Предстои ми смяна на турбо

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 8.05.2021
Пол: Мъж

Предстои ми смяна на турбо

Мнение от rasim2000 » 08 Май 2021, 22:01

Здравейте, предстои ми смяна на турбо и имам няколко въпроса. Състоянието на сегашното турбо е, че по думите на майстора влиза масло от кулер пътищата в турбината (и може да засмуче в топлата част масло). Това бяха думите на майстора, не съм наясно много с тези работи (с турбо). От долу като погледна има сериозно омасляване на кулер пътищата и отгоре като погледна до датчика се вижда омасляване. Преди да дам данни за колата мисля да сложа хибрид или по-голямо турбо 2260 за да дигна още малко конете и нм. Или ако някой е минал по този път дали има смисъл от хибрид и по-голямо турбо нека да се изкаже. И като цена колко ще ми струва + - като дръпна чертата (с ремонт, турбо, маркучи, датчиди и т.н...а бе всичко..).

Данни за колата:

e46 320 дизел 2003 код на двигател M47N 150к.с 6 скорости ръчка. (Колата е с чип 185,9кс 462нм също така има сложен кулер, но размерите не ги знам.)

Въпросите ми са:

С какво турбо да сменя сегашното?
Къде мога да направя тази процедура, при кадърен майстор? (Мисля във Варна там съм чувал, че има кадърни майстори и след това в Madness за пренастройка и дино тест)
От къде мога да си взема турбо? (Ако ще е хибрид къде да го пратя?)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Предстои ми смяна на турбо

Мнение от gromovich » 11 Май 2021, 15:58

Преди бях писал на Адлер дали на този двигател има смисъл да се слага хибридно турбо и директно ми казаха не. Смени си филтъра за картерните газове, защото понякога омасляването е от него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Предстои ми смяна на турбо

Мнение от VladiE » 11 Май 2021, 19:51

Всички имат леко омасляване в турбо маркучите и е точно от картерната вентилация. Колко точно масло имаш и къде? По обяснението което си написал става ясно, че не си разбрал какво ти е казал механика.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk Pro

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 8.05.2021
Пол: Мъж

Re: Предстои ми смяна на турбо

Мнение от rasim2000 » 11 Май 2021, 20:24

VladiE написа:Всички имат леко омасляване в турбо маркучите и е точно от картерната вентилация. Колко точно масло имаш и къде? По обяснението което си написал става ясно, че не си разбрал какво ти е казал механика.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk Pro


Самите места утре ще ги снимам и кача, а до колко е омаслено повече от нормалното (за мен). А какво не съм разбрал от майстора тази част теб не можах да те разбера. Казах думите, които ми каза майстора, че турбината е за смяна и поема масло от омаслените тръби. Аз знам, че турбото се омаслява с маслото от двигателя, но това, че ще влезе в топлата част масло това не ми е ясно. Утре ще кача снимки с местата. И между другото нямам загуба на масло, проверявам си щеката постоянно. И също така ако някой от Бургас, на който диагностиката му е хубава мисля, че и с нея може да се види колко надува и дали има някакви проблеми както ми казаха.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 8.05.2021
Пол: Мъж

Re: Предстои ми смяна на турбо

Мнение от rasim2000 » 18 Май 2021, 16:17

Изображение

Изображение

Изображение

Първата снимка е от тръбата на кулера (от шофьорската страна).

Втора и трета снимка от лявата страна точно до двигателя.

Мисля, че това омасляване е повече от нормалното.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Предстои ми смяна на турбо

Мнение от VladiE » 20 Май 2021, 10:37

Топлата част - турбинната перка се върти от изгорелите газове, а студената - компресорната перка нагнетява въздуха в кулера, а от там отива отгоре в колектора. Няма как да засмуче масло от кулера, за това ти казвам, че нещо не си разбрал обяснението на механика. Това омасляване не е страшно, но не е и за пренебрегване. Махни тръбата след дебитомера (номер 3 от схемата по-долу), която отива на студената част на турбото и виж дали има много масло идващо от сепаратора на картерни газове. Маслото там идва от средната тръба, къса и с по-малък диаметър. Ако там имаш много масло, а не леко омасляване, по-скоро трябва да смениш сепаратора (номер 11 от втората схема)

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_0962

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3312

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 8.05.2021
Пол: Мъж

Re: Предстои ми смяна на турбо

Мнение от rasim2000 » 25 Май 2021, 20:44

VladiE написа:Топлата част - турбинната перка се върти от изгорелите газове, а студената - компресорната перка нагнетява въздуха в кулера, а от там отива отгоре в колектора. Няма как да засмуче масло от кулера, за това ти казвам, че нещо не си разбрал обяснението на механика. Това омасляване не е страшно, но не е и за пренебрегване. Махни тръбата след дебитомера (номер 3 от схемата по-долу), която отива на студената част на турбото и виж дали има много масло идващо от сепаратора на картерни газове. Маслото там идва от средната тръба, къса и с по-малък диаметър. Ако там имаш много масло, а не леко омасляване, по-скоро трябва да смениш сепаратора (номер 11 от втората схема)

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_0962

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3312

Погледнахме тази тръба след дебитомера, имаше омасляване но съвсем малко майстора каза, че това е нормално. И за омасляването на тръбата на кулера е било нормално от самото налягане. За сега нищо няма да пипам по-нататък един upgrade на турбото мисля да направя с хибрид.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook