Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 25 Яну 2021, 14:35

Здравейте.
Има подобни теми с моя проблем, но не толкова изчерпателни и без изход. Та реших и аз да попитам.
Автомобила е bmw e46 320ci префейс.
Беше ми ниска отзад и сложих подложки под пружините. Разкачих амортисьорите, напънах носачите надолу и монтирах. Колата стана нестабилна след тази процедура (предния ден карах до 220км/ч без проблем). Със скорост над 90км/ч започва да се люлее, да се налагат корекции за да държи пътя (сеене). Сякаш има ужасно силен страничен вятър. Реших, че е от подложките и ги свалих. Проблема обаче си остана.
Смених задни амортисьори, сложих закс пълен комплект, проблема остана.
Цялото задно окачване беше свалено, поради съмнения, беше сменен всеки един тампон( включително на дифа и магарето), лагери (единия беше тръгнал) и пружини (заместител на оригиналните, нови). Не остана абсолютно нищо от старото окачване, освен 2 биалетки (здрави без луфтове, чукане и пукнатини). Проблема остана.
В този период от време от както започна проблема, колата се караше с едни и същи джанти и гуми, на еднакво налягане. Сложих директно 4 джанти с гуми от друга кола със същата подредба, която няма дадения проблем. Проблема остава.
По предницата нищо не мърда (при натиск с лост) или хлопа. Амортисьорите са на 1.5 години, закс отново с нови пружини. Макферсоните и прашниците също сменени. Носачите на около 2г. лемфьордер с нови тампони.
И сега въпроса: Какво и има на колата?
Прилагам снимка на стенда, който беше извършван преди и след смяна на задницата.
P.S.: Сякаш отзад идва пак и то от тампона под прага. Сложих лемфьордер там, да се е скъсал или калпав?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от pimpo » 25 Яну 2021, 17:12

Провери тампоните на задните носачи. Тези които са пред задните колела (до стъпката на крика). Те водят до такова поведение. Освен ако не си ги сменил и тях. Ама обикновенно ги пропускат.
А като казвам провека, трябва да се натиснат в двете направления - радиално и аксиално. Моите трима майстори ми разправяха че са ОК, но като ги смених всичко си дойде на мястото. А те дори свалени изглаждаха ОК! И причината е, че сърцевината на тампона е здрава и няма дори напукване на гумата. НО, по периферията има едни гумени полукръгове (пръстени), които се прокъсват в основата. Така те вече не могат да ограничат хода на движение на тампона и задницата започва да сее при натоварване и висока скорост.

Ето го тампона и пръстените, които се късат
Изображение


Говоря за този тампон в десния край на носача.

Изображение


едит:
Всъщност подобрен проблем имах и от биалетки. Те самите бяха ОК, но едната имаше развалена резба и скоро след монтажа започна да изпуска гайката. Най-интересното беше, че нищо не хлопаше. Но колата се люшкаше от нищото.
Последна промяна pimpo на 25 Яну 2021, 17:16, променена общо 1 път
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 25 Яну 2021, 17:15

pimpo написа:Провери тампоните на задните носачи. Тези които са пред задните колела (до стъпката на крика). Те водят до такова поведение. Освен ако не си ги сменил и тях. Ама обикновенно ги пропускат.
А като казвам провека, трябва да се натиснат в двете направления - радиално и аксиално. Моите трима майстори ми разправяха че са ОК, но като ги смених всичко си дойде на мястото. А те дори свалени изглаждаха ОК! И причината е, че сърцевината на тампона е здрава и няма дори напукване на гумата. НО, по периферията има едни гумени полукръгове (пръстени), които се прокъсват в основата. Така те вече не могат да ограничат хода на движение на тампона и задницата започва да сее при натоварване и висока скорост.

Ето го тампона и пръстените, които се късат
Изображение


Говоря за този тампон в десния край на носача.

Изображение
Всички части са купувани и избирани от мен. Не се шегувам, че абсолютно всичко е сменено по задницата, всяка една частичка и тампонче. Тези тампони избрах лемфьордер. Май ще я закарам за полиуретан обаче...

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от stefan_suny » 25 Яну 2021, 23:10

Колега а обърнал ли си внимание като си напънал носачите за да вкараш подложките под пружините дали не си натиснал полуоските и нещо да се е изкривило? Питам щото и аз съм го играл това с подложките и тогава ми направи впечатление че от един момент надолу носача опира в полуоската и започва да я натиска на сгъване. Моята е х, но като изключим пружините другото по задницата май е същото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 26 Яну 2021, 19:42

Upp: Колата е здрава, но не седи в пътя. Говорих с доста хора, нямам точна диагноза. И така, приемам контакти на майстор/сервиз, който ще я прегледа и ще каже от къде идва проблема.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 19.12.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90
Мечтае да кара: NISSAN GT-R

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от dido ra6kov » 31 Яну 2021, 23:36

Върни се на стенда и поискай механика(стендаджията) да отвори сходимостта на задните колела на 0°0' и страничните наклони да ги направи на -1°10'.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 07 Фев 2021, 1:33

Update:
Намерихме лек луфт в гребена на рейката. Няма тропане или каквито и да са симптоми. Може би не познавам до толкова подробно модела.
Смазах гребена, натегнах преди затягане в пълен завой и колата станата стабилна.
Ако някой има подобен проблем, това също е възможна причина за нестабилност.
Предстои ми смяна на рейка и малко по-качествен регулаж на сходимости.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 22 Фев 2021, 21:53

Заключение:
Рейката е сменена с бърза такава, за по-приятно усещане на пътя.
Новите тампони под прага (лемфьордер) се оказаха меки, не знам защо. Сложих полиуретан. Колата вече е абсолютно изправна, държи пътя и е супер рязка.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 19.03.2019

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от valko323 » 04 Мар 2021, 10:02

[quote="sente99"]Заключение:
Рейката е сменена с бърза такава, за по-приятно усещане на пътя.
Новите тампони под прага (лемфьордер) се оказаха меки, не знам защо. Сложих полиуретан. Колата вече е абсолютно изправна, държи пътя и е супер рязка.

Може ли малко информация за въпросната бърза рейка? Аз имам подобни проблеми, колата е доста не-директна и се накланя доста в завоите. Започнах с тампоните на стаб. щанга, но няма съществена промяна. Имам и аз съмнения в рейката.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 04 Мар 2021, 18:26

Рейките със златна или лилава (пурпурна) табелка са "бързи". Според youtube златната и пурпурната са еднакви.
Клатенето вече съм почти сигурен, че идва отзад при е46, ако е отпред колата ще тръгва в посока при набиване на яки спирачки (тампони на носачи).
При мен всяка една частица по окачването е сменена (всичко беше на 20 години, а искам да си я карам изправна, а не постоянно да сменям по нещо), но все пак смятам, че тампоните под прага и тези на магарето (рядко) са най-отговорни за клатенето.
Рейката я смених, защото някои от майсторите държаха, че е от нея проблема, но най-вече понеже бях карал с бърза и ми допадна супер много. Моята имаше някакъв луфт, но след като го обрах, разликата беше минимална.
Тампоните под прага се убедих от горчив опит, че трябва да са полиуретан. Не променят возията, не хлопа повече или каквото и да е. Просто се усеща, че хваща точно на където искаш, без усуквания. Наистина са доста меки лемфьордер (за други марки не твърдя) и се усуква.
За въпроси може да пишеш на лично, ще съдействам.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 04 Мар 2021, 18:28

И още нещо, с гуми 15" автомобила е по-нестабилен. Усеща се, ако е каран със 17" и след това се сложат 15". Но разликата се хваща, когато е от гумите, поне за мен.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 19.03.2019

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от valko323 » 11 Мар 2021, 14:56

Благодаря за разяснението за рейките, ако моята стане за смяна окончателно, ще търся гореспоменатите.

sente99 написа:Тампоните под прага се убедих от горчив опит, че трябва да са полиуретан. Не променят возията, не хлопа повече или каквото и да е. Просто се усеща, че хваща точно на където искаш, без усуквания. Наистина са доста меки лемфьордер (за други марки не твърдя) и се усуква.
За въпроси може да пишеш на лично, ще съдействам.


А, кои тампони имаш предвид "под прага"?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 15 Мар 2021, 11:39

valko323 написа:Благодаря за разяснението за рейките, ако моята стане за смяна окончателно, ще търся гореспоменатите.

sente99 написа:Тампоните под прага се убедих от горчив опит, че трябва да са полиуретан. Не променят возията, не хлопа повече или каквото и да е. Просто се усеща, че хваща точно на където искаш, без усуквания. Наистина са доста меки лемфьордер (за други марки не твърдя) и се усуква.
За въпроси може да пишеш на лично, ще съдействам.


А, кои тампони имаш предвид "под прага"?
"Rtabs"
По-горе има снимки с мнение на колега.
Полиуретана отговаря на 3-103 (техен си номер).

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от m.dimitrov1992 » 25 Мар 2021, 18:44

-Задните гуми трябва да са със затворена сходимост, малко е но са със отворена!
-Кастъра ми е любопитно как го измериха? С лазар или шахматно 3д не можеш да го измериш! Мери се наклона на амортисьора а това на реглаж никой не го прави! Там би трябвало да е абсолютно еднакво за 2те страни(нямаш реглаж, заложено е конструктивно) освен ако няма посуквания по шасито или различни тампони макферсони!
-Кембъра защо ти го намалиха той е хубаво нещо :mhihi: до -2 градуса не яде много гумите :lalala: На бомбетата дупките за болтовете са по широки и има реглаж и оттам!
- Нестабилно може да е колата от меки тампони на носачи предни/задни! Аз сложих полиуретан на задните носачи където влизат в купето при прага и на предните носачи и колата се успа! Преди това бях с чисто нови предни тампони на носачите и си бяха фабрично дефектни(меки) и носача играеше и колата беше нестабилна.
-Друг вариант е да ти е скъсало купето при задните носачи!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Нестабилност на пътя, дори след ремонт.

Мнение от sente99 » 25 Мар 2021, 19:01

m.dimitrov1992 написа:-Задните гуми трябва да са със затворена сходимост, малко е но са със отворена!
-Кастъра ми е любопитно как го измериха? С лазар или шахматно 3д не можеш да го измериш! Мери се наклона на амортисьора а това на реглаж никой не го прави! Там би трябвало да е абсолютно еднакво за 2те страни(нямаш реглаж, заложено е конструктивно) освен ако няма посуквания по шасито или различни тампони макферсони!
-Кембъра защо ти го намалиха той е хубаво нещо :mhihi: до -2 градуса не яде много гумите :lalala: На бомбетата дупките за болтовете са по широки и има реглаж и оттам!
- Нестабилно може да е колата от меки тампони на носачи предни/задни! Аз сложих полиуретан на задните носачи където влизат в купето при прага и на предните носачи и колата се успа! Преди това бях с чисто нови предни тампони на носачите и си бяха фабрично дефектни(меки) и носача играеше и колата беше нестабилна.
-Друг вариант е да ти е скъсало купето при задните носачи!
Здравей. Прегледай цялата тема, подробно съм разказал, как съм решил проблема.
Прилагам и нужните сходимости според bmw по вин на моя автомобил. (спортно окачване)
Регулажа на ходовата част е правен в Дружба в препоръчан сервиз, но мисля, че не е коректно да споменавам в кой. Техниката е Hunter. Разликите отпред вероятно са от макферсони, не са различни на 100%, но не мога да знам, какво се е случвало при предни собственици. В по-късен етап ще сменям макферсони и предни пружини.
Автомобила вече е, като влак в релси, супер рязък и стабилен. Сложих и вече други, по-големи джанти с максимално ет. Скоро ще направя вече последен регулаж за завършек и приемам съвети, къде е най-удачно да ида. Изображение

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook