Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Drake » 11 Мар 2021, 16:11

Здравейте, Колеги!

Реших да възкреся моето е46 320д 150кс комби, защото сега карам форд и не си е работа :D.

Малко предистория - лятото на 2019-та колата изхвърли маслото през ауспуха. Тъкмо заминавах към Варна за около месец, после нямаше кой да я погледне дори (отпуски в сервизите в Кюстендил) и след това стана студено и колата остана за лятото на 2020-та. 2020-та знаете как протече, останах без работа, бях взел Форда и обмислях да я разглабям за части.

И така до момента – началото на 2021-ва, когато реших да сваля турбото (най-вероятен виновник за случилото се) и да решавам тогава какво да правя. След като почнах да ръчкам ме хвана крастата и искам да я оправя, или поне да сложа работещо турбо, и да видя какво е положението с двигателя. Дали има щети и работи ли нормално.

Питанията ми са следните:

1.Турбото.

Както се вижда от снимките – турбото е смляло лопатките и беше цялото в масло. На снимките е след измиване с обезмаслител и топла вода. Търсих турбо и не намерих същото, нещо ме мотаят от 2-3 места, а и втора ръка е голямо тото. За рециклиране/ново не ми се мисли, защото е колкото 1/5 от колата, хаха. Оптимален вариант ми се вижда да си купя средна част и да я сменя. Тук филма май е с регулирането, но стигнах до извода, че с малко късмет или ще работи всичко както трябва или може да „отваря“ малко по-късно.
Това, което ме притеснява е актуатора. Имам подозрение, че може би предишния собственик е „тунинговал“ позицията, защото както се вижда на снимките лостчето НЕ е във „фабрично“ положение (жълтата маркировка с боята е изместена с ¼ оборот да речем). Може и да се е случило случайно, не знам.
Видимо топлата и студената част изглеждат здрави, но не знам дали вътре няма поражения. Може би ще си проличи при разглобяването? Искаше ми се това да стане като дойде новия картридж (средната част), но може би е добра идея да го разглобя предварително? Още като го откачих от колектора директно изпадна оста, а лопатките са леща (вижда се на снимките).

2. Престоя на колата.
След толкова дълъг престой какви може да са последствията? Мисля да сменя всички течности и филтри. Друго да гледам ли. Какви евентуални проблеми мога да очаквам.

3. Промивка на двигателя.
Искам да направя промивка, но не съм запознат много. Може би най-добрата идея е да взема някакво евтино масло за пробата, да добавя добавка за промивка (чел съм за такива, които се карат около 200 км и после се премахват) и после да сменя масло и филтър с нови и хубави.

4. Колектор и кулер.
Посъветваха ме да сваля изпускателния колектор и да го измия, както и кулера (той е ясен). Колектора задължителен ли е?

5. Допълнения.
Да речем, че имам късмета и ДВГ е здрав. Все пак съм свалил турбото, въздушния филтър, кулера и т.н. Какво да огледам/сменя/почистя? Идеята ми е да се възползвам от свободното място от свалените части и да достъпя/огледам за потенциални „подобрения“ или профилактики.

6. Колата губеше антифриз.
Лятото на 2019-та установих, че нивото на охладителната течност спада често и я карах при доста майстори, но никой не хвана проблема. Като цяло нямаше признаците да отива в главата антифриза, но все пак това не е отхвърлено на 100%. Вървеше нормално и не пушеше. Може би е от някое съединение или казанчето. Сменях 2 капачки и май не е от нея. Мисля като свалям кулера да махна и предната броня и да огледам хубаво, но не знам след толкова време дали има смисъл. Всякакви съвети в тази посока са добре дошли!

7. Уплътнения, гумички, маркучи.
Доста видеа изгледах по темата и виждам, че има разни гарнитурки, уплътнения и т.н., които се позиционират между турбото и колектора, колектора и главата и т.н. Също не съм оглеждал въздуховодите, но ще ги погледна тия дни. Притесняват ме маркучите за вакуумите. Тоя от турбото го изтръгнах малко „на сила“. Та, идеи какво да сменя са добре дошли. Също видях, че май има и разни готови комплекти с уплътнения за колектора и турбото, мнения и препоръки за тях?

8. Ауспуха.
Трябва ли да сваля цялата изпускателна система след турбото, за да я изчистя/промия от маслото в нея? Да разчитам ли, че ще „изгори“ ако колата стигне до движение или да не рискувам с това?

ИЗВИНЯВАМ се за дългия пост, но ще съм искрено благодарен на всеки отзовал се с малко съвети :help: :help: :bchug: ...

1615470117553-min.jpg

1615470117552-min.jpg

1615470117547-min.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Drake на 11 Мар 2021, 20:50, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Skip_209 » 11 Мар 2021, 20:06

търси си друго турбо,студената част е надрана от перката и няма да стане с нова централа

ако е ново за да ти важи гаранцията трябва да смениш захранващата с масло тръба,масло с филтър ,клапан картерна вентилация

погледни дали имаш масло по турбо пътищата и кулера,ако има ги изчисти,да не се изфорсира след като сглобиш и запалиш че става страшно.

дори втора ръка турбо се монтира задължително с нова гарнитура между турбото и колектора,на оттичането на маслото и нови дифтунги за входа на маслото
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Drake » 11 Мар 2021, 20:46

погледни дали имаш масло по турбо пътищата и кулера,ако има ги изчисти,да не се изфорсира след като сглобиш и запалиш че става страшно.


Мерси, колега!

Опасявах се и аз, че е издрана студената част. Явно най-добре да взема друго турбо..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от txl » 12 Мар 2021, 11:54

Не съм съвсем сигурен това "изхвърли маслото през аспуха" как точно да си го представя - сигурен ли си, че двигателят е здрав? Чудя се как може да разбереш възможно повече за състоянието му преди да решиш какво да го правиш и да даваш много пари за него.
Помисли дали можеш да премериш компресия.
Налягане на маслото сигурно също би било полезно, но не знам има ли някакъв вариант да се измери докато нямаш турбо-компресор.
При всички положения обаче ще трябва първо да си изчистиш входящите пътища, може би е възможно да има и парченца от компресорното колело и е по-добре да не ги вкарваш в двигателя.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Drake » 12 Мар 2021, 13:21

Именно в това е големият проблем. Докато не е на място турбокомпресорът не мога да разбера какво е състоянието на колата. Благодаря за съвета с входящите пътища. Много се надявам ако са се отделили парченца да ги е спрял интеркулерът, но ще пргледам по-подробно.

Ето линк към "изхвърли маслото през ауспуха" :confused: :shock: : https://www.youtube.com/watch?v=OC98N2unbyY

След като свалих турбото източих от колата около литър, така че може би не е успяла да остане без масло напълно, но щети по двигателя са доста вероятни..

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3881
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Kroki » 12 Мар 2021, 13:44

Свали си масления филтър, остави го да се изтече и го разрежи от двата края. "Разтъчи" го и погледни добре външната част дали има метален прах или люспички. Ако няма си извадил късмет и можеш да продължиш. Ако има са заминали лагери, вероятно вала, може и блока. :|

Имаш няколко варианта.
Ако няма проблем със стружки по масленият филтър, запуши високото налягане на маслото за турбината, налей масло и запали. Ако двигателя работи окей можеш да свалиш турбопътищата, кулера, всмукателния колектор и да ги измиеш от маслото. След това сглобяваш всичко от тази част на двигателя. Намираш си друго турбо, там нови гарнитурки и сглобяваш. Вакумите е хубаво да си ги смениш, около 5-6м маркуч ти трябват.

Като сглобиш всичко и запалиш, ще бъде нужно време и каране докато се изчисти маслото от генерацията. Ще попушва в началото, но ще се изчисти.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Drake » 12 Мар 2021, 14:25

Това с филтъра е добра идея и ще го направя още днес. Бях чел за подобна проверка на източеното масло със силен магнит и може да го пробвам и това.

Само 1 не ми е ясно - как е най-добре да затапя маслото? Ако затапя само "високото налягане" (тази страна дето вкарва маслото в турбината през един болт с дупка, който нз как се казва) ок ли е? Трябва ли и от другата страна да измисля някаква тапа? Един познат ми говореше за "байпас" с маркуч и скоби, но не ме кефи идеята, ако е ок само да затапя 1-та страна и да запаля за проба ще е супер вариант. И самото затапване как да стане? Тоя болта с дупката мога ли да го натегна до края или да му сложа няколко семеринги/шайбички?

Сори за тъпите въпроси и благодаря за отговорите :bchug:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3881
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Kroki » 12 Мар 2021, 15:52

Drake написа:Това с филтъра е добра идея и ще го направя още днес. Бях чел за подобна проверка на източеното масло със силен магнит и може да го пробвам и това.

Само 1 не ми е ясно - как е най-добре да затапя маслото? Ако затапя само "високото налягане" (тази страна дето вкарва маслото в турбината през един болт с дупка, който нз как се казва) ок ли е? Трябва ли и от другата страна да измисля някаква тапа? Един познат ми говореше за "байпас" с маркуч и скоби, но не ме кефи идеята, ако е ок само да затапя 1-та страна и да запаля за проба ще е супер вариант. И самото затапване как да стане? Тоя болта с дупката мога ли да го натегна до края или да му сложа няколко семеринги/шайбички?

Сори за тъпите въпроси и благодаря за отговорите :bchug:


Ако успееш да си направиш байпаса ще си супер, дори само виското да затапиш и да поработи 2мин колата нищо няма да и стане. Провери филтъра първо и после..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Drake » 12 Мар 2021, 22:47

За съжаление има стружки във филтъра. Малки са, но има, не се вижда на снимките, но почти във всяка гънка на филтъра има по 1-2-3 такива.
Обмислям да зарежа всичко и да отиде за части :).

1615581296067-min.jpg

1615581296066-min.jpg

1615581296068-min.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Hip-hopotam » 14 Мар 2021, 20:04

Едва ли е изпушила от ауспуха и си продължил да караш, че и всичкото масло да хвърлиш.
Сложи си една турбинка, измии си кулера, смени си масло и филтрии ще караш най-вероятно автомобил във същото състояние както преди да счупиш турбото.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Drake » 14 Мар 2021, 22:36

Благодаря за съвета :) Да, май не е толкова зле положението, а и се шегувах в голяма степен.

До момента съм свалил кулера, турбо, турбо пътищата, изпускателен колектор и част изпускателната система след турбото (частта с катализатора, който май е празен.. но не знам как да разбера).

Искам утре да сваля всмукателния колектор и да измия всичко преди да я запаля пробно. Мисля да сипя евтино масло и да я оставя АКО запали да поработи с някаква добавка за промивка на двигателя. После връщам всичко на място, като надявам се вече да съм намерил някакво турбо дето е ОК, а после ще сложа и ново "хубаво" масло.

Сега търся инфо за вакуум маркучите, защото повечето от тях не са в добро състояние, а интересното е, че докато свалях масления филтър видях един откачен ... дръпнах го да видя от къде е и свободно излезе едно парче около 50тина см дълго. Стоеше зад масления филтър и под всмукателния колектор. После засветих с фенерчето и видях и други вакуми разкачени.

Това, което МНОГО, МНОГО ме съмнява е, че последният "майстор", който ми сменява стартера точно 3-4 дни преди да стане това с турбо, си е оставил ръцете при сглабянето. Даже според чуждите форуми и мнения на познати е много възможно "пренадуването" на турбото да се случило именно заради тези разбутани вакуум маркучи. АКО е така и оня левак е виновен ... нямам думи. Но нито мога да го докажа, нито има значение след 2 години :)

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3881
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Kroki » 15 Мар 2021, 9:07

Това са пренабрежимо малко частици. Не знам какво ще промиваш на двигателя, като е бил само с масло..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 28.07.2013
Кара: e36
Мечтае да кара: Something Old but Gold !!

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Drake » 15 Мар 2021, 18:53

Нов въпрос. Свалих всмукателния колектор и мисля да го мия тия дни. Вероятно ще го накисна с бензин (?) или ще го пръсна с обезмаслител и ще плакна със сапунена вода .. или и всичко изброено.

Обаче портовете, към които се свързва колектора (нз дали се казват портове.. но си личи от снимките за какво говоря) са пълни с масло. :arrow: :arrow: Чудя се как да го премахна? Да го попивам ли, да пробвам с голяма спринцовка и маркуЧЕ да го дръпна? И като цяло това май е доста лош признак?

Благодаря предварително за съветите...

1615826316015-min.jpg


1615826316013-min.jpg


1615826316011-min.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от VladiE » 16 Мар 2021, 0:44

Вземи едно турбо оригинално втори живот, смени му геометрията и централната част с нови на Меллет. Измии кулера, тръбите и колектора. Нови вакуум маркучи примерно гейтс или силиконови високотемпературни, събираш я и слагаш масло по избор и караш. Вакуумите които си намерил разкачени няма как да са причина да и да ти се счупи турбината. Тия под колектора са за вихровите клапи и венецианската щора на радиатора. Просто като не са закачени, ще губиш вакуум и евентуално турбото ще лагва, но е пренебрежимо, защото помпата е силна и компенсира. Ако кулера не е разпран и да тече масло от ламелите, няма какво да мислиш за парчета от компресорното колело в мотора. Огледай внимателно обаче тръбата между турбото и кулера за дупки. Ако има дупка/и в нея, сменяш я и нея и тогава кулера не го миеш, а в кофата и слагаш нов. Актуатора на турбото ако на "новата" турбина ако е пипан, докато не е качена на колата, отиди да ти го настроят на стенд за турбани. Става и на ръка, но е голяма играчка, като са ти нужни минимум вакуум пистолет, ключе 10 и да си гориш пръстите смело ;)

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk Pro

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3881
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Възкресяване на E46 320D (счупено турбо и не само)

Мнение от Kroki » 16 Мар 2021, 17:07

Можеш да го дръпнеш със спринцовка и маркуче. После направи няколко оборота с двигателя въртейки го на ръка да поразкараш маслото, което е останало. Да го чистиш тоя колектор от нагара ти трябва индустриална химия и водо/пароструйка.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook