Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d manual

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.06.2017
Кара: BMW 330 Ci

Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d manual

Мнение от imbmling » 10 Дек 2020, 21:23

Здравейте,

От няколко години карам E46 330ci кабриолет автоматик (с газ). Много си обичам колата, гледам я като писано яйце (няма да споделям таблицата с разходите), обаче ми поомръзна. Върти ми се следната идея, която искам да споделя с вас и да видя какво мислите. Ще се радвам на всяко мнение.

След 1-2 години ще си купя 4-6 годишна 330/340-ка (пак автоматик) за всекидневна кола, но искам да ми остане втора за бързо каране по завои, трошене по дупки и дрифт (на сняг предимно). Няма да искам да си троша новата кола за тези изпълнения, а обичам да ги правя и не мога да се откажа. Сегашната обаче не става да я оставя за тази цел предимно заради автоматика (който вече дори ремонтирах). Освен това тежкото купе на кабриото (+160 кила) + газта + автоматика + според мен vanos за ревизия си казват думата и за мен тази кола не върви като за 231 коня. Така се роди следната идея:

Продавам Е46-цата кабрио. Много ще ми липсва. Автомобил, гледан безкомпромисно. Купувам друга Е46-ца, седан, 330d (фейслифт, 204 коня), ръчни скорости, задно. Обслужвам я и правя каквото има да се прави в разумни граници, като наблягам над спирачките и правя remap.

Потенциални плюсове и смисъл от цялата история:

* Ще си направя впечатление за пръв път през живота за повече от 2-3 дена какво е да караш дизел. Мощен дизел. Особено след ремап-а очаквам да върви повече от старата.
* Бидейки турбо мотор, има накъде да носи на тунинг ако реша да сменям турбина, дюзи и т.н., гонейки 300 коня и доооста як въртящ момент. Сегашната няма накъде да се пипа и честно казано ми се струва бавничка. Но и сегашната си е cruiser - да се плъзгаш бавно през града със свален покрив и готина музика или да караш по планински път на есен като падат листа. Невероятно е... Не е за бясно каране по завоите да се обърнеш някъде и да си отрежеш главата. Не че не го правя.
* Ще е ръчни скорости, което я прави подходяща за дрифт в перспектива и по-здрава от автомата в този аспект.
* Няма да е кабрио, което си е страхотно за това, което е, но носи други компромиси със себе си, а и вече се наситих.
* Ще мога да си ползвам сегашните 8 джанти + 8 гуми (нови, висок клас).
* Цените на двете ще са сходни, т.е. ще е горе-долу размяна откъм цена.
* Ще ѝ сложа шпер диференциал
* Ще ми остане за кола за кеф, която да чупя и да оправям с по-евтини части колкото да е в движение, докато всекидневната ще си е за комфорт и за надеждност.
* Като се разхлопа, ще сложа полиуретанови тампони, за да носи окачването повече на бой. Сегашната при по-спортно каране влиза веднъж годишно за неща по окачване.
* Кола с газ за дрифт не е най-умното нещо на света. Стават грешки и не искам да се взривя при някоя, макар да не го вярвам.

Потенциални минуси на цялата история:
* Покупната и продажната цена са сходни, но по "новата" 100% ще отидат няколко хиляди по обслужване и потенциални ремонти в началото. Все пак е дизел - дюзи, турбо, съединител, знаете как е... Освен това шансът да попадна на толкова гледана като моята не просто клони към 0, а е 0.
* Дизел за дрифт? Тесен оборотен диапазон, по-лош throttle response от атмосферен бензин и като цяло по-неравномерно разгръщане на мощността, което за дрифт не е най-доброто. Под 2000 оборота турбо дупка, над 4500 няма никой. Това много сваля използваемия диапазон за дрифт на конкретна скорост, но всичко това е теория, защото не съм карал такава кола.
* Очаквам да вози като каруца с полиуретановите тампони, но няма да ми пука, защото ще е кола за кеф, а всекидневната ще е за комфорт.

Кара ми се дизел, дрифти ми се, искам частите да не са скъпи, защото предполагам ще има инциденти чат-пат, искам да си използвам джантите и гумите и искам малко разнообразие 1-2 години преди да си купя по-новата всекидневна. Звучи ми като смислена идея, но може и да изпускам нещо.

Автоматикът много ще ми липсва (но пък новата всекидневна ще е пак автоматик). Кабриото много ще ми липсва. Обаче сегашната няма как да остане за втора кола с цел трошене, защото тоя автомат просто не е за това. Гледах и няколко Е36-ци, но ми се струват много уморени, стари, грохнали и най-силните мотори като че ли не са толкова силни за целта, знам ли...

Дадоха ми идея и за 123d, което потенциално е опция, но с други +/-.

Всяко мнение ще ми бъде полезно. Как ви се струва цялата идея? Благодаря предварително!
Последна промяна imbmling на 11 Дек 2020, 11:02, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man

Мнение от nero_ » 11 Дек 2020, 10:37

Чувствителна тема е това, защото всеки има различни виждания какво е забавна кола, какво носи удоволствие от шофирането, какво е дрифт и т.н.

За това ще започна със съвет - направи това, което те кефи или смяташ, че ще те кефи. Мнението на другите може да ти даде някакви насоки, но не трябва да е водещо.

Сега ще продължа с лично мнение - ако искаш да съчетаеш удоволствието от свален покрив с удоволствие от шофиране ти трябва роудстър (Z3, Z4, MX5 и подобни). Ако не държиш на свален покрив, защо не бензиново купе? Всички неща които изброи - планински път, дрифт (особено пък на сняг), удоволствие... все думи, които за мен лично са несъвместими с дизел. И аз много съм се увличал до нютони, коне и ускорения, но в последствие осъзнах че истинското удоволствие (за мен) идва от поведение, баланс, звук, отзивчивост, тегло и общо излъчване на колата. Чак тогава идва мощност и ускорение. Когато запаля дизела ми идва да карам към морето, не да се карам за удоволствие. Пък ако ще и 1000whp/1000Nm да е.

Едно 330Ci (или даже седан - хем по-евтино, хем по-здраво), задължително LSD, произволни хедъри от интернет, които да пасват, ако ти се дават пари - окачване. Това е за мен кола за удоволствие.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man

Мнение от Kurtov » 11 Дек 2020, 11:41

И моето виждане за fun кола, е кола с атмосферен бензинов двигател, малко тегло и добро разпределение на масите.
Проблема е, че за да се извадят коне от атмосферен мотор трябват доста пари.
Сваляне на килограми става и без бюджет според мен.
Всъщност и много коне не ти трябват, за да караш дрифт и планинско.
Ако искаш да даваш времена на 400 метра, тогава си трябва и мощност, няма какво да се лъжем.
И аз мисля като колегата над мен, че каквото и да правиш, важното е на теб да ти харесва.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man

Мнение от Bavarcho » 11 Дек 2020, 13:48

:banghead: :banghead: :banghead:
Има бмв къп, трак дей, свободни карания като мислиш че си карач и искаш да практикуваш някакви неща дето не са за по пътя..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man

Мнение от kikko » 11 Дек 2020, 15:21

И аз като колегите по-нагоре си представям колата за кеф - шест цилиндъра,задно,ръчка,олекотена в рамките на разумното, "прилично" афтърмаркет окачване и най-големите оригинално вграждани спирачки за модела. Едни нови гуми и газ по аматьорските шампионати. Ако има лев може и някой track day в съседните държави Гърция/Румъния. :yes:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.06.2017
Кара: BMW 330 Ci

Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man

Мнение от imbmling » 12 Дек 2020, 18:35

@nero_: Съгласен съм, че темата е чувствителна и събирам просто мнения. Накрая със сигурност ще направя това, което мен ме кефи и предполагам ще ми донесе най-много удоволствие. Може и да си прав за дизела, но много ми е мерак, защото наистина не съм карал и съм се навил. Ако пък толкова не ми хареса, ще я покарам няколко месеца и продам, след което ще си купя същата бензинова. Идеята ми е да започна да си отговарям на въпросите "какво точно ме кефи" като опитвам, че само с теория не става.

@Kurtov: Напълно съгласен съм с теб. Особено ниско тегло, добро разпределение на масите и задно или 4х4. Засега искам задно. 4х4 съм карал няколко зими пак с цел яко газ по снега и беше яко, но задното ми е по-забавно. Със сигурност не търся времена на 400 метра. Изобщо не ми е мерак. Искам просто да си дрифтя по завоите и да ускорявам добре между тях, напълно любителски.

@Bavarcho: Част от идеята ми е да участвам точно на изброените от теб събития в някакъв момент. Досега не съм имал лично подходяща кола, но това не значи, че не съм карал други. :) Тази се надявам да е. За пътя не се тревожи - пазя другите и като си карам по-спортно, поемам умерен риск само за себе си и знам как. Имам опит с по-спортно каране от 20-на години, не съм тийнейджър и съм минал през достатъчно автомобили и направени грешки (което не ме прави безгрешен). :)

@kikko: Да, точно така си го представям и аз. Само се колебая дали една 123d няма да е по-подходяща за целта от Е46 330d, защото е по-малка, по-лека, също достатъчно мощна, но пък от друга страна предполагам няма да има същия потенциал откъм мощност.

Ако някой има опит с дрифт с дизел и/или конкретно този дизел и сподели какво мисли по темата, ще е полезно.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 26.12.2020
Пол: Мъж

Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man

Мнение от Forkata71 » 26 Дек 2020, 12:15

Според мен конкретно за 1-ва серия имам едно приятелче със 2-ка дизел 177, с ремапа му дойде на 210 и не може да се завърти по начина, по който искаш само заради късото междуосие. При дизела се въртят задните колела постоянно, заради многото nM. Не съм сигурен до колко 1-ва серия като цяло е добър избор, може и да греша. Аз също съм с е46 кабрио(пак автоматик) и наистина не си заслужава да се кара на душмания по завоите. Според мен също някой бензинов двигател, купенце ще ти е идеално.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.06.2017
Кара: BMW 330 Ci

Re: Кола за фън/дрифт: E46 330ci cabrio auto -> Е46 330d man

Мнение от imbmling » 29 Дек 2020, 19:21

Благодаря за мнението, колега. И аз имам такива съмнения за единичките. Иначе също съм на мнение, че 330i + ръчка + LSD е вероятно идеалната комбинация за дрифт с плавното разгръщане на мощността, липсата на турбо лаг и широкия оборотен диапазон. Ако ми се даваха повече пари, вероятно E90 335i е още по-добре, защото ще има баааая повече сила и потенциал заради турбината, но и парите за покупка и поддръжка рязко се променят.

Въпреки това толкова много искам да покарам дизел, че вероятно ще си взема 330d, ще я покарам известно време и ще преценя. Ако не ме кефи, ще я продам, купувам си 330i и я правя кола за дрифт. Ако пък ми хареса, си оставям 330d и правя нея.

Тъпото е, че е ниска вероятността да се намери запазена кола на тези години и километри и се покачва много вероятността да попадна на лош екземпляр, в който да трябва да се вкарат хиляди левове, въпреки уменията ми да правя огледи, да боравя с INPA/ISTA и добрия ми монтьор за огледа преди покупка. Освен това не знам тези коли колко бързо се продават (респективно изпадат добри за покупка) на пазарна цена и дали няма да чакам с (много) месеци за подобни размени.

Не че бързам де, то за тая зима очевидно изпуснах влака.

П.П. Силно вероятно е това да ми е първият и последен дизел в живота и ми се струва срамота да не съм карал никога. След 2 години като дойде време за новата всекидневна (G20 да кажем), е силно вероятно да е турбо бензин, която да карам (живот, здраве и късмет) бая години, а след това вече ще дойде време за електрически.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook