Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 17.01.2021
Пол: Мъж

Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Pavkata_m52 » 17 Яну 2021, 18:54

Здравейте колеги, от скоро имам е46 320i 150 коня, автомат. Забелязах че от време на време оборотите стоят на 850-860,
а в други моменти стоят около 720-730 оборота. Въпроса ми е кои от двата варианта е нормален за въпросният двигател, и на какво може да се дължи това повишаване на оборотите(или падане), като грешки на двигателя дава 2-те първи сонди?
Моля за мнения.Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Moni_BMW » 18 Яну 2021, 14:29

Ако е по-студено времето е нормално да ги държи по високи. Ама играят ли оборотите или си ги държи?
///M power

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 17.01.2021
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Pavkata_m52 » 18 Яну 2021, 19:38

Не играят. Здравей колега, оказа се че оборотите се вдигат при пуснато парно.Но имам друг проблем, колата работи добре но дава грешки misfire detected с инпа дава burning fail, и това нещо го дава най-вече докато е студена, както казах и по-нагоре дава грешки в първите 2 сонди.Възможно ли е да дава тези грешки на цилиндрите от сондите. Колата не тресе, работи равномерно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Moni_BMW » 19 Яну 2021, 15:10

Здравей, тези грешки като ги преведа ми излиза, засича че прекъсва и неправилно изгаряне. Да не би проблема да ти е в някоя бобина. Аз имам и 328i M52, на него имах малки аномалий с прекъсване и пукане, за оборотите не съм обърнал внимание, може така да е правила като при теб. Смених и 6те бобини и се оправи, не знам колко е вярно казвали са ми, че М52 е капризен на бобини. А другото ми бмв 316i 1.9 дава грешка свързана със сондата, но знам че я дава защото някой нещастник е изтърлушел катализаторите. Твойте на място ли са?
///M power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от The Heartlistener » 19 Яну 2021, 16:45

Правете разлика между предни /регулиращи/ и задни /контролни за катализаторите/ ламбди. При теб /Моni/ грешката се регистрира от задната сонда защото е махнат катализатора. Лекува се с префлашване на Евро 2.
Авторът на темата е написал - "първите 2 сонди", което /ако е точно казано/ ще рече регулиращите за bank1 и bank2. Тези сонди нямат отношение към наличието или липсата на катализатор - те участват пряко в смесообразуването. Колега, уточни какви са грешките за тези 2 сонди - изгорял подгрев /heater/- демек неработещи или друго - примерно "достигнат лимит на регулиране". Не става само с "дава грешка по сондите", трябва да се уточнява естеството на грешките...
За мисфайърите - проблем със запалването на конкретен цилиндър/цилиндри/. Вероятни причини - бобини, свещи...
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 17.01.2021
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Pavkata_m52 » 19 Яну 2021, 19:31

Moni_BMW да сондите са на място, и предните две и тези след катализатора са на място.
The Heartlistener, здравей колега,за първите две сонди дава 4 грешки,
"lambda control bank 1 tolerance is too big" и "lambda control bank 1control block", тези две грешки ги дава за предните 2 сонди,
като по-често дава грешката tolerabce is too big, колата работи доста добре, много рядко има прекъсване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от The Heartlistener » 20 Яну 2021, 7:01

Най-вероятно има паразитен въздух след дебитомера. Колко кг/ч дава дебитомера на загрял мотор, празен ход /Air mass/?
Логично е от това да има и пропуски в запалването на цилиндри.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 17.01.2021
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Pavkata_m52 » 20 Яну 2021, 13:21

Не знам какви са стойностите, но искам да подчертая че колата не работи лошо, и не тресе, просто набива тези грешки за сондите. Ако имаше някъде въздух, според мен щеше да работи лошо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от The Heartlistener » 20 Яну 2021, 14:37

Pavkata_m52 написа:Не знам какви са стойностите, но искам да подчертая че колата не работи лошо, и не тресе, просто набива тези грешки за сондите. Ако имаше някъде въздух, според мен щеше да работи лошо.

Не е задължително да тресе, зависи колко въздух дърпа, чрез ламбдите има корекции. Казваш че записва и мисфайъри. Пак казвам - това е по-вероятна причина за грешка "lambda control tolerance too big". Други възможни - дебитомер/неверни данни/, налягане на горивото. Затова ти казах да провериш и данните от дебитомера, те винаги са показателни в такива случаи - ако няма паразитен въздух за М52В28 нормалната консумация трябва да е около 12 кг/ч. на напълно загрял мотор и без пуснати консуматори. По-ниски стойности говорят или за паразитен въздух, или некоректно работещ дебитомер.
При неработещи /изгорели/ ламбди грешките са други.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 17.01.2021
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Pavkata_m52 » 20 Яну 2021, 17:59

Ясно колега, сега въпросът ми е как да изкарам данни за този дебитомер през ИНПА. И още едно пояснение, без дебитомер колата работи по-добре.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 17.01.2021
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Pavkata_m52 » 20 Яну 2021, 19:02

Здравей колега, разбрах как се тества, при мен показва 7.5 и 10 кг/ч,. Това нормално ли е и ако не е нормално, къде да търся проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от The Heartlistener » 20 Яну 2021, 19:41

Inpa - Analog values1 - Air mass /Air consumption/
Без дебитомера еку-то влиза в авариен режим, налива здраво гориво и богатата смес може да създава усещане за по-добра работа. Разходът обаче става космически. Разбира се, твоят проблем може да се окаже и в самия дебитомер, казах го. Затова трябва да се видят данните му.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от The Heartlistener » 21 Яну 2021, 8:23

Pavkata_m52 написа:Здравей колега, разбрах как се тества, при мен показва 7.5 и 10 кг/ч,. Това нормално ли е и ако не е нормално, къде да търся проблема.

7.5-8-9 са ниски стойности за двулитров мотор. Вариантите са 2 - неотчетен въздух или кофти дебитомер /ако стойностите играят постоянно на празен ход в тези широки граници също не е нормално/.
По-вероятното - търси паразитен въздух, всички възможни места. Особено внимание - тръбичките на картерната вентилация, ако не са сменяни никога на тези години се пукат като вафли. Клапана ако не си сменял никога е добре да го смениш с всичките тези тръби. Освен това обърни внимание на гофрето, всички вакууми, вентилацията на резервоара, гарнитури на колектора и о-пръстени на дюзите /за последните пръскане със спрей може да те ориентира/. Въобще - ако се сваля колектора е добре да се направи пълна профилактика на всмукателната система.
Сигурният вариант за тестване на дебитомера е проба с друг. Спрямо даваните стойности не може да се правят изводи за реакцията му в различните режими на каране. Пример - два дебитомера, които дават абсолютно еднакви и уж коректни стойности на диагностика - с единия колата е пушка, с другия придърпва и не върви.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 17.01.2021
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от Pavkata_m52 » 21 Яну 2021, 12:53

Ясно колега, а за този клапан на картерните газове също гледах клипове. Едно от иизследванията е да се отвори капачката на маслото. При мен като отвориш капачката веднъж гасне, веднъж не гасне. Какво трябва да прави колата при загрял двигател, когато отвориш капачката на маслото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с оборотите на бмв е46 320i m52b20

Мнение от The Heartlistener » 21 Яну 2021, 19:41

При отваряне на капачката ако клапана е наред трябва да се усети моментен провал в оборотите и след това нормализиране - с други думи мембраната му трябва да затвори.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook