M52TU Дросел, настройка?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

M52TU Дросел, настройка?

Мнение от sente99 » 17 Мар 2021, 1:18

Здравейте. Прикачам снимка на дросел за M52TU. На него има винт с гайка. Може ли обяснение, какво регулираме с него, защо има 2 палеца към клапата свързани с пружина, имат ли отношение към празния ход, темпомата вероятно също е там, колко трябва да е отворена клапата в свободно положение? Не намерих такава тема и ще е интересно да бъде обсъдена. Изображение

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52TU Дросел, настройка?

Мнение от zvetiko » 17 Мар 2021, 10:25

Колега, има два палеца, за да може при съответните режими на управление на двигателя, електрониката да поеме управлението на дроселовата клапа, без значение колко натискаш газта. Регулиращият винт, най- добре да не го пипаш, по принцип се търси първото положение, при което клапата не затяга. Празните обороти се регулират със стъпковото моторче. Ако имаш идея да стабилизираш нещо в тази област с винта на дроселовата клапа, по-добре не го прави, така няма да решиш проблема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: M52TU Дросел, настройка?

Мнение от sente99 » 17 Мар 2021, 13:07

zvetiko написа:Колега, има два палеца, за да може при съответните режими на управление на двигателя, електрониката да поеме управлението на дроселовата клапа, без значение колко натискаш газта. Регулиращият винт, най- добре да не го пипаш, по принцип се търси първото положение, при което клапата не затяга. Празните обороти се регулират със стъпковото моторче. Ако имаш идея да стабилизираш нещо в тази област с винта на дроселовата клапа, по-добре не го прави, така няма да решиш проблема.
Имам пропадане на празния ход при спиране на светофар. Всяка една възможна причина описана някога във форум (български или не) е проверена и отхвърлена. Грешки няма. Дори ДМЕ ъпдейтах.
Когато е в изходно положение клапата, между стопера и палеца има 2мм луфт (вероятно и така си е калибриран дросела). Не съм на 100%, че не е пипан винта някога от някого.
Че това ми е въпроса, ако регулирам от винта изходното положение на клапата да си е и крайно положение, дали ще забъркам сензора.
http://bgbmw.com/viewtopic.php?f=22&t=9297 Тази тема никак не е обоснована с факти, но все пак, от там дойде сламката, за която да се хвана.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52TU Дросел, настройка?

Мнение от zvetiko » 17 Мар 2021, 14:40

Виж с лаптоп на колко градуса е клапата. Но както ти казах с дроселова клапа не се решават проблеми с пропадане на обороти. След като всяка една възможна причина е гледана и проблема не се решава има два варианта- или някой си мисли, че е видял всяка една възможна причина или е гледал нещо без да вижда. Вече се намесва и фактора, че някой е правили нещо по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: M52TU Дросел, настройка?

Мнение от sente99 » 17 Мар 2021, 14:47

zvetiko написа:Виж с лаптоп на колко градуса е клапата. Но както ти казах с дроселова клапа не се решават проблеми с пропадане на обороти. След като всяка една възможна причина е гледана и проблема не се решава има два варианта- или някой си мисли, че е видял всяка една възможна причина или е гледал нещо без да вижда. Вече се намесва и фактора, че някой е правили нещо по колата.
Допускам, че може да изпускам нещо, но и допускам, че може и да е пипана.
Хубав съвет е да проследя при пропадане, какви градуси дава, да.
Иначе ваноси рециклирани, диса, димен тест, всяко едно гофре вадено и преглеждано, датчици сменяни, алтернатор ревизиран и в стойности, чистен стъпков и сменян с друг изчистен, чист дросел, свещи бобини и лули, дебитомери 2бр с показания в норми и т.н.
А дали просто сензора на клапата да си заминава и да създава проблема?
И още един въпрос, просто ако някой няма проблем с нея и я е свалял да каже дали има този луфт от около 2мм.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: M52TU Дросел, настройка?

Мнение от sente99 » 18 Май 2021, 22:16

Да не отварям нова тема.
В първите 1/2/3мм от хода на педала за газта оборотите се вдигат, но според диагностиката не отчита % на отместване на дросела. Нормално ли е това?

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook