N42 прекъсващи бобини САМО на газ

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от nedbmw » 13 Апр 2021, 18:49

Случвало ли се е да ви прекъсва някоя или няколко бобини когата карате на Газ, а на бензин да няма проблеми. На мен щото да! Прекъсва ми предимно когато понатисна в ниските обороти до към 1800 и после се оправя ако лекичко ускорявам не се усеща! Един път смених едната бобина с една втора употреба и се оправи сега пък на друг цилиндър се появи но понякога и едновременно на трите други на които не съм ги сменял бобините. Когато си монтирах газовата и тествах колата само на високи над 5000 об ми прекъсва при рязко ускоряване но това го отдавам на други неща едва ли е от бобините! Имам сервизната история на колата още от нова и тези бобини са сменяни с Бош на около 40-50 хил км. Сега съм на около 170хил. км. и явно им е дошло времето но защо ми сигнализират за сега само на Газ. При обогатяване на сместта го прави, ако я гъделичкам лекичко няма нищо. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от ivoaudi » 13 Апр 2021, 20:38

По принцип ако има какъвто и да е проблем, той се проявява именно на газ, но това което описваш се получава при кофти свещи по-скоро
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от spacepl » 14 Апр 2021, 8:03

Газта е по-добър диелектрик от бензина. Ако на бензин искрата в цилиндъра прескача при 18 000 волта, то на газ тя прескача при 21 000 волта (примерни числа). По тази причина, ако някъде има проблем с изолацията на кабелите, свещите или бобината на бензин всичко е ок, но на газ не.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от zvetiko » 14 Апр 2021, 8:25

spacepl написа:Газта е по-добър диелектрик от бензина. Ако на бензин искрата в цилиндъра прескача при 18 000 волта, то на газ тя прескача при 21 000 волта (примерни числа). По тази причина, ако някъде има проблем с изолацията на кабелите, свещите или бобината на бензин всичко е ок, но на газ не.


Йонизира се не горивото, а въздуха в горивната камера....

За мен проблема е в газовата уредба. Двигателят е сложен и не всеки газов компютър може да управлява правилното подаване на газ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от spacepl » 14 Апр 2021, 8:38

zvetiko написа:
spacepl написа:Газта е по-добър диелектрик от бензина. Ако на бензин искрата в цилиндъра прескача при 18 000 волта, то на газ тя прескача при 21 000 волта (примерни числа). По тази причина, ако някъде има проблем с изолацията на кабелите, свещите или бобината на бензин всичко е ок, но на газ не.


Йонизира се не горивото, а въздуха в горивната камера....

За мен проблема е в газовата уредба. Двигателят е сложен и не всеки газов компютър може да управлява правилното подаване на газ.


...а кое се смесва по-добре с въздуха? Газта или пулверизирания бензин?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от zvetiko » 14 Апр 2021, 9:56

...количеството на горивото е над 14 пъти по-малко от въздуха, така, че да се разглеждат диелектричните му свойства няма смисъл. По същият начин може да разглеждаш влиянието на електромагнитното поле на алтернатора върху бобините на запалителната система или как влияе изключването на отоплението на дроселовата клапа, върху броя на кислородните молекули. Ако стехиометричното отношение въздух/ гориво не е правилно, след определени стойности, и на бензин, и на газ няма да има запалване. При колегата най-вероятно има неправилни настройки на газовия инжекцион.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от spacepl » 14 Апр 2021, 10:09

Ок. То е 14 пъти по-малко, но все пак е между електродите на свеща за да има запалване, а и разликата от 18 до 21 киловолта е в пъти по-малка от 21 (примерно). Не ми се спори и няма да пиша повече. Факт е, че проблемите със запалителната система на една кола с газ-бензин се проявяват първо на газ.
:driving:
Лек ден и безсмъртие.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от nedbmw » 14 Апр 2021, 14:16

Не е свещи сменях ги и пак същите номера. Кабелите до бобините и буксите са в ред. Газовата не ми прави номера. Кокто ви казах година след поставяне на газовата се случи това. По принцип и на бензин в ниските от 1200 до към1800 колата малко се дърпа и после рязко наема но това го отдавам че изпускателния ми вал е на границата на корекция от вануса някъде около 119 гр. Скоро ще я отварям да презацепя валовете и дано се оправи това. Ще пробвам и още нещо да намаля дупките на газовите клапани щото, като и правя адаптация ми показва ,че са големи. Сега са разпробити на 2,2 милиметра двигателя ми е 143 коня дават го даже да е с 2,5. Когато е студена до към 60-70 гр не прекъсва явно повредените бобини съпротивлението им е в нормите но като загреят, а те са наврени знаете къде и тогава прекъсва

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от ivoaudi » 14 Апр 2021, 17:49

Бобини, та бобини. Сега изплю камъчето, че и на бензин не ти работи колата, което обезсмисля всичките ни спорове и съвети към темата ти.
Ако ти ни подведеш, съвсем логично и ние няма да ти помогнем!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от nedbmw » 14 Апр 2021, 19:02

ivoaudi написа:Бобини, та бобини. Сега изплю камъчето, че и на бензин не ти работи колата, което обезсмисля всичките ни спорове и съвети към темата ти.
Ако ти ни подведеш, съвсем логично и ние няма да ти помогнем!

Не съм те подвел чети концентрирано, какво описвам. За теб, ще повторя, колата така си я взех с този проблем и след поставяне на газовата си вървеше поне година докато бобината на първи цилиндър ми направи номер. Сложих я на втория цил и там същото. Смениях я с втора употреба след това поне половин година нямаше дертове. Миналата година лятото пак взе да прекъсва на газ и на диагностиката ми показа 2,3 и 4 цилиндър. Не съм ги сменял все още но когато прекъсва последно време излиза само грешка само на втори. Но като стане горещо лятото съм сигурен, че ще дадат фира и другите на 3-4 цил. Както беше миналата година.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от ivoaudi » 14 Апр 2021, 20:07

Добре, ма самия факт, че имаш проблеми на бензин говори достатъчно, че дори няма нужда да се чудиш защо имаш проблеми на газ. Добрата работа на мотора по принцип ти е базата, основата на която ще стъпи настройката на газ. Изобщо не изключвам проблеми с бобини както се съмняваш ти, но едно че не можеш ей така с мерене на съпротивления да установиш колко са годни, второ, че описаните проблеми могат да бъдат провокирани от какво ли не. Възможно най-вероятен и чест дерт особено за тоя мотор пък е неотчетен въздух. Който пък може да влезе от около 200 места и нищичко не преувеличавам, ако се напъна ще изброя и повече.

Ако искаш да си поправиш автомобила, постъпи логично - преди всичко останало прочетете читаво мотора и анализирайте. Задължитлно с някой, който не съди за бобините по съпротивленията им. Ако не сториш хубава основа на къщата като я градиш, няма да я бъде!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от nedbmw » 14 Апр 2021, 21:31

Нали ти казах, че на бензин не ми прекъсва колата и не показва на диагностика никакви грешки. Имам от няколко месеца и INPA и с нея по подробно тествам. За мен това са бобините и на това мнение са гледам и някой колеги които го споделиха в моя пост, като подробно обясниха начина на запалване на газовъздушната смес. Тя е по капризна от гледна точка на съотношение и по трудно запалима в определени условия и за това първо излизащите от строя бобини сигнализират на газ, че не са в нужната изправност, като менят съпротивлението на намотките си когато се нагреят в главата. И за да ти докажа че при газ се изисква по стабилна енергия на искарата мога да ти дам пример с един стар Москвич осмак, който е наследство от баща ми. До сега не му е правен основен ремонт само сегменти са сменяни един път още 80-те години та вече налягането в цилиндрите му е около 5 бара. Зимата като е студено под 4-5 градуса не може да запали директно на Газ. Но ако му подкача бензин в карбуратора опъна смукача и пали. Просто бензино-въздушната смес е по запалима. Така, че недостатъчно нагрятата газо-въздушма смес в цилиндрите при такт компресия заради студения въздух не може да бъде запалена от свеща въпреки, че имам сложено и електронно транзисторно запалване което повишава искрата в сравнение с конвенционалната система само с бобина. Малко да е по топло в гаража например 10 градуса и Москвето пали веднага на газ и рядко ми прави чакмаци.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от ivoaudi » 14 Апр 2021, 22:01

:D Аз не знам защо ми обясняваш неща, които съм учил преди 30г далеч по-подробно. И мажоретките са на път да научат, че искрата пробива по-трудно при газо-въздушната смес, отколкото бензинова такава. Това по никой начин не променя тезата, че първо тряба да оправиш колата да тръгне СУПЕР на бензин. Сега просто истерично се опитваш да впрегнеш каруцата пред магарето.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: N42 прекъсващи бобини САМО на газ

Мнение от nedbmw » 02 Май 2021, 21:26

Смених проблемната бобина и колата тръгна на газ

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook