Премигане на лампата за маслото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- belotoboro
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 9.06.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i 118hp
- Мечтае да кара: e91 320
Re: Премигане на лампата за маслото
Със смяната на датчика смених и маслото с castrol 5w40. От 2014 я имам колата и винаги такова масло съм слагал. Доста теми из пространството изчетох (български и чуждестранни), но никъде на успях да намеря инфо за това колко трябва да е налягането за този двигател. Ще пробвам със смяна на клапанчето, където ме посъветва колегата kolov по-горе.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Премигане на лампата за маслото
Въпросното клапанче няма никакво отношение към налягането, а измереното от теб не е съвсем нормално.
Всъщност ти не упомена - въпросния бар налягане на празен ход ли е? И по-важното - какво се случва като повишиш оборотите?
Верно, че проблема може да е в клапанче, но не е това, което сте набедили тук
Всъщност ти не упомена - въпросния бар налягане на празен ход ли е? И по-важното - какво се случва като повишиш оборотите?
Верно, че проблема може да е в клапанче, но не е това, което сте набедили тук
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- belotoboro
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 9.06.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i 118hp
- Мечтае да кара: e91 320
Re: Премигане на лампата за маслото
ivoaudi написа:Въпросното клапанче няма никакво отношение към налягането, а измереното от теб не е съвсем нормално.
Всъщност ти не упомена - въпросния бар налягане на празен ход ли е? И по-важното - какво се случва като повишиш оборотите?
Верно, че проблема може да е в клапанче, но не е това, което сте набедили тук
Извинявам се за неправилното ми изказване. Измереното налягане от 4.2bar e на празен ход-студен мотор ; 1.2 празен ход-загрял мотор. С повишаване на обороти се повишаваше и налягането 2000 обр. - 4.6bar. кое друго клапанче може да е?
- belotoboro
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 9.06.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i 118hp
- Мечтае да кара: e91 320
Re: Премигане на лампата за маслото
А имаш ли някаква информация колко трябва да е това прословуто налягане.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Премигане на лампата за маслото
На друга марка/модел датчика сработва при налягане по ниско от 0.6-0.5 бара и предвид че фабричните хлабини в лагерите на двг са сходни без значение кой го е произвел то мисля налягане 1,2 бара на празен ход е повече от добре. На обороти трябва да ходи до 4-5-6 бара и ако тогава имаш проблем, то мерете налягането тогава, и проблема е по скоро в помпата/може и клапана й, но не този в тялото на масления филтър/
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Премигане на лампата за маслото
belotoboro написа:А имаш ли някаква информация колко трябва да е това прословуто налягане.
Ами влияе се от разни стойности като вискозитет, старост, примеси в маслото, вид термостат и други и затова и го няма като стриктна стойност в много от документациите, но да речем 1.6-2-0 ги приемаме за хубави стойности. Не си много под тях и не е критично ниско както казва колегата над мен, но пък и е далеч от идеално. Колкото за клапана в помпата, за който и аз се съмнявах трябва да се държи точно както описваш - до към 2000 оборота трябва да всигне малко над 4 бара и да остане така. Не го вадя обаче от заподозрените, защото често сбиват и лъжат в изводите заради счупени пружини, попаднали счупени дреболии вътре, заклинвания, износвания. Аз бих проследил на твое място кабела от датчика ВНИМАТЕЛНО по целия му път и ако е наред, бих сменил помпата първо. Всъщност ти като разпориш корема поне едни биелни са лесни и евтини..
Можеш да направиш следното: превържи някак манометъра да остане вързан и покарай. Погледни го каква стойност дава щом замига лампата. Аз поне така направих скоро на един подобен казус. Иначе в темата за масла на е46 бях постнал инфо от практически измервания на двигател сходен с твоя като мазителна уредба, може да ти послужи
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- belotoboro
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 9.06.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i 118hp
- Мечтае да кара: e91 320
Re: Премигане на лампата за маслото
ivoaudi написа:belotoboro написа:А имаш ли някаква информация колко трябва да е това прословуто налягане.
Ами влияе се от разни стойности като вискозитет, старост, примеси в маслото, вид термостат и други и затова и го няма като стриктна стойност в много от документациите, но да речем 1.6-2-0 ги приемаме за хубави стойности. Не си много под тях и не е критично ниско както казва колегата над мен, но пък и е далеч от идеално. Колкото за клапана в помпата, за който и аз се съмнявах трябва да се държи точно както описваш - до към 2000 оборота трябва да всигне малко над 4 бара и да остане така. Не го вадя обаче от заподозрените, защото често сбиват и лъжат в изводите заради счупени пружини, попаднали счупени дреболии вътре, заклинвания, износвания. Аз бих проследил на твое място кабела от датчика ВНИМАТЕЛНО по целия му път и ако е наред, бих сменил помпата първо. Всъщност ти като разпориш корема поне едни биелни са лесни и евтини..
Можеш да направиш следното: превържи някак манометъра да остане вързан и покарай. Погледни го каква стойност дава щом замига лампата. Аз поне така направих скоро на един подобен казус. Иначе в темата за масла на е46 бях постнал инфо от практически измервания на двигател сходен с твоя като мазителна уредба, може да ти послужи
Това мисля да направя - да помоля на работа нашия стругар да ми врътне едно преходниче (не че не се продават) и да монтирам и датчика и манометър да гледам в реално време какво се случва. Целта с двете е, че незнам като не е вързан датчика дали няма да свети лампата на таблото , а аз много мразя нещо да ми светне по таблото
Относно кабелчето на датчика в събота ще го боря ,че утре съм 24 часа (дежурство) на работа . Благодаря на всички за отделеното време и търпение. Като имам някакви резултати ще споделя.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
- belotoboro
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 9.06.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i 118hp
- Мечтае да кара: e91 320
Re: Премигане на лампата за маслото
Здравейте колеги. Пиша 2 месеца и малко,след прословутата драма с лампата на маслото. Нарочно изчаках толкова време за да видя дали проблема ще се прояви след смяната на клапанчето на масленото тяло (колегата Kolov ме насочи към него ) . През този период лампата НЕ е святкала (мигала , намигала) и т.н. Та на кратко при мен явно се оказа това клапанче (дано)
Re: Премигане на лампата за маслото
belotoboro написа:Здравейте колеги. Пиша 2 месеца и малко,след прословутата драма с лампата на маслото. Нарочно изчаках толкова време за да видя дали проблема ще се прояви след смяната на клапанчето на масленото тяло (колегата Kolov ме насочи към него ) . През този период лампата НЕ е святкала (мигала , намигала) и т.н. Та на кратко при мен явно се оказа това клапанче (дано)
Радвам, се че проблема от странен
- data_pro1
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 17.04.2019
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E46 318 ci
Re: Премигане на лампата за маслото
Здравей, колега!
И аз съм със въпросния мотор, но при мен проблема беше сутрин паля и черената лампа свети около 15-20 секунди... което е беше много зловещо..
След чудене и ходене по мъките започнах първо със замерване на маслото. При студен старт налягане почти никакво и след 15-тата секунда изведнъж идва. Смених въпросния възвратен клапан + датчика за налягане, смених маслото ( Castrol 5w30), проблема пак остана. Следващата стъпка беше картера долу и да видим какво се случва. Картера беше чист нямаше следи от метални стружки, тръгнах после към цедката на маслената помпа и тя чиста.. ОБАЧЕ има един гумен О-ринг между хобота преди цедката и маслената помпа, който беше се спекъл направо камък. Смених този О-ринг проблема беше отстранен!!!
Та да си знаете това е голямата мъка на този мотор!
И аз съм със въпросния мотор, но при мен проблема беше сутрин паля и черената лампа свети около 15-20 секунди... което е беше много зловещо..
След чудене и ходене по мъките започнах първо със замерване на маслото. При студен старт налягане почти никакво и след 15-тата секунда изведнъж идва. Смених въпросния възвратен клапан + датчика за налягане, смених маслото ( Castrol 5w30), проблема пак остана. Следващата стъпка беше картера долу и да видим какво се случва. Картера беше чист нямаше следи от метални стружки, тръгнах после към цедката на маслената помпа и тя чиста.. ОБАЧЕ има един гумен О-ринг между хобота преди цедката и маслената помпа, който беше се спекъл направо камък. Смених този О-ринг проблема беше отстранен!!!
Та да си знаете това е голямата мъка на този мотор!
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани