Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата течност

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 520
Регистриран на: 28.11.2008

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от abracadabra » 02 Дек 2021, 16:02

The Heartlistener написа:Намалете работната температура на тоя мотор за да спрат да протичат връзки, да пука казанчета и т.н.
Термостат на 95 гр. от стария М43 /Е36/ - лесен и полезен ремонт. С тия 105+ рискът все нещо да тече е голям. Няколко градуса надолу означават много.


Намаляването само с нов термостат ли става или чрез бърникане в компютъра?
Чак сега асимилирах текста на колегата, "Термостат на 95 гр. от стария М43 /Е36/".
По-добре ли ще е - споделете плюсове и имнуси.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от Moni_BMW » 02 Дек 2021, 17:20

Слага се термостат от М43 за Е36 който отваря на 95гр.някъде . И аз мисля да направя такава манипулация на мойто да видя как ще е ,но не сега живот и здраве на пролет.
///M power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1086
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от The Heartlistener » 02 Дек 2021, 17:41

abracadabra написа:
The Heartlistener написа:Намалете работната температура на тоя мотор за да спрат да протичат връзки, да пука казанчета и т.н.
Термостат на 95 гр. от стария М43 /Е36/ - лесен и полезен ремонт. С тия 105+ рискът все нещо да тече е голям. Няколко градуса надолу означават много.


Намаляването само с нов термостат ли става или чрез бърникане в компютъра?
Чак сега асимилирах текста на колегата, "Термостат на 95 гр. от стария М43 /Е36/".
По-добре ли ще е - споделете плюсове и имнуси.

Никакво бърникане. Фланецът на термостата е 1 към 1 към главата като дупки за болтовете. Термостатът от е36 е с обикновена скоба, затова само се отрязва края на маркуча в 46-цата /пластмасовия щуцер/ и се захваща със скоба.
Буксата на нагревателя от 105 градусовия се оставя свободно. Това че ще записва грешка в еку-то няма никакво значение, а който го дразнят такива неща може да забоде фабричен резистор в буксата и готово. Има ги в продажба с ОЕМ номер 13901734469.
Минуси няма, само плюсове. Термостатът отваря по-рано, съответно и перката ще тръгва по-рано. Не се кара на ръба на прегряването с всичките рискове от това и налягането ще е по-ниско - не протичат постоянно елементи от охладителната система.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 26.09.2008

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от veskot » 03 Дек 2021, 8:02

Преди две години и аз направих "упгрейда" към 95 градусов термостат. Доволен съм , препоръчвам го.
По борд - нещата са 96-97, при натоварване 98-99. Няма голям избор от марки - като бер, гейтс, .. беше нещо по-ширпотреба мейле - това беше положението в няколкото големи вносителя, в ебей също. но си работи без проблем до момента

Има няколко момента
1) понеже температурата е спаднала с 8-10 градуса, а системата за управление на перката (управлението е с ШИМ от компютъра вземащ няколко фактора - скорост, температура на изхода на радиатора, на главата, и ред други - има pdf ) - очаква старите данни (например за да включи перката чака изходящата вода от радиатора да е 80 градуса, или да включи аварийно по-висока скорост - да мине температура на главата 105) - може да има известни страностти в работата на перката (давам пример - при бавно продължително катерене на стръмен наклон - перката перката неможе да се пусне на виоките степени - понеже температурата едва стига 99 градуса на главата, а изхода на радиатора 85). Тествах с два многооборотни тримера поставени в кутията на ЕКУ-то паралелно на кабелите идвщи от двата термистора за главата и радиатора - за да "изместя" измерената температура така че съответства отново на заводските данни. Температурите спаднаха още с 1-2 градуса заради по-адекватното държане на перката. Pdf- за четене от bimmerforum относно управлението и не само на перката https://www.bimmerfest.com/attachments/e46-electric-fan-cooling-system-tidbits-2019-pdf.1034256/

2) понеже управлението на нагревателя не работи - липсва онова "принудително " оглаждане - когато ЕКУ-то включи нагревателя и температурите от 106-107 градуса ставаха 84-85

Горните две неща са само странични наблюдения - по т.1 нещата експериминитрах и работят но ги махнах с идеята да заменя многооборотните тримери с точен резистор, заради вибрациите в автомобила.

Така че - упгрейда си заслужава
За мен ползата е в това че съм монтирал газ, изпарителя се затопля от водата (държеше преди - 96 градуса на корпуса) паралелно на парното преди клапана. И на всеки 30к км мембраните се пробиваха и ги сменях (понеже почваше леко да изпуска аварийно газ през шуцера към входящият колектор и палеше малко по-трудно). Вече нямам този проблем , след като спадна с 10градуса темперастурата - мембраните държът

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от ildivvy » 03 Дек 2021, 10:14

Това с паралелно свързания резистор на термисторите не го разбрах добре... Общото съпротивление на паралелно свързани резистори е по-малко от това на най-малкия свързан резистор! Единия променя своето съпротивление заедно с промяната на температурата, а другия ти е фиксиран..? Ще имаш някакви странни показания, според мен!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 26.09.2008

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от veskot » 03 Дек 2021, 19:08

За да излъжа еку-то че 97граудса ->105 (т.е да ги ползва за сметките, да ги показва и на скритото меню) паралелно на термистора който има тази характеристика
Изображение

който около 97 радуса дава 180 ома съм свързал в паралел резитор който да е бил около 2-2.2к (под формата на многооборотен тример) за да накарам показанията да бъдат както трябва. Наясно съм че с поставяне на резистор по-горната графика не се измества по Y оста линейно навсякъде (да се шифтва), но впредвид че правя корекция с 10% резистор в паралел линеноста за мен е пренебрежима. Резултата е че перката работеше доста по адекватно - спрля на кръстовище дълго се усещаше как повява горещ въздух - както едно време с 105 градусовия термостат.
По аналогия - направвих и за другия термистор - който е на изхода на водата след радиатора. при него точката която ме интересуваше бе 70 градуса да стане 80 градуса - за да "запали перката"
Това са мои експерименти и споделям какво съм наблюдавал и опитал

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от stefan_suny » 04 Дек 2021, 20:31

Не намирам за редно да се пипа показанието на сензора на главата, той участва пряко в образуването на гориво-въздушната смес и тези да кажем 10% отклонение със сигурност ще повлиаят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от ildivvy » 05 Дек 2021, 12:08

Мисълта ми беше, че с този тример, електрониката няма да може да 'хваща' температури под 20'С ! Просто тогава общото съпротивление ще е около 2,4кОм. Иначе за температурите, които искаш да 'коригираш' става!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Светна ми за минута лампата за нивото на охлаждащата теч

Мнение от stefan_suny » 05 Дек 2021, 19:40

Ми то и на мен това ми беше мисълта, не бях загледал графиката, наиситина под 20 градуса няма да показва, и сещай се тогава при -10 -15 дали ще може да запали.....

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook