M52TU Дросел, настройка?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
M52TU Дросел, настройка?
Здравейте. Прикачам снимка на дросел за M52TU. На него има винт с гайка. Може ли обяснение, какво регулираме с него, защо има 2 палеца към клапата свързани с пружина, имат ли отношение към празния ход, темпомата вероятно също е там, колко трябва да е отворена клапата в свободно положение? Не намерих такава тема и ще е интересно да бъде обсъдена.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M52TU Дросел, настройка?
Колега, има два палеца, за да може при съответните режими на управление на двигателя, електрониката да поеме управлението на дроселовата клапа, без значение колко натискаш газта. Регулиращият винт, най- добре да не го пипаш, по принцип се търси първото положение, при което клапата не затяга. Празните обороти се регулират със стъпковото моторче. Ако имаш идея да стабилизираш нещо в тази област с винта на дроселовата клапа, по-добре не го прави, така няма да решиш проблема.
Re: M52TU Дросел, настройка?
Имам пропадане на празния ход при спиране на светофар. Всяка една възможна причина описана някога във форум (български или не) е проверена и отхвърлена. Грешки няма. Дори ДМЕ ъпдейтах.zvetiko написа:Колега, има два палеца, за да може при съответните режими на управление на двигателя, електрониката да поеме управлението на дроселовата клапа, без значение колко натискаш газта. Регулиращият винт, най- добре да не го пипаш, по принцип се търси първото положение, при което клапата не затяга. Празните обороти се регулират със стъпковото моторче. Ако имаш идея да стабилизираш нещо в тази област с винта на дроселовата клапа, по-добре не го прави, така няма да решиш проблема.
Когато е в изходно положение клапата, между стопера и палеца има 2мм луфт (вероятно и така си е калибриран дросела). Не съм на 100%, че не е пипан винта някога от някого.
Че това ми е въпроса, ако регулирам от винта изходното положение на клапата да си е и крайно положение, дали ще забъркам сензора.
http://bgbmw.com/viewtopic.php?f=22&t=9297 Тази тема никак не е обоснована с факти, но все пак, от там дойде сламката, за която да се хвана.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M52TU Дросел, настройка?
Виж с лаптоп на колко градуса е клапата. Но както ти казах с дроселова клапа не се решават проблеми с пропадане на обороти. След като всяка една възможна причина е гледана и проблема не се решава има два варианта- или някой си мисли, че е видял всяка една възможна причина или е гледал нещо без да вижда. Вече се намесва и фактора, че някой е правили нещо по колата.
Re: M52TU Дросел, настройка?
Допускам, че може да изпускам нещо, но и допускам, че може и да е пипана.zvetiko написа:Виж с лаптоп на колко градуса е клапата. Но както ти казах с дроселова клапа не се решават проблеми с пропадане на обороти. След като всяка една възможна причина е гледана и проблема не се решава има два варианта- или някой си мисли, че е видял всяка една възможна причина или е гледал нещо без да вижда. Вече се намесва и фактора, че някой е правили нещо по колата.
Хубав съвет е да проследя при пропадане, какви градуси дава, да.
Иначе ваноси рециклирани, диса, димен тест, всяко едно гофре вадено и преглеждано, датчици сменяни, алтернатор ревизиран и в стойности, чистен стъпков и сменян с друг изчистен, чист дросел, свещи бобини и лули, дебитомери 2бр с показания в норми и т.н.
А дали просто сензора на клапата да си заминава и да създава проблема?
И още един въпрос, просто ако някой няма проблем с нея и я е свалял да каже дали има този луфт от около 2мм.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Re: M52TU Дросел, настройка?
Да не отварям нова тема.
В първите 1/2/3мм от хода на педала за газта оборотите се вдигат, но според диагностиката не отчита % на отместване на дросела. Нормално ли е това?
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
В първите 1/2/3мм от хода на педала за газта оборотите се вдигат, но според диагностиката не отчита % на отместване на дросела. Нормално ли е това?
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани