Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Чел съм теми за обезвъздушаване и се извинявам че пускам нова. Става на въпрос за м52ту. Проблемът е следния: светва ми лампата за ниско ниво на течността. Опитвам се да я обезвъздуша, като процедирам по следния начин : на изгасен двигател отварям капачката и пробката, наливам течност докато прелее през пробката (през това време е на парно на топло). Паля колата и я загрявам и при каране пак светва лампата. Реших да видя какво се случва и отворих капачката внимателно при изгасен двигател като по борд е 90 градуса течността, паля колата както е с отворена капачка и нивото започва да се покачва и прелива от капачката. Каква е причината за това преливане. Нещо бъркам и не мога да разбера къде. Дайте съвет какво да направя. Иначе при шофиране колата поддържа нормални температури, но лампата светва при малко повечко обороти.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Лампата може да свети и от бъгнал датчик...
Направи това, което си правиш, нека да почне да духа топло в колата. После нека изстине двигателя за около час и отвърти капачката на разширителният съд и остави колата така няколко часа, най- добре за цяла нощ. На другия ден, ако е необходимо долей антифриз.
Направи това, което си правиш, нека да почне да духа топло в колата. После нека изстине двигателя за около час и отвърти капачката на разширителният съд и остави колата така няколко часа, най- добре за цяла нощ. На другия ден, ако е необходимо долей антифриз.
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Аз обезвъздушавам по следния начин: Наливам с фуния докато не започне да прелива през малката горна пробка и спрат да излизат мехурчета. Автомобила е вдигнат на трупчета отпред. Затварям всичко. Оставам нивото на макс и паля. Оставам да работи на парно на макс докато не вдигне нормална работна температура проверена с диагностика или скритото меню. 20мин да поизстине, отварям капачката и доливам ако е нужно. Карам си нормално и на другия ден проверявам нивото. До сега не съм имал пропуск по този начин.
Лампата за ниво свети вероятно заради разширителен съд, който не е ОЕМ.
Нивото се покачва, понеже при бмв охладителната система работи на 2 бара поради няколко причини и когато антифриза не е под налягане се разширява.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Лампата за ниво свети вероятно заради разширителен съд, който не е ОЕМ.
Нивото се покачва, понеже при бмв охладителната система работи на 2 бара поради няколко причини и когато антифриза не е под налягане се разширява.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Разширителя наистина не е ОЕМ. За първо време мисля да сложа датчика от казанчето за течност за чистачки, той на мястото на разширителя да проверя дали ще спре да свети.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Напълно нормално е да изхвърля вода при работещ двигател и отворена капачка . Водата не може да се завърти нормално през системата и излиза навън когато е отворена капачката . Така не се обезвъдушава . Ако има съмнения за въздух в системата на загрят работещ двигател се развиват внимателно пробките за обезвъздушаване на термостата и ако има друга някъде по тръбите или радиатора докато излезе вода като се изчаква малко да изтече . После като се изстине мотора поне 4-5 часа се долива до нормата .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
...и двигателя не работи с налягане на водната система от 2 бара, а на толкова е клапана в капачката, който ще изпусне аварийно, ако то бъде достигнато! При нормално положение и 80-90'С на водата, налягането не е повече от 1,2-1,3 бара. Обикновено се прави това, което Джордана е писал... Обезвъздушава се от пробките докато работи двигателя! Проверка и доливане, ако трябва, на другия ден и готово! Опитай по този начин и ще видиш, че работата ще стане !
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Леко грешка на езика за 2та бара, но виждал ли си м52ту с оем термостат да работи на 80/90 градуса? А с климатик?ildivvy написа:...и двигателя не работи с налягане на водната система от 2 бара, а на толкова е клапана в капачката, който ще изпусне аварийно, ако то бъде достигнато! При нормално положение и 80-90'С на водата, налягането не е повече от 1,2-1,3 бара. Обикновено се прави това, което Джордана е писал... Обезвъздушава се от пробките докато работи двигателя! Проверка и доливане, ако трябва, на другия ден и готово! Опитай по този начин и ще видиш, че работата ще стане !
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Ами за термостата, моят отваря точно на 97 по борд, ОЕМският също отваряше на 97. Иначе май имам проблем и с датчика. Отворих капачката при студен неработещ мотор (на контакт преди запалване) и накарах брат ми да следи лампата, а аз надигах поплавъка и го натисках надолу, все си свети лампата без значение от положението на поплавъка.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
sente99 написа:Леко грешка на езика за 2та бара, но виждал ли си м52ту с оем термостат да работи на 80/90 градуса? А с климатик?ildivvy написа:...и двигателя не работи с налягане на водната система от 2 бара, а на толкова е клапана в капачката, който ще изпусне аварийно, ако то бъде достигнато! При нормално положение и 80-90'С на водата, налягането не е повече от 1,2-1,3 бара. Обикновено се прави това, което Джордана е писал... Обезвъздушава се от пробките докато работи двигателя! Проверка и доливане, ако трябва, на другия ден и готово! Опитай по този начин и ще видиш, че работата ще стане !
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Нека да са 97'С, но налягането не е повече от 1,5 бара със сигурност!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Датчика е магнитен и вероятно няма да успееш да изгасиш лампата по какъвто и да е начин, освен с нов оригинален казан. BEHR 100% нямат проблем с нивомера, но последно бяха спрени от производство и нямаше бройки налични. NRF върви с датчик и капачка, капачката и нямам вяра, но казана е добро качество и свети лапмпата много рядко, ако си под наклон, с техния си датчик, с оригиналния е по-зле.
Ако имаш парно, не изхвърля водата и не прегрява, не се занимавай повече. Така и така работиш по нея, пусни един тест на перката, за да си сигурен, че работи (ако не си с виско).
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Ако имаш парно, не изхвърля водата и не прегрява, не се занимавай повече. Така и така работиш по нея, пусни един тест на перката, за да си сигурен, че работи (ако не си с виско).
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Re: Проблем с обезвъздушаване на охладителна течнос
Пробвай да я обезвъздушиш така колега https://youtu.be/F1XkXd3ouz4 ! И при повече обороти щом ти свети лампата значи надува и изпуска отнякъде . Форсирай колата на място и търси течове ! Аз имах подобен проблем и се оказа , че ми е спукан маркуча за охладителната течност . Може и от казанчето да тече !
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани