Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Здравейте колеги, има ли начин да се теста термостата, който се намира под разширителния съд. До колкото разбрах отваря на 80 градуса, дали може да се види на живи данни с Inpa.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
През инпа може да гледаш единствено температурата от скоростната кутия, ако не прегрява значи термостата си върши работата. До колко градуса обаче трябва максимум да вдига не се сещам точно, но нещо около 120 ми се въти. Иначе другия вариант е стандартен- да го свариш, но това естествено предполага демонтаж, а ако не е нов почти 100% ще го счупиш при ваденето защото пластмасата му изгаря зверски. Така или иначе ако никога не е сменян и ти се налага интервенция около него\ смяна на радиатор и\или разширителен съд\ по добре направо си го смени.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Официалния отговор от ZF за нормалната температура на автоматичната скоростна кутия е от 80 ~ 100 градуса. Термостата ако остане в отворено положение, явно няма как да се установи, ако е блокирал е ясно, ще прегрее маслото с кутията. Знам че при демонтаж ще се счупи, защото пластмасата се е изпекла с течение на времето от температурата. Точно там е, че не знам дали е изправен, ако е останал в отворено положение, не би трябвало маслото в автомата да загравя по-бавно, защото постоянно циркулира антифриз през топлообменника, а колата не е загряла/достигнала нормална работна температура?
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
AvoyzeN написа:Официалния отговор от ZF за нормалната температура на автоматичната скоростна кутия е от 80 ~ 100 градуса. Термостата ако остане в отворено положение, явно няма как да се установи, ако е блокирал е ясно, ще прегрее маслото с кутията. Знам че при демонтаж ще се счупи, защото пластмасата се е изпекла с течение на времето от температурата. Точно там е, че не знам дали е изправен, ако е останал в отворено положение, не би трябвало маслото в автомата да загравя по-бавно, защото постоянно циркулира антифриз през топлообменника, а колата не е загряла/достигнала нормална работна температура?
Има ли е46 с автоматична кутия ZF ?
Мислех, че всички са с GM.
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 466
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Бензиновите са ЗФ.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
INPA показва температурата, отиваш на drivetrain смяна на масло и започваш процедурата. Мисля че ти казва да запалиш след което да сменяш скоростите и след това да чакаш да се качи температурата и не ти дава следваща стъпка докато не достигне 40 градуса. Ти не наливаш, но продължавай да си я гледаш и до колкото си спомням някъде около 67 мисля по спомен може и малко повече ще започне да флуктуира с градус нагоре надоло, но няма да се покачва повече от 80 ина, това значи отворен термостат. Aко върви нагоре около и над температурата на антифриза значи не отваря и маслото ти прегрява.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
silk1 написа:INPA показва температурата, отиваш на drivetrain смяна на масло и започваш процедурата. Мисля че ти казва да запалиш след което да сменяш скоростите и след това да чакаш да се качи температурата и не ти дава следваща стъпка докато не достигне 40 градуса. Ти не наливаш, но продължавай да си я гледаш и до колкото си спомням някъде около 67 мисля по спомен може и малко повече ще започне да флуктуира с градус нагоре надоло, но няма да се покачва повече от 80 ина, това значи отворен термостат. Aко върви нагоре около и над температурата на антифриза значи не отваря и маслото ти прегрява.
Значи ако работи както трябва, температурата на антифриза трябва да е същата като на двигателя.
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Повечето хора като кажат температура на двигателя имат точно това впредвид - температура на антифриза, макар че новите БМВ-та вече показват температура на маслото и много хора полудяват като видят 130 -140 градуса на таблото.
Ако питаш дали маслото на скоростната трябва да е около температурата на антифриза - може да се каже да трябва да е леко под тази температура, но естествено загрява по бавно, а и след това зависи от начина на каране, виждал си колко е малък охладителя на трансмисията, тоест ако например дърпаш каравана по из планините няма да може да се охлади толкова бързо и може да е по-висока температура от тази на антифриза. В крайна сметка няма проблем да е по висока температурата, но с всеки 10 градуса нагоре намаляш живота на маслото наполовина.
Ако ти е 80 градуса живота на маслото ти е 80000- 100000 км
Ако ти е 105 градуса, живота на маслото ти е 40000 км
Ако питаш дали маслото на скоростната трябва да е около температурата на антифриза - може да се каже да трябва да е леко под тази температура, но естествено загрява по бавно, а и след това зависи от начина на каране, виждал си колко е малък охладителя на трансмисията, тоест ако например дърпаш каравана по из планините няма да може да се охлади толкова бързо и може да е по-висока температура от тази на антифриза. В крайна сметка няма проблем да е по висока температурата, но с всеки 10 градуса нагоре намаляш живота на маслото наполовина.
Ако ти е 80 градуса живота на маслото ти е 80000- 100000 км
Ако ти е 105 градуса, живота на маслото ти е 40000 км
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Днес влезнах в EGS(компютъра на автомата), гледах живи данни, показва температурата на двигателя и автомата, напълно студена автомата показваше повече градуси от двигателя, запалих температурата на двигателя започна да се покачва, а на автомата по-бавно, след като загря напълно, двигателя държеше към 93 градуса, а автомата към 100-103 градуса в градски условия.
- f3p 706
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 21.04.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330xd
- Мечтае да кара: BMW M3
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Здравейте,имам Е 46 330xd 204коня автоматик,и при мен ли е същия термостат под казанчето,сменях предните два но не загрява държи 85 градуса след 20 км каране беше 75,после вдигна като сшед още 25 км вече в града стигна 90.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Термостата на автомата е за по-бързо загравяне и след това охлаждане на маслото, което минава през топлообменника. Най-вероятно един от термостатите не функционира както трябва, няма значение че е нов, днешно време на пазара има доста дефектни. Когато имах e46 320d с единия термостат го сменях, сложих на mahle/behr и държеше 80-85 градуса, една идея отваряше по-рано, има доста писано в форума за това.
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1676
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Имам същите съмнения и аз,че е забил с затворено положение и при мен.
След повече от 30 минути каране и автомата започва да се държи странно.
Ще започна със смяна на маслото като за начало.
А,има ли индикация ако е прегрял автомата,ще светне ли зъбното колело евентуално?
След повече от 30 минути каране и автомата започва да се държи странно.
Ще започна със смяна на маслото като за начало.
А,има ли индикация ако е прегрял автомата,ще светне ли зъбното колело евентуално?
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
Да, когато прегрее маслото, святка зъбноло колело и записва грешка.
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1676
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
AvoyzeN написа:Да, когато прегрее маслото, святка зъбноло колело и записва грешка.
Благодаря,но досега не е светкало. Ще я закача на инпата да я гледам какви градуси държи.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тестване на термостат на автоматична скоростна кутия
И още нещо да допълня, INPA показва някъде с 15 градуса повече температурата на маслото на автомата. На напълно истинала кола, първо погледни температурата на двигателя, после погледни на автомата и след това виж с точно колко е разликата, но някъде 14-15-16 градуса, след като загрее напълно, вадиш разликата и получаваш точната температура на маслото на автомата.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани