Проблем с обезвъздушаване на 316i - m43b19(105hp)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 18.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46
Мечтае да кара: BMW E34

Проблем с обезвъздушаване на 316i - m43b19(105hp)

Мнение от Maverick81 » 10 Мар 2021, 10:41

Здравейте, колеги.

С приятел сменихме разширителния съд, понеже стария се пръсна малко, след като изгасих двигателя. Капачката ми е нова. Водната помпа и термостата съм сменил през 2018г. и съм на 40000км пробег. При обезвъздушаването, направихме следното:
1. Наляхме течност при отворена пробка, докато прелее и нивото си спадаше, ние доливахме след чакане и така, докато спре да поема повече.
2. Настроих на 32 градуса, врътката при духалките на червено положение, и на първа степен.
3. При отворено казанче и затегната пробка в началото, запалихме двигателя.
4. Със загряването на двигателя, доливахме по малко и в един момент нивото започна да се покачва.
5. Разхлабвахме пробката и нивото пак слизаше, после пак леко я затягахме и отвъртахме, като отново доливахме.
Всичко това правихме на равно, без да е вдигната предницата. Стрелката стигна средата и не излизаше от средата, но маркуча при термостата остана студен и той не отвори големия кръг. Не бях активирал дигитално да показва температурата, но в един момент нивото се надигаше повече, продължаваше да изкарва въздух и вече завихме, капачката и пробката(маркучите бяха меки) и изгасихме двигателя. Не продължихме нататък.

Въпроса ми е, има ли нещо грешно, което правим при процедурата? Има ли друга пробка при този двигател m43b19, която също трябва да развиваме, за да изкара въздуха? Обадих се на друг познат и го питам, може ли термостата да е заминал и той смята, че не е, а просто няма какво да му каже да отвори, демек имаме още въздух. Колата по принцип бързо си загряваше, има си много силно парно и никога не е излизала стрелката от средата. Само преди две години при пуснат климатик тръгваше да загрява, но тогава сменихме перката и не е имало повече проблеми. Забравих да добавя, че е с газов инжекцион.

Друго, което ме интересува е капачката на разширителния съд докрай ли се затяга(не чак да превърти резбата) или след затягането докрай се връща леко назад, преди самото развиване? Това питам, понеже има свободен ход и може би тогава работи нормално клапата на капачката.

Четох доста теми тук и гледах клипчета, но за различните мотори(за този конкретен тук не намерих) предполагам е различна процедурата, както например при електрическа помпа, че не палят двигателя, а само дават докрай на контакт.

Интересува ме, дали някой от вас, който е правил успешно тази процедура на m43b19, може да сподели как става или даде линк към тема по въпроса? Благодаря предварително

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook