Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d manual
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d manual
Здравейте,
От няколко години карам E46 330ci кабриолет автоматик (с газ). Много си обичам колата, гледам я като писано яйце (няма да споделям таблицата с разходите), обаче ми поомръзна. Върти ми се следната идея, която искам да споделя с вас и да видя какво мислите. Ще се радвам на всяко мнение.
След 1-2 години ще си купя 4-6 годишна 330/340-ка (пак автоматик) за всекидневна кола, но искам да ми остане втора за бързо каране по завои, трошене по дупки и дрифт (на сняг предимно). Няма да искам да си троша новата кола за тези изпълнения, а обичам да ги правя и не мога да се откажа. Сегашната обаче не става да я оставя за тази цел предимно заради автоматика (който вече дори ремонтирах). Освен това тежкото купе на кабриото (+160 кила) + газта + автоматика + според мен vanos за ревизия си казват думата и за мен тази кола не върви като за 231 коня. Така се роди следната идея:
Продавам Е46-цата кабрио. Много ще ми липсва. Автомобил, гледан безкомпромисно. Купувам друга Е46-ца, седан, 330d (фейслифт, 204 коня), ръчни скорости, задно. Обслужвам я и правя каквото има да се прави в разумни граници, като наблягам над спирачките и правя remap.
Потенциални плюсове и смисъл от цялата история:
* Ще си направя впечатление за пръв път през живота за повече от 2-3 дена какво е да караш дизел. Мощен дизел. Особено след ремап-а очаквам да върви повече от старата.
* Бидейки турбо мотор, има накъде да носи на тунинг ако реша да сменям турбина, дюзи и т.н., гонейки 300 коня и доооста як въртящ момент. Сегашната няма накъде да се пипа и честно казано ми се струва бавничка. Но и сегашната си е cruiser - да се плъзгаш бавно през града със свален покрив и готина музика или да караш по планински път на есен като падат листа. Невероятно е... Не е за бясно каране по завоите да се обърнеш някъде и да си отрежеш главата. Не че не го правя.
* Ще е ръчни скорости, което я прави подходяща за дрифт в перспектива и по-здрава от автомата в този аспект.
* Няма да е кабрио, което си е страхотно за това, което е, но носи други компромиси със себе си, а и вече се наситих.
* Ще мога да си ползвам сегашните 8 джанти + 8 гуми (нови, висок клас).
* Цените на двете ще са сходни, т.е. ще е горе-долу размяна откъм цена.
* Ще ѝ сложа шпер диференциал
* Ще ми остане за кола за кеф, която да чупя и да оправям с по-евтини части колкото да е в движение, докато всекидневната ще си е за комфорт и за надеждност.
* Като се разхлопа, ще сложа полиуретанови тампони, за да носи окачването повече на бой. Сегашната при по-спортно каране влиза веднъж годишно за неща по окачване.
* Кола с газ за дрифт не е най-умното нещо на света. Стават грешки и не искам да се взривя при някоя, макар да не го вярвам.
Потенциални минуси на цялата история:
* Покупната и продажната цена са сходни, но по "новата" 100% ще отидат няколко хиляди по обслужване и потенциални ремонти в началото. Все пак е дизел - дюзи, турбо, съединител, знаете как е... Освен това шансът да попадна на толкова гледана като моята не просто клони към 0, а е 0.
* Дизел за дрифт? Тесен оборотен диапазон, по-лош throttle response от атмосферен бензин и като цяло по-неравномерно разгръщане на мощността, което за дрифт не е най-доброто. Под 2000 оборота турбо дупка, над 4500 няма никой. Това много сваля използваемия диапазон за дрифт на конкретна скорост, но всичко това е теория, защото не съм карал такава кола.
* Очаквам да вози като каруца с полиуретановите тампони, но няма да ми пука, защото ще е кола за кеф, а всекидневната ще е за комфорт.
Кара ми се дизел, дрифти ми се, искам частите да не са скъпи, защото предполагам ще има инциденти чат-пат, искам да си използвам джантите и гумите и искам малко разнообразие 1-2 години преди да си купя по-новата всекидневна. Звучи ми като смислена идея, но може и да изпускам нещо.
Автоматикът много ще ми липсва (но пък новата всекидневна ще е пак автоматик). Кабриото много ще ми липсва. Обаче сегашната няма как да остане за втора кола с цел трошене, защото тоя автомат просто не е за това. Гледах и няколко Е36-ци, но ми се струват много уморени, стари, грохнали и най-силните мотори като че ли не са толкова силни за целта, знам ли...
Дадоха ми идея и за 123d, което потенциално е опция, но с други +/-.
Всяко мнение ще ми бъде полезно. Как ви се струва цялата идея? Благодаря предварително!
От няколко години карам E46 330ci кабриолет автоматик (с газ). Много си обичам колата, гледам я като писано яйце (няма да споделям таблицата с разходите), обаче ми поомръзна. Върти ми се следната идея, която искам да споделя с вас и да видя какво мислите. Ще се радвам на всяко мнение.
След 1-2 години ще си купя 4-6 годишна 330/340-ка (пак автоматик) за всекидневна кола, но искам да ми остане втора за бързо каране по завои, трошене по дупки и дрифт (на сняг предимно). Няма да искам да си троша новата кола за тези изпълнения, а обичам да ги правя и не мога да се откажа. Сегашната обаче не става да я оставя за тази цел предимно заради автоматика (който вече дори ремонтирах). Освен това тежкото купе на кабриото (+160 кила) + газта + автоматика + според мен vanos за ревизия си казват думата и за мен тази кола не върви като за 231 коня. Така се роди следната идея:
Продавам Е46-цата кабрио. Много ще ми липсва. Автомобил, гледан безкомпромисно. Купувам друга Е46-ца, седан, 330d (фейслифт, 204 коня), ръчни скорости, задно. Обслужвам я и правя каквото има да се прави в разумни граници, като наблягам над спирачките и правя remap.
Потенциални плюсове и смисъл от цялата история:
* Ще си направя впечатление за пръв път през живота за повече от 2-3 дена какво е да караш дизел. Мощен дизел. Особено след ремап-а очаквам да върви повече от старата.
* Бидейки турбо мотор, има накъде да носи на тунинг ако реша да сменям турбина, дюзи и т.н., гонейки 300 коня и доооста як въртящ момент. Сегашната няма накъде да се пипа и честно казано ми се струва бавничка. Но и сегашната си е cruiser - да се плъзгаш бавно през града със свален покрив и готина музика или да караш по планински път на есен като падат листа. Невероятно е... Не е за бясно каране по завоите да се обърнеш някъде и да си отрежеш главата. Не че не го правя.
* Ще е ръчни скорости, което я прави подходяща за дрифт в перспектива и по-здрава от автомата в този аспект.
* Няма да е кабрио, което си е страхотно за това, което е, но носи други компромиси със себе си, а и вече се наситих.
* Ще мога да си ползвам сегашните 8 джанти + 8 гуми (нови, висок клас).
* Цените на двете ще са сходни, т.е. ще е горе-долу размяна откъм цена.
* Ще ѝ сложа шпер диференциал
* Ще ми остане за кола за кеф, която да чупя и да оправям с по-евтини части колкото да е в движение, докато всекидневната ще си е за комфорт и за надеждност.
* Като се разхлопа, ще сложа полиуретанови тампони, за да носи окачването повече на бой. Сегашната при по-спортно каране влиза веднъж годишно за неща по окачване.
* Кола с газ за дрифт не е най-умното нещо на света. Стават грешки и не искам да се взривя при някоя, макар да не го вярвам.
Потенциални минуси на цялата история:
* Покупната и продажната цена са сходни, но по "новата" 100% ще отидат няколко хиляди по обслужване и потенциални ремонти в началото. Все пак е дизел - дюзи, турбо, съединител, знаете как е... Освен това шансът да попадна на толкова гледана като моята не просто клони към 0, а е 0.
* Дизел за дрифт? Тесен оборотен диапазон, по-лош throttle response от атмосферен бензин и като цяло по-неравномерно разгръщане на мощността, което за дрифт не е най-доброто. Под 2000 оборота турбо дупка, над 4500 няма никой. Това много сваля използваемия диапазон за дрифт на конкретна скорост, но всичко това е теория, защото не съм карал такава кола.
* Очаквам да вози като каруца с полиуретановите тампони, но няма да ми пука, защото ще е кола за кеф, а всекидневната ще е за комфорт.
Кара ми се дизел, дрифти ми се, искам частите да не са скъпи, защото предполагам ще има инциденти чат-пат, искам да си използвам джантите и гумите и искам малко разнообразие 1-2 години преди да си купя по-новата всекидневна. Звучи ми като смислена идея, но може и да изпускам нещо.
Автоматикът много ще ми липсва (но пък новата всекидневна ще е пак автоматик). Кабриото много ще ми липсва. Обаче сегашната няма как да остане за втора кола с цел трошене, защото тоя автомат просто не е за това. Гледах и няколко Е36-ци, но ми се струват много уморени, стари, грохнали и най-силните мотори като че ли не са толкова силни за целта, знам ли...
Дадоха ми идея и за 123d, което потенциално е опция, но с други +/-.
Всяко мнение ще ми бъде полезно. Как ви се струва цялата идея? Благодаря предварително!
Последна промяна imbmling на 11 Дек 2020, 11:02, променена общо 2 пъти
Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man
Чувствителна тема е това, защото всеки има различни виждания какво е забавна кола, какво носи удоволствие от шофирането, какво е дрифт и т.н.
За това ще започна със съвет - направи това, което те кефи или смяташ, че ще те кефи. Мнението на другите може да ти даде някакви насоки, но не трябва да е водещо.
Сега ще продължа с лично мнение - ако искаш да съчетаеш удоволствието от свален покрив с удоволствие от шофиране ти трябва роудстър (Z3, Z4, MX5 и подобни). Ако не държиш на свален покрив, защо не бензиново купе? Всички неща които изброи - планински път, дрифт (особено пък на сняг), удоволствие... все думи, които за мен лично са несъвместими с дизел. И аз много съм се увличал до нютони, коне и ускорения, но в последствие осъзнах че истинското удоволствие (за мен) идва от поведение, баланс, звук, отзивчивост, тегло и общо излъчване на колата. Чак тогава идва мощност и ускорение. Когато запаля дизела ми идва да карам към морето, не да се карам за удоволствие. Пък ако ще и 1000whp/1000Nm да е.
Едно 330Ci (или даже седан - хем по-евтино, хем по-здраво), задължително LSD, произволни хедъри от интернет, които да пасват, ако ти се дават пари - окачване. Това е за мен кола за удоволствие.
За това ще започна със съвет - направи това, което те кефи или смяташ, че ще те кефи. Мнението на другите може да ти даде някакви насоки, но не трябва да е водещо.
Сега ще продължа с лично мнение - ако искаш да съчетаеш удоволствието от свален покрив с удоволствие от шофиране ти трябва роудстър (Z3, Z4, MX5 и подобни). Ако не държиш на свален покрив, защо не бензиново купе? Всички неща които изброи - планински път, дрифт (особено пък на сняг), удоволствие... все думи, които за мен лично са несъвместими с дизел. И аз много съм се увличал до нютони, коне и ускорения, но в последствие осъзнах че истинското удоволствие (за мен) идва от поведение, баланс, звук, отзивчивост, тегло и общо излъчване на колата. Чак тогава идва мощност и ускорение. Когато запаля дизела ми идва да карам към морето, не да се карам за удоволствие. Пък ако ще и 1000whp/1000Nm да е.
Едно 330Ci (или даже седан - хем по-евтино, хем по-здраво), задължително LSD, произволни хедъри от интернет, които да пасват, ако ти се дават пари - окачване. Това е за мен кола за удоволствие.
Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man
И моето виждане за fun кола, е кола с атмосферен бензинов двигател, малко тегло и добро разпределение на масите.
Проблема е, че за да се извадят коне от атмосферен мотор трябват доста пари.
Сваляне на килограми става и без бюджет според мен.
Всъщност и много коне не ти трябват, за да караш дрифт и планинско.
Ако искаш да даваш времена на 400 метра, тогава си трябва и мощност, няма какво да се лъжем.
И аз мисля като колегата над мен, че каквото и да правиш, важното е на теб да ти харесва.
Проблема е, че за да се извадят коне от атмосферен мотор трябват доста пари.
Сваляне на килограми става и без бюджет според мен.
Всъщност и много коне не ти трябват, за да караш дрифт и планинско.
Ако искаш да даваш времена на 400 метра, тогава си трябва и мощност, няма какво да се лъжем.
И аз мисля като колегата над мен, че каквото и да правиш, важното е на теб да ти харесва.
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4699
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man
Има бмв къп, трак дей, свободни карания като мислиш че си карач и искаш да практикуваш някакви неща дето не са за по пътя..
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man
И аз като колегите по-нагоре си представям колата за кеф - шест цилиндъра,задно,ръчка,олекотена в рамките на разумното, "прилично" афтърмаркет окачване и най-големите оригинално вграждани спирачки за модела. Едни нови гуми и газ по аматьорските шампионати. Ако има лев може и някой track day в съседните държави Гърция/Румъния.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man
@nero_: Съгласен съм, че темата е чувствителна и събирам просто мнения. Накрая със сигурност ще направя това, което мен ме кефи и предполагам ще ми донесе най-много удоволствие. Може и да си прав за дизела, но много ми е мерак, защото наистина не съм карал и съм се навил. Ако пък толкова не ми хареса, ще я покарам няколко месеца и продам, след което ще си купя същата бензинова. Идеята ми е да започна да си отговарям на въпросите "какво точно ме кефи" като опитвам, че само с теория не става.
@Kurtov: Напълно съгласен съм с теб. Особено ниско тегло, добро разпределение на масите и задно или 4х4. Засега искам задно. 4х4 съм карал няколко зими пак с цел яко газ по снега и беше яко, но задното ми е по-забавно. Със сигурност не търся времена на 400 метра. Изобщо не ми е мерак. Искам просто да си дрифтя по завоите и да ускорявам добре между тях, напълно любителски.
@Bavarcho: Част от идеята ми е да участвам точно на изброените от теб събития в някакъв момент. Досега не съм имал лично подходяща кола, но това не значи, че не съм карал други. Тази се надявам да е. За пътя не се тревожи - пазя другите и като си карам по-спортно, поемам умерен риск само за себе си и знам как. Имам опит с по-спортно каране от 20-на години, не съм тийнейджър и съм минал през достатъчно автомобили и направени грешки (което не ме прави безгрешен).
@kikko: Да, точно така си го представям и аз. Само се колебая дали една 123d няма да е по-подходяща за целта от Е46 330d, защото е по-малка, по-лека, също достатъчно мощна, но пък от друга страна предполагам няма да има същия потенциал откъм мощност.
Ако някой има опит с дрифт с дизел и/или конкретно този дизел и сподели какво мисли по темата, ще е полезно.
@Kurtov: Напълно съгласен съм с теб. Особено ниско тегло, добро разпределение на масите и задно или 4х4. Засега искам задно. 4х4 съм карал няколко зими пак с цел яко газ по снега и беше яко, но задното ми е по-забавно. Със сигурност не търся времена на 400 метра. Изобщо не ми е мерак. Искам просто да си дрифтя по завоите и да ускорявам добре между тях, напълно любителски.
@Bavarcho: Част от идеята ми е да участвам точно на изброените от теб събития в някакъв момент. Досега не съм имал лично подходяща кола, но това не значи, че не съм карал други. Тази се надявам да е. За пътя не се тревожи - пазя другите и като си карам по-спортно, поемам умерен риск само за себе си и знам как. Имам опит с по-спортно каране от 20-на години, не съм тийнейджър и съм минал през достатъчно автомобили и направени грешки (което не ме прави безгрешен).
@kikko: Да, точно така си го представям и аз. Само се колебая дали една 123d няма да е по-подходяща за целта от Е46 330d, защото е по-малка, по-лека, също достатъчно мощна, но пък от друга страна предполагам няма да има същия потенциал откъм мощност.
Ако някой има опит с дрифт с дизел и/или конкретно този дизел и сподели какво мисли по темата, ще е полезно.
Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man
Според мен конкретно за 1-ва серия имам едно приятелче със 2-ка дизел 177, с ремапа му дойде на 210 и не може да се завърти по начина, по който искаш само заради късото междуосие. При дизела се въртят задните колела постоянно, заради многото nM. Не съм сигурен до колко 1-ва серия като цяло е добър избор, може и да греша. Аз също съм с е46 кабрио(пак автоматик) и наистина не си заслужава да се кара на душмания по завоите. Според мен също някой бензинов двигател, купенце ще ти е идеално.
Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man
Благодаря за мнението, колега. И аз имам такива съмнения за единичките. Иначе също съм на мнение, че 330i + ръчка + LSD е вероятно идеалната комбинация за дрифт с плавното разгръщане на мощността, липсата на турбо лаг и широкия оборотен диапазон. Ако ми се даваха повече пари, вероятно E90 335i е още по-добре, защото ще има баааая повече сила и потенциал заради турбината, но и парите за покупка и поддръжка рязко се променят.
Въпреки това толкова много искам да покарам дизел, че вероятно ще си взема 330d, ще я покарам известно време и ще преценя. Ако не ме кефи, ще я продам, купувам си 330i и я правя кола за дрифт. Ако пък ми хареса, си оставям 330d и правя нея.
Тъпото е, че е ниска вероятността да се намери запазена кола на тези години и километри и се покачва много вероятността да попадна на лош екземпляр, в който да трябва да се вкарат хиляди левове, въпреки уменията ми да правя огледи, да боравя с INPA/ISTA и добрия ми монтьор за огледа преди покупка. Освен това не знам тези коли колко бързо се продават (респективно изпадат добри за покупка) на пазарна цена и дали няма да чакам с (много) месеци за подобни размени.
Не че бързам де, то за тая зима очевидно изпуснах влака.
П.П. Силно вероятно е това да ми е първият и последен дизел в живота и ми се струва срамота да не съм карал никога. След 2 години като дойде време за новата всекидневна (G20 да кажем), е силно вероятно да е турбо бензин, която да карам (живот, здраве и късмет) бая години, а след това вече ще дойде време за електрически.
Въпреки това толкова много искам да покарам дизел, че вероятно ще си взема 330d, ще я покарам известно време и ще преценя. Ако не ме кефи, ще я продам, купувам си 330i и я правя кола за дрифт. Ако пък ми хареса, си оставям 330d и правя нея.
Тъпото е, че е ниска вероятността да се намери запазена кола на тези години и километри и се покачва много вероятността да попадна на лош екземпляр, в който да трябва да се вкарат хиляди левове, въпреки уменията ми да правя огледи, да боравя с INPA/ISTA и добрия ми монтьор за огледа преди покупка. Освен това не знам тези коли колко бързо се продават (респективно изпадат добри за покупка) на пазарна цена и дали няма да чакам с (много) месеци за подобни размени.
Не че бързам де, то за тая зима очевидно изпуснах влака.
П.П. Силно вероятно е това да ми е първият и последен дизел в живота и ми се струва срамота да не съм карал никога. След 2 години като дойде време за новата всекидневна (G20 да кажем), е силно вероятно да е турбо бензин, която да карам (живот, здраве и късмет) бая години, а след това вече ще дойде време за електрически.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани