E46 318 - не върви

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 3.03.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 320d 04'

E46 318 - не върви

Мнение от PaLMaL » 05 Фев 2021, 18:45

Здравейте , става въпрос за М43Б19.
Колата я взех с блокирал мотор , следваше ревизия (Сегменти , гумички , припасване клапани ,всички уплътнения, водни съединения , абе кажи речи почти всичко по мотора) .
Но нещо не върви като хората. Имам база за сравнение с други такива.
След 4000 оборота все едно я скопява нещо.Нови свещи , чистен дросел и е като нов , сменена генерация заради запушено резонаторно гърне.
Записва като грешка само диса клапа.
Прави ми впечатление , че като изключа дебитомера да пробвам дали е от него , колата се влошава ?!? А на другите няма разлика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: E46 318 - не върви

Мнение от Guberkov » 05 Фев 2021, 20:59

PaLMaL написа:Здравейте , става въпрос за М43Б19.
Колата я взех с блокирал мотор , следваше ревизия (Сегменти , гумички , припасване клапани ,всички уплътнения, водни съединения , абе кажи речи почти всичко по мотора) .
Но нещо не върви като хората. Имам база за сравнение с други такива.
След 4000 оборота все едно я скопява нещо.Нови свещи , чистен дросел и е като нов , сменена генерация заради запушено резонаторно гърне.
Записва като грешка само диса клапа.
Прави ми впечатление , че като изключа дебитомера да пробвам дали е от него , колата се влошава ?!? А на другите няма разлика.
Дисата и дебитомера за този мотор и без това слаб , са най рещаващи да му попредадат поне-малко силица.
Аз минах през това и ефекта беше доволен.
Сега имам 3-та година Е90 320i , при нея пък лятото правих ремонт на валвтроник-системата която придава силица на 2-литровия 4 цилиндъра мотор до 150 коня по същия начин , но пак не е това,което трябва...
Бензинов мотжр - само 6-так над 200 коня, за да ти хареса като динамика....
Иначе дизел+турбо 150-260 коня и всичко си идва както си трябва на мястото....

Изпратено от моят SM-A715F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Re: E46 318 - не върви

Мнение от logout » 05 Фев 2021, 21:52

Не съм от най-разбиращите, ама гориво подаването как е? Филтри, помпи...
It's not who You are, it's who You know...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Re: E46 318 - не върви

Мнение от Binev_OuT » 06 Фев 2021, 10:17

Е като ти излиза грешка за дисата , почни от там..!?
Ти каква генерация си сложил,колега?
По принцип тая кола е две сонди , една преди и една след катализатора.Виж си първо по генерацията дали всичко ти е наред , сондите ги прекарай през тестер да ги видиш как работят.
Ако там всичко ти е наред , според мен се насочикъм картерната вентилация.Маркуча който влиза в капака на клапаните , обикновено е разяден и нацепен.А тва много влошава работата на мотора.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 337
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E90 M47D20TU2 2005
475 Black Sapphire Metallic
M3- package, 18” wheels Style 260

Re: E46 318 - не върви

Мнение от Moni_BMW » 06 Фев 2021, 11:39

Моята след като смених маркуча на картерната вентилация и клапана на картерните газове и стъпково моторче доста промени вървенето. Стъпковото моторче го свали и го почисти, аз го чистя периодично с WD40. И както е казал колегата виж ламбда сондите дали работят и как работят.
///M power

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 3.03.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 320d 04'

Re: E46 318 - не върви

Мнение от PaLMaL » 06 Фев 2021, 21:51

Всичко съм го обслужил безкомпромисно докато мотора беше на земята. Всяко едно уплътнение , маркучле или клапанче е сменено. Няма да коментирам колко бяха само частите за тая "млада" кола :kuku: :lol: (мерака е гадно нещо). Дисата днес я свалих и й изолирах клапата в отворено положение и като че ли има разлика. А тая диса влияе ли за рязкото падане на оборотите когато я изключа от скорост или само стъпковото е отговорно за това (разгложено и почистено е). Защото като я пусна по инерция пада на 1000 оборота и като спра на място отиват на 800 , но понякога директно си падат на 500-1000(колебливо) , а даже и загасва ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 337
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E90 M47D20TU2 2005
475 Black Sapphire Metallic
M3- package, 18” wheels Style 260

Re: E46 318 - не върви

Мнение от Moni_BMW » 07 Фев 2021, 5:35

PaLMaL написа:Всичко съм го обслужил безкомпромисно докато мотора беше на земята. Всяко едно уплътнение , маркучле или клапанче е сменено. Няма да коментирам колко бяха само частите за тая "млада" кола :kuku: :lol: (мерака е гадно нещо). Дисата днес я свалих и й изолирах клапата в отворено положение и като че ли има разлика. А тая диса влияе ли за рязкото падане на оборотите когато я изключа от скорост или само стъпковото е отговорно за това (разгложено и почистено е). Защото като я пусна по инерция пада на 1000 оборота и като спра на място отиват на 800 , но понякога директно си падат на 500-1000(колебливо) , а даже и загасва ?


Влияе и диса клапата за падането и не задържането на обороти.
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 16.12.2018
Местоположение: Гр.Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 318i
Мечтае да кара: E46 323 купе

Re: E46 318 - не върви

Мнение от R.Konkyov » 25 Фев 2021, 21:03

PaLMaL написа:Всичко съм го обслужил безкомпромисно докато мотора беше на земята. Всяко едно уплътнение , маркучле или клапанче е сменено. Няма да коментирам колко бяха само частите за тая "млада" кола :kuku: :lol: (мерака е гадно нещо). Дисата днес я свалих и й изолирах клапата в отворено положение и като че ли има разлика. А тая диса влияе ли за рязкото падане на оборотите когато я изключа от скорост или само стъпковото е отговорно за това (разгложено и почистено е). Защото като я пусна по инерция пада на 1000 оборота и като спра на място отиват на 800 , но понякога директно си падат на 500-1000(колебливо) , а даже и загасва ?



PaLMaL намери ли някакво решение за проблема , че от скоро и моята започна да ги прави тези мизерии както преди . И друго интересно е че сега когато вляза в INPA-та и рестартирам ( изтрия ) адаптациите , колата почти е готова да изгасне . Смисъл оборотите падат и след това се държат по ниски и колата работи по грубо един вид .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: E46 318 - не върви

Мнение от sobiss » 26 Фев 2021, 14:58

Това с пропадането на обороти по инерция и на мен ми се е случвало. Пускаш на свободна и оборотите се клатят около 500. При мен беше от датчика на разпределителния вал, като в началото не го даваше като грешка, но след известно време си излезе. Като се сложи нов, трябва едно поне 10 км каране за адаптация...веднага след смяна поведението остава същото, но след известно време нещата си идват на мястото.

Gesendet von meinem Mi A3 mit Tapatalk

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook