Проверка термостат bmw e46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Проверка термостат bmw e46

Мнение от -={WHO}=- » 22 Яну 2021, 1:04

Здравейте колеги. Карам BMW e46 330 xi с автоматична скоростна кутия. Пиша тема, която се е разисквала много пъти и за която има най-различни мнения. Много искам да споделя с вас че открих БЛАГОДАРЕНИЕ НА КОЛЕГИ ОТ ФОРУМА най-сигурния начин да се разбере кой от двата термостата не работи и е за смяна.
Ще ви разкажа какво ми се случи и как го открих. Реших да направя обслужване на колата и смених ролките, ремъците, водната помпа, датчик за измерване на температурата на охладителната течност и съответно два ЧИСТО ( подчертавам ) нови термостата Berh. След смяната на всичко това обезвъздуших колата. На път за вкъщи ми направи впечатление, че загрява много бавно в движение след 60 градуса. Помислих че не съм я обезвъздушил добре и на другата сутрин гледам че има антифриз за доливане. Сипах, пробвах пак да я обезвъздуша. Отивам към работа, пак загрява бавно. И реших че понеже съм сипал само чист антифриз и понеже е много гъст за това колата не може да загрее в движение камоли да пусне парно. Източих от пробката антифриз около 4 литра и съответно долях 4 литра дейонизирана вода. Излезнах да карам за да се омеша хубаво антифриза с водата за да не ми замръзне и какво да видя. Загряването стана още по бавно. Ужасно. Няма парно, гледам на скритото меню номер 7 температурата на антифриза не иска да качи повече от 60 градуса. Спрях на място и взе леко да качва 61/62 и т.н. Тръгнах и пак я свали. Изчаках да загрее до 80 и започнах да карам леко докато стигна околовръстното. Спрях и изчаках температурата да се вдигне на 90 градуса и тръгнах. Давам газ и лека по лела стигнах 60 градуса. Прибрах се и започнах да чета из форума. Прочетох 4 статии и на някои постове ми направи впечатление че ако се духне на малкия термостат се разбира дали е развален. Въздух трябва да преминава много трудно / като да се надува балон / да обаче за големия нищо не пишеше.
На другата сутрин звънях в 2 сервиза единия от които лицензиран и ги питам: как да разбера, кои е за смяна. Отговор нямаше освен смени си двата термостата с оригинални. В бмв тези два термостата са 400 лв. И си казах, няма как да няма начин. Свалих малкия термостата и духнах там където влиза в една пластмаса към която се поставя казанчето за разширителния съд и наистина въздуха много трудно излизаше, демонтирах големия термостат и духнах от към долната тръба на радиатора като запуших с пръст една малка дупчица от другата страна която се намира в голямата дупка на термостата и от центъра на термостата излизаше въздух. Отидох да сменя термостата и ми вадят в магазина НОВ Berh духнах в него и от него издишаше, извадиха ми още 1 и като духнах в него, въздуха излизаше много трудно. Взех го и го монтирах на колата. Сега имам много силно парно, колата загрява много бързо и поддържа температура между 93/90 градуса. Много съм доволен и исках да го споделя със всички колеги.
Това че е нов термостата не значи че работи. На мен ми се паднаха два неработещи един след друг и ако не знаех как се проверява сега щех да съм мнохо тъжен защото дефакто щях да купя още 1 нов и той да е заминал. В обубщение:
На малкия термостат се духа там където влиза в черната пластмата, а на големия там където се закача долния маркуч и се запушва с пръст една малка дупчица в голямата дупка от към горния маркуч.
В скритото меню се влиза като се задържи / независимо дали е запалена, дали е на първа или втора позиция на ключа / левия бутон на таблото и се изчака да изпише TEST 1 след което се отива на TEST 19 с еднократни кликвания. Изчаквате малко и той влиза в TEST 19. Там пише Off и On. Натискате на Off и отключвате скритото меню на вашия борд компютър. След като го натиснето ще ви върне на Test 0. Започвате на кликвате еднократно докато не стигнете Test 7. Test 7.0 ще ви даде дигитална информация за градусите на водата. Ако влезнете в погрешен тест задръжте левия бутон и ще излезнете от грешния Test.
Ако напишете в google скрито меню bmw e46 ще ви излезне цялата информация, кои тест за какво е.
Антифриза знаех колко да го разредя защото си купих тестер за антифриз и понеже ми беше останало 2.5 литра от 5 литрова туба започнах да разрежда с дейонизирана вода антифриза докато не стигна -40 градуса и за това знаех че трябва да източа 4 литра от системата. Източих я по следния начин, отвих пробката на радиатора, отворих капачката и почнах да излизавам в казанчето бутилките с дистилирана вода.
Охладителната система я обезвъздуших по следния начин. Вклучих климатроника на две чертички на 32 градуса за да отвори докрай електрическия клапан. Отворих капачката и пробката на казанчето, на студен двигател започнах бавно да наливан антифриз / вече готов на -40 градуса / докато не започна да излиза само антифриз от пробката, жена ми запали колата и отпред всичко стана мазало, от дупката на пробката хвърчеше яко антифриз, казах и да я огъси, навих леко проблата и пак я запали, в началото имаше голямо налягане за около 10 секунди и после изчезна /капачката стои отворена през цялото време/ след това започнах внимателно да следя нивото, проблата я завих докрай когато започна да изтича само антифриз, започнах да пипам долния маркуч на радиатора, до 89/90 градуша беше леден и след това се стопли, тогава затворих капачката и изчаках да стигне максимална температура която се оказа 93 градуса като искам да оточня че колата беше в 1.8/2 хиляди оборота от 70 градуса на нагоре а преди това в 1.2/1.3 оборота от 40 градуса нагоре. Когато стигна обтимална температура оборотите станаха 2.5 и отвих пробката / на половина / и изчаках да излезне целия въздух, и да тече само чист антифриз след което я завих и излезнахме да караме. След около 30 минути парното стана огън. Температурата имаше толеранс само от 3 градуса и то много рядко, в повечето случаи 2 и то в диапазон 90/93
Дейонизирана вода се налива защото всяка друга образува отлагания по радиаторите и причинява повреди на охладителната системата заради минералите в тях, минералия от които дейонизираната вода е изцяло лишена. Продава се във всяка бензиностанция.

Успех на всички колети, надявам се темата да е полезна защото ако знаех всичко това по рано нямаше да хабя толкова много време и усилия за да го разбера.
Ако някои има нужда на ми пише и аз със радост ще му помогна.
БМВ - Радостта от дрифта :d

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от Moni_BMW » 22 Яну 2021, 7:03

Полезна тема и аз така ще проверявам вече когато купувам термостат. Благодаря за информацията, колега.
///M power

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от zvetiko » 22 Яну 2021, 17:42

На BEHR освен мъртвородени, има и една много неприятна възможност, да бъгват само при работна температура на двигателя. За да се спести всичко това, големият термостат се слага само оригинален, много пъти е писано във форума. Обезвъздушаване се налага, само, ако колата е неправилно напълнена с антифриз. Пробките служат за обезвъздушаване, докато се пълни с антифриз, за да излезе въздуха.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от AvoyzeN » 22 Яну 2021, 18:23

На e46 320d големия термостат беше за смяна и взех на BEHR/MAHLE, отваряше по-рано и държеше към 82-83 градуса, така че явно има по няколко дефектни във всяка партида. Иначе и при мен 330i държи 90-93 градуса на 95 включва перката на първа степен на климатика и като подам малко газ и виското е зацепило, ама на място няма как да охлади и затова перката на климатиак тръгва да спомогне за охлаждането, иначе автоматиците от завода излизат с виско перка и когато бях дигнал колата, гледам масления охладител на автомата сменян и пише behr/mahle made in china, така че работата е ясна, защо има толкова дефектни термостати, а не знам преди да ги пуснат на пазара не мината ли тест за изправност.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от Kurtov » 22 Яну 2021, 20:22

zvetiko написа:На BEHR освен мъртвородени, има и една много неприятна възможност, да бъгват само при работна температура на двигателя. За да се спести всичко това, големият термостат се слага само оригинален, много пъти е писано във форума. Обезвъздушаване се налага, само, ако колата е неправилно напълнена с антифриз. Пробките служат за обезвъздушаване, докато се пълни с антифриз, за да излезе въздуха.


Това не е вярно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от CTORH » 05 Апр 2021, 19:30

[quote="-={WHO}=-"][/quote]
Колега, къде са тея 2 термостата на М54? Аз съм виждал само с един, над водната помпа. Да не би само при автоматика да е с 2?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 1.02.2020
Пол: Мъж

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от Джигита » 05 Апр 2021, 19:53

Ето гоИзображение

Изпратено от моят SM-G965F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от AvoyzeN » 05 Апр 2021, 21:51

Автоматика има още един, който си е предвиден за него, намира се в дъното на разширителя.

Изображение
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 1.02.2020
Пол: Мъж

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от Джигита » 06 Апр 2021, 6:09

Това е термостата Изображение

Изпратено от моят SM-G965F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от CTORH » 06 Апр 2021, 11:19

Джигит, тоя двигател не е М54. Май е М57 или друг дизел.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Проверка термостат bmw e46

Мнение от AvoyzeN » 06 Апр 2021, 20:06

Някои дизели имат 2-ри термостат на ЕГР.
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook