

Сглобих колата обратно, но сега имам драма с вървенето на колата. След всяка интервенция/подмяна на части (по-долу съм изброил) върви нормално понякога, после пак се прецака, след това пак е ок.

Единият проблем е, че колата май стана по-отзивчива при ускорение по-късно - след 2-2200 е по-осезаемо ускорението, а резкият "кик" идва чак около 3000 оборота. Това не беше така преди.

А ГЛАВНИЯТ проблем е, че понякога, най-често на 3-та не иска да ускорява. Примерно - газ до дупка на 1-ва (доста мудна е, но май си е така при тия), 2-ра, и на 3-та върви до около 2700-2800 оборота и забива на 3000 и дори с натиснат до долу педал, оборотите се вдигат мнооого бавно. Интересно е, че го прави понякога и най-често, когато ускорявам от първа или място. Ако си е на 3-та и подам газ рязко, тогава рядко има проблем (случвало се е). Също така, ако забие така, върна оборотите до 2200 да речем и пак натисна (без да съм сменявал предавки и т.н.) много често тръгва колата и си дърпа до към 3700-3800 оборота.

ВЪВ ВИДЕОТО може да се види (на 1:28 - 1:40 се вижда най-ясно! Desired charge-air pressure 2300, a Actual charge-air pressure oколо 1100 и това продължава 4-5-6 секунди... Също и на следните моменти настъпвам колата, но не се държа толкова зле като в началото - 3:27 - 3:40 и на 6:27 - 6:40 сек.) как при рязко подаване на газ, желаното налягане се вдига много, а действителното пълзи много бавно.

ВИДЕО 1 (живи данни за налягане и т.н. от ИНПА):
https://www.youtube.com/watch?v=4me7Uj6n8ro

ВИДЕО 2 (Air mass живи данни):
https://www.youtube.com/watch?v=P1uhHY7PpNo

В други моменти от видеото се вижда как действителното налягане се вдига до 2500 mbar и изписва удивителна. Това дали е потенциален проблем (пренадуване?), който може да вкарва колата в някакъв авариен режим (четох за колеги в чужбина с такива проблеми).

Информативно - за кратък момент (80-100 км), след като първоначално сглобих всичко, мисля че колата вървеше, както преди случката. При рязко настъпване на 2-ра/3-та се замисля 1-2 сек и после тръгва, като при 2000-2200 имаше рязък тласък и дърпаше доволно (като за 20-ка :D) до към 3700-4000 оборота.

В даден момент обаче това спря да е така... от тогава съм сменил/проверил/почистил доста неща.

Сменени:
1) Клапан турбо (ел. клапана беше заминал - сложих от ЕГР-а и вървеше по-добре, купих нов и върнах тоя на ЕГР-а на място).
2) Почистен ЕГР.
3) Нови маркучи за вакуумите.
4) Почистен дебитомер, със спрей за целта.
5) Почистен МАП сензор с контактен спрей.
6) Нов филтър за картерните газове (оказа се, че и стария е "вечен", но го смених).
7) Нови - въздушен, маслен, горивен филтър под купето.
8) Масло - някакво евтино е, смятам като оправя тотално колата, да промия двг и да сложа висок клас.
9) Сменена гарнитура на вакуум помпата - сълзеше масло.

Проверени:
1) Турбо пътищата от турбото до преди ЕГР-а - направих си импровизирана машина за пушек и изглежда, че няма изтичане на въздух, НО БЕЗ налягане (преди това с тази машинка за пушек установих, че съм завъртял едно уплътнение преди дебитомера и смятам, че работи г.д. добре).
2) Проверих с пушека след ЕГР-а към колектора и ми се стори, че няма пропуски в колектора/гарнитурите и т.н.
3) Вакуум на маркуча към щората на радиатора има - като работи колата и го откача (че е най-удобен) си смуче (нз дали е достатъчно, но има вакуум).

ПОТЕНЦИАЛНИ ПРОБЛЕМИ:

1) Отзад напред - съмнява ме меката връзка след катализатора (мн малко вероятно, но все пак) в какво състояние е (катализатора е изкормен от предишния с-ник).

2) Фланеца, който пасва на топлата част на турбото съм го напаснал леко криво (едната шпилка на турбото, което купих е с леко дефектна резба и съм сложил 2-3 шайби, защото не искаше да се затегне болта). Гледах го мн пъти, даже пръсках със сапунена вода при работеща кола, не изглежда да губи газове, ама не знам..

3) Актуатор - според мен работи ок. Гледах клипчета, сравнявах, наблюдавах - движи се, държи вакуум.

4) Геометрия - нямам представа за състоянието ѝ, както и дали не е запекла. Смятам, че е един от потенциалните виновници. Не ми се сваля отново, преди пролетта, турбото, но гледах някакви добавки за почистване на геометрии - хората уж са мн доволни (?).

5) ПРЕМАХНАТ Вакуум Резервоар - "тулумбата" ѝ счупих единия от накрайниците, към който се връзва маркуч за вакуума, затова я махнах. Според мн хора, колата трябва да е по-рязка, но попадах на мнения на хора, които твърдят, че без тоя резервоар са имали проблеми. Може би зависи от мн фактори, изправност на вакуумната с-ма, помпата и т.н.

6) Вакуум помпата - при положение, че течеше, макар че очевидно е гарнитура..

7) ДЕБИТОМЕР - докато го разглеждах за омасляване (цялата всмукателна система беше в масло преди да почистя) може и да докоснах сензора. По памет пипах до него, но самия сензор нз. Вероятно е ОСНОВНИЯ проблем, но преди да хвърля 150-200 лева за нов, моля за мнения (ако някой опитен колега може да идентифицира по видеата, да речем). И относно дебитомера - не разбрах при тоя модел - ОБУЧАВА ли се после през компа. Последната информация ми е, че той сам си се адаптира след определено време (зависи ли - дали е ОЕМ или китаец?).

8) ЕГР-а - пробвах да го изолирам (вакуума затапих) и не съм сигурен, но ми се струва, че няма разлика/по-зле беше колата. ОБАЧЕ, като знам колко беше запекъл, дали работи както трябва - не съм сиг (добре почистен е).

9) МАП СЕНЗОР - при положение, че във видеото основният проблем е с налягането (desired/actual), то драма с МАП-а е мн възможна май? Имам с него и друг проблем ... някъде изскубах и загубих телчето, което пречи на буксата му да се откачи. Следя го да си е на мястото, а и колата ту работи, ту не, тоест ако се е извадила буксата в даден момент, тогава нямаше да работи никога колата (а има редки моменти, в който е ок).

10) BOOST LEAKS - все още не съм намерил как да тествам системата под налягане. Гледам разни "направи си сам" идеи - с тапи за ПВЦ-тръби и въздух от компресор, но не съм намерил точните размери тапи, както и се чудя как е най-добре да стане. Обмислям да направя снадка - на студената част на турбото да надена гумен маркуч със скоба и затапен с тапа, а от страната на гумения маркуч влизащ в ЕГР-а да надувам с тапа (с монтиран винтил) и въздух под налягане?

11) Не изключвам и да губи вакуум от някъде, но май е малко вероятно.

13) Разбира се, може и да е проблем с настройката на лостчето на актуатора, но ми се струва, че на пръв поглед си е както е било фабрично - белезите с боята са един срещу друг, а и колата се държи различно в различни моменти, ако е от него (или само в него) проблема, то винаги ще се държи по даден начин...

13) ДРУГО (?).

Най-сърдечно благодаря на всеки включил се с идеи :). Много искам да я оправя тая пуста кола, че ми съкрати живота...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: 320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорен

Мнение от stefan_suny » 05 Яну 2022, 0:11

Запекла или недобре регулиране геометрия на турбината. И забрави че ще се оправи с добавки.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: 320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорен

Мнение от dxd » 05 Яну 2022, 9:38

Дебитомера е консуматив,щом си го налял и с масло пиши го заминал,само Бош.Сменях го преди 2г, около 160лв с отстъпката е.Лесно може да се провери,откачаш го и газ ,ако колата върви осезаемо по-добре с откачен,сменяй.Аз бих го сменил така или иначе и да задължително след това се адаптира при човек,сам няма да може.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: 320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорен

Мнение от h0r4ex » 07 Яну 2022, 20:41

Имам доста сходен проблем като твоя. Колата е пълен труп преди 3000хил. оборота след това рита жестоко. Стари, нови турбини сменяни - НИЩО. Смяна клапаните за налягане на турбина и егр - НИЩО. Смяна на компютър от друга кола, вървяща без проблем - НИЩО. Чипосване - НИЩО. Утре ще пробвам, смяна на дебитомер от кола която си върви без проблем и чистене на адаптаций на дебитомера през ИСТА и това ако не помогне не знам и аз какво да правя вече с тази кола.
ЕДИТ: забравих да спомена и други неща: Смяна на рейл с двата датчика - Отново никаква промяна, Смяна на помпа под шофьора - отново никаква промяна, смяна на дюзи(стендовани, всичко точно) - отново нищо. Колата не набива никакви грешки.
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: 320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорен

Мнение от dxd » 09 Яну 2022, 11:14

h0r4ex написа:Имам доста сходен проблем като твоя. Колата е пълен труп преди 3000хил. оборота след това рита жестоко. Стари, нови турбини сменяни - НИЩО. Смяна клапаните за налягане на турбина и егр - НИЩО. Смяна на компютър от друга кола, вървяща без проблем - НИЩО. Чипосване - НИЩО. Утре ще пробвам, смяна на дебитомер от кола която си върви без проблем и чистене на адаптаций на дебитомера през ИСТА и това ако не помогне не знам и аз какво да правя вече с тази кола.
ЕДИТ: забравих да спомена и други неща: Смяна на рейл с двата датчика - Отново никаква промяна, Смяна на помпа под шофьора - отново никаква промяна, смяна на дюзи(стендовани, всичко точно) - отново нищо. Колата не набива никакви грешки.

Аз бях така,след 2500 тръгваше колата,откачи го най-лесно и ако тръгне колата значи е той.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: 320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорен

Мнение от h0r4ex » 14 Яну 2022, 21:54

dxd написа:
h0r4ex написа:Имам доста сходен проблем като твоя. Колата е пълен труп преди 3000хил. оборота след това рита жестоко. Стари, нови турбини сменяни - НИЩО. Смяна клапаните за налягане на турбина и егр - НИЩО. Смяна на компютър от друга кола, вървяща без проблем - НИЩО. Чипосване - НИЩО. Утре ще пробвам, смяна на дебитомер от кола която си върви без проблем и чистене на адаптаций на дебитомера през ИСТА и това ако не помогне не знам и аз какво да правя вече с тази кола.
ЕДИТ: забравих да спомена и други неща: Смяна на рейл с двата датчика - Отново никаква промяна, Смяна на помпа под шофьора - отново никаква промяна, смяна на дюзи(стендовани, всичко точно) - отново нищо. Колата не набива никакви грешки.

Аз бях така,след 2500 тръгваше колата,откачи го най-лесно и ако тръгне колата значи е той.

За жялост не тръгва ... но, ми направи впечетление, че когато изтривах старите адаптаций ми изписваше 0.00 демек, че уж дебитомера не мерил нищо(това са данните сабирани от дебитомера и са някакви цифри), но дори и да го изключа не тръгва. ...
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

Re: 320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорен

Мнение от Drake » 24 Яну 2022, 12:01

Здравейте, пичове...

Чак сега пиша, че не ббеше одобрена темата дълго време и забравих да проверя какво се случва с нея.

При мен се оказа, че и "новото" турбо се е прецакало. Перките на студената част, които бяха в перфектно състояние като слагах турбото, имат поражения... липсващи парченца и т.н.

Добре, че видях навреме, че можеше да сменя още 10 неща..

Много ми е интересно как се чупи втора турбина и то за по-малко от 200 км каране!!! Един от вариантите е да съм пропуснал някъде твърда частица във въздуховода след филтъра. Дали е възможно да е проблем с маслените пътища?

Мисля да си взема нова CHRA и да сменя сегашната. Ако не се оправи след това, колата заминава за части...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: 320d 150 - Не върви равномерно, губи мощност при ускорен

Мнение от VladiE » 28 Яну 2022, 14:55

Проблем от подобен тип винаги е свързан с турбото. Най-често геометрия или картридж.

Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook