Проблем с често\лесно кривене на джанти

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от stefan_suny » 24 Дек 2020, 0:01

Здравейте колеги,
колата е от подписа - е46 330хи, вече я карам от няколко години, но от самото начало имам проблем с често кривене на джанти. Дантите са 17 стил 44 , като я взех известно време я карах с оригиналните 225\45\17, но не се издържаше и минах на 225\50\17, което значително подобри положението, но не реши проблема. Вярно е че ми се налага да минавам по всякакви пътища и се случва да нацеля някоя дупка, но по притеснителното и това заради което отворих темата е че напоследък ми се струва че джантите се кривят все по лесно. При последното изправяне изкараха около 80км преди да усетя проблем, а за това време най-фрапиращото препятсвие, което си спомням беше рязан асфалт около 3-4см височина и около 50км\ч, при условие че гумите ги държа винаги добре напомпени на около 2,6 атм. Също да отбележа че никога не правя левашки изпълнения да влизам по дупките със спирачка. Според вас и опита ви възможно ли е в следстиве на често кривене да се получи "омекване" на джантите и те да се кривят по лесно всеки следващ път? Също ходя основно на 3 места да изправям, и ми е направило впечатление че и на трите места съм получавал коментари че джантите са доста меки и лесно се изправят дори и големи кривини без да се спукват\което се е очаквало да стане\, и че това било странно за оригинални джанти. Според вас има ли разлика в твърдостта на различните модели и различните години, и ако да, то кой модел са по корави, и ако трябва да търся други да гледам ли примерно и джипови от х3\х5 ако ще са по здрави?

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 29.08.2020
Пол: Мъж

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от m57.turbalan » 24 Дек 2020, 0:20

Ами, според мен колкото по масивен е профилът на джантата толкова по здрава е тя ? Не искам да запалвам спора със прахово боядисаните джанти, но твоите такива ли са ? Също така има и модели гуми които са по-меки. Може би това допринася.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от Moni_BMW » 24 Дек 2020, 6:15

Най вероятно караш с копия на оригинални бмв джанти и за това са меки и лесно се крият. Аз също карам с 225/45R17 style 73 и летни style 119. До сега никога не съм кривил джанти, при положение, че съм ловец и ми се е случвало да ходя и на лов по горите с е46цата. Карал съм и неравности, дупки итн. Най вероятно джантите ти са италиански или турски копия на оригиналните бмв джанти. Сега се сетих, че и аз имах преди време реплики на Борбет и същата история като при теб, направо бях превъртял с тия джанти, добре че успях да ги разкарам.
///M power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от Kurtov » 24 Дек 2020, 13:29

Моите са style 89.
Много трудно се кривят.
Даже съм пукал едната джанта.
И аз съм на мнение, че не си с оригинални джанти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от stefan_suny » 26 Дек 2020, 18:01

Ей това са джантите отвътре:

20201226_165737.jpg


20201226_165810.jpg


Не съм специалист, но ми изглеждат истински. А и колата я взех нов внос от Швейцария с тях, бяха си понагризани тук там, предполагам ако в автокъщата са правили нещо, то щяха да са прясно боядисани. Две от джантите \предна и задна\ съм ги кривил до състояние за една вечер\или по малко\ да си изтърват въздуха и гумаджията беше много сигурен че ще ги спука , ама не. Обикновено карам със здрави гуми с усилен борд \ не рънфлат\ и сега също съм с такива - 98W, чак се замислям да не е прекалено корава гумата и затова да става така, но при последното кривене дори не се е сгъвал целия амортисьор че да очаквам такова развитие.

m57.turbalan написа:Ами, според мен колкото по масивен е профилът на джантата толкова по здрава е тя ? Не искам да запалвам спора със прахово боядисаните джанти, но твоите такива ли са ?

Колега ако профил наричаш спиците от външната страна, то да знаеш че това няма никакво значение, защото обикновено се кривят най отвътре, където нищо не държи цилиндъра, така правят и моите, от външна страна не знам някога да съм имал проблем. А за праховото боядисване не знам какво имаш предвид, мисля че всички бмв джанти са си прахово боядисани, не знам за по удачен начин за боядисване на алуминий.

Така или иначе вероятно ще търся друг комплект оригинални джанти и ще се надявам да се подобри положението.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от Moni_BMW » 26 Дек 2020, 18:20

Това за усиления борд на гумата едвали, ще мачка джантата та да се криви, все пак не е от картон. Аз от години карам с run flat гуми първо Michelin, сега Dunlop,ако оказваше влияние щях и аз да крива мойте джанти. За боядисването незнам, но и това едва ли ще оказва влияние. Интересен казус колега, струват ми се оригинални тези джанти погледнато по снимката. Не пише ли нещо къде са произведени, примерно на мойте style 119 пише austria и има знак, че са от 2004.
///M power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от Kurtov » 27 Дек 2020, 12:46

Аз също съм с гуми с усилен борд за зимата.
Със сигурност и мойте джанти не са идеално прави, но като цяло нямам проблеми на баланс машината.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 29.08.2020
Пол: Мъж

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от m57.turbalan » 27 Дек 2020, 12:57

Ами относно праховото боядисване имам предвид цеховете, които пребоядисват джанти и после ги запичат на фурна. Някои твърдят, че това изпичане изменя алуминия и после се гъне много лесно. Имам един такъв чифт джанти и при по-голяма дупка винаги кривят. Бих си взел друг чифт на твое място, доста се продават втора ръка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от ivoaudi » 27 Дек 2020, 13:08

Малко подценявате твърдостта на борда, колеги. То не е само борд, но борд, по цялата повърхност на който имаме приложен натиска от сгъстения въздух. Резултата е ЗДРАВА бетонна стена. Тя не случайно носи автомобила по какво ли не. Та, да. С гуми с усилен борд джанти кривят джантите определено по-лесно.
Колкото за проблема - представете си ситуацията с която и да е част по колата, чийто производство е възложено от БМВ на някой си производител, но първите партиди са дошли с някакви допуски, покриващи частично изискванията. Първите бройки докато се хване слабото място си се вграждат. Частта си е оригинална, но е със занижени характеристики. Подобни случай има безброй в автомобилната промишленост и дока се коригира бройки си се произвеждат и продават. Според мен колегата или да си потърси други джанти или наистина да започне да кара внимателно :ok:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от NGneer4eto » 28 Дек 2020, 16:42

stefan_suny написа:Здравейте колеги,
колата е от подписа - е46 330хи, вече я карам от няколко години, но от самото начало имам проблем с често кривене на джанти. Дантите са 17 стил 44 , като я взех известно време я карах с оригиналните 225\45\17, но не се издържаше и минах на 225\50\17, което значително подобри положението, но не реши проблема. Вярно е че ми се налага да минавам по всякакви пътища и се случва да нацеля някоя дупка, но по притеснителното и това заради което отворих темата е че напоследък ми се струва че джантите се кривят все по лесно. При последното изправяне изкараха около 80км преди да усетя проблем, а за това време най-фрапиращото препятсвие, което си спомням беше рязан асфалт около 3-4см височина и около 50км\ч, при условие че гумите ги държа винаги добре напомпени на около 2,6 атм. Също да отбележа че никога не правя левашки изпълнения да влизам по дупките със спирачка. Според вас и опита ви възможно ли е в следстиве на често кривене да се получи "омекване" на джантите и те да се кривят по лесно всеки следващ път? Също ходя основно на 3 места да изправям, и ми е направило впечатление че и на трите места съм получавал коментари че джантите са доста меки и лесно се изправят дори и големи кривини без да се спукват\което се е очаквало да стане\, и че това било странно за оригинални джанти. Според вас има ли разлика в твърдостта на различните модели и различните години, и ако да, то кой модел са по корави, и ако трябва да търся други да гледам ли примерно и джипови от х3\х5 ако ще са по здрави?


Колега, и аз бях със същите джанти на Е46-цата и смея да кажа, че съм ги изправял един път когато ги купих, въпреки всичко имах проблеми с баланса, а предполагам това е, което те тормози. Значи предполагам слагаш гумите, нямаш проблем и след няколко стотин километра нещо почва да ти претриса и си викаш и айде пак се изкриви. А гумаджиите някакси винаги откриват някаква кривина в джантата. А пък парите дето си дал за изправяне вече стигат едни нови джанти. Аз пък реших да не им вярвам и се задълбочих в проблема.
Оказва се, че от корозия или износване, в централния отвор на джантата се образува луфт. Оттам джантата не може да се центрира добре и теоретично вече не може да е балансирана. Първо започни оттам като си проверяваш джантите. Отвърти болтовете на джантата и я махни от главината! Ако падне супер лесно това е първия показател. Хубавата джанта трябва да се вади трудно от главината, понякога и с ритане. Слагаш обратно джантата на главината, без да поставяш болтове. Започваш да мърдаш джантата по равнината на главината и се опиташ да почувстваш дали има някакъв луфт между отвора и втулката на главината. Ако има и най-малък луфт, значи си за нова джанта. Аз се блъсках с подобен проблем с джантите на Е90-ката и накрая като си купих нови, всички проблеми се изпариха.
Ако се интересуваш може да ми пишеш на лично и ще те пратя при тези момчета, които ми откриха проблема и балансът им е перфектен. От 12 години се опитвам да намеря хубав баланс в Стара Загора и това може би е единственото място където го правят идеално. Единствено там ми правят гумите така, че няма никакво трепване на волана от 0 до 200 км/ч.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от ivoaudi » 28 Дек 2020, 16:49

Хич не е зле като възможност това последното
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от stefan_suny » 28 Дек 2020, 23:13

Ами за централния отвор съм съгласен че може да е проблем, моите джанти също не са особено стегнати на главината. В случая обаче си говоря конкретно за изкривяване, и то не е само биенето, като вдигна съответната гума във въздуха и я завъртя и си се вижда как на някое място от вътрешната страна е хлътнало примерно с около 3мм. Също и биенето е специфично при лош баланс и при криво. При лош баланс има едно равномерно клатене на волана наляво-надясно, докато при крива джанта е по скоро като чукване при всеки оборот на колелото - туп....туп....туп.
В миналото съм минавал през сериозни дупки и не съм имал поражения по джантите, преди няколко дни в колата на приятел се получи също зверски удар и нищо не стана с джантата \ако беше моята кола джантата 100% щеше да е на 8мица\, даже ако мога да перефразирам първоначалния си въпрос - нормално и възможно ли е да се изкриви джанта без да се стигне до положение на максимално сгънат амортисьор \ и то с удар\? Защото последното ми криво със сигурност не се е получило в такава ситуация, и именно това ме притеснява. Така или иначе нещата вървят към нов комплект джанти, също е вярно че не карам супер, супер внимателно , ама все пак не е от кашкавал тая кола, и то се усеща като има сериозен удар или просто си друса, е при мен сериозните удари дето сгъват амортисьора са по редки от кривите джанти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем с често\лесно кривене на джанти

Мнение от NGneer4eto » 29 Дек 2020, 11:21

Колега, ако всичко е вярно, възможно е и джантите да са ти заминали. Ако са изправяни 20-тина пъти материалът омеква и вече не става. Това съм го чувал и е коментирано във форума, но нямам личен опит. Аз лично като си гледам на баланс машината гумите винаги ми се струва, че някоя джанта визуално подскача, а за гумата да не говорим. А като тръгна с колата нищо не се усеща.
Относно дупките, разсъжденията ти са както бяха моите преди, но от 2 години всичко ми се промени. На Е90-ката окачването е като почти никакво. Всяка по-голяма неравност се усеща като огромна дупка и се чува дум, последвана от псувня. Изобщо все едно си на Голф 3, но зверски стабилен. Ходът на амортисьорите е много малък. Като се качвах да си карам Е46-цата 330xd ми се струваше като Ситроен в сравнение с тази. Отначало си мислех, че джантите ще са на кайма още след 2-3 месеца, но дори и 18-ките са перфектни след над година употреба. А не е като да не са видяли дупки. На моменти ми е идвало след дупката да завия веднага към гумаджията директно да я гледаме, но като вдигна 130-140 и воланът не мърда и се отказвам. Повярвай ми, оригиналната джанта е зверски здрава!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook